X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
559 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Vis kun:
# Titel Sortering Kommentar Dato Vurdering
1.
007: Agent Under Fire
Scripted og upoleret Bond spil, der sætter stil over substans. Sørgeligt, særligt set i forhold til hvad Rare opnåede med licensen. 14/08-06 3/10
2.
007: Nightfire
Igen glitrer og funkler overfladen. Og igen er der intet under den. I det mindste teknisk forbedret set i forhold til sidste udgave. 14/08-06 4/10
3.
007: The World Is Not Enough
Eurocom prøver at gøre Rare kunsten efter og lykkedes med mere end man regner med. Bevægelsesfornemmelsen er sær og spillet er ikke så langtidsholdbart som Goldeneye. 14/08-06 6/10
4.
3D Sonic The Hedgehog
Små fejl i sprite hierakiet, en næsten ubrugelig classic mode og en 3D effekt der ikke tilføjer meget, er ikke nok til at ændre på helheden. Sonic er og forbliver en klassiker. 10/04-14 8/10
5.
8-Bit Armies
Nærmest Command & Conquer i en moderne udgave med kun GDI og uden cutscenes. Velegnet til og sjovt for begyndere i genren, mens kendere hurtigt vil savne mere kompleksitet og originalitet. 25/05-16 6/10
6.
A.M.O.K.
De første par baner undtaget, så tilbyder Amok god action, der - særligt i co-op - holder helt frem til "Gud bevare Danmark" slutskærmen. 12/01-06 7/10
7.
ActRaiser
Fasinerende splejsning af sidescroller og gudespil. Ingen af delene er stærke nok til at stå alene. Sammen er de middelmådige. 12/01-06 5/10
8.
Advance Wars: Dual Strike
"Wars" konceptet blev perfekteret for hurtigt, med det resultat at serien nu står i stampe. Således virker nye tiltag enten unødvendige eller ubalancerede. 14/05-12 7/10
9.
The Adventures Of Shuggy
Det giver fin variation når der introduceres så forskellige tiltag, selv om de ikke alle er lige hensigtsmæssige. Værd at bruge tid på for genre fans, ikke mindst fordi det har hjertet på rette sted. 18/05-12 6/10
10.
Air Buster
Klassisk farverig shooter action med repetitiv, men fin musik. Nemmere at gå til og nyde end mange af nutidens udspil i genren med deres komplekse skudmønstre og esoteriske scoresystemer. 11/05-12 7/10
11.
Alien 3
Mekanikken er rigid og tidsbegrænsningen fordrer at man lærer banernes layout. Det der holder det oppe er stemningen og den tæskelækre musik. 15/05-12 5/10
12.
Alien Trilogy
Så primitivt som det er, så formår det stadig at underholde. Bør spilles i små doser, da spillet gentager sig selv lige så ofte som musikken. 14/05-12 5/10
13.
Alisia Dragoon
Ser på overfladen ud til at indeholde alle de rette elementer, men kigger man dybere, dukker irritationselementerne op. Især det skill nedtonene hovedvåben fungerer dårligt. 03/08-06 5/10
14.
Altered Beast
Karakterenes begrænsede bevægelighed gør undvigelsesmanøvre for svære. Så hjælper det ikke meget, at der er co-op, samt flere forskellige monstre at forvandle sig til. 03/08-06 4/10
15.
Alundra
En smule ubalance i sværhedsgraden kan ikke afholde kvaliteten fra at skinne igennem. Playstationens Zelda. 25/07-06 8/10
16.
Alundra 2: A New Legend Begins
En forsættelse der vender alt på hovedet og dermed ødelægger det gode fra originalen. 14/01-06 4/10
17.
Amazing Spider-Man, The (2012)
Den kompetente svingemekanik er eneste lyspunkt, ikke kun ved styringen, men også ved resten af spillet, der præges af kedelige og ofte gentagende missions- og fjendetyper, samt mange crashbugs. 19/05-14 3/10
18.
