201. |
|
Rammer seriens DNA og i modsætning til Gears 5, uden et hav af bugs på launchen. Udstiller dog også de sædvanlige problemer med checkpoints og instant death angreb på højeste sværhedsgrad. |
10/01-21 |
7/10 |
202. |
|
Flere af de typiske japanske horrorspils fejl lever i bedste velgående her. Man irriteres ydermere af det repetitionsskabende opgraderingssystem. |
18/01-06 |
5/10 |
203. |
|
Har nærmest alt imod sig: æstetisk utiltalende, der er ingen balance mellem karakterene og der kunne være mere variation. Men det virker og er meget svært at lægge fra sig. |
27/08-13 |
8/10 |
204. |
|
Flot konvertering af arkade versionen, lavet af bl.a. en ung Yuji Naka. Grundspillet holder stadig, omend mange finder det svært. |
17/08-04 |
7/10 |
205. |
|
Trods den nye grafik er indtrykket dårligere end originalen pga. animationsmangler, svagere kamera, grafikbugs og fordi der brydes med en af genrens grundaksiomer: kravet om pålidelig kontrol. |
03/11-13 |
3/10 |
206. |
|
Korte baner og simpelt gameplay på grænsen til det naive, men det virker trods alt og så er det cool at "bølle-Marios" originale udgivelse er inkluderet i en opdateret udgave. |
18/09-12 |
6/10 |
207. |
|
Minder meget om de klassiske 16-bit rollespil, men savner sjæl. Ingen elementer skiller sig rigtigt ud og griber fat i spilleren, så man efterlades med en følelse af ligegyldighed. |
18/01-06 |
5/10 |
208. |
|
Revolutionerende og influerende. Indeholdte stealth, sniper rifle, et køretøj, dobblet analog styring, npc sidekicks, head/location shots. Bedre kunne det ikke gøres i 1997. |
18/08-04 |
8/10 |
209. |
|
Befriet for de fleste konventioner og overflødigt mekanisk bagage skabes et rum til at udfolde et narrativ på mediets egne præmisser med genretvivlen i centrum. Stærkere i formen end fortællingen. |
25/10-13 |
8/10 |
210. |
|
En særlig tak til KTC for at overbevise mig om, at Ghoulies var en gennemspilning værd. Rares typiske charme og humor er tilstede fra starten, men det hele bliver først rigtigt sjovt i anden ombæring. |
18/01-06 |
6/10 |
211. |
|
Old school rollespil der besidder en naivitet og uskyldig charme, samt et fremragende kampsystem, som samlet gør Grandia til et glimrende spil i genren. |
17/08-04 |
7/10 |
212. |
|
Den fantasifulde magiske stil bærer spillet, men den underliggende mekanik og de simple fetch quests gør det ikke nogen tjenester. Bøvlet og desorienterende og frustrerende og alligevel elskværdigt. |
08/07-12 |
7/10 |
213. |
|
Bluepoint leverer endnu en fremragende remaster der bevarer Vita versionens charme, tilbyder bedre kontrol og kører solidt 60fps. De inkluderede dlc missioner er dog meget svingende i kvalitet. |
25/02-16 |
7/10 |
214. |
|
Fremstår flot, farverigt og sympatisk - noget man ikke har lyst til at kritisere - men styringen er unødigt bøvlet og omstændelig i forsøget på at være innovativ, samtidigt med spillet er for kort. |
12/01-16 |
4/10 |
215. |
|
Så længe man slår original grafikken til spiller det ligeså godt som Saturn versionen og er om noget mere kaotisk i multiplayer grundet øgningen af karakterantal i kampene. |
27/10-13 |
7/10 |
216. |
|
Pyt med de mange gentagelser. Pyt med monologerne som unødvendigt trækker tiden. Pyt med at det kan være fuldkommen uoverskueligt. Det er altsammen en del af charmen. |
14/01-06 |
7/10 |
217. |
|
Meget velfungerende, men savner dybde. Spillet kan snildt gennemføres på en time eller to, og der er ikke andre modes end singleplayer. |
