X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sumez

Vurderinger


„Spis sundt og tro på dig selv“


6,6/10
Sumez
628 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Vurdering Sortering
1.
The Krion Conquest
Et par gode bosskampe og udmærket styring der i den grad låner fra Mega Man - men elendigt og ensformigt fjendedesign trækker kraftigt ned. Frustrerende snarere end svært 21/10-23 3/10
2.
Tiny Toon Adventures 2: Trouble In Wacky Land
Føles som 25% af et helt spil. Tre kedelige autoscrollers og et elendigt minigame, kun én rigtig platformer-bane, og den er allerhøjst middelmådig. Produktionsværdien er langt foran resten af spillet 16/10-23 3/10
3.
The Little Mermaid
Selvom deres kvalitet skinner igennem, føles flere af Capcom's Disney-licenser lidt letslupne. Little Mermaid tager dog prisen som det absolut dovneste. Fem ekstremt korte baner uden udfordring. 27/04-21 3/10
4.
Bomberman 64
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. 20/01-21 3/10
5.
Sonic Adventure 2
Kunne være sjovt i teorien, men oplevelsen ødelægges konstant af elendige designvalg, umulig styring, fejl, og kameraproblemer, virker som om det slet ikke er testet. Sonic fortjener langt bedre! 29/10-15 3/10
6.
Mortal Kombat
Muligvis årsagen til at jeg troede alle vs-kampspil var generelt elendige indtil jeg endelig fik øjnene op for genren for omkring et årti siden. "Action-sten-saks-papir" opsummerer gameplayet. 09/03-11 3/10
7.
Hotel Dusk: Room 215
Amatøragtigt forsøg på et adventurespil hvis eneste dragende kvaliteter er et sammenhængende plot, der dog aldrig når at blive spor spændende. Alt for mange designfejl til at være et fungerende spil 07/12-10 3/10
8.
The 11th Hour
Hele spillet igennem prøvede jeg at overbevise mig om at det var godt. Men det er bare et ELENDIGT eksempel på et adventurespil der bæres frem af kedelige brainbenders. Slutbossen er fire-på-stribe... 03/03-05 3/10
9.
Turok: Evolution (RFX Interactive)
Flot, Metal Slug-agtig grafik. Andet godt er der til gengæld ikke at sige om denne meget kedelige platform shooter. De baner hvor man skyder "ind" i skærmen er tilmed direkte rædselsfulde. 02/03-04 3/10
10.
The Talos Principle [Special Reserve Games]
Sløje puzzles, nemme og gentagende løsninger. Besynderlig skizofren stil, og en engine tydeligvis ikke designet til puzzles. Toppes med en pinligt derivativ historie om AI's potentiale for bevidsthed 02/04 4/10
11.
Gal Guardians: Demon Purge
Utroligt dovent og uinspireret Castlevania-lite. Inti Creates' actionspil har altid haft en del pukler, men her er de tydeligere end nogensinde før, uden de store kvaliteter til at gøre op for det 04/03 4/10
12.
Xexyz
Sjovt koncept, og egentlig underholdende nok, men sløjt udført. Et godt eksempel på hvordan platformsspil fungerede i 80'erne når udviklerne ikke helt vidste hvad de lavede 25/01 4/10
13.
Whomp 'Em
Yderst middelmådigt platformspil der virker habilt ved første øjekast, men aldrig formår at blive mindeværdigt, og lider af flere irritationsmomenter 31/10-23 4/10
14.
Power Blade 2
Langt værre end originalen. Banedesignet er kedeligt og uinspireret, alt for mange autoscrollers hvor man bare sidder og venter. 07/07-23 4/10
15.
Tetris DS
Sjove modes, god produktionsværdi, absolut ingen udfordring da man utroligt nemt kan spille for evigt uden nødvendigvis at være specielt god til Tetris. 04/07-23 4/10
16.
Pokémon Red
Et utroligt nemt og ensformigt RPG til børn. Idéen er ret god, men udførslen virker doven. Ville vinde meget med et mere interessant kampsystem, hvilket ingen efterfølger endnu har fulgt op på 04/07-23 4/10
17.
