251. |
|
En af de bedste singleplayer modes i et Bomberman-spil takket være kreativt puzzle-orienteret design, der giver hver bane deres eget udtryk. Bosserne er nemme, men konsekvent sjove. |
23/04-19 |
8/10 |
252. |
|
Føles meget simpelt, men co-op mode gør op for det. Spiller næsten ligeså godt som PCE-spillene, men lider af for mange fjender med for mange hit points. |
23/04-19 |
7/10 |
253. |
|
Føles lidt mere overfladisk end de tidligere spil, men har til gengæld så mange gode påfund og et bedre flow at det giver en langt bedre oplevelse. Bosskampene er dog et stort skridt tilbage. |
23/04-19 |
8/10 |
254. |
|
Et af de allermest udfordrende spil i serien, der for alvor kræver at man holder tungen lige i munden for ikke at begå dumheder. Både musikken og bosskampene er et højdepunkt. |
23/04-19 |
7/10 |
255. |
|
En stor forbedring over det tidligere NES-spil, men akavet styring gør at man alt for tit bliver fanget af egne bomber. |
23/04-19 |
5/10 |
256. |
|
Ingen battle mode, simpel og ensformig singleplayer mode, der aldrig byder på nogen udfordring. Bomberman spiller godt, men er overgået af de fleste af efterfølgerne. |
23/04-19 |
5/10 |
257. |
|
Hudson gravede den klassiske formel op, polerede den, og kickstartede serien til 90'erne. Supergodt spildesign, og fuldstændig perfekt styring. Alting spiller, men det bliver ensformigt i længden. |
20/04-19 |
6/10 |
258. |
|
Utroligt flot spil med en fantastisk indlevelse. En rutschebanetur i større grad end et spil, og nok noget mere overfladisk end det gerne vil være. |
09/01-19 |
6/10 |
259. |
|
På mange måder elendigt designet, men fornemmelsen af et charmerende eventyr er slet ikke til at skyde igennem. Svært hvis man ikke ved hvad man laver, men nemt hvis man finder alle opgraderinger |
02/01-19 |
6/10 |
260. |
|
Lugter meget af standarden for indie-metroidvanias i stil med Shantae-serien og ligendende, men scorer et ekstra point på sin fantastiske charme og præsentation der bør tiltale fans af Wonderboy |
31/12-18 |
7/10 |
261. |
|
Det er begrænset hvor galt man kan gå i byen med Tetris, men selvom de officielle guidelines prøver bravt at gå så galt som muligt, er Tetris Effect helt klart et af de bedre forsøg. |
31/12-18 |
6/10 |
262. |
|
En traditionel arcade memorizer-platformer med utroligt meget variation og generelt sympatisk design. |
31/12-18 |
6/10 |
263. |
|
Et af de bedre eksempler på en præcisionsplatformer, der fastholder interessen hele vejen til slut, på trods af at det til tider kører lidt i langdrag |
31/12-18 |
7/10 |
264. |
|
Fuldstændig uforligneligt veldesignet spilverden, hvor hvert eneste hjørne man drejer om efterlader et nyt indtryk. Kun From Software har formået at proppe et spil så fyldt med absurde oplevelser. |
09/11-18 |
8/10 |
265. |
|
En ren hyldest til RPG-genren, og sin egen serie gennem mere end 30 år. Trods det simple gameplay, et af de mest velfungerende kampsystemer i noget turbaseret spil nogensinde. Et mesterværk. |
03/11-18 |
9/10 |
266. |
|
Til min overraskelse næsten på niveau med de bedste spil i den klassiske serie, og et fantastisk comeback. Udviklerne har forstået alle de små detaljer der gør Mega Man til Mega Man. |
01/11-18 |
8/10 |
267. |
|
På trods af enkelte charmerende elementer, domineres spillet af tåkrummende dårlig historiefortælling, mangel på frihed, en forvirrende struktur og tilsyneladende et ekstremt begrænset budget |
20/09-18 |
5/10 |
268. |
|
