551. |
|
Et smukt, nuttet, udfordrende og fantastisk spil. Som etteren, men med større fokus på strategi og action end puzzle. Og så er der langt mere kød på denne gang. Jeg ser virkelig frem til treeren. |
29/05-05 |
8/10 |
552. |
|
Dårligere og mindre præcis engine end originalen. Grimmere grafik og dårligere musik. Jeg forstår det ikke. Men trods alt det, er spillet stadig akkurat ligeså genialt som det hele tiden har været. |
22/05-05 |
7/10 |
553. |
|
Som etteren, bare bedre. Nye egenskaber og flere spilbare figurer giver spillet endnu mere variation end førhen. Som udfordirngen stiger på de sidste baner, bliver det en sand fornøjelse. Mere, tak! |
22/05-05 |
8/10 |
554. |
|
Ved første udgangspunkt er det et godt spil værdigt af titlen Square RPG. Der er stort potentiale i både kampsystemet og historien, men det udnyttes aldrig rigtigt. |
28/04-05 |
7/10 |
555. |
|
På trods af de flotte og dominerende mellemsekvenser, er det det stærke gameplay, der gør spillet godt. Men der er slet intet samspil mellem spillet og historien, der iøvrigt stopper for pludseligt. |
28/04-05 |
6/10 |
556. |
|
Et fortræffeligt originalt FPS. Stemningen som Marine er ekstremt uhyggelig, næsten Silent Hill-niveau, og som Alien er det bare sjovt at fræse rundt på væggene. Kun Predator-delen halter. |
12/04-05 |
7/10 |
557. |
|
Meget charmerende puzzle-spil med gode elementer fra strategispillene. Vinder primært point på det geniale koncept, men udførelsen er også perfekt. Jeg savner kun større kompleksitet og mere indhold. |
26/03-05 |
7/10 |
558. |
|
På trods af utallige små ansigtsløft og sjove tilføjelser, ændrer det ikke på kvaliteten af den tidsløse klassiker. Mario 64 er hverken værre eller bedre end altid før. Det er stadig til et flot 9-tal |
09/03-05 |
9/10 |
559. |
|
Ikke den egentlig tiltænkte efterfølger til Monkey Island 2, men takket være talentfulde udviklere er det alligevel blevet et rigtig sjovt adventurespil. |
03/03-05 |
7/10 |
560. |
|
2D shooters bliver ikke meget bedre. Contra er tilbage, og bedre end nogensinde før. Beviset på at der er masser af liv tilbage i serien. Dette spil alene kræver mange timers træning at gennemføre. |
03/03-05 |
8/10 |
561. |
|
Spillet læner sig faktisk opad et nital pga dets utrolige unikhed og klassikerstatus. Fantastisk humor, veldrejet og meget varieret gameplay samt masser af indhold bærer dette spil hele vejen igennem! |
03/03-05 |
8/10 |
562. |
|
Et af de dårligste platformspil, jeg har spillet. Er man kommet halvvejs gennem spillet, når man løber tør for credits, er der absolut ingen motivation for nogensinde at proppe det i Saturnen igen. |
03/03-05 |
3/10 |
563. |
|
Strategispil der var langt forud for sin tid. Utroligt tidsberøvende og umuligt at lægge fra sig igen. Nogle ting er lidt sløve og dårligt balanceret, men i spillets samtid var der intet der slog det. |
03/03-05 |
8/10 |
564. |
|
Hvis Final Fantasy VI ikke snupper titlen som bedste RPG, og formentlig også bedste spil overhovedet, så skal Chrono Trigger nok være der til at tage den. |
03/03-05 |
10/10 |
565. |
|
Et af de bedste platformspil på maskinen, og spillets sjove 2-playerfunktion er virkelig klassisk underholdning, der sjældent er overgået. Nu om dage lider det dog under en mærkbar mangel på indhold. |
03/03-05 |
6/10 |
566. |
|
Selv en ekstra spilbar figur, to nye områder og et par ekstra bosser gør ikke op for den elendige Saturn-konvertering. SotN står dog stadig som et af de allerbedste spil gennem tiderne. |