Ion Fury
Fantastisk gennemført leveldesign går til spilde i et spil hvor øjebliks-gameplayet er repetitivt og irriterende. Dårligt designede fjender, samt tilbagevendende kloak-baner trækker kraftigt ned 03/05-23 4/10
18.
Sonic: Lost World
Herlig stemning, kreativt design fyldt med sjove idéer. Det er utroligt så meget arbejde der er lagt i det spil i forhold til hvor lidt der er lagt i intuitiv styring eller gennemtestet banedesign 02/03-23 4/10
19.
Yo! Noid
Mekanisk kikset, og kortspil-baserede bosskampe er enormt træge. Kan være underholdende når man vænner sig til det, men er næppe værd at beskæftige sig med for de fleste 24/01-23 4/10
20.
Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger iX
Man skal virkelig være vild med Inti's stil for at kunne finde noget at holde af her. Belønner spillere der udfordrer sig selv med højere ranking på banerne, men gør intet for at involvere resten 11/07-22 4/10
21.
Mystic Quest
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. 27/04-21 4/10
22.
Bomberman 64: The Second Attack
Formår at holde et meget bedre fokus end sin forgænger, og hver verden er sin egen lille "dungeon". Flere gameplay elementer kan dog stadig være frustrerende, og sjældent særlig sjove. 20/01-21 4/10
23.
Gravity Rush
Frustrerende, irriterende, og kedeligt at spille. Synd, for idéen er virkelig god, og der er en charme og et design af spillets verden, der er sjældent vidunderlig 22/10-20 4/10
24.
Spartan X 2
En rigtig fin idé til en opfølgning af "Kung Fu" der på mange måder fungerer bedre end Vigilante, men bukker fuldstændig under pga. spillets komplet mangel på udfordring. Er færdigt på 10 min. 11/08-20 4/10
25.
Battle Princess Madelyn
På overfladen en fin hyldest til Ghouls n Ghosts og Black Tiger. Men under det, en rodet og skizofrenisk affære der blander positive indtryk med uforståeligt amatøragtige træk. Hvor gik det galt?! 24/05-20 4/10
26.
Castlevania (1999)
I grunden et fint bud på hvordan CV-serien skulle overføres til 3D. Interessante, varierede baner og en tyk stemning trækker op, men bryder sammen under det ustyrlige gameplay og altødelæggende kamera 30/03-20 4/10
27.
Eternal Ring
Starter meget godt, men virker som om det ikke lever op til dets egne ambitioner, og man ender med at storme gennem spillet uden besvær, og uden at gøre ordentlig brug af alle de ringe man kan lave 04/09-18 4/10
28.
Adventure Time: Hey Ice King! Why'd You Steal Our Garbage?!
Stereotypisk og tandløs formel-WayForward. Masser af genkendelige elementer fra f.eks. Shantae, men level design er nærmest ikke-eksisterende, og hver eneste backtracking føles formålsløs 06/12-17 4/10
29.
Deja Vu
Charmerende og stemningsfyldt, men rodet og for småt til at udnytte sit potentiale. Ud af de uendeligt mange genstande der kan findes, har kun få et formål. Spil Shadowgate i stedet. 31/07-17 4/10
30.
Little Nemo: The Dream Master
Sjove idéer med udforskning og forskellige dyr man kan ride på, men føles frustrerende, og mange af spillets fjender er utroligt dårligt designet, trods spillets flotte Capcom-polish 28/05-17 4/10
31.
Zero Escape: Zero Time Dilemma
Føles som et dovent forsøg på at binde en knude på forgængernes løse ender, uden interesse i hvor det skal føre hen. Kunne forsvares hvis de små fortællinger undervejs havde været interessante. 25/08-16 4/10
32.
Henry Hatsworth In The Puzzling Adventure
En sjov idé, med overraskende stort potentiale. Til tider udnyttes det, men oftest er puzzle-delen triviel, mens platform-delen er et studie i elendigt spildesign 23/06-16 4/10
33.
