51. |
|
Indenfor cinematiske AAA FPS-spil er dette et af de klart bedste, men gameplay virker konsekvensløst og enormt nemt selv på Hard. Spillets begejstring for krig og militær er også et kraftigt turn-off |
05/09-23 |
6/10 |
52. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
30/08-23 |
7/10 |
53. |
|
Figurerne er stadig gode, men der går 40-50 timer inden historien går i gang, og indtil da vader man bare planløst rundt i områder man allerede har besøgt. |
16/08-23 |
6/10 |
54. |
|
Sjovt spil, men platforming virker sværere end det burde.Shopsystemet gør at når først det går skidt, er det svært at komme ovenpå igen, men belønner gode spillere |
27/07-23 |
6/10 |
55. |
|
God balance mellem et utal af våben og evner, hvor alting virker som om det har et formål. Udfordrende uden nogensinde at være svært, og med flere mindeværdige bosser. |
27/07-23 |
8/10 |
56. |
|
Utroligt godt puzzle-design og flot produktionsværdi. Humoren er passende, men prøver ofte lidt for hårdt, og er aldrig voldsomt morsom. Men spil det til PC i stedet for konsol hvis du kan |
20/07-23 |
6/10 |
57. |
|
Det bedste Metal Slug-spil, og en milepæl indenfor genren. Forbedret på alle måder over 1'eren, og tiden brugt i tanken føles ikke længere som spild. Sidste bane trækker virkelig tænder ud! |
20/07-23 |
8/10 |
58. |
|
Fin shooter, bærer præg af samme formel som næsten alle Compile's andre spil. Alt for langt i forhold til hvor meget udenadslære det lægger sig opad |
20/07-23 |
6/10 |
59. |
|
Super fornøjelig old-school metroidvania. Ikke helt så gennemført som Dragon's Trap, men er man fan af denne type spil er det svært at komme udenom |
20/07-23 |
6/10 |
60. |
|
Til tider lidt anstrengende at spille, men trods alt en sjov idé med det skiftende perspektiv. Lever højt udelukkende på spillets selvironiske humor, hvilket til gengæld også er bemærkelsesværdigt |
17/07-23 |
6/10 |
61. |
|
God klassisk action platformer. Starter meget nemt, og bliver til en lodret mur når du når slutbossen. Stort potentiale, men i sidste ende en smule mangelfuldt |
17/07-23 |
6/10 |
62. |
|
Dårlig styring, ekstremt unfair banedesign, og trægt tempo der hele tiden brydes op af bonusrum. |
07/07-23 |
3/10 |
63. |
|
Langt værre end originalen. Banedesignet er kedeligt og uinspireret, alt for mange autoscrollers hvor man bare sidder og venter. |
07/07-23 |
4/10 |
64. |
|
Sjovt spil med en fantastisk kælen for detaljerne. Men som i alle senere Kirby-spil, eksisterer de fleste mekaniker for helt at forbigå de fleste af spillets udfordringer, der derfor er alt for nemt |
07/07-23 |
6/10 |
65. |
|
Nok en af de bedre Snow Bros-kloner. Kræver en del udenadslære for at maksimere score på alle banerne, men det er rimelig typisk for denne genre |
07/07-23 |
7/10 |
66. |
|
Velfungerende beat'em up, især efter Konami standarder, men bliver ensformigt, og lider under SNES'ens typiske problem med for få samtidige fjender. Bosskampene er også generelt ringe |
06/07-23 |
6/10 |
67. |
|
Samme sløsede gameplay, nu med flottere grafik og en marginalt mere spændende verden |
06/07-23 |
5/10 |
68. |
|
Sjovt udforsknings-baseret gameplay der føles som en opdatering af Prince of Persia-formlen. Desværre betyder meget lange og ensformige baner at det kører træt før det når slutningen |
06/07-23 |
6/10 |
69. |
|
En sjov men meget kort platformer med et bizart præmis og twist-slutning. |
06/07-23 |
5/10 |
70. |
|
Nok den eneste gang et "byg-dit-eget-spil"-spil virkelig er lykkedes, da editoren faktisk føles som en leg i stedet for rent arbejde. Mulighederne er meget større end man først skulle tro |
06/07-23 |
8/10 |
71. |
|
En forbedring over 1'eren, da spillet i større grad opfordrer til at udforske og finde hemmeligheder, men desværre stadig alt for kort og nemt. |
06/07-23 |
6/10 |
72. |
|
Et spil der nok aldrig bliver kedeligt at udfordre vennerne i. Simpelt men hektisk gameplay! |
04/07-23 |
7/10 |
73. |
|
En perfektion af hvad et Tomb Raider burde være. Kreativt banedesign vender (bogstaveligt talt) ting på hovedet når du mindst venter det, og skaber en uforlinelig oplevelse af at være på eventyr |
04/07-23 |
8/10 |
74. |
|
Et open world beat'em up RPG lyder måske godt på papiret (???), men resultatet bliver at kamp er nemt og ensformigt, og man farer vild hele tiden |
04/07-23 |
4/10 |
75. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
04/07-23 |
6/10 |
76. |
|
Et "lavbudget" sidespring mellem de store 3D-titler, nu også i 3D. Selvom spillet er slået mindre stort op, formår det stadig at byde på et væld af sjove kreative indslag, og ser utroligt flot ud! |
04/07-23 |
8/10 |
77. |
|
Slægter spilmekanisk SOTN på så kraftigt at det er svært ikke at sætte pris på. Men mangler "magien" og lider kraftigt af så mange tekniske udfordringer at det føles som om det er ved at styrte sammen |
04/07-23 |
7/10 |
78. |
|
Nok stadig det bedste spil i serien. Hyggeligt retssalsdrama med en historie der bliver bedre når alle brikkerne falder på plads til sidst! |
04/07-23 |
7/10 |
79. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |
80. |
|
Spillet der gjorde collectathon til et skældsord. Den forcerede backtracking på alle baner i spillet er ufatteligt træg og irriterende, man forundres over hvad Rare havde forestillet sig. |
04/07-23 |
4/10 |
81. |
|
Nok det bedste spil i serien, på godt og ondt. Gør ikke noget særligt unikt, men har en god hyggelig stemning, og metroidvania strukturen er gennemført |
04/07-23 |
7/10 |
82. |
|
I bund og grund et moderne FMV-spil, hvor man sjældent har mulighed for at gætte konsekvenserne af de valg man tager. I forhold til det, er Until Dawn egentlig sluppet meget fint fra det |
04/07-23 |
6/10 |
83. |
|
Fint gameplay og utroligt flot grafik, men føles virkelig som om det mangler noget. Var det måske planen at have en metroid-agtig overworld, som blev skrottet pga tidspres? |
04/07-23 |
6/10 |
84. |
|
Medrivende verden og figurer det for alvor adskiller det fra næsten alt andet i genren, især for sin tid. Sjældent har jeg spillet et RPG der giver mig decideret lyst til at snakke med alle NPC'erne |
04/07-23 |
8/10 |
85. |
|
Sjove modes, god produktionsværdi, absolut ingen udfordring da man utroligt nemt kan spille for evigt uden nødvendigvis at være specielt god til Tetris. |
04/07-23 |
4/10 |
86. |
|
Hyggeligt og spændende eventyrspil af en type der meget sjældent bliver lavet længere. |
04/07-23 |
8/10 |
87. |
|
Lider af det klassiske problem hvor resten af spillet bliver alt for nemt nemt så snart man har block pass og remote trigger. Der er lidt at gå efter ift. score-systemet men det er ikke specielt sjovt |
04/07-23 |
6/10 |
88. |
|
Mere af det samme, men uden encounters på kortet, det gør at spillet føles tomt. Som etteren et godt spil, men alt for kort. |
04/07-23 |
6/10 |
89. |
|
Hvis man lader sit skud nok op, kan man sparke bolden direkte gennem målmanden. Sådan burde alle fodboldspil være |
04/07-23 |
6/10 |
90. |
|
Virker som om kampene er kluntede og tilfældige kun for at sikre at spilleren af og til dør og kan underbygge "nemesis" systemet. En sjov gimmick hvor luften dog ret hurtigt går af ballonen. |
04/07-23 |
3/10 |
91. |
|
Rammer et fedt groove omkring midten når det faktisk føles som et spil. Men den tungt scriptede start, og de sidste mange timer hvor man bare følger en linear sti, gør intet godt for spillet. |
04/07-23 |
7/10 |
92. |
|
Fantastisk hyggelig stemning, en klassiker af gode grunde. Den underlige hybrid af actionkamp og turbaseret fungerer dog aldrig så godt. Efterfølgeren er på alle måder meget bedre! |
04/07-23 |
6/10 |
93. |
|
Skal man spille et AAA open world spil af denne type, så er Spider-Man et sjældent underholdende et af slagsen. Alene det at holde en combo kørende under en kamp føles sjovt og kreativt |
04/07-23 |
7/10 |
94. |
|
Et utroligt nemt og ensformigt RPG til børn. Idéen er ret god, men udførslen virker doven. Ville vinde meget med et mere interessant kampsystem, hvilket ingen efterfølger endnu har fulgt op på |
04/07-23 |
4/10 |
95. |
|
Konstante sjove setpieces gør Contra HC utroligt mindeværdigt. Mister lidt på genspilninger pga forudsigelige bosser med masser af safespots og downtime |
04/07-23 |
8/10 |
96. |
|
Et af de bedste run'n'guns der er lavet, selv de svagere top-down baner kan ikke overskygge spillets højdepunkter. Skal spilles på hard mode! |
04/07-23 |
9/10 |
97. |
|
Mere et gyserspil end originalen. Egentlig en perfekt opskrift på hvordan et *moderne* Resident Evil spil burde være |
04/07-23 |
8/10 |
98. |
|
En meget bedre formel end 2'eren. Banernes ekstra udfordringer er mere åbenlyse og sjovere, time trials giver rigtig god mening. Dog ikke helt på niveau med 1'eren, og gimmick-banerne trækker lidt ned |
03/07-23 |
7/10 |
99. |
|
BOTW om igen, men mere af det, meget mere af det. Det er helt ubegribeligt for mig at et spil kan være så tætpakket med indhold. Var nødt til at tvinge mig selv til at stoppe med det efter 100+ timer |
03/07-23 |
9/10 |
100. |
|
Kort-dueller destilleret til de vigtigste grundelementer med tilfredsstillende dybde. Deckbuilder konceptet parres perfekt med roguelike-formlen, det er svært at stoppe sig selv fra lige ét spil til |
22/05-23 |
8/10 |