51. |
|
Ingen battle mode, simpel og ensformig singleplayer mode, der aldrig byder på nogen udfordring. Bomberman spiller godt, men er overgået af de fleste af efterfølgerne. |
23/04-19 |
5/10 |
52. |
|
Hudson gravede den klassiske formel op, polerede den, og kickstartede serien til 90'erne. Supergodt spildesign, og fuldstændig perfekt styring. Alting spiller, men det bliver ensformigt i længden. |
20/04-19 |
6/10 |
53. |
|
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. |
20/01-21 |
3/10 |
54. |
|
Formår at holde et meget bedre fokus end sin forgænger, og hver verden er sin egen lille "dungeon". Flere gameplay elementer kan dog stadig være frustrerende, og sjældent særlig sjove. |
20/01-21 |
4/10 |
55. |
|
Et forsøg på et genskabe adventure/puzzle-oplevelsen fra Super Bomberman 2, med en god portion variation. Desværre spildes der meget tid på bare at rydde blokke. Bosskampene er dog godt udført! |
07/05-19 |
6/10 |
56. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
20/01-21 |
7/10 |
57. |
|
Sjovt platformspil der fungerer meget bedre end sine søskende på N64'eren, men udmærker sig ikke i forhold til bedre spil i genren. |
20/01-21 |
5/10 |
58. |
|
En stor forbedring over det tidligere NES-spil, men akavet styring gør at man alt for tit bliver fanget af egne bomber. |
23/04-19 |
5/10 |
59. |
|
Næsten magen til det forrige Max-spil, med et par tilføjelser der faktisk kun gør det mere frustrerende. |
20/01-21 |
6/10 |
60. |
|
De individuelle udfordringer per bane er generelt kedelige og uinspirerede, især sammenlignet med de tidligere GB-spil. Ellers et meget fint koncept, der spiller som man kan forvente. |
20/01-21 |
6/10 |
61. |
|
Hyggeligt lille forsøg på at give Bomberman et action-RPG, men holdes tilbage af kedelig udforskning og konstante påkrævede besøg i menuen for at håndtere alle de ting man finder. |
17/05-19 |
5/10 |
62. |
|
Endelig et habilt action-RPG med Bomberman. Eventyret er dog stadig noget småt, og selvom dungeons byder på klassisk bombe-action savnes der noget udfordring og variation. |
28/05-19 |
6/10 |
63. |
|
I praksis en fin opfølger til Super Bomberman spillene, men grafikken er grim, og det medfølgende underlige perspektiv går kraftigt ud over spiloplevelsen. |
20/01-21 |
6/10 |
64. |
|
Tvinger hjernen til at arbejde på måder, den aldrig har gjort før. Ikke indhold nok til at underholde særlig længe, men til gengæld en kunstnerisk oplevelse, ingen bør snyde sig selv for. |
18/12-08 |
7/10 |
65. |
|
Minder om de klassiske adventure-spil, men når aldrig helt samme niveau. Puzzles bliver bedre som spillet skrider frem mens historien starter virkelig stærkt, men slutter vagt. Hvor blev budgettet af? |
10/12-17 |
6/10 |
66. |
|
Gameplayet fungerer overraskende godt når først man lærer det, men kommer ikke udenom at virke tilfældigt. Selvom jeg ikke er til "mædl", elsker jeg spillets selvironiske tilgangsvinkel til konceptet. |
30/09-12 |
6/10 |
67. |
|
Et fantastisk platformspil, der på trods af sin simplicitet formår at underholde hver eneste gang. Der er utroligt mange baner, og at mestre spillet kræver en uhyggelig grad af indlevelse. |
03/03-05 |
7/10 |
68. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
24/10-23 |
7/10 |
69. |
|