13/01-06 |
6/10 |
218. |
|
Med hele designet liggende omkring stick knapperne kan det godt blive anstrengende for hænderne at spille i længden. Værd at investere tiden for stemningen og det kick man får når det hele lykkedes. |
02/01-13 |
7/10 |
219. |
|
Porten har mange svagheder, uden i større grad at påvirke gameplayet, der stadig fremstår opfindsomt og som en ekemplarisk udnyttelse af den originale hardware. |
29/10-17 |
9/10 |
220. |
|
Et af de bedste sidescrollende skydespil nogensinde. Suværen grafik og stil. Mange sjove påfund og med imponerende bosskampe. |
23/03-04 |
9/10 |
221. |
|
Scripted i en ekstrem grad. Men selvom forudbestemte handlemønstre egenlig er et skridt i den forkerte retning, formår HL stadig at være stemningsfuldt og opslugende. |
18/08-04 |
7/10 |
222. |
|
Forsætter ned af samme lineære scriptede sti som genren desperat har behov for at undslippe, hvis den skal udvikle sig. Ellers skal der leveres noget på andre parametre, hvilket HL2 formår. |
02/09-12 |
7/10 |
223. |
|
Det handler ikke om de taktiske ændringer, innovative inkorporeringer af Bungie.net eller party/matchmaking nyskabelser. Det handler om hvilket gigantisk fænomen, Halo 2 stadig er idag. |
02/09-05 |
10/10 |
224. |
|
Ændrede genren og dialogerne om genren. Flyttede fokus fra den utrættelige besættelse af våben, fjendetyper og scripting, til et nyt revideret genresyn med vægten lagt på AI og dynamik. |
17/08-04 |
10/10 |
225. |
|
Taget i betragtning at det er produceret som en reklame, viser det sig at være en smule bedre og mere strategisk i multi player, end man tror. Selvfølgelig stadig dårligt og mangler indhold. |
29/10-17 |
3/10 |
226. |
|
Selv om det aldrig slipper sine indie rødder helt, er det mere vellykket end det har lov til at være og formår næsten at være for Super Mario Sunshine, hvad Yooka-Laylee var for Banjo-Kazooie. |
15/08-19 |
7/10 |
227. |
|
Bedre end man tror og formår på mange måder at give sit eget unikke spin på "mansion" genren. De stive bevægelser
kan godt gøre det lidt tungt at danse med i platformssekvenserne. |
03/09-12 |
6/10 |
228. |
|
Passionsprojekt fra et lille team, hvor den okkulte sci-fi setting og udforskningen af snørklede hemmelighedsfyldte miljøer holder det oppe, trods en alenlang liste af fejl. Herligt med split-screen. |
25/08-20 |
7/10 |
229. |
|
Banedesignet er lige så annonymt som mange af de platformers fra "dyr med attitude" perioden og musikken så repetitiv, at man bliver drevet til vanvid. Synd, for der er også en del gode elementer. |
18/05-12 |
5/10 |
230. |
|
Super familært og kunne strømlines gevaldigt, men der er mange wow momenter, universet og settingen er spændende, mens helheden er utrolig fængende. |
08/03-17 |
7/10 |
231. |
|
Selv ikke coop kan skjule hvor hurtigt det bliver kedeligt at løbe fra A-B i de samme få områder gentagne gange med spildtids gøremål og et lettere kluntet kampsystem som eneste underholdning. |
24/11-14 |
4/10 |
232. |
|
Fire player mode, teknisk kompetent, godkendt stemning. Det burde virke, men bliver alligevel for ensformet. Savner lidt flere udslag på spændingskurven. |
26/07-06 |
4/10 |
233. |
|
Følsomt, flygtigt og enestående. Det slutter hurtigt, men spillets aftryk i nethinden og i sjælen forsvinder aldrig. Mere kan man ikke forlange af et spil. |
21/08-06 |
8/10 |
234. |
|
Nok for stift og frustrerende for den moderne spiller, men meget stemningsfuldt for den stædige. Et spil der hører hjemme i sin tid. |
