X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sumez

Vurderinger


„Spis sundt og tro på dig selv“


6,6/10
Sumez
578 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
1.
Steel Assault
Bedste run'n'gun i årevis, mildt sagt. Har et par bump på vejen, og især 3. bane er lidt kedelig, mens den sidste er alt for nem, men det er forfriskende med et helt nyt ufiltreret "arcade" actionspil 04/10 8/10
2.
Rainbow Islands
Et af de bedste arkadespil nogensinde. Ufattelig variation og ekstremt gennemført design af både baner og fjender, og en spilmekanik med en næsten uhørt dybde, især for genren. Som intet andet. 05/08 10/10
3.
Lufia & The Fortress Of Doom
Nærmest maskinel Dragon Quest-klon, genskaber næsten alle byggeklodserne fra forbilledet, men intet af hvad der gør den serie så speciel. Labyrintiske dungeons er spændende, men meget langtrukne. 21/06 5/10
4.
X-Men: Mutant Apocalypse
Fin struktur hvor man både tvinges til at lære hver figur at kende og kan vælge sine favoritter til forskellige baner. Nogle bosser er irriterende og kampsystemet savner dybde, men ellers ganske godt! 07/06 6/10
5.
Final Fight 3
Super habilt sovs-og-kartofler tæskespil, meget hurtigere og stort forbedret over 2'eren, men føles lidt simpelt og ensformigt til sammenligning med f.eks. Streets of Rage serien 06/06 7/10
6.
Final Fight 2
Fungerer mekanisk godt, men reduceres lynhurtigt til den samme gentagende process med at skubbe de samme tre fjender ud af skærmen. Man burde kunne forvente meget bedre af et Capcom beat'em up. 25/05 5/10
7.
Streets Of Rage 4
Følger præmissen fra de gamle spil, men har sit helt eget flow, som en god efterfølger burde. Combo-systemet fungerer overraskende godt, men skaber do-or-die rytme der kan blive meget frustrende. 25/05 8/10
8.
Two Crude Dudes
Spartan X med kast, og kastet bliver der med alting, det er virkelig underholdende. Men også janky som kun Data East kan gøre det. 19/05 6/10
9.
Streets Of Rage III
Mekanisk hurtigere og sjovere end 2'eren, men nogle kampe trækker ud, især når fjender gemmer sig udenfor skærmen. JP-udgaven er ret nem på sværeste sværhedsgrad, men generelt bedre end den vestlige. 16/05 8/10
10.
Streets Of Rage II
Meget klassisk demonstration af genren i sin enkelthed. Meget simpelt, bygget over Final Fight formlen, men med sans for de små detaljer. Svært at slippe igen. 16/05 8/10
11.
Ghosts 'N Goblins Resurrection
Formår at genskabe samme spilglæde som det bedste fra serien på trods af flere skridt væk fra arcade-formatet. Langt sværere end forgængerne, men absolut ligeså godt. 28/04 9/10
12.
Ghouls 'N Ghosts
Noget af det bedste genren og arkadeplatformen har præsteret. Et studie i hvordan RNG kan bruges helt exceptionelt til at bygge et spil over splitsekunds beslutninger 28/04 9/10
13.
Blaster Master Zero 2
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil 28/04 7/10
14.
Kingdom Hearts III
Rodet historie, voldsomt pinlig dialog, konsekvensløst gameplay. Det eneste plus er de imponerende flot animerede Disney-scener. 27/04 5/10
15.
Shantae And The Seven Sirens
Som de andre spil i serien, byder dette på solidt gameplay og en lidt træt struktur, føles ligegyldigt og uambitiøst. Hvad skal man med alle de items man aldrig får brug for? 27/04 6/10
16.
Return Of The Obra Dinn
Sudoku med mennesker. Fantastisk idé til et detektivspil, med en utroligt gennemført stemning. Er virkelig medrivende ca. halvvejs inde, men derefter savner man hurtigt nye mysterier. Flere spil af den type, tak! 27/04 7/10
17.
Subnautica
Fantastisk oplevelse. Et af de bedste eksempler på at gå på opdagelse i det ukendte jeg har oplevet i et spil. Kun de konstant presserende tekniske udfordringer afholder det fra 9-tallet 27/04 8/10
18.
Adventures Of Lolo 2
Hyggeligt puzzle spil med kreative gåder der aldrig føler at de gentager sig for meget. 27/04 7/10
19.
The Witness
Føles som at lære grammatikregler for et fiktivt sprog hvilket er sjovere end det lyder. Man tvinges til at tænke meget mere udenfor boksen end man skulle tro i hvad der ellers ligner "simple" puzzles 27/04 8/10
20.
The Adventures Of Dino Riki
En blanding af genkendelige fjendemønstre med unik geografi på hver bane skaber en sjov udfordring. Platforming er dog elendigt, og spillet er ret nemt indtil tredje loop indtræffer 27/04 6/10
21.
The Little Mermaid
Selvom deres kvalitet skinner igennem, føles flere af Capcom's Disney-licenser lidt letslupne. Little Mermaid tager dog prisen som det absolut dovneste. Fem ekstremt korte baner uden udfordring. 27/04 3/10
22.
Mystic Quest
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. 27/04 4/10
23.
The Adventures Of Batman & Robin (1995)
Fin styring, sjove setpieces og enkelte gode idéer hiver det op, men elendig pacing, frustrerende design og absurde bullet sponge fjender gør det til et væsentlig ringere spil end det burde have været 27/04 5/10
