601. |
|
Virkelig overraskende underholdende. Man forventer slet ikke hvor godt konceptet kan udnyttes, når man starter på de første par baner. Bakkes op af en underholdende og selvironisk fortællestil. |
17/11-09 |
7/10 |
602. |
|
Fin struktur hvor man både tvinges til at lære hver figur at kende og kan vælge sine favoritter til forskellige baner. Nogle bosser er irriterende og kampsystemet savner dybde, men ellers ganske godt! |
07/06-21 |
6/10 |
603. |
|
Tager lang tid at vænne sig til styringen, og komme sig over de unfair situationer spillet kan lide at plcere dig i. Men når det hele klikker, åbnes et utroligt tilfredsstillende taktisk gameplay |
10/11-21 |
8/10 |
604. |
|
På trods af de flotte og dominerende mellemsekvenser, er det det stærke gameplay, der gør spillet godt. Men der er slet intet samspil mellem spillet og historien, der iøvrigt stopper for pludseligt. |
28/04-05 |
6/10 |
605. |
|
Sjovt koncept, og egentlig underholdende nok, men sløjt udført. Et godt eksempel på hvordan platformsspil fungerede i 80'erne når udviklerne ikke helt vidste hvad de lavede |
25/01 |
4/10 |
606. |
|
Samler alt hvad der karakteriserer Yakuza-serien, og skærer ind til benet selvom det stadig har masser at byde på. Historien er medrivende og bærer spillet helt til slut. |
17/02-21 |
7/10 |
607. |
|
Et spil der takket være sin charme er mere end summen af dets delementer. Utroligt velspillede scener for et computerspil munder ud i en desværre lidt ligegyldig historie. |
17/02-21 |
6/10 |
608. |
|
Utroligt ambitiøst spil, med fem forskellige hovedpersoner og flere alternative måder at spille på for hver af dem. Virkelig god fortælling der desværre bliver lidt ligegyldig til sidst. |
17/02-21 |
6/10 |
609. |
|
Habilt Yakuza-spil, men står i skyggen af stort set alt andet i serien. Historien virker mere overflødig end nogensinde, og der er meget lidt at lave udover bare at følge den. |
20/02-22 |
5/10 |
610. |
|
En bizar dekonstruktion af JRPG-subgenren smidt ind i det typiske Yakuza framework, og det fungerer rigtig godt. Det nye Yokohama-område har masser af interaktive absurditeter der fastholder spilleren |
05/04-22 |
7/10 |
611. |
|
Mekanisk kikset, og kortspil-baserede bosskampe er enormt træge. Kan være underholdende når man vænner sig til det, men er næppe værd at beskæftige sig med for de fleste |
24/01-23 |
4/10 |
612. |
|
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning |
17/02-21 |
7/10 |
613. |
|
Virkelig flot og sjov genopdagelse af en ellers næsten glemt genre, der holder i dag, som det gjorde dengang. Enkelte irritationsmomenter udgør heldigvis en lille del af oplevelsen, og glemmes hurtigt |
04/12-17 |
7/10 |
614. |
|
Virkelig godt platformsspil, der kun lider under et lidt trægt tempo, og en generelt lav sværhedsgrad. Spillets special-baner udviser en standard man ville ønske hele spillet var designet efter! |
19/10-20 |
7/10 |
615. |
|
På trods af at 3'eren er et platformsspil, er det stadig meget tydeligt et Ys spil. Fans af genren vil uden tvivl elske det. |
03/03-04 |
6/10 |
616. |
|
Fantastisk nostalgifest for fans af de gamle spil, men også en solid videreførsel af konceptet fra Felghana. Hurtig responsiv action-gameplay, og simple men velfortalte historier. |
01/01-18 |
7/10 |
617. |
|
Sløv start, men når først historien begynder at tage fat bliver man for alvor grebet af mysterier, karakterer, oplevelser og tragedier. Kampsystemet er lidt ensformigt, men alt andet er gennemført! |
07/01-18 |
8/10 |
618. |
|
To klassiske spil i ét, med flot 8 bit(!) grafik og imponerende cd musik. Gameplayet kunne ikk evære mere simpelt i et RPG, historien er fængende, og spillet er en sand klassiker til PC Engine. |
26/08-04 |
7/10 |
619. |
|
Overflod af god stemning, hyggelige områder og gode figurer, men den ligegyldige historie fylder nogen gange lidt meget, og udfordringen er ikke-eksisterende, især når man sammenligner med Felghana. |
09/01-15 |
6/10 |
620. |
|
Et fantastisk gensyn med en serie der ellers var tabt i 16bit alderen. Vedholder den samme grinding-balance, åbne gameplay og lalleglade historie, men ubehagelige tekniske fejltrin præger også spillet |
10/11-12 |
6/10 |
621. |
|
Indrømmet, at OiF er det bedste spil i serien, siger nok ikke så meget, men holder man af Ys-spillene, er det nok til at vide at man ikke kommer udenom det. Især de geniale bosskampe brillierer! |
15/10-12 |
7/10 |
622. |
|
En sjov men meget kort platformer med et bizart præmis og twist-slutning. |
06/07-23 |
5/10 |
623. |
|
Nok det mindst populære Zeldaspil, men det har uden tvivl haft en stor betydning for RPG-Platform-genren. Her er en kæmpe verden at udforske. |
07/06-06 |
7/10 |
624. |
|
Et dybere og mere spilbart "alternativ" til 999, men selvom forløbet har flere interessante tanker bag, når spillets slutning dog ikke op på det legendariske plottwist der afluttede forgængere |
24/12-13 |
7/10 |
625. |
|
Føles som et dovent forsøg på at binde en knude på forgængernes løse ender, uden interesse i hvor det skal føre hen. Kunne forsvares hvis de små fortællinger undervejs havde været interessante. |
25/08-16 |
4/10 |
626. |
|
Ved at fjerne præcis de ting der gjorde forgængeren unikt og sjovt, er 2'eren reduceret til en halvhjertet Zelda-klon. Stadig et udmærket spil, men bl.a. frustrerende bosskampe trækker ned. |
23/07-17 |
6/10 |
627. |
|
Den sædvanlige klage: Spillet er alt ALT for kort. Det har ekstremt stort potentiale, og anime stemningen er perfekt, men spillet udnytter det aldrig godt nok. |
01/03-04 |
6/10 |
628. |
|
Zone of the Enders som det SKAL være. Det er stadig ikke så langt, men til gengæld meget mere "komplet" end etteren. Godt gået af Hideo Kojima og hans folk. |
01/03-04 |
8/10 |
629. |
|
Nok en af de bedre Snow Bros-kloner. Kræver en del udenadslære for at maksimere score på alle banerne, men det er rimelig typisk for denne genre |
07/07-23 |
7/10 |