Anachronox
Usædvanlig kreativt karakter design og langtidsholdbar humor overvinder let det visuelle design, der er så kedeligt udført som det er konceptuelt fantastisk, samt det tilhørende triste kampsystem. 03/12-13 7/10
19.
Angry Birds Space
Det lille twist med tyngdekraften er lige nøjagtig nok til at holde en fanget igen, selv om det måske stadig er for afhængigt af tilfældigheder. 07/05-12 7/10
20.
Another World
En videreudvikling af Prince of Persia, som ikke holder idag. Alt for megen trial & error. 23/03-04 4/10
21.
Ape Escape (1999)
I bestræbelserne på at udnytte den ekstra analoge styrepind, er det lykkedes Sony at finde på mange spændende tiltag. Et af de mere opfindsomme 3D platformspil. 25/07-06 8/10
22.
Aralon: Sword And Shadow
Anstrenger sig for at efterligne Elder Scrolls spillene, men formår kun overbevisende at kopiere antallet af bugs. En rigtig pap verden og styringen er dårlig. 14/02-13 3/10
23.
Assassin's Creed
Der er storhedsøjeblikke gemt i Assassin's Creed, hvis man orker at rode ensformigheden og gentagelserne igennem. 11/05-12 6/10
24.
Assassin's Creed II
Sværhedsgraden er sænket for at undgå frustrationer med en problematisk kontrol, der er for mange gentagelser og AIen er for gennemskuelig. Alligevel giver spillet ofte et enestående sus i maven. 11/02-11 7/10
25.
Assassin's Creed IV: Black Flag
Det seneste af utallige kapitler i Ubisofts retningsløse fabriksproducerede open world skinner box, hvor forbedringer og meningsfuldhed som altid glimrer ved deres fravær. Mange point for settingen. 09/04-14 6/10
26.
Assassin's Creed Rogue
En sammenblanding af tre og fire med den velkendte problematiske styring, samt alle de gentagelser serien er kendt for, præsenteret i en ringere og mere fragmenteret setting. 21/12-15 5/10
27.
Assassin's Creed: Freedom Cry
Med så mange overflødige udgivelser kunne man håbe at serien snigmyrdede sig selv, men om ikke andet har Ubi til fulde bevist, at de i genre regi sidder enevældig på genbrugets og gentagelsens trone. 27/05-14 4/10
28.
Assassin's Creed: Syndicate
I perioder engagerer det som seriens bedste. I andre er det ren spildtids grinding med utallige gentagelser, klodset styring og pivringe AI. Settingen er så veludført som historien er tynd. 25/11-15 5/10
29.
Assault Android Cactus
Besidder en umiddelbarhed der er svær at modstå og fungerer fremragende som casual underholdning. Perspektivet, liv og scoresystemet er dog ikke uproblematiske. 01/09-20 7/10
30.
Assault Heroes
Helt ekstrem langsom og enerverende pacing hvor spændingen suges ud af spillet sekund for sekund, indtil man ikke kan mere. Endvidere er der mekaniske fejl i forbindelse med perspektivet. 05/09-12 3/10
31.
Astro Boy: Omega Factor
Typisk kreativ og sjov genre blanding fra Treasure/Hitmaker. Største problem er, at bane designet ind imellem føles opbygget omkring det faktum, at man har udendelige continues. 07/08-06 7/10
32.
Atari Karts
Statiske menuer, ucharmerende karakterer, begrænsede options, ringe power-ups og der mangler mange kommunikative animationer. Så hæderligt som det end er når man kører, så har det for meget imod sig. 07/02-13 5/10
33.
Attack Of The Friday Monsters! A Tokyo Tale
Alarmerende elskværdig bite-size produktion i børnehøjde hvor nostalgi, naivitet og klarsyn mixes til en sympatisk cocktail. Ville stå stærkere med færre påtvungne konfliktløsninger. 05/11-13 7/10
34.
