401. |
|
Forsætter de vekslende kvaliteter fra det første spil og fremstår underligt nok igen som en unik enestående oplevelse. Da det ikke lader til at få en opfølger, vil det unægtelig følses uafsluttet. |
21/08-06 |
7/10 |
402. |
|
Den charmerende Shining stil vender tilbage - nu i srpg form - og det samme gør et gabende kedeligt plot. Enkelheden gør det tilgængeligt, uden at kampene mister den nødvendige dybde. |
18/05-12 |
7/10 |
403. |
|
Stilen er hyggelig, menuerne rare og overskuelige. Karakterene er dog papirtynde og spillet lider under for mange gentagelser. |
10/01-06 |
4/10 |
404. |
|
Rækkenvidden på ens våben er så irriterende kort at det næsten føles som Ys bump-system med knaptryksimplementering. Dét kombineret med en tom detaljeløs verden skæmmer det overordnede indtryk. |
03/02-13 |
5/10 |
405. |
|
Seriens absolutte højdepunkt og det er noget af en bjergtop. Den gode styring, kombineret med variationen, er det, som gør udslaget. At den tekniske side er i top pynter bare endnu mere. |
24/08-06 |
8/10 |
406. |
|
Lider under frygtelig stil forvirring med de digitaliserede aktører, mens både fjende- og især banedesign ofte er uinspirerende. Inden under de utiltalende lag er det dog stadig Shinobi. |
06/01-16 |
5/10 |
407. |
|
Tager sit fundament fra spil som Mega Man, Castlevania, Zelda II m.fl. og udviser generelt så stor forståelse for det fra NES æraens lånte spildesign, at det udvikler sig forbi stiløvelse til hyldest. |
02/10-14 |
7/10 |
408. |
|
Perspektivet er generende og der savnes adspredelse i fjendernes angrebsmetoder, der er alt for låste. Ellers delvist interessant rent teknisk. |
08/05-12 |
3/10 |
409. |
|
Pirat temaet fungerer glimrende, strukturen opleves som mere frigjort end den er og spillets gennemsyres af en meget mærkbar entusiasme som smitter af. Kun kampene ligger en dæmper på oplevelsen. |
10/01-06 |
7/10 |
410. |
|
Hong Kong GTA med alt hvad der dertil hører af fetchquests, gentagelser, teknik fnidder, slow motion, martial arts, neonlys og regnvejr.Hjælpeboksene er så behageligt komfortable som de er nedladende. |
13/06-13 |
6/10 |
411. |
|
I typisk Digital Eclipse stil er konverteringen ikke skænket megen omtanke, men den største mangel forbliver på kontrolsiden. Online coop er en kærkommen tilføjelse til originalen. |
15/06-12 |
5/10 |
412. |
|
Værdien kommer af, at Soma er noget så sjældent som et horror spil med noget på hjertet. Og lader man sig ikke genere af monster møderne og få uklare puzzles, er det også præcis, hvor det rammer. |
25/09-15 |
8/10 |
413. |
|
Udmærket Metroidvania med en god balance mellem kamp og puzzles - selv om begge kunne udføres bedre - og tillige meget stort for genren. Er en smule sløvt og også en anelse for bøvlet til tider. |
19/07-16 |
6/10 |
414. |
|
Det traditionelle Sonic gameplay holder spillet oven vande. Også selv om det hele føles lidt overfladisk. |
25/07-06 |
6/10 |
415. |
|
Kollisionsdetektionen, kameraet, adventure sekvenserne og styringen konkurrerer hårdt om, hvem der er dårligst. Umuligt at kåre en vinder, men elendigt er det. |
30/10-15 |
3/10 |
416. |
|
En rodebutik af dårlig framerate, skiftende uvarslede regelskift, kollisions- og perspektivproblemer, sammenblandet med en vis portion reel spilglæde. Ikke samme tidløse kvaliteter som forbillederne. |
10/05-12 |
6/10 |
417. |
|
Lækker opsamling der nu er overgået af senere opsamlinger på andre formater. |
14/01-06 |
8/10 |
418. |
|
De simple fængende pop numre er nok til, at jeg kan se gennem spillets mange fejl. Det vil andre nok ikke kunne. |
14/01-06 |
5/10 |
419. |
|
Er man lidt pedantisk anlagt kan man sikkert brokke sig over konverteringen, selvom den på ingen måder rokker ved Sonics urokkelige kvaliteter. |
17/05-12 |
8/10 |
420. |
|
Formåede at skille sig ud fra mængden af 16-bit platformsspil og selv idag virker Sonic nyt og friskt. Det er som om det står stærkere, hver gang man spiller det. |
17/05-12 |
8/10 |
421. |
|
Et spil fyldt med glæde, opstemthed og energi. Og ligesom med etteren, lader man sig bare rive med. |
26/07-06 |
7/10 |
422. |
|
Fængende musik, farverig grafik og øget udfordring. Sonic når det er bedst. |
29/08-06 |
7/10 |
423. |
|
Udemærket underholdning og et skridt i den rigtige retning for serien, men på ingen måde ligeså mindeværdigt som de gamle 16-bit spil. |
25/10-10 |
6/10 |
424. |
|
Ingen genremæssige nyskabelser, men solid god underholdning. Ses ofte overvurderet. |
26/07-06 |
7/10 |
425. |
|
Serien, såvel som genren, har kraftigt behov for fornyelse. Det finder man ikke her, selvom det meste fungerer fortrinligt. |
26/07-06 |
7/10 |
426. |
|
Arkitekturen og dialogerne er fremragende som aldrig før. Oven i det tilføres bedre puzzles. Hvis ikke alting var så tomt og man havde lagt backtracking på hylden, ville det være nået endnu længere. |
21/08-06 |
7/10 |
427. |
|
Ganske vellykket set i forhold til tegneserien, men desværre også noget ubalanceret mht sværhedsgraden. Særligt slutbossen er uforholdsmæssigt svær. |
03/08-06 |
5/10 |
428. |
|
Satte ny standard for stealthspil og så langt, som det gælder singleplayer, er vi faktisk ikke kommet videre. Atmosfærisk og opslugende til trods for at genrens typisk svage AI og fysik går igen. |
23/08-06 |
8/10 |
429. |
|
Efter lang tids kamp mod cinematisk syge er vores elskede stealth serie afgået ved døden. Den efterlader sig et vellavet overflødigt action spil. Bisættelsen har fundet sted. 2002-2013. Hvil i fred. |
24/03-15 |
7/10 |
430. |
|
AI'en og interaktions dynamikken er til tider mangelfuld som i andre stealth spil. På alle andre måder er Chaos Theory den komplette pakke. |
06/09-05 |
9/10 |
431. |
|
Taber en del af seriens identitet ved at omdanne den til et mere ordinært actionspil. Ærgeligt, selvom der er en del gode takter, ikke mindst coop. |
12/05-12 |
7/10 |
432. |
|
Har ufortjent fået ry som den "rigtige" efterfølger til Chaos Theory pga. holdet der står bag. Hæderligt spil der køres hjem på rutinen i singleplayer og skuffer i coop med korte sparsomme baner. |
28/01-13 |
7/10 |
433. |
|
For megen trial & error slår skår af glæden i den ellers stemningsfulde singleplayer. Heldigvis er oplevelsen stadig positiv og samtidigt står multiplayeren stærkere end nogensinde før. |
19/11-06 |
8/10 |
434. |
|
Lidt svagere singleplayer end det første. I stedet tilbydes en fremragende og enestående multiplayer. Lidt mere grafisk afpudsning ville være at fortrække. |
23/08-06 |
8/10 |
435. |
|
Fuldstændig lineær reflex platformer i bedste Donkey Kong Country stil med masser af TPs nu velkendte humor, der især udmærker sig i coop. Ærgeligt det kun er 30fps og der er små perspektiv problemer. |
01/01-16 |
7/10 |
436. |
|
Udvikler serien på samme måde som man ofte så hos tilsvarende i genren med større fokus på minispil og backtracking. En klar forbedring fra det første, selv om ændringerne ikke vil tiltale alle. |
18/05-16 |
6/10 |
437. |
|
Styringen er for tilvænningskrævende, der mangler præcision og kameraet er barn af sin tid. Ellers en udmærket base for en collectathon platformer, men kun genre fans vil få noget ud af det. |
18/05-16 |
5/10 |
438. |
|
Kammer lidt over med for mange minispil - nogle ikke specielt godt udført - og mere backtracking for backtrackingens skyld, men er af samme årsag det mest varierede og omfattende af den originale trilogi. |
18/05-16 |
5/10 |
439. |
|
En kortvarigt og begrænset oplevelse der er set bedre i genren såvel som i serien. 32x delen er simple variationer over arcade mode og coop er ligeledes halvhjertet implementeret. |
06/09-12 |
4/10 |
440. |
|
Et godt amerikansk forsøg på at lave et historiebaseret rollespil. Lidt mere frihed end man er vant til hos de japanske spil i genren. Kunne godt være mere poleret. |
23/03-04 |
8/10 |
441. |
|
Kun første og sidste bane har nævneværdige kvaliteter. Resten er sløset spildesign i forskellige genrer. |
21/08-06 |
3/10 |
442. |
|
Ligesom Kameo befinder vi os i familie spil zonen. Her er der ingen puzzles, som er for svære og monstrene besejres med kun få slag. Afslappende underholdning. |
14/01-06 |
7/10 |
443. |
|
grafikken er efterhånden håbløst dateret. Selve spillets kerne er stadig underholdende i moderate mængder. |
12/01-06 |
6/10 |
444. |
|
Velkendte genrekombinationer i et mix der er svært at modstå. Især skiftet mellem tilfældigt guldgraveri og konventionelt hånddesignede puzzle rum fungerer fortræffeligt. Var det bare lidt længere.. |
16/08-13 |
7/10 |
445. |
|
Mere af det samme som det første, dog med mere håndlavet indhold og mindst ligeså fængende, selv om de fleste hemmeligheder er for lette at gennemskue, hvis man har prøvet genren før. |
29/10-17 |
8/10 |
446. |
|
Folk siger at dybden er der. Grundet kedsomhed har jeg ikke kunnet finde den. Var der nogen der sagde gimmick? |
14/01-06 |
5/10 |
447. |
|
Den langsomme pacing egner sig bedre til styringen på en touchskærm uden der på noget tidspunkt opnås den ønskede præcision. Ensformig musik og et nummer virker inspireret af Mario 2's Birdo baner. |
16/02-13 |
5/10 |
448. |
|
Et for genren utraditionelt kampsystem, gør at meningerne hurtigt kan dele sig omkring Thor 2. Men når spillets andre elementer alle er fremragende udført, burde det faktisk ikke være tilfældet. |
03/08-06 |
8/10 |
449. |
|
Verdens bedste spil. Intet mindre. Nyskabende på så mange måder og evigt underholdende. Ikke samme dybde som efterfølgerne, men tilgengæld renere. Begyndelsen på de moderne fighterspil. |
23/03-04 |
10/10 |
450. |
|
Co-op og den gode musik tæller op, men man er for begrænset i sine angrebsmuligheder, til at kampene forhindres i at virke ensformige. |
24/08-06 |
5/10 |