101. |
|
One-note kampsystem og kompas + tutorial hints burde udelades, men ellers en fortrinlig blanding af Dark Souls og Metroid, med fryd leveret fra udforskningen og den labyrintiske omgivelsessammenhæng. |
08/12-19 |
8/10 |
102. |
|
Bortset fra manglen på reel analog bevægelse er der ikke noget grundlæggende galt med Darksiders. Det føles bare voldsomt uinspirerende at spille noget der aldrig løfter sig over klon stadiet. |
17/05-12 |
7/10 |
103. |
|
Følger tidens trends til punkt og prikke, men med en mere elegant camouflering af de sædvanlige Ubisoft gøremål gennem storyline systemet. Måske for langt, selv om det aldrig bliver kedeligt. |
03/02-20 |
7/10 |
104. |
|
Sjovt da det kom, selvom konverteringen mangler meget. Idag virker grafikken rodet og skrøbelig. |
17/08-04 |
3/10 |
105. |
|
Sega forsøger sig igen med at få Daytona til at virke på konsol. Spillet er mere omfattende og flottere. Denne gang er det handlingen og soundtracket, det går galt med. |
14/01-06 |
5/10 |
106. |
|
For identitetsløs til virkeligt at blive bemærket, det fungerer ikke desto mindre upåklageligt, selv om det er for simpelt. |
14/01-06 |
5/10 |
107. |
|
Lidt ekstra fnidderfnadder ændrer ikke på grundoplevelsen, som er magen til DC udgaven. |
14/01-06 |
6/10 |
108. |
|
Ikke en hardcore fighter for eliten. Mere en party fighter man hygger sig med, når vennerne kommer forbi. |
14/01-06 |
6/10 |
109. |
|
Glimrende udspil der fint kan begå sig i de finere kredse, selv om folk har tendens til at tro andet. Dybde er erstattet med umiddelbarhed, men det er også en kvalitet. |
14/01-06 |
7/10 |
110. |
|
Er stadig i besiddelse af en umiddelbar galskabsfyldt morskab, men omgivelserne er for kedelige og tilføjelserne for få til det kan anbefales til andet end fans af serien. |
03/01-14 |
5/10 |
111. |
|
Mængder af genbrug, mekanikker tilpasset microtransactions og co-op så naturligt presset ind som en elefant i en elevator. Skole eksempel på hvad der sker, når et mindre hit forsøger at gå mainstream. |
07/07-17 |
5/10 |
112. |
|
Den høje indlæringskurve får det til at føles kluntet i starten, men når den overkommes flyder kampene utroligt godt og der er tilpas mange variabler til det varer ved. Overset kult klassiker. |
17/11-15 |
7/10 |
113. |
|
Et mix mellem Doom og et rumskydespil. Glimrende underholdning både alene og i link. |
17/08-04 |
6/10 |
114. |
|
Glimrende konverteret fra PC. Den tekniske side er stadig uimponerende, men graden af valgfrihed bærer spillet op mod genrens top. |
18/08-04 |
8/10 |
115. |
|
Opslugende om end der opstår mange ulogiske konsekvenser ved det strømlinede design og det meste kan løses ved at hacke en dør eller finde en luftkanal. Relevant tematik i upersonlig formidling. |
28/01-13 |
8/10 |
116. |
|
Styringen mangler lidt, spillet er for mørkt og frameraten kunne være mere stabil. Alligevel formår spillet at skille sig ud og levere et godt helhedsindtryk. |
23/03-04 |
7/10 |
117. |
|
Gav man karakter ud fra coolness faktor, ville DMC ligge helt i top. Desværre kan man ikke ignorere et dårligt kamera og følgen deraf: dårlig styring. |
18/01-06 |
5/10 |
118. |
|
Utroligt velpoleret og i coop godkendt underholdning til en enkelt weekend, efterfulgt af så meget hamsterhjuls grinding, som man man kan holde til. |
04/09-14 |
6/10 |
119. |
|
Kart racer fyldt med glæde og energi, både i singleplayer og den skjulte co-op. Slutbossen er godt nok afsindigt svær. Multiplayer kun lige godkendt. |
13/01-06 |
8/10 |
120. |
|
Kameraet gør spillet tæt på uspilleligt. Tilføjer man dertil fjender der respawner, backtracking og typiske Capcom survival horror puzzles, BLIVER spillet uspilleligt. |
18/08-04 |
2/10 |
121. |
|
Et af de spil hvor man føler, at man får lov til at vælge sine egne måder, til at overkomme de problemer man stilles over for. Den lækre setting gør også næsten op for den kedelige historie. |
08/03-15 |
8/10 |
122. |
|
Virkeligt godt det meste af vejen. Der skal bare samles for mange objekter på banerne, hvilket bliver trivielt. |
13/01-06 |
7/10 |
123. |
|
Skiller sig ud, ved at ligge sig helt modsat den dynamiske og eftertænksommme Mario stil. Det her er platformsspillenes svar på Punch Out: En refleks platformer. |
13/08-06 |
8/10 |
124. |
|
Doom har stået distancen bedre end de fleste andre FPS spil fra perioden, fordi det mestrer nogle få elementer, frem for at række ud efter noget genren ikke var klar til på daværende tidspunkt. |
14/05-12 |
7/10 |
125. |
|
Overraskende nok er det lykkedes, at få det meste af Doom oplevelsen over på GBA'en. Selv co-op - uden save - er der blevet plads til, omend det ledsages af slowdown. Bedre end forventet. |
23/08-06 |
6/10 |
126. |
|
Simpelt og gammelt, men stadig sjovt FPS med flere baner end PC originalen. Serious Sam er dog et bedre spil. |
23/03-04 |
7/10 |
127. |
|
