1. |
|
Hele spillet igennem prøvede jeg at overbevise mig om at det var godt. Men det er bare et ELENDIGT eksempel på et adventurespil der bæres frem af kedelige brainbenders. Slutbossen er fire-på-stribe... |
03/03-05 |
3/10 |
2. |
|
På ingen måder det største siden skiveskåret brød, men et herligt og hyggeligt spil af en type der bare ikke bliver lavet længere. |
09/01-11 |
7/10 |
3. |
|
Uden tvivl et spilværdigt platformspil, med et tilføjet Sim City-element. Sidstnævnte kunne sagtens have været udviklet meget mere, hvilket havde sikret spillet en noget større plads i spilhistorien. |
03/03-05 |
6/10 |
4. |
|
Faktisk et enormt godt platformspil. Interesserer man sig for genren, er det uden tvivl værd at prøve. |
03/03-05 |
6/10 |
5. |
|
Et par skæve tiltag rykker ikke for meget ved det simple men alligevel utroligt dybe gameplay der kendetegner Wars-serien, og gør den til et taktisk kunststykke der tåler sammenligning med Skak |
30/03-11 |
7/10 |
6. |
|
Underholdende og velgjort, minder på mange områder om Dragon's Trap. Men som typisk for genren på NES, er spillet en anelse kort og uambitiøst, og de virkelig gode udfordringer mangler helt. |
24/02-18 |
6/10 |
7. |
|
Stereotypisk og tandløs formel-WayForward. Masser af genkendelige elementer fra f.eks. Shantae, men level design er nærmest ikke-eksisterende, og hver eneste backtracking føles formålsløs |
06/12-17 |
4/10 |
8. |
|
Fin styring, sjove setpieces og enkelte gode idéer hiver det op, men elendig pacing, frustrerende design og absurde bullet sponge fjender gør det til et væsentlig ringere spil end det burde have været |
27/04-21 |
5/10 |
9. |
|
En blanding af genkendelige fjendemønstre med unik geografi på hver bane skaber en sjov udfordring. Platforming er dog elendigt, og spillet er ret nemt indtil tredje loop indtræffer |
27/04-21 |
6/10 |
10. |
|
Hyggeligt puzzle spil med kreative gåder der aldrig føler at de gentager sig for meget. |
27/04-21 |
7/10 |
11. |
|
Det tager lang tid før mekanikkerne klikker, men når først de sætter sig fast, er fornemmelsen af at løse de absurd krævende puzzles virkelig som intet andet. Savner dog en bedre pacing. |
05/08-20 |
8/10 |
12. |
|
Gameplayet er ligeså originalt og besynderligt som selve stilen. En underholdende shooter, men mest af alt interessant pga. de bizarre fjender. Et must for enhver, der holder af japanske særheder. |
03/03-05 |
6/10 |
13. |
|
Nok det bedste af de "klassiske" Castlevania-spil overhovedet. Spillet repræsenterer det absolut ypperste, CV-serien kunne præstere, før Symphony Of The Night revolutionerede den. |
03/03-05 |
9/10 |
14. |
|
Overraskende helstøbt og virkelig velgjort spil der bliver ved med at emme af kreativitet fra start til slut. Ikke så meget genspilningsværdi, men værd at hive frem fra tid til anden. |
14/05-17 |
7/10 |
15. |
|
Overraskende velgjort licensspil med bedre variation end normen for vestlige platformers. Styringen er uhåndterlig, men (for det meste) veltænkt leveldesign gør op for det. |
08/02-11 |
6/10 |
16. |
|
Et solidt spil, men ikke særlig bemærkelsesværdigt. Disney-spil må have været rutine-arbejde for Capcom på dette tidspunkt, og Virgin's MegaDrive-spil fremstår langt mere kreativt til sammenligning |
15/11-15 |
6/10 |
17. |
|
Et fortræffeligt originalt FPS. Stemningen som Marine er ekstremt uhyggelig, næsten Silent Hill-niveau, og som Alien er det bare sjovt at fræse rundt på væggene. Kun Predator-delen halter. |
