301. |
|
Endelig nye figurer i (næsten) ny setting, og med mere jordnære små historier som i det første Trails-spil. Dialogen og figurerne er ikke helt så medrivende, men det er et rigtig hyggeligt bekendtskab |
22/01 |
7/10 |
302. |
|
Et af de bedste JRPG'er der er udgivet i over et årti. Men kvaliteten ligger næsten udelukkende historiefortællingen og karakteriseringen af figurerne. Gameplayet er i bedste fald velfungerende |
27/06-17 |
8/10 |
303. |
|
Figurerne er stadig gode, men der går 40-50 timer inden historien går i gang, og indtil da vader man bare planløst rundt i områder man allerede har besøgt. |
16/08-23 |
6/10 |
304. |
|
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. |
17/02-21 |
7/10 |
305. |
|
Er bevidst designet til at kræve hjælp udefra, og styringen og fjenders design virker upoleret. Det var en rigtig god prototype til mange af efterfølgerne, men virker i sig selv ufyldestgørende. |
14/02-15 |
5/10 |
306. |
|
Uhyggeligt velgjort, men stor mængde genbrug gør dog at der ikke er meget nyt at komme efter, og selvom de har genfundet det velsmurte gameplay er indtrykket af "eventyr" stadig svagere end originalen |
28/12-13 |
7/10 |
307. |
|
Dette spil vil nok aldrig se sit lige. Alle spillets elementer går op i en højere enhed. En af de største Nintendo-klassikere nogensinde. |
07/10-03 |
9/10 |
308. |
|
Meget tiltrænkt genopfindelse af serien, og en milepæl indenfor openworld-konceptet. Havde ikke behøvet at være et Zelda-spil, men er et eventyr alle bør opleve, uanset forudindtagelser. |
27/03-17 |
9/10 |
309. |
|
Formentlig det bedste klassiske Gameboy spil overhovedet! Jeg har brugt virkelig mange timer i selskab med dette stærke kapitel i Zeldaserien. |
07/10-03 |
8/10 |
310. |
|
Et gensyn med Zelda64 minder mig om hvorfor jeg stadig synes det er en smule overvurderet, men beviser også hvor langt forud for sin tid det var. Der gik mange år før andre titler lærte denne kunst. |
12/10-11 |
8/10 |
311. |
|
Et enormt godt og flot spil, der rykker standarden for genren og N64. Det savner dog dybde og detaljer, og der er ikke meget motivation for at vende tilbage til spillet efter man har gennemført det. |
07/10-03 |
8/10 |
312. |
|
Der er ikke meget af hverken stemning eller story, men rent design og gameplaymæssigt, er det faktisk noget af det bedste man finder i Zelda-serien. Et must for alle, der elskede Zelda 3. |
01/03-04 |
8/10 |
313. |
|
Ligesom Ages, er Seasons et overset spil, men på trods af det lave budget, har det geniale Zelda gameplay, som sjældent er set udført så godt. Oracle of Seasons giver mange af de store titler baghjul. |
01/03-04 |
8/10 |
314. |
|
Klart det håndholdte Zelda, der tilføjer mest originalitet, især stylus-styringen fungerer perfekt. Men derudover fremstår det temmelig svagt sammenlignet med Link's Awakening og dets kammerater. |
20/11-07 |
7/10 |
315. |
|
Som sædvanligt leverer Link og slænget en virkelig god spiloplevelse, men det samlede indtryk er overraskende ujævnt, og mange af de bump man støder på kunne Nintendo godt have udjævnet hvis de ville |
06/12-11 |
8/10 |
316. |
|
Minder på mange måder om Phantom Hourglass men med en ENDNU mere kedelig overworld, og langt mere klodset styring der udgør spillets eneste udfordring. Eneste plus er en solid charme og unikke idéer |
30/03-11 |
5/10 |
317. |
|
BOTW om igen, men mere af det, meget mere af det. Det er helt ubegribeligt for mig at et spil kan være så tætpakket med indhold. Var nødt til at tvinge mig selv til at stoppe med det efter 100+ timer |
03/07-23 |
9/10 |
318. |
|
En oplevelse uden lige. Hvis ikke det led så meget under sit sparsomme antal dungeons/bosser, ville det ligge på grænsen til perfektion. |
07/10-03 |
8/10 |
319. |
|
Det bedste Zeldaspil, muligvis bedste spil, overhovedet? Eneste plet på værket er at det ikke er spor nyskabende og udelukkende trækker på elementer fra Ocarina of Time. Det gør det bare endnu bedre. |
27/12-06 |
9/10 |
320. |
|
De fem første klassiske Larry-spil og masser af ekstra materiale.
Et must for alle adventurefans. |
23/02-04 |
7/10 |
321. |
|
Det bedste spil i Larry-serien, og et spil ingen adventure-fan bør gå uden om. |
03/03-04 |
7/10 |
322. |
|
Flot og gennemført, veludtænkte puzzles og fantastisk stemning. I sidste ende føles det en kende uoriginalt, og flere ting kunne gøres bedre, men Limbo er et spil der SKAL prøves. |
07/09-10 |
7/10 |
323. |
|
Faktisk et virkelig godt platformspil, men med visse kvaler. Det blegner dog ved siden af SNES-udgavens fantastiske lyd, og faktisk også bedre kontrol. |
03/03-04 |
6/10 |
324. |
|
Selvom deres kvalitet skinner igennem, føles flere af Capcom's Disney-licenser lidt letslupne. Little Mermaid tager dog prisen som det absolut dovneste. Fem ekstremt korte baner uden udfordring. |
27/04-21 |
3/10 |
325. |
|
Sjove idéer med udforskning og forskellige dyr man kan ride på, men føles frustrerende, og mange af spillets fjender er utroligt dårligt designet, trods spillets flotte Capcom-polish |
28/05-17 |
4/10 |
326. |
|
Sjov og flot klassisk action platformer, der kun lige mangler det sidste skub for at være på niveau med klassikerne i genren. F.eks. lidt flere baner eller en højere sværhedsgrad imod slutningen. |
23/07-17 |
7/10 |
327. |
|
Sjovt, velfungerende platformsspil bygget op omkring fysikmotoren og muligheden for user content. Desværre er de fleste alm. folk ikke ligeså gode spildesignere som dem der lavede spillet. |
28/12-09 |
6/10 |
328. |
|
Hyggelig idé der formår at blande meget forskellige oplevelser til ét spil. Desværre lever det ikke altid helt op til sine egne ambitioner, og føles som om det burde have været meget mere substantielt |
18/01-23 |
6/10 |
329. |
|
Det bedste Final Fantasy-spil siden 7'eren. Et mix af alt det bedste fra FF-seriens 4'er til 10'eren. Resultatet er en genretypisk, men perfekt oplevelse og et af de smukkeste spil jeg har set. |
17/11-09 |
9/10 |
330. |
|
Dårligere og mindre præcis engine end originalen. Grimmere grafik og dårligere musik. Jeg forstår det ikke. Men trods alt det, er spillet stadig akkurat ligeså genialt som det hele tiden har været. |
22/05-05 |
7/10 |
331. |
|
Som etteren, bare bedre. Nye egenskaber og flere spilbare figurer giver spillet endnu mere variation end førhen. Som udfordirngen stiger på de sidste baner, bliver det en sand fornøjelse. Mere, tak! |
22/05-05 |
8/10 |
332. |
|
En ægte klassiker, der ved første øjekast virker intetsigende, men i virkeligheden er så genial at ingen nogensinde har kunnet gøre kunsten efter (med undtagelse af 2'eren..) |
07/10-03 |
8/10 |
333. |
|
Sjovt, originalt, smukt, kort og begrænset. Hvor er de sidste 80% af spillet? |
17/11-09 |
6/10 |
334. |
|
En velkommen udfordring i forhold til Mickey-spillene, men desværre tit af de helt forkerte årsager. Styringen er kluntet og især for et '91-spil er standarden lav. Tydeligvis presset for hurtigt ud. |
09/05-16 |
4/10 |
335. |
|
Nærmest maskinel Dragon Quest-klon, genskaber næsten alle byggeklodserne fra forbilledet, men intet af hvad der gør den serie så speciel. Labyrintiske dungeons er spændende, men meget langtrukne. |
21/06-21 |
5/10 |
336. |
|
Interessant premis, men savner virkelig et gameplay-fokus. Prøver at være både action og puzzle, men ingen af delene er selvstændigt særlig helstøbt, mens vejen gennem spillet alt for lineær |
10/11-22 |
5/10 |
337. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
30/08-23 |
7/10 |
338. |
|
God og kreativ platformer. Styringen er ikke på NES-Capcom niveau, men alt i alt lever spillet op til standarden for deres Disney spil |
23/11-15 |
6/10 |
339. |
|
Superflot spil, og co-op tilføjer meget. Men alt i alt føles det som en forhastet efterfølger, og en del mere tilgivende end sine forgængere. |
23/11-15 |
6/10 |
340. |
|
Et af de bedste bud på en genre der er kriminelt sjælden på SNES. Sjovt at genspille som de forskellige transformationer (eller helt uden dem!), men desværre er de alle lidt for nemme |
10/11-22 |
7/10 |
341. |
|
En fornuftig videreudvikling af serien. Det er sjovt at spille som Bowser, og kampene er gode, men de mange minigames kan være irriterende. Klart bedre end forgængeren. |
11/07-17 |
7/10 |
342. |
|
Hvor 1'eren var genialt og sjovt, virker det som om udviklerne i 2'eren har glemt hvad der gjorde det så godt. Jeg kan heller ikke sætte fingeren på hvad der mangler, men det mangler. |
17/11-09 |
6/10 |
343. |
|
Utroligt fængende Platform/RPG-hybrid. Kampsystemet er, med elementer fra begge forgængere, intet mindre end revolutionerende. Konceptet udnyttes dog langt fra nok! |
21/01-05 |
7/10 |
344. |
|
I skrivende stund det mest perfekte Mario Kart-spil! Velpussede drifting- og stunts-features giver det ekstra kick, der gør spillet ubeskriveligt hæsblæsende af en racer at være. |
20/11-08 |
7/10 |
345. |
|
Blandingen af shooter og RPG fungerer godt. Det er spændende hele vejen, og belemres kun med den fesne historie, og universet, der viser sig ikke at være så stor og omfattende som man først troede. |
20/11-08 |
7/10 |
346. |
|
Virkelig overraskende underholdende platformspil fra en tid hvor den slags spil blev set som "Mario-kloner". Festlig musik og absurd fysik, velgjort og sjovt! |
28/10-10 |
6/10 |
347. |
|
Som andre tidlige MM-spil, er der nogle tvivlsomme designbeslutninger, men faktisk ikke ligeså grelt som i 2'eren. Bortset fra få issues med styringen, er det solide gameplay allerede på plads her. |
20/10-14 |
7/10 |
348. |
|
Til min overraskelse næsten på niveau med de bedste spil i den klassiske serie, og et fantastisk comeback. Udviklerne har forstået alle de små detaljer der gør Mega Man til Mega Man. |
01/11-18 |
8/10 |
349. |
|
En milepæl indenfor klassiske actionspil, og et spil man kan bruge timevis på at finpudse sine evner i. Et par meget klodsede designvalg skæmmer helheden, men bliver overdøvet af kvaliteten. |
07/03-14 |
7/10 |
350. |
|
Et af højdepunkterne på NES'en, og et af de allermest finpudsede Mega Man spil. Mindeværdige bosskampe og gennemført level design. Sliding fungerer godt. Desværre en tand for nemt hen imod slutningen. |
07/03-14 |
8/10 |