Det kreative festfyrværkeri er ved at være standard for Mario, og Odyssey er så propfyldt af indhold at der er garanteret noget for alle. Ikke så gameplay-fokuseret som Galaxy, men ligeså velpoleret |
12/09-18 |
8/10 |
269. |
|
Starter meget godt, men virker som om det ikke lever op til dets egne ambitioner, og man ender med at storme gennem spillet uden besvær, og uden at gøre ordentlig brug af alle de ringe man kan lave |
04/09-18 |
4/10 |
270. |
|
Nok den mest intense dungeon crawler-oplevelse man kan finde på 32 bit. Starter gråt og trist, men udvider langsomt med utroligt kreativt level design og konstant nye, absurde og uhyggelige monstre. |
20/08-18 |
7/10 |
271. |
|
Virker på mange måder som et tilbageskridt fra forgængeren. Kedeligt lineært design, ugudelig backtracking, mere 2-dimensionale områder. Men stemning er der og spillet føles som et imponerende eventyr |
11/08-18 |
5/10 |
272. |
|
Efter 13 år er det endelig lykkedes at genfinde den herlige stemning fra de "rigtige" Sonic-spil. Desværre halter spillet efter når det kommer til banedesign, der alt for ofte leder til frustrationer. |
09/08-18 |
6/10 |
273. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
06/08-18 |
7/10 |
274. |
|
Et tiltrængt friskt pust til FPS-genren, og det føles godt at de nu kan betragtes som action-spil igen. Konceptet bliver dog ensformigt, og spillet trækker næsten i langdrag. Men også kun næsten |
25/07-18 |
7/10 |
275. |
|
Som at spille System Shock 2 igen! Virkelig god sans for sammenhægnende design og lægger op til udforskning på en måde Bioshock fuldstændig missede. FPS-gameplayet halter desværre lidt bagefter. |
15/07-18 |
7/10 |
276. |
|
Kort men fantastisk stramt og solidt "metroidvania" der måske trækker mere på Bloodborne end Castlevania. Start roligt på Hard for en virkelig velgjort, sjov udfordring. |
06/07-18 |
8/10 |
277. |
|
Virkelig god Souls-klon, der brillierer i bosskampene, men hænger bagefter når det kommer til variation og pacing. Prøver hårdt på at få dig til at spille for evigt, men gameplay holder ved. |
03/07-18 |
7/10 |
278. |
|
En solid opfølgning på Illusion of Gaia, men virker begrænset i forhold til det ambitiøse koncept. Historiefortællingen har sine øjeblikke, men mangler figurer der fænger. |
28/06-18 |
6/10 |
279. |
|
Et godt eksempel på en simpel men super underholdende shooter, der tager det bedste fra flere forskellige inspirationskilder. Et af de bedste Neo Geo-spil derude. |
28/06-18 |
8/10 |
280. |
|
Fantastisk comeback til genren, og nogle af de bedste puzzles lavet til den type spil. Jeg savner kun en bedre historie, mindre indspist humor, og en slutning der ikke gør hele spillet irrelevant |
04/06-18 |
7/10 |
281. |
|
Fantastisk smidigt, og meget mere velspillende end et 8-bit beat'em up har ret til at være. Det eneste minus er en relativt lav sværhedsgrad som følge af de lave antal fjender på skærmen. |
25/03-18 |
7/10 |
282. |
|
Sjov lille action-dungeoncrawler, der gør alt det Gauntlet burde have gjort, med undtagelse af at udfordre, desværre. Stor afhængighed af tilfældige drops gør spillet meget dynamisk. |
25/03-18 |
6/10 |
283. |
|
Fantastisk underholdende på trods af sin uoriginalitet og simplicitet. Farvefuldt, frisk og hurtigt. Skyd alt der bevæger sig til vand, i luften, og på skinner! |
06/03-18 |
6/10 |
284. |
|
Desværre ret kort, men underholdende og helstøbt. Føles meget "moderne" af en NES-platformer at være. Har både Taito-charme og Natsume-kvalitet. |
06/03-18 |
6/10 |
285. |
|
Underholdende og velgjort, minder på mange områder om Dragon's Trap. Men som typisk for genren på NES, er spillet en anelse kort og uambitiøst, og de virkelig gode udfordringer mangler helt. |
24/02-18 |
6/10 |
286. |
|
"Taktisk" actionspil med flydende animationer får det til at virke som en blanding mellem Shinobi og Prince of Persia, hvilket man hurtigt indser er en alt for sjælden blanding! |
21/02-18 |
7/10 |
287. |
|
Topmålet af generisk. Veludført men gør intet for at udfordre eller skille sig ud. Hvis det havde været længere ville det være et godt eksempel på genren - men som det er, glemmes det hurtigt. |
20/02-18 |
5/10 |
288. |
|
En revolution for genren, inspiration for mange, og stadig en oplevelse i dag. Binder en fantastisk veludtænkt knude på den originale Famicom-trilogi. |
19/02-18 |
8/10 |
289. |
|
Det "glemte" Mega Man spil, er desværre i den meget nemme ende, men til gengæld så kreativt og veldesignet at det nemt kan måle sig med flere af de bedste i NES-serien. En meget positiv overraskelse! |
10/02-18 |
7/10 |
290. |
|
På trods af enkelte virkelig stærke elementer, er det svært at anbefale DQ7 som helhed. Det trækker i langdrag, og mange af de små historier er uinteressante. Genrefans bør dog ikke snyde sig for det |
22/01-18 |
6/10 |
291. |
|
Selvom simpliciteten fra 1'eren er forsvundet, er 2'eren et overraskende velsmurt spil med en fantastisk oplevelse af indlevelse, og seriøse farer bag hvert hjørne som sjældent ses i genren i dag! |
17/01-18 |
7/10 |
292. |
|
Den uinteressante historie opvejes af de elskelige figurer og den farverige verden. Føles lidt tomt i forhold til forgængerne, men den ekstra produktion der er lagt i at udpensle byerne gør op for det |
16/01-18 |
8/10 |
293. |
|
Charmerende, med en rigtig solid start, men det store fokus på en umælende hovedperson gør den meget forhastede historie uinteressant, mens gameplayet er så lineært og nemt at det føles som tidsspilde |
16/01-18 |
6/10 |
294. |
|
Fantastisk start på en genre - oplevelsen af ukendte områder og faren ved at udforske dem er meget mere reel end i nyere RPG'er. Objektivt er det dog svært at anbefale et spil så afhængigt af grinding |
10/01-18 |
6/10 |
295. |
|
Sløv start, men når først historien begynder at tage fat bliver man for alvor grebet af mysterier, karakterer, oplevelser og tragedier. Kampsystemet er lidt ensformigt, men alt andet er gennemført! |
07/01-18 |
8/10 |
296. |
|
Fantastisk nostalgifest for fans af de gamle spil, men også en solid videreførsel af konceptet fra Felghana. Hurtig responsiv action-gameplay, og simple men velfortalte historier. |
01/01-18 |
7/10 |
297. |
|
Minder om de klassiske adventure-spil, men når aldrig helt samme niveau. Puzzles bliver bedre som spillet skrider frem mens historien starter virkelig stærkt, men slutter vagt. Hvor blev budgettet af? |
10/12-17 |
6/10 |
298. |
|
Stereotypisk og tandløs formel-WayForward. Masser af genkendelige elementer fra f.eks. Shantae, men level design er nærmest ikke-eksisterende, og hver eneste backtracking føles formålsløs |
06/12-17 |
4/10 |
299. |
|
Ikke så velpolerede og udfordrende kampe som i 1'eren, men stadig virkelig sjovt som et supercharged sandbox-spil, måske endda i endnu større grad. Er ikke så langt, men sjovt så længe det varer. |
06/12-17 |
6/10 |
300. |
|
Virkelig flot og sjov genopdagelse af en ellers næsten glemt genre, der holder i dag, som det gjorde dengang. Enkelte irritationsmomenter udgør heldigvis en lille del af oplevelsen, og glemmes hurtigt |
04/12-17 |
7/10 |