12/04-05 |
7/10 |
18. |
|
Vil utroligt gerne være Metroid, men prøver ikke på at være det. Fumlet styring, og lugter på alle måder af et discountspil. Flot grafik, men bliver ensformig efter to minutter. Ærgerligt. :( |
24/11-11 |
5/10 |
19. |
|
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" |
16/03-23 |
5/10 |
20. |
|
Sjov lille action-dungeoncrawler, der gør alt det Gauntlet burde have gjort, med undtagelse af at udfordre, desværre. Stor afhængighed af tilfældige drops gør spillet meget dynamisk. |
25/03-18 |
6/10 |
21. |
|
Unikt, men ikke underholdende i længere tid. Et fantastisk stykke håndværk, og flot i sit udtryk og udførelse, men mangler grundlæggende, underholdende gameplay. Jeg nyder det dog stadig. |
17/11-09 |
6/10 |
22. |
|
Jeg kan slet ikke begribe at det er muligt at lave så stort, flot, dybt og gennemført spil! UbiSoft beholdt hvad der virker, og tilføjer alt hvad der manglede, samt meget mere! Gid det aldrig sluttede |
01/06-10 |
9/10 |
23. |
|
At gøre powerups til inventory er en sjov idé der føjer større konsekvenser til spillet, men selve banerne er desværre kedeligt udført, og fjendernes AI er irriterende. |
05/05-19 |
5/10 |
24. |
|
Virkelig vegjort eksempel på et klassisk Metroidvania, men også helt uden noget der hæver det fra masserne. Masser af uudnyttet potentiale! |
30/01-16 |
6/10 |
25. |
|
Spektakulært puzzle-spil! Simple mekaniker muliggør vidt forskellige puzzles der aldrig ser genbrug trods det store antal. Jeg er målløs over hvor længe det fortsætter med at smadre forventningerne |
07/02 |
10/10 |
26. |
|
For 12 år siden fulgte BK blot tidens klichéer. Kigger man på det i dag synes det er sætte standarden. Hvad blev der dog af denne genre? Jeg savner de store, åbne platformsspil med fokus på opdagelse |
07/07-10 |
8/10 |
27. |
|
Det eneste 3D platformspil, der formår at udfordre Mario 64. Spillet er ikke videre originalt, men utroligt velgjort og fængende. Det bliver faktisk ikke meget bedre indenfor den genre. |
03/03-05 |
8/10 |
28. |
|
En I hvert fald hos mig uretfærdigt overset efterfølger, og endelig bredt tilgængelig via XBLA. Gør alting ligeså godt som 1'eren, nu med større fokus på udforskningen af gigantiske områder. |
20/07-10 |
8/10 |
29. |
|
God klassisk action platformer. Starter meget nemt, og bliver til en lodret mur når du når slutbossen. Stort potentiale, men i sidste ende en smule mangelfuldt |
17/07-23 |
6/10 |
30. |
|
Velfungerende beat'em up, især efter Konami standarder, men bliver ensformigt, og lider under SNES'ens typiske problem med for få samtidige fjender. Bosskampene er også generelt ringe |
06/07-23 |
6/10 |
31. |
|
Jeg var ikke i tvivl om at det ville blive godt, men Arkham Asylum blev alligevel et af årets største overraskelser. Kvalitet og dybde fra start til slut, der bør tiltale fans af "metroidvania"-spil |
22/12-09 |
8/10 |
32. |
|
Seriøs porno for Batman-fans, og er man ikke det kan man hurtigt blive det. Gameplaymæssigt ikke helt på højde med 1'eren, men ros til den vægt der er lagt i at lade alle figurerne komme til deres ret |
27/08-12 |
7/10 |
33. |
|
Et par ærgerlige mangler i forhold til forgængerne, og flere tåkrummende momenter i plottet - men noget af det bedste historiefortælling i mediet, og et helt fantastisk polish gør det til et must! |
22/07-15 |
7/10 |
34. |
|