På mange måder det perfekte action-arcadespil.En stødt stigende, men altid fair sværhedsgrad samt et utal af hemmeligheder og veje gennem spillet giver masser at gå i gang med for high-score-nørder. |
08/02-11 |
8/10 |
70. |
|
Rigtig godt spil med masser af indhold og variation i banerne. Man kan mærke at det her var forgængeren til Gunstar Heroes. Bliver holdt tilbage af besværlig styring og dårligt balanceret sværhedsgrad |
28/05-17 |
6/10 |
71. |
|
Et næsten perfekt velbalanceret turbaseret RPG med mange oplevelser at byde på. Tager kun det gode fra Paper Mario-spillene, men forbedrer også kampsystemet betydeligt. Skal spilles på hard mode! |
13/04-22 |
8/10 |
72. |
|
Utroligt flot rambo-simulator med tilpas meget variation og medrivende sekvenser. Der er ikke sparet på noget, med undtagelse af nytænkning indenfor genren. |
24/10-10 |
7/10 |
73. |
|
Overraskende genialt. Havde ventet et Golden Axe-agtigt beat'em up med halvgrim Newgrounds-grafik, men fik det nok bedste old school beat'em up jeg har prøvet, og grafikken er uhyggeligt vellykket. |
21/01-09 |
7/10 |
74. |
|
En overraskende velgjort hyldest til klassiske spil og godt gameplay. Udfordringen er høj uden at være uoverkommelig, og gør selv backtracking sjovt, da man hele tiden bliver bedre. Smager efter mere! |
10/04-15 |
7/10 |
75. |
|
En smule bedre end SMS-spillet, men begge er værd at spille. Stadig lidt for kort og for nemt, men oser af flot Disney-charme, og er en fornøjelse at spille, selvom Mickey er enormt træg at styre |
09/05-16 |
6/10 |
76. |
|
En fin pendant til Capcoms Ducktales, med meget lignende gameplay og koncept. En anelse for nemt og kort, dog uden at være ren barneleg. Kreativt level design trækker op, kluntet styring trækker ned |
30/03-16 |
6/10 |
77. |
|
Gør ikke noget som efterfølgerne ikke har gjort bedre eller ligeså godt, men er alt i alt virkelig velstøbt og næsten perfekt designet. Spilleglæde som ikke mange andre end Konami kunne dengang. |
19/10-14 |
7/10 |
78. |
|
I grunden et fint bud på hvordan CV-serien skulle overføres til 3D. Interessante, varierede baner og en tyk stemning trækker op, men bryder sammen under det ustyrlige gameplay og altødelæggende kamera |
30/03-20 |
4/10 |
79. |
|
Et af de første platformspil med RPG elementer. Hele spillet er én stor platformverden, man kan gå frit omkring i, hvilket er fedt, men gameplayet halter lidt bagefter. |
03/03-05 |
6/10 |
80. |
|
En virkelig klassiker, både indenfor CV-serien, men også platformspil generelt. Fire spilbare figurer og en masse originale baner giver dette spil masser af underholdningsværdi. |
22/06-04 |
7/10 |
81. |
|
Et virkelig godt og fængende spil, helt i forgængernes ånd. Det er dog meget småt, og en tand for nemt. |
01/03-04 |
8/10 |
82. |
|
Et tidligt eksempel på hvordan et rigtig godt Castlevania-spil skal være. Det når ikke op på siden af 3'eren og slet ikke Rondo, men det er bestemt værd at stifte bekendtskab med. |
23/06-04 |
7/10 |
83. |
|
Spillet der bragte serien/genren tilbage. Det beviste at der stadig er masser af kraft i 2D spil. Det adskiller sig fra de andre i serien ved at have rigtig lang holdbarhed. |
03/03-05 |
8/10 |
84. |
|
Forbedrer opskriften fra Aria en lille smule. Udfordringen er en tand højere, og især bosskampene er nu langt mere interessante. Ellers er det bare mere af det samme. Kunne sagtens have været længere! |
17/10-05 |
8/10 |
85. |
|
Elendig musik, kedelige bosser, alt for nemt. Andet skidt kan til gengæld heller ikke siges om HoD, og det er både stort og non-lineært. Guf for folk, der elskede Symphony of the Night. |
01/03-04 |
7/10 |
86. |
|
Fantastisk musik, og imponerende animationer. Men selvom spillet tager udgangspunkt i de samme elementer (fjender, våben, osv.) er der ikke meget CastleVania over spillet, der hurtigt bliver kedeligt. |
20/01-05 |
5/10 |
87. |
|
Forestil dig at det originale Castlevania 64 var blevet gennemtestet, og dette ville være resultatet. Bedre styring og kamera gør underværker, og løfter spillet fra ringe til faktisk ganske godt. |
14/04-20 |
6/10 |
88. |
|
Fantastisk spil, det bedste i serien siden SotN. Man skulle tro at man bliver træt af formularen, men OoE har nok nytænkning til at spillet alligevel er frisk, og sværhedsgraden er endelig tilpas høj! |
14/11-08 |
9/10 |
89. |
|
Perfekt konvertering. At 360'erens D-pad er elendigt, ændrer ikke på at vi (stadig) har at gøre med et af verdens bedste spil. |
21/01-08 |
10/10 |
90. |
|
Selv en ekstra spilbar figur, to nye områder og et par ekstra bosser gør ikke op for den elendige Saturn-konvertering. SotN står dog stadig som et af de allerbedste spil gennem tiderne. |
03/03-05 |
10/10 |
91. |
|
Et af mine absolutte yndlingsspil gennem tiderne. Det tager eksisterende elementer fra andre spil og bruger dem til at fuldstændig revolutionere genren til en klassiker helt uden lige. |
03/03-05 |
10/10 |
92. |
|
Burde stå til en 10er alene pga. inkluderingen af både Rondo og Symphony, men selvom man kigger på remaken alene, er der tale om et kvalitetsspil uden lige. Bare ærgerligt at den nye grafik er rædsom |
22/06-10 |
9/10 |
93. |
|
Ganske hyggeligt udforskning- og historie-drevet spil, der i sin tid satte godt skub i bølgen af indie-metroidvanias. Spillets primære fokus er dog på klassisk hop-og-skyd action. |
10/05-20 |
6/10 |
94. |
|
Et af de bedre eksempler på en præcisionsplatformer, der fastholder interessen hele vejen til slut, på trods af at det til tider kører lidt i langdrag |
31/12-18 |
7/10 |
95. |
|
Et originalt, flot og velgjort spil. Men det holder ikke rigtig i længden. |
07/10-03 |
6/10 |
96. |
|
Et af de bedste platformspil på maskinen, og spillets sjove 2-playerfunktion er virkelig klassisk underholdning, der sjældent er overgået. Nu om dage lider det dog under en mærkbar mangel på indhold. |
03/03-05 |
6/10 |
97. |
|
Som Capcoms andre Disney-spil virker det forhastet og ret halvhjertet, trods en solid produktionsværdi. Især som en 2'er fremstår det utroligt uambitiøst, uden nogen tilføjelser. |
16/07-17 |
6/10 |
98. |
|
Ved første udgangspunkt er det et godt spil værdigt af titlen Square RPG. Der er stort potentiale i både kampsystemet og historien, men det udnyttes aldrig rigtigt. |
28/04-05 |
7/10 |
99. |
|
Hvis Final Fantasy VI ikke snupper titlen som bedste RPG, og formentlig også bedste spil overhovedet, så skal Chrono Trigger nok være der til at tage den. |
03/03-05 |
10/10 |
100. |
|
Strategispil der var langt forud for sin tid. Utroligt tidsberøvende og umuligt at lægge fra sig igen. Nogle ting er lidt sløve og dårligt balanceret, men i spillets samtid var der intet der slog det. |
03/03-05 |
8/10 |