03/03-05 |
10/10 |
567. |
|
Et af mine absolutte yndlingsspil gennem tiderne. Det tager eksisterende elementer fra andre spil og bruger dem til at fuldstændig revolutionere genren til en klassiker helt uden lige. |
03/03-05 |
10/10 |
568. |
|
Spillet der bragte serien/genren tilbage. Det beviste at der stadig er masser af kraft i 2D spil. Det adskiller sig fra de andre i serien ved at have rigtig lang holdbarhed. |
03/03-05 |
8/10 |
569. |
|
Et af de første platformspil med RPG elementer. Hele spillet er én stor platformverden, man kan gå frit omkring i, hvilket er fedt, men gameplayet halter lidt bagefter. |
03/03-05 |
6/10 |
570. |
|
Et fantastisk platformspil, der på trods af sin simplicitet formår at underholde hver eneste gang. Der er utroligt mange baner, og at mestre spillet kræver en uhyggelig grad af indlevelse. |
03/03-05 |
7/10 |
571. |
|
Ikke noget fantastisk spil, men det har visse unikke kvaliteter, og Kain's monologer er virkelig med til at fastholde stemningen. |
03/03-05 |
6/10 |
572. |
|
Ikke noget fantastisk spil, men det har visse unikke kvaliteter, og Kain's monologer er virkelig med til at fastholde stemningen. |
03/03-05 |
6/10 |
573. |
|
Det eneste 3D platformspil, der formår at udfordre Mario 64. Spillet er ikke videre originalt, men utroligt velgjort og fængende. Det bliver faktisk ikke meget bedre indenfor den genre. |
03/03-05 |
8/10 |
574. |
|
Hvor mange shooters har været temmelig strømlignede, adskilte Axelay sig klart, og står derfor i min bog som forfader til sene klassikere som Radiant Silvergun og Ikaruga. |
03/03-05 |
7/10 |
575. |
|
Et spil, der går ud på at besøge sine naboer. Det er da herligt. Konceptet er fedt og addictive, uden at være tidsrøvende, men det er desværre meget begrænset hvad man faktisk kan i spillet. |
03/03-05 |
7/10 |
576. |
|
Muligvis det mest oversete spil nogensinde. Meget mere end ICO. Det er en perfekt blanding af japansk RPG-gameplay, humoristisk amerikansk Adventure samt Ion Storms unikke og flotte atmosfære. |
03/03-05 |
8/10 |
577. |
|
Nok det bedste af de "klassiske" Castlevania-spil overhovedet. Spillet repræsenterer det absolut ypperste, CV-serien kunne præstere, før Symphony Of The Night revolutionerede den. |
03/03-05 |
9/10 |
578. |
|
Gameplayet er ligeså originalt og besynderligt som selve stilen. En underholdende shooter, men mest af alt interessant pga. de bizarre fjender. Et must for enhver, der holder af japanske særheder. |
03/03-05 |
6/10 |
579. |
|
Faktisk et enormt godt platformspil. Interesserer man sig for genren, er det uden tvivl værd at prøve. |
03/03-05 |
6/10 |
580. |
|
Uden tvivl et spilværdigt platformspil, med et tilføjet Sim City-element. Sidstnævnte kunne sagtens have været udviklet meget mere, hvilket havde sikret spillet en noget større plads i spilhistorien. |
03/03-05 |
6/10 |
581. |
|
Ved første øjekast et sjovt, flot og varierende platformspil. Desværre viser det sig hurtigt at være EKSTREMT kedeligt. Spillets eneste kvaliteter er den flotte grafik og gode atmosfære. |
03/03-05 |
3/10 |
582. |
|
Hele spillet igennem prøvede jeg at overbevise mig om at det var godt. Men det er bare et ELENDIGT eksempel på et adventurespil der bæres frem af kedelige brainbenders. Slutbossen er fire-på-stribe... |
03/03-05 |
3/10 |
583. |
|
Gameplaymæssigt det allermest avancerede FF-spil. Spillet er delt op i to dele. Først en "interaktiv film", der er ALT for lineær, men derefter åbnes op for spillets virkelige kvaliteter. |
03/03-05 |
9/10 |
584. |
|
Jeg indrømmer at jeg undervurderede FF8. Det har faktisk mange rigtig gode idéer. Når spillet alligevel er skuffende, skyldes det faktisk kun enkelte bagateller. |
03/03-05 |
7/10 |
585. |
|
Jeg indrømmer at jeg undervurderede FF8. Det har faktisk mange rigtig gode idéer. Når spillet alligevel er skuffende, skyldes det faktisk kun enkelte bagateller. |
03/03-05 |
7/10 |
586. |
|
Jeg er ikke meget for det nye striker-system, men kampsystemet er godt som altid, og de nye figurer er for det meste fede at spille som. |
21/01-05 |
8/10 |
587. |
|
Selvom det er lidt for nemt, og overstået meget hurtigt, er Day of the Tentacle efter min mening det bedste adventurespil, der er lavet. Humoren alene har stor betydning. |
21/01-05 |
8/10 |
588. |
|
Det første spil, der faktisk skræmte mig. Men spillets puzzles er dårlige, og går som regel bare ud på at gætte hvor man nu skal hen for at se det næste videoklip. Udmærket, men ikke særlig godt. |
21/01-05 |
5/10 |
589. |
|
Udmærket "klik-på-alt"-adventurespil. Hæver sig op over massen med et charmerende look, plat humor og en flot fortalt historie. |
21/01-05 |
6/10 |
590. |
|
Absolut et genialt og hysterisk morsomt adventurespil, der revolutionerede genren og stadig i dag viser vejen. |
21/01-05 |
8/10 |
591. |
|
Sjovt "spil" med udgangspunkt i Monty Pythons fantastiske spil. Selvom det grundlæggende er et adventurespil med små minigames, er der egentlig primært tale om en typisk interaktiv fortælling. |
21/01-05 |
5/10 |
592. |
|
Enorm forbedring siden SNES-versionen. Kontrollen og de andre irritationsmomenter er næsten helt væk, og nye, knap så irriterende områder, er tilføjet. Spillet er stadig ikke genialt, men ganske godt. |
21/01-05 |
5/10 |
593. |
|
Noget af det flotteste grafik på SNES overhovedet. Desværre er spilkontrollen sløset, designet er dårligt, og der er alt for mange irritationsmomenter. Stemningen er dog helt i top. |
21/01-05 |
4/10 |
594. |
|
Sikkert et ganske udmærket spil, men kvaliteten fra de tidligere X-spil, er forsvundet fuldstændigt. Spillet er bygget forvirrendea op, og banedesignet er intetsigende. |
21/01-05 |
5/10 |
595. |
|
Utroligt fængende Platform/RPG-hybrid. Kampsystemet er, med elementer fra begge forgængere, intet mindre end revolutionerende. Konceptet udnyttes dog langt fra nok! |
21/01-05 |
7/10 |
596. |
|
Flot og farverigt adventurespil, der sikkert er et hit for de mindste. Har man store krav til sine spil, vil man dog nok kede sig ihjel. |
21/01-05 |
4/10 |
597. |
|
JSRF har fået et utal forbedringer siden forgængeren, desværre har det dermed også mistet alt hvad der havde med udfordring at gøre. Men det er stadig underholdende at slappe af med. |
21/01-05 |
7/10 |
598. |
|
LucasArts laver som altid gode adventurespil, men jeg vil nok mene at The Last Crusade hører til i den lidt tamme ende. Har dog sine charmerende punkter. |
21/01-05 |
5/10 |
599. |
|
Aldrig har et rytmespil skillet ud i så stor grad. Helt igennem perfekt kontrol og genial musik. En stejl, men stort set uendeligt opadgående indlæringskurve gør spillet virkelig unikt. |
21/01-05 |
9/10 |
600. |
|
En meget interessant fighter med en flot stil. Spillet er ekstremt svært og kræver at man er meget inde i det for at have nogen chancer overhovedet. Men for os der ikke er, er det svært at tage fat på |
21/01-05 |
5/10 |