Medrivende eventyr med sjove påfund og en del "vægt" til det. Åbent nok design til at det føles tilfredsstillende at finde opgraderinger, der også sjældent blot er en "nøgle" der åbner nye områder |
31/10-23 |
7/10 |
35. |
|
På overfladen en fin hyldest til Ghouls n Ghosts og Black Tiger. Men under det, en rodet og skizofrenisk affære der blander positive indtryk med uforståeligt amatøragtige træk. Hvor gik det galt?! |
24/05-20 |
4/10 |
36. |
|
Underholdende, og svært. Den europæiske udgave er heldigvis i den lette ende, men desværre er de fleste af sangene elendige, og man kan slet ikke "mærke" at man spiller som i f.eks. Sound of Tokyo. |
01/03-04 |
4/10 |
37. |
|
Man forstår godt at 2'eren er så efterspurgt, for her er virkelig et uudnyttet potentiale. De første par timer er klart de bedste og mest originale - desværre virker det hele forhastet nær slutningen. |
13/12-11 |
7/10 |
38. |
|
Overraskende veludtænkt banedesign tvinger spilleren til gradvist at vænne sig til den unikke styring spillet er bygget omkring. Fortjener sin klassiker-status. |
24/06-20 |
7/10 |
39. |
|
Fantastisk spil! Læner sig op ad et 9-tal, ja faktisk et 10-tal, men især den sløve slutning trækker ned. Stadig et spil som INGEN burde snyde sig selv for. Legendarisk... |
19/09-07 |
8/10 |
40. |
|
Generisk FPS blandet med en virkelig flot og gennemført verden, og en stor spand klichéer. Men mange sekvenser trækker ud, og spillet er helt generelt alt alt for langt til hvad det kan bære. |
26/05-13 |
5/10 |
41. |
|
Fantastisk velspillende spil, der belønner udforskning af banerne og indstudering af fjendernes mønster, men falder af på den på de sidste par baner, hvor det bliver alt for nemt. |
06/03-20 |
6/10 |
42. |
|
Utroligt velgjort genskabelse af Blaster Master formlen, men lider under mange af de samme problemer. Kedelige dungeons og fantasiløst banedesign, holdes oppe af den tilfredsstillende styring |
03/03-21 |
6/10 |
43. |
|
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil |
28/04-21 |
7/10 |
44. |
|
Et spil, der skal spilles udelukkende for at få den komplette historie om Kain. Gameplayet er alt for ensformigt, og de puzzles der skal løses for at bane vejen frem er kedelige og dumt designet. |
20/01-05 |
4/10 |
45. |
|
Føles ikke så finpudset om forgængerne, men bringer til gengæld en ny vinkel til kampsystemet. Kunne bruge mere kreative bosser og varierede områder, men er stadig fantastisk godt! |
08/07-15 |
8/10 |
46. |
|
Slægter spilmekanisk SOTN på så kraftigt at det er svært ikke at sætte pris på. Men mangler "magien" og lider kraftigt af så mange tekniske udfordringer at det føles som om det er ved at styrte sammen |
04/07-23 |
7/10 |
47. |
|
Mange sjove idéer virker kun delvist udført. Man forbarmer sig da det tydeligvis er et lille indie-spil med begrænsede resourcer, men savner stadig mere af de ting spillet gør godt! |
03/05-23 |
6/10 |
48. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
04/07-23 |
6/10 |
49. |
|
Rigtig sløv start, men når først spillet kommer rigtig i gang slår det faktisk JSR på flere punkter. Selvom det er nemt at holde en combo kørende er det super tilfredsstillende. Soundtrack skuffer dog |
05/02 |
8/10 |
50. |
|
Et af de allermest udfordrende spil i serien, der for alvor kræver at man holder tungen lige i munden for ikke at begå dumheder. Både musikken og bosskampene er et højdepunkt. |
23/04-19 |
7/10 |