Overraskende god horror stemning, der faktisk er bedre end de fleste dedikerede horror spil, præger spillets første halvdel. Uheldigvis udvikler det sig til noget mere uinteressant skyderi til sidst. |
11/08-06 |
7/10 |
128. |
|
Lidt mere snørklet bane design og den sidste boss passer dårligt ind, men ellers mere af det samme og stort set lige så underholdende. |
13/04-16 |
7/10 |
129. |
|
Et begrænset spil i en begrænset genre får en dertil hørende begrænset konvertering. Resultatet er ikke overraskende. |
15/05-12 |
3/10 |
130. |
|
Det er ikke kun, at genren er for primitiv og at værtsplatformen sætter for mange begrænsninger. Udførelsen i sig selv er heller ikke tilfredsstillende. |
14/08-06 |
2/10 |
131. |
|
Et af mine yndlingsspil som ung og stadig en stor fornøjelse at spille i dag, fordi det besidder mange af de små variationer i bane opbygningen, som genren behøver for at undgå monotoni. |
29/05-12 |
7/10 |
132. |
|
Degenererer til et singleplayer MMO med Ubisoft Game quest design, mens opsætning og gameplay aldrig forsøger at hænge sammen. Stort potentiale spild og ærgeligt at klimakset føles så forhastet. |
05/02-15 |
6/10 |
133. |
|
Er svært at sætte pris på diverse QOL forbedringer og den frie måde man guides på, når det hele drukner i strategiløse random encounters og port'en hakker, så det er til at få hovedpine af. |
10/01-21 |
2/10 |
134. |
|
En moderne bannerfører for alle genrens klassiske dyder. Diplomatisk tilgængelig, fyldt med sympatiske karakterer, farverige miljøer og rørende øjeblikke. Ingen kunne ønske sig en bedre ambassadør. PC |
28/12-20 |
9/10 |
135. |
|
Fremragende og tiltrængt port der retter de mest åbenlyse kritikpunkter ved konsol udgaven med nemmere fast travel, mulighed for at slå pawn snakken fra og understøttelse op til 4k/150fps. |
04/02-16 |
8/10 |
136. |
|
Inventory management, teknikken, fetchquests og mængden af tid det tager før man bliver fanget er store minusser. På plussiden er hvor omfattende og fængende det er, når det sker. |
27/08-13 |
7/10 |
137. |
|
Nuttet platformsspil der gør hvad det skal for at fungere, men heller ikke mere og det fremstår lidt identitetsløst. Måske er det bare mig, men det synes at minde lidt om Mega Man på overfladen. |
24/08-06 |
5/10 |
138. |
|
Bedre konvetering kunne man ikke håbe på. Exhumed er mere atmosfærisk og nok også bedre, men når det kommer til humor og stil er Duke kongen. |
13/01-06 |
7/10 |
139. |
|
Singleplayer er bedre i Saturn/PC versionerne, men N64 udgaven overrasker ved at indeholde en velfungerende - omend billedmæssig restriktiv - co-op mode. Lidt for sløret mange steder. |
13/01-06 |
6/10 |
140. |
|
Sær blanding af adventure og strategi spil, hvor man aldrig føler sig helt i kontrol. Fortællerstilen er nedladende med eksposition i slet skjult indpakning, selvom atmosfæren ellers er overbevisende. |
04/06-12 |
5/10 |
141. |
|
Kontrollen kræver tilvænning og er langsommere end andre versioner. AI'en virker lidt primitiv og spillet en anelse for simpelt. Overkommer man disse forhindringer, er Dune II alligevel underholdende |
06/05-07 |
6/10 |
142. |
|
Kan man klare at navigere det horrible interface og leve med dårlig karakter balance, er Dungeon Defenders sjovt i coop. Desværre udvikler det sig for hurtigt til gentagende grinding. |
23/03-14 |
6/10 |
143. |
|
Frygtelig restriktivt kamera når man er off-host, føles sløvt og ikke responsivt med input. Plottet er svært at huske, selv hvis man forsøger og så kører det tilmed dårligt. |
01/09-20 |
4/10 |
144. |
|
Underligt - mere end dårligt - er de skiftende synsvinkler. Spillets egenlige problemer er en for uengagerende rammefortælling og et dårligt kampsystem. |
10/01-06 |
3/10 |
145. |
|
Co-op og dag/nat cyklussen giver nyt liv til et ellers gammelt og overbrugt zombie tema, med Ubisoft Game som det underliggende fundament. Bedre end man skulle tro ud fra de præmisser. |
30/10-17 |
7/10 |
146. |
|
Det flade landskab og buggy'en får udvidelsen til at skille sig ud fra hovedspillet, men det gør også parkour delen lidt kedeligere. Mange side quests, desværre langt færre historie missioner. |
30/10-17 |
7/10 |
147. |
|
Det bedste af de tidlige Musou spil og sætter man pris på enkelheden, samt fraværet af det grinding helvede der præger de moderne udspil, kan det meget vel være det bedste overhovedet. |
23/03-15 |
7/10 |
148. |
|
Det meste serien er kendt for - fra diverse tekniske problemer til storslåede kampe rodfæstet i 50'er sci-fi/monster b-films universer - er at finde i en mindre og mere ydmyg pakke i første udgivelse. |
20/07-14 |
7/10 |
149. |
|
Blander det bedste fra Serious Sam med det bedste fra Dynasty Warriors. Ærgeligt der ikke blev plads til online coop, men det er ikke nok til at slå skår i glæden. EDF, EDF! |
01/01-11 |
8/10 |
150. |
|
Har tekniske fejl over det hele, men Sandlots rendyrkede forståelse af deres eget koncept er så gennemborende, at man selv efter 1000+ timers spil stadig sidder med åbenmundet betagelse. |
26/03-15 |
9/10 |