251. |
|
Fortjener lidt point for den flotte atmosfære og den gode historie, som er helt unik for genren. Men spilmæssigt er det bare et idéforladt beat'em up. Kikset nok kan det betale sig at undgå al kamp. |
04/09-06 |
5/10 |
252. |
|
Fortrinligt spil der bliver ved med at forundre med sine originale lokaliteter. Men som mange andre open world spil, daler spændingen også en del så snart gentagelserne begynder at vise sig. |
05/04-22 |
8/10 |
253. |
|
Fortræffeligt actionspil fra Capcom. Det har ikke så lang holdbarhed, men det er god underholdning så længe det varer. |
01/03-04 |
6/10 |
254. |
|
Fortsætter spilhistoriens måske mest imponerende historie med et utroligt velgjort, omend lidt ensformig, gameplay og fed grafik. Et must for fans af serien. Værste bagside er at spillet er så lineært |
13/02-04 |
6/10 |
255. |
|
Fremragende eksempel på hvor god man kan lave en arkade-port på ellers noget svagere hardware. Det er "beskåret", men formår at være akkurat ligeså underholdende som originalen. |
26/08-20 |
7/10 |
256. |
|
Frustrerende, irriterende, og kedeligt at spille. Synd, for idéen er virkelig god, og der er en charme og et design af spillets verden, der er sjældent vidunderlig |
22/10-20 |
4/10 |
257. |
|
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. |
20/01-21 |
3/10 |
258. |
|
Fuldstændig uforligneligt veldesignet spilverden, hvor hvert eneste hjørne man drejer om efterlader et nyt indtryk. Kun From Software har formået at proppe et spil så fyldt med absurde oplevelser. |
09/11-18 |
8/10 |
259. |
|
Fænomenalt eksempel på at man godt kan lave en udfordrende old school platformer uden at skræmme "unge" spillere. Det kræver dog at man når New Game+ før spillet viser sine sande kvaliteter! |
01/12-14 |
8/10 |
260. |
|
Føles ikke så finpudset om forgængerne, men bringer til gengæld en ny vinkel til kampsystemet. Kunne bruge mere kreative bosser og varierede områder, men er stadig fantastisk godt! |
08/07-15 |
8/10 |
261. |
|
Føles meget simpelt, men co-op mode gør op for det. Spiller næsten ligeså godt som PCE-spillene, men lider af for mange fjender med for mange hit points. |
23/04-19 |
7/10 |
262. |
|
Føles redundant i forhold til Limbo, og trækker lidt mere i langdrag. Her er flere gode puzzles, men de er altid meget ligetil, og det bliver aldrig rigtig tilfredsstillende. Meget fin stemning. |
06/02-17 |
6/10 |
263. |
|
Føles som 25% af et helt spil. Tre kedelige autoscrollers og et elendigt minigame, kun én rigtig platformer-bane, og den er allerhøjst middelmådig. Produktionsværdien er langt foran resten af spillet |
16/10-23 |
3/10 |
264. |
|
Føles som at lære grammatikregler for et fiktivt sprog hvilket er sjovere end det lyder. Man tvinges til at tænke meget mere udenfor boksen end man skulle tro i hvad der ellers ligner "simple" puzzles |
27/04-21 |
8/10 |
265. |
|
Føles som en meget metodisk gentagelse af det ellers rigtig fine Bomberman '94. Trods et tilført co-op element, er banerne både nemmere og kedeligere end i "originalen". |
05/05-19 |
7/10 |
266. |
|
Føles som et dovent forsøg på at binde en knude på forgængernes løse ender, uden interesse i hvor det skal føre hen. Kunne forsvares hvis de små fortællinger undervejs havde været interessante. |
25/08-16 |
4/10 |
267. |
|
Følger præmissen fra de gamle spil, men har sit helt eget flow, som en god efterfølger burde. Combo-systemet fungerer overraskende godt, men skaber do-or-die rytme der kan blive meget frustrende. |
25/05-21 |
8/10 |
268. |
|
Første indtryk tyder på et unødigt gammeldags koncept der skrider alt for langsomt frem, men jo flere timer man investerer i EO, jo mere får man igen. En af mine mest interessante spiloplevelser længe |
17/06-12 |
7/10 |
269. |
|
Gameplay er godt når det får tid til at ånde, men føles upræcist og forstyrres konstant af lange uinteressante historiesekvenser.