Axiom Verge
Starter forsigtigt ud som en Metroid klon, men efterhånden som lag tilføjes på lag, udvikler det sig både opfindsomt og inspirerende, indtil det optjener sig en plads ved siden af forbillederne. 03/04-15 9/10
35.
Baldur's Gate: Dark Alliance
Samme kvaliteter som PS2 udgaven og svært at skelne fra denne. 26/07-06 7/10
36.
Baldur's Gate: Dark Alliance
Yderst vellavet hack'n slash, som viser sig fra sin bedste side i co-op. Synd at man ikke kan spille flere end to. 26/07-06 7/10
37.
Banjo Pilot
Man føler sig konstant distanceret fra sit fly og har ingen fornemmelse for køre linjer. AI'en snyder groft både med våben og catch-up. Banerne ligner hinanden. Skuffende. 13/01-06 3/10
38.
Banjo-Kazooie
Den dejlige eventyrstemning og veldesignede baner som "Tresure Trove Cove", gør det til en fryd at tage på opdagelse med bjørn og fugl. 13/01-06 8/10
39.
Batman Returns (1992 Sega)
Som MegaCD versionen uden køre sekvenserne og med væsentlig ringere lyd. 03/08-06 3/10
40.
Batman Returns (1992 Sega)
Rammer filmens stemning godt. Desværre er der problemer med collisions detectionen, det er alt for scriptet og virker iøvrigt ret dateret. Musikken er dog fremragende. 10/01-06 4/10
41.
Batman: Arkham Asylum
Overraskende ikke alene i kraft af at være et usædvanligt velpoleret og gennemtænkt superhelte spil, men fordi det uden problemer kan måle sig med det bedste i Metroidvania "genren". 28/10-13 9/10
42.
Batman: The Movie
Flere forskellige spiltyper kombineres til et lille fem banet produkt, der ikke holder længere. Sammenlignet med Amiga versionen mere balanceret sværhedsgrad og ændrede køre/flyve sekvenser. 14/08-06 3/10
43.
Beyond Good & Evil
Vellavet Zelda klon med varmhjertet setting og karakterer. Til tider lidt for meget stealth i spillet. 23/03-04 8/10
44.
Black
Kunne godt bruge flere fjendetyper og mere in-game musik, mens det er irriterende at man ikke kan skippe cutscenes i starten, men grundlæggende solidt og godt med et næsten Goldeneye agtigt feel. 29/10-17 7/10
45.
Blast Corps
Tager lidt tid og komme ind i. Udvikler sig der efter til et udfordrende og underholdende spil. 13/01-06 7/10
46.
Blazing Heroes
Langsomt og trægt. Også selv om det løsner lidt op i den sidste trediedel af spillet. Underlagt mange 32-bit begynder fejl. 18/01-06 5/10
47.
Blinx: The Time Sweeper
Hvis man ikke generes af det repetitive gameplay og frustrations elementerne efter tredie verden, er Blinx faktisk udemærket underholdning. Slutbossen er bare urimelig svær. 23/08-06 6/10
48.
Blood Omen: Legacy Of Kain
Det kan være uoverskueligt, lidt frustrerende og teknisk utilstrækkeligt. Efter det er slut har man alligevel følelsen af, at have spillet noget værdigt. 18/01-06 6/10
49.
Blue Dragon
Et simpelt plot trækker ned og efterlader: Varmhjertet visuelt design, hyggelig atmosfære, underholdende kamp/encounter system. De få retarderede designvalg kan skippes uden frygt for straf. 24/09-07 7/10
50.
Borderlands
Propfyldt med identitetsløse quests hvor man utallige gange sendes fra A til B hen over de samme områder, mens man grinder efter opgraderinger. I co-op ikke helt så dårligt som det lyder. 07/05-16 5/10
559 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »