501. |
|
Spillet fik muligvis alt for høje karakterer ved udgivelsen, men det er faktisk et ekstremt godt platformspil. Desværre er det en smule kort, og alt for nemt. Der er for lidt at komme efter. |
07/06-06 |
6/10 |
502. |
|
Et af de allermest oversete Square-spil. Kampsystemet er simpelt, men gør brug af geniale elementer, der gør spillet hurtigere. Spillets præg af Mario-platform i et RPG er unikt og veludført. |
07/06-06 |
8/10 |
503. |
|
Det bedste jeg har set fra Square siden Xenogears. Det stiller mange krav fra spilleren, men overkommer man dem, får man en fantastisk rejse gennem Disney, flot musik og en rigtig tyk Square-stemning. |
02/05-06 |
9/10 |
504. |
|
Har det hele fra etteren, men mangler lige den prik over i'et, det gør forgængeren til noget helt specielt (det er også kortere, desværre). Til gengæld får man dybere indsigt i spillets historie. |
02/05-06 |
8/10 |
505. |
|
Bryder med traditionerne, og viser hvordan et FPS sagtens kan være kreativt og innovativt. Spillet bæres af mange nervepirrende situationer og bliver aldrig ensformigt. Synd det "kun" er et licenssp |
02/04-06 |
7/10 |
506. |
|
En kedelig og grå verden trækker lidt ned, og de første par områder er lidt sløsede - men så snart man kommer ordenligt ind i spillet, bliver man draget af dets komplekse, store og varierede verden. |
27/03-06 |
7/10 |
507. |
|
Unikt, og hyggeligt at sidde med i korte ombæringer. Frustrerende på alt for mange punkter til at være bedre end middelmådigt, men det er alligevel så speciel en oplevelse, at den ikke bør undværes. |
11/01-06 |
5/10 |
508. |
|
Underholdende, med masser af replay værdi. Genialt på mange punkter, men savner det gennemførte level design fra tidligere spil i serien, og collission detection er lige lovlig følsom! |
29/10-05 |
7/10 |
509. |
|
Forbedrer opskriften fra Aria en lille smule. Udfordringen er en tand højere, og især bosskampene er nu langt mere interessante. Ellers er det bare mere af det samme. Kunne sagtens have været længere! |
17/10-05 |
8/10 |
510. |
|
Næsten på højde med Shattered Soldier, men en anelse mere ensformigt, og med alt for mange brud i flowet, hvilket ikke klæder serien. Dog stadig et rigtig genialt spil, der kan spilles igen og igen. |
08/09-05 |
7/10 |
511. |
|
Der er kun én ting, der gør at Quake stadig er sjovt, nemlig deathmatch på DM6. Det bliver til gengæld aldrig kedeligt. Men spiller man single player på nightmare sværhedsgraden, kan det også være ok. |
08/09-05 |
6/10 |
512. |
|
Silent Hill var uhyggeligt, men før PZ har jeg ikke oplevet at blive bange bare jeg overvejer at sætte spillet på. Kampene er list fesne, men idéen med opgraderingerne af kameraet er et sjovt touch. |
13/07-05 |
7/10 |
513. |
|
Meget sjovt i en time ad gangen, men meget mere holder det ikke til. Kampene afgøres ofte af tilfældige udfald, og spillet fungerer bedst som overfladisk underholdning. Savner SSBM's mangfoldighed. |
17/06-05 |
5/10 |
514. |
|
Med dette spil gik serien fra fiasko til milepæl! Og så er det et nostalgi-trip helt uden lige. Bliver ofte set ned på af fighter-entusiaster, hvilket er dybt uretfærdigt, for SSBM er dybt og genialt. |
17/06-05 |
8/10 |
515. |
|
Utrolig stort og frit. Der er så mange elementer men desværre er kun de færreste gennemarbejdede. Ville være fantastisk hvis ikke utallige tekniske og designmæssige fejl konstant saboterede oplevelsen |
17/06-05 |
7/10 |
516. |
|
Et smukt, nuttet, udfordrende og fantastisk spil. Som etteren, men med større fokus på strategi og action end puzzle. Og så er der langt mere kød på denne gang. Jeg ser virkelig frem til treeren. |
29/05-05 |
8/10 |
517. |
|
Dårligere og mindre præcis engine end originalen. Grimmere grafik og dårligere musik. Jeg forstår det ikke. Men trods alt det, er spillet stadig akkurat ligeså genialt som det hele tiden har været. |
22/05-05 |
7/10 |
518. |
|
Som etteren, bare bedre. Nye egenskaber og flere spilbare figurer giver spillet endnu mere variation end førhen. Som udfordirngen stiger på de sidste baner, bliver det en sand fornøjelse. Mere, tak! |
22/05-05 |
8/10 |
519. |
|
Ved første udgangspunkt er det et godt spil værdigt af titlen Square RPG. Der er stort potentiale i både kampsystemet og historien, men det udnyttes aldrig rigtigt. |
28/04-05 |
7/10 |
520. |
|
På trods af de flotte og dominerende mellemsekvenser, er det det stærke gameplay, der gør spillet godt. Men der er slet intet samspil mellem spillet og historien, der iøvrigt stopper for pludseligt. |
28/04-05 |
6/10 |
521. |
|
Et fortræffeligt originalt FPS. Stemningen som Marine er ekstremt uhyggelig, næsten Silent Hill-niveau, og som Alien er det bare sjovt at fræse rundt på væggene. Kun Predator-delen halter. |
12/04-05 |
7/10 |
522. |
|
Meget charmerende puzzle-spil med gode elementer fra strategispillene. Vinder primært point på det geniale koncept, men udførelsen er også perfekt. Jeg savner kun større kompleksitet og mere indhold. |
26/03-05 |
7/10 |
523. |
|
På trods af utallige små ansigtsløft og sjove tilføjelser, ændrer det ikke på kvaliteten af den tidsløse klassiker. Mario 64 er hverken værre eller bedre end altid før. Det er stadig til et flot 9-tal |
09/03-05 |
9/10 |
524. |
|
Ikke den egentlig tiltænkte efterfølger til Monkey Island 2, men takket være talentfulde udviklere er det alligevel blevet et rigtig sjovt adventurespil. |
03/03-05 |
7/10 |
525. |
|
2D shooters bliver ikke meget bedre. Contra er tilbage, og bedre end nogensinde før. Beviset på at der er masser af liv tilbage i serien. Dette spil alene kræver mange timers træning at gennemføre. |
03/03-05 |
8/10 |
526. |
|
Spillet læner sig faktisk opad et nital pga dets utrolige unikhed og klassikerstatus. Fantastisk humor, veldrejet og meget varieret gameplay samt masser af indhold bærer dette spil hele vejen igennem! |
03/03-05 |
8/10 |
527. |
|
Et af de dårligste platformspil, jeg har spillet. Er man kommet halvvejs gennem spillet, når man løber tør for credits, er der absolut ingen motivation for nogensinde at proppe det i Saturnen igen. |
03/03-05 |
3/10 |
528. |
|
Strategispil der var langt forud for sin tid. Utroligt tidsberøvende og umuligt at lægge fra sig igen. Nogle ting er lidt sløve og dårligt balanceret, men i spillets samtid var der intet der slog det. |
03/03-05 |
8/10 |
529. |
|
Hvis Final Fantasy VI ikke snupper titlen som bedste RPG, og formentlig også bedste spil overhovedet, så skal Chrono Trigger nok være der til at tage den. |
03/03-05 |
10/10 |
530. |
|
Et af de bedste platformspil på maskinen, og spillets sjove 2-playerfunktion er virkelig klassisk underholdning, der sjældent er overgået. Nu om dage lider det dog under en mærkbar mangel på indhold. |
03/03-05 |
6/10 |
531. |
|
Selv en ekstra spilbar figur, to nye områder og et par ekstra bosser gør ikke op for den elendige Saturn-konvertering. SotN står dog stadig som et af de allerbedste spil gennem tiderne. |
03/03-05 |
10/10 |
532. |
|
Et af mine absolutte yndlingsspil gennem tiderne. Det tager eksisterende elementer fra andre spil og bruger dem til at fuldstændig revolutionere genren til en klassiker helt uden lige. |
03/03-05 |
10/10 |
533. |
|