3D-perspektivet udnyttes flot, men spillet virker generelt uambitiøst |
19/10-20 |
5/10 |
270. |
|
Gameplayet er ligeså originalt og besynderligt som selve stilen. En underholdende shooter, men mest af alt interessant pga. de bizarre fjender. Et must for enhver, der holder af japanske særheder. |
03/03-05 |
6/10 |
271. |
|
Gameplayet fungerer overraskende godt når først man lærer det, men kommer ikke udenom at virke tilfældigt. Selvom jeg ikke er til "mædl", elsker jeg spillets selvironiske tilgangsvinkel til konceptet. |
30/09-12 |
6/10 |
272. |
|
Gameplaymæssigt det allermest avancerede FF-spil. Spillet er delt op i to dele. Først en "interaktiv film", der er ALT for lineær, men derefter åbnes op for spillets virkelige kvaliteter. |
03/03-05 |
9/10 |
273. |
|
Ganske hyggeligt udforskning- og historie-drevet spil, der i sin tid satte godt skub i bølgen af indie-metroidvanias. Spillets primære fokus er dog på klassisk hop-og-skyd action. |
10/05-20 |
6/10 |
274. |
|
Generisk FPS blandet med en virkelig flot og gennemført verden, og en stor spand klichéer. Men mange sekvenser trækker ud, og spillet er helt generelt alt alt for langt til hvad det kan bære. |
26/05-13 |
5/10 |
275. |
|
Genialt spil, der retter op på alt hvad 1'eren manglede (f.eks. bosskampe). Ufatteligt flot, og underholdende fra første minut! Mange vestlige udviklere bør tage ved lære fra Jaffe og hans hold. |
22/06-10 |
8/10 |
276. |
|
Genskaber en del af magien fra 1eren, som 2 og 3 ikke helt formåede, men har desværre sine egne problemer. Kunne have brugt færre og mere fokuserede udfordringer, men er som udgangspunkt virkelig godt |
04/04 |
7/10 |
277. |
|
God balance mellem et utal af våben og evner, hvor alting virker som om det har et formål. Udfordrende uden nogensinde at være svært, og med flere mindeværdige bosser. |
27/07-23 |
8/10 |
278. |
|
God klassisk action platformer. Starter meget nemt, og bliver til en lodret mur når du når slutbossen. Stort potentiale, men i sidste ende en smule mangelfuldt |
17/07-23 |
6/10 |
279. |
|
God og kreativ platformer. Styringen er ikke på NES-Capcom niveau, men alt i alt lever spillet op til standarden for deres Disney spil |
23/11-15 |
6/10 |
280. |
|
Gør ikke noget som efterfølgerne ikke har gjort bedre eller ligeså godt, men er alt i alt virkelig velstøbt og næsten perfekt designet. Spilleglæde som ikke mange andre end Konami kunne dengang. |
19/10-14 |
7/10 |
281. |
|
Gør mange af de ting, Uncharted-serien manglede, men taber desværre pusten undervejs og formår ikke at fastholde min interesse gennem det klichéfyldte klimaks. Dyre effekter alene skaber ikke spænding |
24/06-13 |
7/10 |
282. |
|
Habilt old school DQ-inspireret JRPG med meget charme og sjove puzzles i både byer og dungeons. Gør dog ikke meget for at skille sig ud, og mister en del point på at stoppe brat halvvejs igennem. |
31/10-22 |
6/10 |
283. |
|
Habilt Yakuza-spil, men står i skyggen af stort set alt andet i serien. Historien virker mere overflødig end nogensinde, og der er meget lidt at lave udover bare at følge den. |
20/02-22 |
5/10 |
284. |
|
Hack'n'slash RPG + 3-på-stribe er en meget bedre idé end det lyder. Eneste bagdel er at man i virkeligheden blot laver det samme igen og igen, men det glemmer man hurtigt når spillet er så fængende! |
18/12-08 |
7/10 |
285. |
|
Har det hele fra etteren, men mangler lige den prik over i'et, det gør forgængeren til noget helt specielt (det er også kortere, desværre). Til gengæld får man dybere indsigt i spillets historie. |
02/05-06 |
8/10 |
286. |
|
Har enkelte gode idéer der til tider løfter spillet fra pøblen, men plages af tvivlsomt banedesign, og utroligt mange irriterende fejl. |
07/11-19 |
5/10 |
287. |
|
Hedder spillet Sonic, bliver det ikke meget bedre. Skal spilles sammen med Sonic & Knuckles for den fulde oplevelse. |
03/03-04 |
8/10 |
288. |
|
Hele spillet igennem prøvede jeg at overbevise mig om at det var godt. Men det er bare et ELENDIGT eksempel på et adventurespil der bæres frem af kedelige brainbenders. Slutbossen er fire-på-stribe... |
03/03-05 |
3/10 |
289. |
|
Herlig grafik og genial japansk humor præger dette noget specielle platformspil. Man savner et par elementer fra 3'eren til PC Engine, men det meste er helt som det skal være i et Bonk spil! |
01/03-04 |
6/10 |
290. |
|
Herlig samling af 10 klassiske G&W-spil, med perler som Donkey Kong II, Mario Bros og Donkey Kong Jr samt veludførte moderniseringer. Det er en sjov udfordring at nå 1000-point-mærket i samtlige spil. |
27/09-04 |
7/10 |
291. |
|
Herlig stemning, kreativt design fyldt med sjove idéer. Det er utroligt så meget arbejde der er lagt i det spil i forhold til hvor lidt der er lagt i intuitiv styring eller gennemtestet banedesign |
02/03-23 |
4/10 |
292. |
|
Herligt, nuttet og sjovt, med den klassiske DQ charme. Men føles for meget som en fastlåst tutorial, der aldrig rigtig udnytter sandbox-konceptet der ellers er meget flot løftet direkte fra Minecraf |
15/09-17 |
6/10 |
293. |
|
Hudson gravede den klassiske formel op, polerede den, og kickstartede serien til 90'erne. Supergodt spildesign, og fuldstændig perfekt styring. Alting spiller, men det bliver ensformigt i længden. |
20/04-19 |
6/10 |
294. |
|
Hvad der først ligner en hjærneblæst button masher af et beat'em up, viser sig hurtigt at have masser af substans og variation under kølerhjelmen. Kigger bl.a. Nintendo og Capcom over skulderen. |
22/06-10 |
7/10 |
295. |
|
Hvad spillet mangler i udfordring har det i overflod af charmerende produktionskvalitet. Der sker hele tiden noget, og spillets battle mode er naturligvis også en af seriens bedste. |
17/05-19 |
8/10 |
296. |
|
Hvis 10/10 virkelig repræsenterer et "perfekt" spil, så kan intet spil ramme betegnelsen bedre end den mest velpolerede implementering af Tetris der nogensinde vil blive lavet. |
17/03-17 |
10/10 |
297. |
|
Hvis der overhovedet findes noget klassisk 2D platformspil der er bedre end dette, må det også have navnet "Mario" på forsiden. Som med så mange andre spil i serien, sætter det helt nye standarder. |
07/10-03 |
9/10 |
298. |
|
Hvis et spil konstant er bange for at spilleren ikke ved præcis hvor de skal hen, er det så et rigtigt Metroid-spil? Kortet er imponerende lavet, men forråder formålet med denne form for spildesign. |
14/01-22 |
6/10 |
299. |
|
Hvis Final Fantasy VI ikke snupper titlen som bedste RPG, og formentlig også bedste spil overhovedet, så skal Chrono Trigger nok være der til at tage den. |
03/03-05 |
10/10 |
300. |
|
Hvis man kan leve med spillets insisteren på aldrig at udfordre spilleren, er der stadig rigtig mange sjove og kreative påfund der gør Triple Deluxe til et af de sjoveste Kirby-spil jeg har prøvet |
09/03-23 |
7/10 |