14/08-06 |
5/10 |
235. |
|
Et barn af sin tid med den kolde krigs indvirkning på rammefortællingen, men også fremsynende og intelligent. De rotoscope-lignende animationer foregriber de cinematiske platformers der fulgte efter. |
23/12-12 |
7/10 |
236. |
|
Den nye grafik og det 2025-agtige setup med tre agenter bibringer intet til spillet, mens en lavere sværhedsgrad og indførelsen af et savesystem ændrer originalens kontante afregning. |
23/12-12 |
7/10 |
237. |
|
Grundlæggende sjovt omend man irriteres hvis styringen ikke lykkedes i sine "gæt" på hvad man vil og når de samme missioner gentages flere gange i træk.Kunne med fordel være kortere og mere farverigt. |
28/08-13 |
6/10 |
238. |
|
Så langt som hovedmissionerne angår virkelig godt. Færre kontrolproblemer pga. kræfter der mindsker behovet for kontekstsensitive interaktionsflader. En livløs by og trivielle sideopgaver trækker ned. |
04/05-14 |
6/10 |
239. |
|
Formår momentvis at gøre Punch-Out!! kunststykket efter, når det ikke drukner i grinding og gentagelser. Mere variation og fokus rettet mod spillet, frem for salgsmodellen, ville være at foretrække. |
15/06-12 |
5/10 |
240. |
|
Sindsoprivende flot Metroidvania hvis udfordringer er mere intelligent opbygget end de fleste andre udspil i genren. Følelsen af at det er lidt sjælløst forsvinder dog aldrig. |
18/05-12 |
7/10 |
241. |
|
Et naturligt skridt videre i rækken fra Limbo, med mindre frustration, hvor tematikken løftes og kommunikeres bedre gennem miljø samt puzzles. Endelig en dansk udvikler man kan holde i højeste esteem. |
28/05-17 |
8/10 |
242. |
|
Man kan anfægte længden og originaliteten. Alt andet er hævet over kritik. J&D er frustrationsfrit, tilgængeligt, varieret og charmerende. Alt det en platformer skal være og mere til. |
23/08-06 |
9/10 |
243. |
|
Den sukkersøde julestemning passer spillet glimrende, men skjuler ikke den manglende originaltet. Alligevel ganske sjovt og bedre, end det meste EA spytter ud i dag. |
21/08-06 |
6/10 |
244. |
|
Et skamløst cash-in på gamle spil minder med forstyrrende banner reklamer, der ikke kan fjernes og uden den nødvendige præcision i kontrollen. Fornærmende. |
18/12-12 |
2/10 |
245. |
|
Man skøjter for meget rundt, når man går og områderne skal udforskes lidt for grundigt i sidste halvdel af spillet. Ellers sjovt og meget tilfredsstillende. |
13/01-06 |
7/10 |
246. |
|
Det kedelige grafiske udtryk og de sparsomme animationer, dækker over et action spil af rimelig kvalitet. Ring konceptet er sjovt, selv om det senere i spillet er skyld i flere spilafbrydelser. |
11/08-06 |
6/10 |
247. |
|
Små ændringer i farveskemaet og effekterne resulterer i et lidt ændret artistisk udtryk, hvor kun den tekniske side entydigt kan betegnes som en forbedring over PS3 udgaven. |
25/11-16 |
6/10 |
248. |
|
Utroligt smukt og føles meget poetisk, selv om der mangler noget substans til at binde helheden bedre sammen. Kommunikationen med andre spillere kan løfte det, men det forbliver flimrende flygtigt. |
25/11-16 |
6/10 |
249. |
|
Positivt at spillet siden min PS4 gennemførelse er blevet patched med sigtehjælp og lock-on, selv om sidstnævnte kunne implementeres bedre. Oplevede flere, sikkert tilfældige, connection issues. |
22/04-20 |
6/10 |
250. |
|
Kampsystemet virker som om det mangler lock-on, mens man savner mere og bedre musik, men fortræffelig - omend lidt bøvlet - udforsking i gakkede omgivelser, de steder spillet ikke påpeger alting. |
03/02-20 |
6/10 |