24.
Rocket Knight Adventures
Utroligt kreativ platformer der vidner om Konamis storhedstid. Føles langt mere velpoleret end det ser ud ved første øjekast. 21/04 8/10
25.
Blaster Master Zero
Utroligt velgjort genskabelse af Blaster Master formlen, men lider under mange af de samme problemer. Kedelige dungeons og fantasiløst banedesign, holdes oppe af den tilfredsstillende styring 03/03 6/10
26.
Metal Wolf Chaos XD
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse 24/02 6/10
27.
Solomon's Key 2
Simple mekaniker skaber en god dybde i hjernevridende puzzles, der dog aldrig tager længere end få minutter at knække. Mindre stressende end Lolo, men også noget enklere. 21/02 7/10
28.
Yoku's Island Express
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning 17/02 7/10
29.
Cyber Shadow
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene 17/02 7/10
30.
Donkey Kong (1994)
Rigtig sjovt alternativt bud på et "klassisk" Donkey Kong spil. Action-delen især fungerer godt, men spillets puzzle-baner kan blive lidt anstrengende i længden, og føles mere som ekstra arbejde. 17/02 6/10
31.
The Legend Of The Mystical Ninja
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. 17/02 7/10
32.
Yakuza 0
Samler alt hvad der karakteriserer Yakuza-serien, og skærer ind til benet selvom det stadig har masser at byde på. Historien er medrivende og bærer spillet helt til slut. 17/02 7/10
33.
Yakuza 5
Utroligt ambitiøst spil, med fem forskellige hovedpersoner og flere alternative måder at spille på for hver af dem. Virkelig god fortælling der desværre bliver lidt ligegyldig til sidst. 17/02 6/10
34.
Yakuza 4
Et spil der takket være sin charme er mere end summen af dets delementer. Utroligt velspillede scener for et computerspil munder ud i en desværre lidt ligegyldig historie. 17/02 6/10
35.
Bomberman World (1998)
I praksis en fin opfølger til Super Bomberman spillene, men grafikken er grim, og det medfølgende underlige perspektiv går kraftigt ud over spiloplevelsen. 20/01 6/10
36.
Bomberman Max 2: Red Advance
Næsten magen til det forrige Max-spil, med et par tilføjelser der faktisk kun gør det mere frustrerende. 20/01 6/10
37.
Bomberman Max: Blue Champion
De individuelle udfordringer per bane er generelt kedelige og uinspirerede, især sammenlignet med de tidligere GB-spil. Ellers et meget fint koncept, der spiller som man kan forvente. 20/01 6/10
38.
Pocket Bomberman
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. 20/01 7/10
39.
Bomberman Hero
Sjovt platformspil der fungerer meget bedre end sine søskende på N64'eren, men udmærker sig ikke i forhold til bedre spil i genren. 20/01 5/10
40.
Bomberman 64: The Second Attack
Formår at holde et meget bedre fokus end sin forgænger, og hver verden er sin egen lille "dungeon". Flere gameplay elementer kan dog stadig være frustrerende, og sjældent særlig sjove. 20/01 4/10
41.
Bomberman 64
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. 20/01 3/10
42.
Super Bomberman 5
Substantiel og udfordrende single player mode hvor man aldrig føles overpowered gør dette til en af de bedste i serien. Savner de store bosser, og kortet er virkelig dårligt, men alt andet er kvalitet 20/01 8/10
43.
Bomberman GB 3
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. 20/01 7/10
44.
Super Bomberman 4
Nok den mest kedelige/dovne singleplayer mode i Super Bomberman serien, men i det mindste er battle mode altid godt. 20/01 6/10
45.
Metal Slug 3
Benhårdt og uudtrætteligt spil, der hele tiden finder på nye måder at udfordre spilleren. Anden banes langsomme tempo og den langtrukne slutspurt trækker ned i hvad der kunne være seriens bedste spil. 28/10-20 8/10
46.
Metal Slug
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. 28/10-20 7/10
47.
Gravity Rush
Frustrerende, irriterende, og kedeligt at spille. Synd, for idéen er virkelig god, og der er en charme og et design af spillets verden, der er sjældent vidunderlig 22/10-20 4/10
48.
Klonoa
Gameplay er godt når det får tid til at ånde, men føles upræcist og forstyrres konstant af lange uinteressante historiesekvenser. 3D-perspektivet udnyttes flot, men spillet virker generelt uambitiøst 19/10-20 5/10
49.
Yoshi's Woolly World
Virkelig godt platformsspil, der kun lider under et lidt trægt tempo, og en generelt lav sværhedsgrad. Spillets special-baner udviser en standard man ville ønske hele spillet var designet efter! 19/10-20 7/10
50.
Paper Mario: Color Splash
Et resource-baseret kampsystem kan være ret interessant men svært at designe, og Color Splash fejler ret slemt på det punkt. Det er synd, for resten af spillet er fænomenalt, og fyldt med sjove påfund 06/10-20 7/10
578 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »