351. |
|
Udfordrer 3'eren om pladsen som bedste klassiske Mega Man oplevelse. Geniale bosser, godt level design, stigende sværhedsgrad og endnu mere finpudset end forgængerne! |
22/10-14 |
8/10 |
352. |
|
Et af de bedste spil i den gamle Megaman serie, selvom det er ekstremt let. Det eneste spil i serien, hvor jeg faktisk gjorde brug af nogle subweapons. 32bit 2D-grafik er desuden altid lækkert! |
22/10-14 |
7/10 |
353. |
|
Det "glemte" Mega Man spil, er desværre i den meget nemme ende, men til gengæld så kreativt og veldesignet at det nemt kan måle sig med flere af de bedste i NES-serien. En meget positiv overraskelse! |
10/02-18 |
7/10 |
354. |
|
Spillet der revolutionerede Mega Man serien, og åbnede mine øjne for hvor fedt Mega Man faktisk kan være. Dette spil er efter min mening bedre end nogen af spillene i den originale MM serie. |
03/03-04 |
8/10 |
355. |
|
Muligvis det bedste Mega Man spil nogensinde. Her er masser af bosser og hemmeligheder at komme efter. |
03/03-04 |
8/10 |
356. |
|
Der er ikke så meget at komme efter som i f.eks. X3, men til gengæld kan man spille hele spillet som Zero, og både grafikken og kontrollen har fået de pift opad, de fortjener. |
03/03-04 |
8/10 |
357. |
|
Sikkert et ganske udmærket spil, men kvaliteten fra de tidligere X-spil, er forsvundet fuldstændigt. Spillet er bygget forvirrendea op, og banedesignet er intetsigende. |
21/01-05 |
5/10 |
358. |
|
Fantastisk koncept, men Capcom har lavet nogle ærgerlige brølere i processen. Jeg ville ønske spillets verden var meget større og dybere. Selve gameplayet er Mega Man, når det er (næst)bedst. |
09/10-04 |
6/10 |
359. |
|
"MetroidMan" er stadig opdelt i lineære baner og missioner, men denne gang har Capcom formået at omgå tidligere brølere og indkluderet et udfordrende og mangfoldigt gameplay og ægte Megaman bosser |
16/04-07 |
7/10 |
360. |
|
Fikser de fleste af problemerne med tidligere Turrican-spil. Mere målrettede baner, men med belønnende udforskning. Én bane fylder en stor del af spillet og trækker meget ned, men ellers ganske sjovt |
05/10-23 |
6/10 |
361. |
|
Virkelig sjov krydsning mellem puzzle og action, der kun skraber overfladen af sit eget potentiale. Især bosserne er langt bedre end NES-udgaven, og 1CC er lettilgængelig for begyndere |
09/05-23 |
7/10 |
362. |
|
Velgjort puzzle platformer, der formår at smide backtracking ind uden at det føles overflødigt. Lad ikke sammenligningerne med Ninja Gaiden snyde, det er en helt anden type spil. |
07/11-19 |
6/10 |
363. |
|
En fantastisk opfølger på et klassisk 2D spil. MGS formåede at sætte en ny standard for imponerende filmisk kvalitet i spil. |
03/03-04 |
8/10 |
364. |
|
Et rigtig godt spil, med uhyggelig fed stemning, der kun sjældent overgås af andre spil. Det har dog ikke meget nyt at byde på i forhold til det første MGS. |
03/03-04 |
7/10 |
365. |
|
Dårligt fortalt historie der mangler indlevelse, og nær intetsigende gameplay. Alle de sjove detaljer er der, men derudover lever MGS4 desværre ikke op til den fremragende arv fra forgængerne. |
29/09-12 |
6/10 |
366. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
367. |
|
Det bedste Metal Slug-spil, og en milepæl indenfor genren. Forbedret på alle måder over 1'eren, og tiden brugt i tanken føles ikke længere som spild. Sidste bane trækker virkelig tænder ud! |
20/07-23 |
8/10 |
368. |
|
Et af de mere unikke spil på NES, og nok det eneste af sin type. Solidt actionspil med en tyngdekrafts-gimmick der gør det til lige dele puzzle-spil med mange kreative idéer |
16/04-17 |
7/10 |
369. |
|
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse |
24/02-21 |
6/10 |
370. |
|
I forhold til moderne spil i genren, er det forfriskende med et komplet åbent og nonlineært "Metroidvania". Hæmmes dog af nogle dumme tekniske begrænsninger, der ikke var nødvendige for platformen |
14/12-23 |
7/10 |
371. |
|
Hvis et spil konstant er bange for at spilleren ikke ved præcis hvor de skal hen, er det så et rigtigt Metroid-spil? Kortet er imponerende lavet, men forråder formålet med denne form for spildesign. |
14/01-22 |
6/10 |
372. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |
373. |
|
På baggrund af GB'ens begrænsninger går Metroid 2 på kompromis med selve udforskningskonceptet, men en gennemtænkt struktur gør at det aldrig føles som et kompromis, og spillet er hele tiden spændende |
28/08-22 |
7/10 |
374. |
|
Retro Studios har læst på lektien. På visse punkter er det ikke helt oppe på Metroid-standarnen, men på andre overgår det til gengæld klassikerne. Et 3D-Metroid kunne ikke være gjort meget bedre. |
26/08-04 |
8/10 |
375. |
|
Bedre end Dread i den forstand at du faktisk har en smule input i hvor du går hen. Men mangler stadig mange af seriens bedste kvaliteter, og flash-counter systemet ødelægger rigtig meget af gameplayet |
20/09-22 |
6/10 |
376. |
|
En hel fantastisk genfortælling af det klassiske Metroid. Spillet viser klart at serien stadig lever, men lider under at det er utroligt kort og let. Jeg savner også "tomheden" fra Super Metroid. |
01/03-04 |
7/10 |
377. |
|
Noget af det flotteste grafik på SNES overhovedet. Desværre er spilkontrollen sløset, designet er dårligt, og der er alt for mange irritationsmomenter. Stemningen er dog helt i top. |
21/01-05 |
4/10 |
378. |
|
Enorm forbedring siden SNES-versionen. Kontrollen og de andre irritationsmomenter er næsten helt væk, og nye, knap så irriterende områder, er tilføjet. Spillet er stadig ikke genialt, men ganske godt. |
21/01-05 |
5/10 |
379. |
|
Måske ikke realismen selv, men man får virkelig en fornemmelse af at være en gal racerkører i en travl storby. Singleplayermissionerne er alt for fantasiløse, men det er sjovt så længe det varer. |
27/09-04 |
6/10 |
380. |
|
Fantastisk smidigt, og meget mere velspillende end et 8-bit beat'em up har ret til at være. Det eneste minus er en relativt lav sværhedsgrad som følge af de lave antal fjender på skærmen. |
25/03-18 |
7/10 |
381. |
|
Et af de bedre platformsspil til NES, især i forhold til at det aldrig kom udenfor Japan. Interessante spilmekanikker og kreativt design. Tilpas udfordrende, dog uden at være særlig svært. |
14/05-17 |
7/10 |
382. |
|
Kort men fantastisk stramt og solidt "metroidvania" der måske trækker mere på Bloodborne end Castlevania. Start roligt på Hard for en virkelig velgjort, sjov udfordring. |
06/07-18 |
8/10 |
383. |
|
"Ophavsmand" til et utal af klassiske spilcitater. Gilbert og især Schafers humor kommer godt til udtryk, og spillets puzzles er noget af det bedste, der er set i genren. |
30/03-11 |
8/10 |
384. |
|
"Ophavsmand" til et utal af klassiske spilcitater. Gilbert og især Schafers humor kommer godt til udtryk, og spillets puzzles er noget af det bedste, der er set i genren. |
26/08-04 |
8/10 |
385. |
|
Lugter meget af standarden for indie-metroidvanias i stil med Shantae-serien og ligendende, men scorer et ekstra point på sin fantastiske charme og præsentation der bør tiltale fans af Wonderboy |
31/12-18 |
7/10 |
386. |
|
I bund og grund føles det som traditionel arcade platform brawl i den ret kort og lidt nemme ende, men det er virkelig tilfredsstillende at tæske sig vej gennem horder af monstre i en makro-verden. |
24/06-20 |
6/10 |
387. |
|
Fint gameplay og utroligt flot grafik, men føles virkelig som om det mangler noget. Var det måske planen at have en metroid-agtig overworld, som blev skrottet pga tidspres? |
04/07-23 |
6/10 |
388. |
|
Sjovt "spil" med udgangspunkt i Monty Pythons fantastiske spil. Selvom det grundlæggende er et adventurespil med små minigames, er der egentlig primært tale om en typisk interaktiv fortælling. |
21/01-05 |
5/10 |
389. |
|
Muligvis årsagen til at jeg troede alle vs-kampspil var generelt elendige indtil jeg endelig fik øjnene op for genren for omkring et årti siden. "Action-sten-saks-papir" opsummerer gameplayet. |
09/03-11 |
3/10 |
390. |
|
Ufatteligt kreativt design og vanvittig dybde i gameplayet. Svært at lære, endnu sværere at mestre, men 100% underholdende. Et af de bedste spil på NES |
14/05-17 |
9/10 |
391. |
|
Ekstremt uambitiøst og klichepræget, bringer praktisk talt ingen idéer af sine egne. Styring er ok velgjort, men fjender er meget amatøragtigt designet. Ekstremt nemt. |
25/04 |
5/10 |
392. |
|
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. |
27/04-21 |
4/10 |
393. |
|
Næsten på højde med Shattered Soldier, men en anelse mere ensformigt, og med alt for mange brud i flowet, hvilket ikke klæder serien. Dog stadig et rigtig genialt spil, der kan spilles igen og igen. |
08/09-05 |
7/10 |
394. |
|
Udmærket "klik-på-alt"-adventurespil. Hæver sig op over massen med et charmerende look, plat humor og en flot fortalt historie. |
21/01-05 |
6/10 |
395. |
|
Et solidt actionspil der føles som et Ghostbusters-spil bør. Udfordringen er meget solid uden at være specielt uoverkommelig. Lidt simpelt spil alt i alt, men sjovt så længe det varer. |
14/05-17 |
6/10 |
396. |
|
Et godt spil, men har intet at gøre med den rå kvalitet man forventer af et Mario-spil. Spillet er for kort, og sværhedsgraden er alt for lav. Spillets originale indfald kommer aldrig til deres ret. |
17/11-09 |
6/10 |
397. |
|
En stor overraskelse i forhold til det sløve DS-spil. Spillet genfinder hvad der gjorde SMB3 sjovt, og deler det med 3 venner. Igen vægter Nintendo morskab over dybde, men det virker. Tæt på 9-tallet |
30/03-11 |
8/10 |
398. |
|
Fremragende eksempel på hvor god man kan lave en arkade-port på ellers noget svagere hardware. Det er "beskåret", men formår at være akkurat ligeså underholdende som originalen. |
26/08-20 |
7/10 |
399. |
|
Fin historie med gribende figurer og velskrevet dialog. 100% historiedrevet - 90% af tiden går med at vade gennem de samme steder i byen for at se om folk siger noget nyt, det bliver lidt trægt |
22/04 |
6/10 |
400. |
|
Lidt råt og upoleret, men faktisk en ret frisk tilgang til adventure-genren. Action-delen er en god idé, og spillet mangler reelt bare bedre styring... og måske mindre plat humor |
06/08-17 |
6/10 |