The Lucky Dime Caper
En velkommen udfordring i forhold til Mickey-spillene, men desværre tit af de helt forkerte årsager. Styringen er kluntet og især for et '91-spil er standarden lav. Tydeligvis presset for hurtigt ud. 09/05-16 4/10
34.
Mickey Mania: The Timeless Adventures Of Mickey Mouse
Noget af det flotteste grafik på SNES overhovedet. Desværre er spilkontrollen sløset, designet er dårligt, og der er alt for mange irritationsmomenter. Stemningen er dog helt i top. 21/01-05 4/10
35.
King's Quest VII: The Princeless Bride
Flot og farverigt adventurespil, der sikkert er et hit for de mindste. Har man store krav til sine spil, vil man dog nok kede sig ihjel. 21/01-05 4/10
36.
Blood Omen 2
Et spil, der skal spilles udelukkende for at få den komplette historie om Kain. Gameplayet er alt for ensformigt, og de puzzles der skal løses for at bane vejen frem er kedelige og dumt designet. 20/01-05 4/10
37.
Beatmania
Underholdende, og svært. Den europæiske udgave er heldigvis i den lette ende, men desværre er de fleste af sangene elendige, og man kan slet ikke "mærke" at man spiller som i f.eks. Sound of Tokyo. 01/03-04 4/10
38.
The Mummy Demastered
Ekstremt uambitiøst og klichepræget, bringer praktisk talt ingen idéer af sine egne. Styring er ok velgjort, men fjender er meget amatøragtigt designet. Ekstremt nemt. 25/04 5/10
39.
Totally Rad
Hæderlig Mega Man-like. Fin underholdning hvis man kan lide NES-spil som Batman, Kage eller Raf World, men har ikke rigtig noget unikt at byde på. Meget irriterende menu til meget simple funktioner 25/01 5/10
40.
Everblue 2
Ikke helt hvad man forventer ud fra navnet. Det meste af tiden går med at udforske sunkne skibe og lign. Føles lidt som et gyserspil, men udviser aldrig nogen umiddelbare trusler 13/11-23 5/10
41.
Rygar (1987)
Elendigt programmeret spil fuld af irriterende fejl og visuelle glitches. Det grundlæggende sidelæns action-gameplay er sjovt, men udforskning i de ensformige top-down områder er kedeligt 31/10-23 5/10
42.
Pokémon Ruby
Samme sløsede gameplay, nu med flottere grafik og en marginalt mere spændende verden 06/07-23 5/10
43.
Yume Penguin Monogatari
En sjov men meget kort platformer med et bizart præmis og twist-slutning. 06/07-23 5/10
44.
Metroid Fusion
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? 04/07-23 5/10
45.
Angry Video Game Nerd 1 & 2 Deluxe
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" 16/03-23 5/10
46.
Tangle Tower
Meget hyggeligt point n click, uden reelle puzzles. Prøver at være et detektivspil, men forærer dig løsningerne 05/02-23 5/10
47.
Luigi's Mansion
Interessant premis, men savner virkelig et gameplay-fokus. Prøver at være både action og puzzle, men ingen af delene er selvstændigt særlig helstøbt, mens vejen gennem spillet alt for lineær 10/11-22 5/10
48.
Ristar
Flot og charmerende, men savner fuldstændig flow og action. Prøver mange interessante idéer, men de fleste formår blot at gøre spillet mere trægt at spille, og mange udfordringer er ugennemskuelige 14/10-22 5/10
49.
Ninja Jajamaru: Ginga Dai Sakusen
Hyggelig platformer med mange sjove idéer og unik styring. Men desværre også utroligt buggy og generelt utestet med en ekstremt ujævn sværhedsgrad 04/10-22 5/10
50.
Dragon Quest Heroes: Rocket Slime
Charmerende, morsomt, og virkelig flot animeret. Men selvom grundidéen er sjov, har spillet svært ved at benytte det til fængende gameplay, især tank-kampene bliver hurtigt ensformige 20/07-22 5/10
628 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »