301. |
|
Interaktionsdynamikken er ændret, strukturen forblevet den samme. Et forbillede for hvordan man skaber noget nyt, af noget gammelt. |
17/07-06 |
9/10 |
302. |
|
To ting skaber Metroid oplevelsen: stemning og struktur. Hunter lykkedes med det første, men fejler til tider med det andet. Plasteret på såret er en ok multiplayer. |
17/07-06 |
7/10 |
303. |
|
De første timer af ZM er helt fantastiske, men spillet taber fart mod slutningen, hvor banedesignet bliver for trivielt og tilføres upassende elementer. Man glemmer dog ikke de første timer... |
30/08-05 |
8/10 |
304. |
|
Nærmest intet af det der definerede Minecraft, har formået bevaring ved overførslen og tilbage er en simpel Diablo klon i et Minecraft skin. Hurtigt overstået og lige så hurtigt glemt. |
25/08-20 |
4/10 |
305. |
|
Manglen på hurtige updates og de mere begrænsede verdener gør PC versionen til det klare førstevalg. Stadig meget fængende og splitscreen er cool. |
16/08-13 |
8/10 |
306. |
|
Større verdener og det hele kører en del bedre end last-gen udgaverne, men ellers samme fængende byggespil hvor timerne flyver afsted. |
10/01-16 |
8/10 |
307. |
|
Horrible lydeffekter og lange transporttider er generende i et spil der ellers indeholder mange af minegenrens sympatiske kvaliteter. Mest ødelæggende er dog formålsløsheden. |
13/09-13 |
5/10 |
308. |
|
Ikke mere end middelmådigt, da det kom og næsten uspilleligt i dag. |
03/08-06 |
2/10 |
309. |
|
Unikt i den måde man påtvinges snarrådige reaktioner og af samme årsag ærgeligt at der er så få "rigtige" måder at gøre tingene på. Oplevelsen værd for panikken, atmosfæren og den stilrene arkitektur. |
16/12-13 |
7/10 |
310. |
|
Første gang igennem forundres man over de mange fremragende og opfindsomme påfund. Anden gang går jagten ind på de djævelsk svære "S" ranks. "Shake shake" |
08/08-06 |
9/10 |
311. |
|
Gør hvad det skal, men heller ikke mere. Rendyrket middelmådighed. |
17/08-04 |
5/10 |
312. |
|
Rigtig underholdende i co-op hvor karakterenes evner komplementerer hinanden godt, selv om de sjældent er særlig balancerede. Føles dog udspillet længe inden de lange kampagner slutter. |
04/05-16 |
7/10 |
313. |
|
Den simple forretningsdrift og huleudforskning vekselvirker hensigtmæssigt og skaber et fængende loop det meste af spillet. Begge dele burde dog være videreudviklet for at undgå stagnation til sidst. |
27/03-20 |
7/10 |
314. |
|
Grafisk videre udvikling af Pit Fighter. Vægten er lagt på de overfladiske elementer som stil og blod. Gameplaymæssigt kedeligt. |
23/03-04 |
4/10 |
315. |
|
Stemningsfuldt især på lydsiden, men handicappes af for meget genbrug fra andre Metroidvania spil. Er en mindre irritation, at der ikke er et energi opfyldningssystem og så er det også for kort. |
02/11-17 |
5/10 |
316. |
|
De slørede for- og baggrunde er godt forsøg på at understrege hvilket plan man befinder sig på uden 3D selv om det ikke virker lige godt alle steder. Hvorfor ingen controller support ud af æsken? |
01/09-13 |
6/10 |
317. |
|
I forsøget på at kompensere for styringen er sværhedsgraden nedtonet ift. 3DS spillet ved at fjerne nogle fjender + tidsbegrænsningerne, indføre checkpointsystem og have større udsyn over spilarealet. |
01/09-13 |
4/10 |
318. |
|
Overkommer manglen på variation gennem en synergi mellem den stramme styring og milimeter præcist banedesign. Samtidigt vinder det på ikke at trække i langdrag. |
09/08-12 |
7/10 |
319. |
|
Bizart adventurespil som på glimrende vis illustrerer visse problemer med genren. For langsomt og for underligt. Spillet besidder dog en unik stil. |
23/03-04 |
5/10 |
320. |
|
Nemt og hurtigt overstået action/platformsspil, hvis svagheder primært er det tempo-sænkende oplade system og for megen udenadslære. Underholdende uden at være overvældende. |
21/08-06 |
6/10 |
321. |
|
Touchscreen integreringen, fjendernes spilleruafhængige bevægmønstre, perspektiv problemer. Bare nogle af de åbenlyse fejl i en ellers teknisk kompetent shooter. |
18/07-06 |
5/10 |
322. |
|
Den store mængde arbejde der er lagt i det, får det til at fremstå indbydende og organisk, mens et sandt bombardement af gentagelser i missionerne forsøger at ødelægge det hele. Det lykkedes dog ikke. |
03/09-12 |
6/10 |
323. |
|
Glimrende bilspil i bedste Road Rash-stil. Det giver en del, at der på nogle baner er modkørende trafik. Udgivet på et tidspunkt hvor serien var forholdsvis ny og betød noget. |
17/08-04 |
6/10 |
324. |
|
Ikke så meget en genfødsel, som en greatest hits opsamling, med indslag fra hele serien. Det her er kerne essensen af Mario. Og det er præsis derfor, at det er fantastisk. |
10/08-06 |
9/10 |
325. |
|
En udpræget konservativ produktion der stråler med sin fine kommunikation og design. Samme elementer benyttes gentagne gange i sjove mix ups og tilfører nye lag til allerede introducerede mekanismer. |
17/09-12 |
8/10 |
326. |
|
Et åbenlyst veldesignet spil med kun et minimum af gimmicks og var det ikke så tynget af en absurd mængde genbrug, ville karakteren også være højere. "New" serien trænger til en pause. |
07/12-12 |
7/10 |
327. |
|
Grundstammen trækker spillet langt. Det bliver bare aldrig mere end hvad man først tænker, når man ser det: Street Fighter med monstre. |
14/01-06 |
7/10 |
328. |
|
Den simple tematik fæstner sig i hjertet på en måde der ville kræve kirurgi at fjerne, mens kombinationen af
link-mekanik og luftleg står ulig alt andet. Segas lilla nar er ikke sådan at spøge med. |
27/05-14 |
8/10 |
329. |
|
Utroligt mange tilgangsvinker til kampene, stort og afvekslende banedesign, helt igennem forbløffende massive bosser. Ninja Gaiden har det hele og er intet mindre end en action perle. |
24/08-06 |
9/10 |
330. |
|
Det er ærgeligt at manuskript og stemmeskuespil er på så lavt et niveau og at spillet bliver nedladende ved at fortælle løsningen på mange puzzles, for det meste andet er flot, vellavet og varieret. |
16/04-20 |
7/10 |
331. |
|
Savner variation i fjender og angreb, mapdesignet er marginalt over krusedulle niveau og save funktionen gør det meste konsekvensløst. Hurtigt overstået genre letvægter i fabelagtig indpakning. |
08/10-17 |
6/10 |
332. |
|
Spillet uden forhåndskendskab, belønnes tilliden med inspirerende detektivarbejde, nervepirrende udforskning, aha-oplevelser, bevægende øjeblikke og et bankende varmt hjerte af lejrbål og skumfiduser. |
21/08-19 |
9/10 |
333. |
|
Glimrende blanding af Pikmin og Fable hvis største fejl er små kontrolproblemer, en lidt usammenhængende historie og uheldige gentagelser af cutscenes/setpieces, efter de er oplevet første gang. |
30/07-07 |
7/10 |
334. |
|
Begrænset platformsspil med slowdown og tearing. Manglen på musik gør ikke spillet bedre. |
23/03-04 |
4/10 |
335. |
|
Stor æstetisk oplevelse da det kom. Idag er det musikken som holder bedst. |
14/01-06 |
4/10 |
336. |
|
En af mine personlige favoritter. Rent spilmekanisk er det mærket af tiden. De mere kunstneriske aspekter der danner spillets overflade, kan tiden heldigvis ikke røre ved. |
14/01-06 |
6/10 |
337. |
|
Intenst og udfordrende skydespil med fantastisk grafik. Lyden kunne være bedre og det føles lidt, kun lidt, som håndværk fremfor kunst. |
23/03-04 |
8/10 |
338. |
|
Skiller sig ud fra mængden, både æstetisk og med de unikke kampe. Et spil af den slags man ikke glemmer. |
13/01-06 |
8/10 |
339. |
|
Så ufattelig sympatisk stil og musik, at det bare skal spilles og elskes af alle. De tydelige begrænsninger må man bare se forbi: "it's all in the mind". |
14/08-06 |
7/10 |
340. |
|
Overgår på alle måder N64 versionen med mere stabil teknik og online integration, mens det fastholder samme kreative kerne hvis lige i omfang og detaljerigdom stadig ikke er set i dag. |
03/12-13 |
9/10 |
341. |
|
Svært tilgængeligt. Dybden lurer lige under den hårde overflade. Får spillet chancen, er det kun AI'en og den sjælløse multiplayer der skuffer. |
16/01-06 |
8/10 |
342. |
|
Vrider alt hvad det kan ud af værtsmaskinen. Så omfattende og imponerende som 8-bit rollespil bliver. Genren kræver desværre mere nu om stunder. |
10/01-06 |
4/10 |
343. |
|
Så vidunderligt som det var for 15+ år siden, lige så svært er det og vende tilbage til idag. |
10/01-06 |
4/10 |
344. |
|
Skuffede allerede da det kom, selvom generations strukturen fangede opmærksomheden. Kan næsten kun spilles af historisk interesse nu. |
10/01-06 |
3/10 |
345. |
|
Ufokuseret design. Udviklerne har haft for travlt med at demonstrere, hvor meget man kan have på en CD. Resultatet bliver flere forskellige skydespil/perspektiver, der alle ligger under middel. |
14/01-06 |
4/10 |
346. |
|
Så charmerende at man straks fatter sympati for spillet. Det holder ikke hele vejen igennem, hvor man trættes af de mange gentagede gøremål. Samtidigt er det lidt for simpelt. |
10/01-06 |
6/10 |
347. |
|
Hjertevarme karakterer i en gennemført setting og med fremragende pacing. Kræver dog accept af hyppige regelbrud, ulogiske svagheder og et stærkt håndhævet forbud mod at spilleren tænker selv. (PC) |
16/04-20 |
7/10 |
348. |
|
Mærket af tiden i sin pathfinding og den sløve pacing. TSRs originale setting, opfindsomme påfund og filosofiske undertoner løfter det til et hovedværk alle med bredere interesse i genren bør spille. |
16/03-15 |
7/10 |
349. |
|
Modsat efterfølgeren der mere er et grisk pengeeksperiment end egenligt spil, er det første i serien en farverig chamerende udgivelse i tower defense genren med masser af indhold. |
18/04-14 |
7/10 |
350. |
|
Der er noget fascinerende ved layoutet, hvor man kan se hele banen på en gang og det virker fremragende. Problemet er banen i ental. Det er alt for lidt. |
16/04-20 |
4/10 |