Spillet der bragte serien/genren tilbage. Det beviste at der stadig er masser af kraft i 2D spil. Det adskiller sig fra de andre i serien ved at have rigtig lang holdbarhed. |
03/03-05 |
8/10 |
534. |
|
Et af de første platformspil med RPG elementer. Hele spillet er én stor platformverden, man kan gå frit omkring i, hvilket er fedt, men gameplayet halter lidt bagefter. |
03/03-05 |
6/10 |
535. |
|
Et fantastisk platformspil, der på trods af sin simplicitet formår at underholde hver eneste gang. Der er utroligt mange baner, og at mestre spillet kræver en uhyggelig grad af indlevelse. |
03/03-05 |
7/10 |
536. |
|
Ikke noget fantastisk spil, men det har visse unikke kvaliteter, og Kain's monologer er virkelig med til at fastholde stemningen. |
03/03-05 |
6/10 |
537. |
|
Ikke noget fantastisk spil, men det har visse unikke kvaliteter, og Kain's monologer er virkelig med til at fastholde stemningen. |
03/03-05 |
6/10 |
538. |
|
Det eneste 3D platformspil, der formår at udfordre Mario 64. Spillet er ikke videre originalt, men utroligt velgjort og fængende. Det bliver faktisk ikke meget bedre indenfor den genre. |
03/03-05 |
8/10 |
539. |
|
Hvor mange shooters har været temmelig strømlignede, adskilte Axelay sig klart, og står derfor i min bog som forfader til sene klassikere som Radiant Silvergun og Ikaruga. |
03/03-05 |
7/10 |
540. |
|
Et spil, der går ud på at besøge sine naboer. Det er da herligt. Konceptet er fedt og addictive, uden at være tidsrøvende, men det er desværre meget begrænset hvad man faktisk kan i spillet. |
03/03-05 |
7/10 |
541. |
|
Muligvis det mest oversete spil nogensinde. Meget mere end ICO. Det er en perfekt blanding af japansk RPG-gameplay, humoristisk amerikansk Adventure samt Ion Storms unikke og flotte atmosfære. |
03/03-05 |
8/10 |
542. |
|
Nok det bedste af de "klassiske" Castlevania-spil overhovedet. Spillet repræsenterer det absolut ypperste, CV-serien kunne præstere, før Symphony Of The Night revolutionerede den. |
03/03-05 |
9/10 |
543. |
|
Gameplayet er ligeså originalt og besynderligt som selve stilen. En underholdende shooter, men mest af alt interessant pga. de bizarre fjender. Et must for enhver, der holder af japanske særheder. |
03/03-05 |
6/10 |
544. |
|
Faktisk et enormt godt platformspil. Interesserer man sig for genren, er det uden tvivl værd at prøve. |
03/03-05 |
6/10 |
545. |
|
Uden tvivl et spilværdigt platformspil, med et tilføjet Sim City-element. Sidstnævnte kunne sagtens have været udviklet meget mere, hvilket havde sikret spillet en noget større plads i spilhistorien. |
03/03-05 |
6/10 |
546. |
|
Ved første øjekast et sjovt, flot og varierende platformspil. Desværre viser det sig hurtigt at være EKSTREMT kedeligt. Spillets eneste kvaliteter er den flotte grafik og gode atmosfære. |
03/03-05 |
3/10 |
547. |
|
Hele spillet igennem prøvede jeg at overbevise mig om at det var godt. Men det er bare et ELENDIGT eksempel på et adventurespil der bæres frem af kedelige brainbenders. Slutbossen er fire-på-stribe... |
03/03-05 |
3/10 |
548. |
|
Gameplaymæssigt det allermest avancerede FF-spil. Spillet er delt op i to dele. Først en "interaktiv film", der er ALT for lineær, men derefter åbnes op for spillets virkelige kvaliteter. |
03/03-05 |
9/10 |
549. |
|
Jeg indrømmer at jeg undervurderede FF8. Det har faktisk mange rigtig gode idéer. Når spillet alligevel er skuffende, skyldes det faktisk kun enkelte bagateller. |
03/03-05 |
7/10 |
550. |
|
Jeg indrømmer at jeg undervurderede FF8. Det har faktisk mange rigtig gode idéer. Når spillet alligevel er skuffende, skyldes det faktisk kun enkelte bagateller. |
03/03-05 |
7/10 |