451. |
|
Min absolutte favorit blandt 16-bit beat'em ups. Serien er her omfattende nok til, at man ikke trættes af at gentage de samme angreb hele tiden. Også mere varierede baner. Eneste minus er musikken. |
24/08-06 |
7/10 |
452. |
|
Original blanding af roguelite og immersive sim, der kan blive for simpelt, gentagende og ubalanceret alene, men som fungerer rigtigt godt og kaotisk sammen med andre. |
25/08-20 |
7/10 |
453. |
|
Udemærket konvetering af et overvurderet spil. Bevægelserne er simpelthen for stive til at muliggøre den flydende akrobatik, der opfordres til. Samtidigt er spillet for kort. |
21/08-06 |
5/10 |
454. |
|
2D/3D sammenblandingen fungerer dårligere end evt alternativer Capcom kunne have benyttet. Ydermere skaber de hurtigt overståede områder mange brud i spiloplevelsen. Det burde være bedre. |
21/08-06 |
5/10 |
455. |
|
Da både historien, karakterene og gøremålene er uinteressante, er det godt at kampene i det mindste holder. Et stykke tid. Derefter forbavses man over, hvor lidt der ofte sker på slagmarken. |
14/08-06 |
5/10 |
456. |
|
Slutter næsten før det når at gå i gang. Ærgeligt, for kvaliteten er der. |
13/01-06 |
6/10 |
457. |
|
En længere oplevelse end forgængeren og også en bedre. Alle de basale elementer fungerer og man kan blive helt besat af at lede efter alle heltene. |
13/01-06 |
7/10 |
458. |
|
Grafikken er rodet, strukturen ugennemskuelig og spilmekanikken håbløs. Rædselsfuldt. |
10/08-05 |
1/10 |
459. |
|
Styringen føles ikke nær så god og baggrundene i sidescroller banerne er slørede på den originale XO grundet den halverede framerate og sjældne stutters, der kan æde input. Bør nok spilles på XOX. |
08/11-17 |
5/10 |
460. |
|
Kameraet vil med garanti komme til at koste nogle liv og figurene føles en smule generiske, men banedesignet er heldigvis i den gode ende. Ærgeligt det er afsluttet så hurtigt. |
08/11-17 |
5/10 |
461. |
|
Mere subtilt i sin genialitet end Galaxy spillene og det tager tid før det folder sig helt ud og bliver magisk. Nok det mest overbevisende eksempel på stereoskopisk spildesign. |
02/08-12 |
9/10 |
462. |
|
Det oplagte ti tal for alle der spillede det i sin tid og selv om det måske udviser aldringstegn, er der stadig så meget at komme efter, at jeg ikke nænner at vurdere det lavere. |
18/05-12 |
9/10 |
463. |
|
Samler nogle af de bedste platformsspil igennem tiderne og pifter grafikken og lyden lidt op. Selv pakkens svage spil er flere gennemspilninger værd og de bedste, når helt op over skyerne. |
26/07-06 |
10/10 |
464. |
|
Så rent, simpelt og teknologiuafhængigt, at det fremstår lige så positivt idag, som da det kom. |
23/08-06 |
8/10 |
465. |
|
Af en eller anden grund fokuserers der ofte på, at spillet ikke er et "rigtigt" Mario spil, i stedet for at fokusere på de kvaliteter det har. Dem er der en del af, Mario spil eller ej. |
23/08-06 |
7/10 |
466. |
|
Uden problemer Nes'ens bedste spil og samtidigt et af de bedste spil i genren. Et spil der nok aldrig bliver gammelt. |
26/07-06 |
9/10 |
467. |
|
Alt hvad man finder i de moderne Mario Kart spil er tilstede her, blot simplere og på flere punkter ringere. |
12/01-06 |
5/10 |
468. |
|
For primitivt og for grimt til at gøre sig bemærket. Spillet scroller dårligt, har et simpelt banedesign og er alt for kort. Ikke Mario navnet værdigt. |
26/07-06 |
4/10 |
469. |
|
Tematisk ligger det langt fra de normale Mario spil og føles derfor i serie perspektiv særegent. Desværre mangler der detaljer og finesse, mens musikken kunne trænge til mere variation. |
05/08-12 |
6/10 |
470. |
|
Langt hen af vejen et fantastisk spil med alt den magi Nintendo er kendt for. Desværre påtvungne motion controls og påvirket af tidens trends med for meget overflødigt fyld. Skurrende visuelt stilmix. |
03/04-20 |
8/10 |
471. |
|
Ligeså stor glæden ved at spille dette eksempel på design perfektion er, ligeså stor er sorgen over at opleve en genreform som synes forsvundet. |
12/01-06 |
10/10 |
472. |
|
Fantasifuld grafik og gameplay. En værdig opfølger til Super Mario World. |
23/03-04 |
8/10 |
473. |
|
En blanding mellem et platformsspil og et skydespil, med vægten lagt på udforskning, muliggjort af hovedkarakterens altid voksende evner og udstyr. Gennemført, med fantastisk musik. |
25/03-04 |
9/10 |
474. |
|
Tabet af analog kontrol fra GC versionen mærkes tydeligt. Alligevel kan Monkey Ball sagtens spilles, selvom styringen aldrig er optimal. |
23/03-04 |
6/10 |
475. |
|
Det ultimative refleks spil, der også tilbyder en god potion humor. Kan genspilles mange gange, alle med stor fornøjelse. |
18/01-06 |
8/10 |
476. |
|
Team 17 har haft et godt øje til de bedste konsol platformsspil, men den manglende originalitet skader på ingen måde spillet. |
18/01-06 |
7/10 |
477. |
|
De mere varierede miljøer og et utal af vigtige mindre balance ændringer gør op for at det mister klaustrofobifølelsen fra det første. Føles næsten overdesignet, men også helt umuligt at slippe. (PC) |
22/04-20 |
8/10 |
478. |
|
Spillets “tilfældige” våbencomboer, kampsystemets magnetiske fastlåsning og kameraet der er for sløvt til at slippe lock-on, var stadig klare minusser i en ellers fornøjelig anden gennemspilning. |
16/04-20 |
7/10 |
479. |
|
Har potentialet til at frustrere med den forpligtelse bevægelser fastlåses i og diverse sværhedsgradsudsving, men den ildevarslende trykkende stemning og de hårdtslående kampe er det hele værd. |
08/04-20 |
7/10 |
480. |
|
Konceptet passer godt til den korte længde og understøttes ihærdigt af Juberts historie, claymation stilen og baggrundsmusikken. Kontrollen er en smule floaty og i øvrigt bedst tilpasset mus/keyboard. |
27/02-16 |
8/10 |
481. |
|
De forskellige perspektiver fragmenterer oplevelsen. Ydermere irriteres man over den korte våben rækkevidde og det historiemæssigt simple oplæg. Musikken er spillets lyspunkt, omend ikke dets redning. |
14/08-06 |
3/10 |
482. |
|
Ikke alt touchscreen funktionalitet er lige elegant overført fra Vita'en, men nok stadig at foretrække over originalen, grundet skiftet fra 30fps til 60fps. |
16/04-20 |
7/10 |
483. |
|
Frameraten burde være højere og ligesom andre tidlige Vita titler er der en del gimmick tiltag, man sagtens kunne være foruden. Det er dog ikke nok til at spolere hyggen. |
07/05-12 |
7/10 |
484. |
|
Familært trods radikalt stilskifte fra Croteams eksplosive Sam. Friskt selv gående i Portals fodspor. Anstrengelsesløs indlæringskurve, lagdelte gåder, tankevækkende (omend lommefilosofiske) temaer. |
29/08-15 |
9/10 |
485. |
|
Fremragende underholdning da det kom. Nu fremstår banerne lidt for ens og slowdown samt flicker, kunne man godt være foruden. |
21/08-06 |
5/10 |
486. |
|
VF-klon der er alt for simpel i dag. Namcos full motion er det eneste, der er værd at nævne i et ellers kedeligt spil. |
17/08-04 |
3/10 |
487. |
|
Glæden ved at udforske og opdage har sjældent været stærkere, noget som interfaceskavanker og nødvendigheden af at konsultere en guide ikke kan ændre på. Den frustrerende hard mode bør dog skippes. |
27/09-13 |
9/10 |
488. |
|
Decideret nyfortolkning af en klassisk serie med mange skavanker fra moderne blockbuster gaming. Udemærket for hvad det er, men fans af de første spil kommer til at være ude efter blod. |
11/03-14 |
6/10 |
489. |
|
Igavania i alt andet end navn, men uden samme sans for detaljer, med manglende variation i udstyr og for meget repetition i mapdesignet. Også ret kort, med kedelige fetchquests og spildte tidskræfter. |
24/06-19 |
5/10 |
490. |
|
Alt for simpelt og begrænset - særligt i singleplayer - selvom seriens feel giver spillet en del. |
24/08-06 |
5/10 |
491. |
|
Forsøger at efterligne/opdatere Rares N64 klassikere, men i sammenligning med dem, er TS2 alt for simpelt, med elendig AI og fysik. Selvstændigt set, dog stadig sjovt. |
26/07-06 |
7/10 |
492. |
|
Arbejder sig på enestående vis ud over AI og fysik afhængighed og det er heldigt, da Future Perfect er under al kritik på disse punkter. Online tilføjelsen er velkommen og challenges stadig morsomme. |
26/07-06 |
7/10 |
493. |
|
Blot fordi et spil er til børn, er der ingen grund til, at det skal være så nedladende, som TMNT er. Udover den manglende udfordring er det repetitive banedesign og stemmerne et problem. |
23/05-07 |
4/10 |
494. |
|
For nogen vil det være for langt ude. For andre for ensformet. For mig er det god afslappende underholdning. |
08/08-06 |
6/10 |
495. |
|
Lykkedes på en måde som få spil har gjort det, med at overføre det gamle 2D spil til 3D, uden at noget væsentligt er gået tabt. |
08/08-06 |
7/10 |
496. |
|
Lige så ringe som Saturn versionen, omend det er marginalt teknisk bedre. |
21/08-06 |
4/10 |
497. |
|
Lara har aldrig tilhørt spileliten og det indses bedst, ved at sætte hendes gamle spil på. Svingende framerate, stiv kontrol, middel til dårlige puzzles. Kun musikken viser glimt af storhed. |
21/08-06 |
4/10 |
498. |
|
Lara i håndholdt form. Kontrollen kunne være bedre(dog ikke på N-gage) og spillet er ikke blevet ældre med manér. For langsomt og trægt, og iøvrigt uden musik. |
23/03-04 |
4/10 |
499. |
|
Ikke helt så fyldt med spildtid som efterfølgeren og er også bedre pacet. Det sagt er der meget som kunne forbedres og en nylig gennemspilning afslørede at det allerede begynder at føles lidt gammelt. |
24/02-16 |
7/10 |
500. |
|
Længe siden der har været så mange svage del elementer, samt steder med forkert fokus i et spil, mens man alligevel holdes fanget. Karakterudviklingen er naiv og komisk i sin omskiftelighed. |
24/02-16 |
7/10 |