351. |
|
Kan fremstå mangelfuldt i forhold til samtidens store RPG-mesterværker, men har en unik charme, mindeværdige scener og virkelig velgjort og varieret leveldesign. |
03/08-15 |
7/10 |
352. |
|
King of Fighters '99 med flere figurer, bedre musik, et utal af strikers og en flottere præsentation. Kun baggrundende er et skridt bagud. Muligvis min favorit i serien. |
14/01-05 |
8/10 |
353. |
|
Klart det håndholdte Zelda, der tilføjer mest originalitet, især stylus-styringen fungerer perfekt. Men derudover fremstår det temmelig svagt sammenlignet med Link's Awakening og dets kammerater. |
20/11-07 |
7/10 |
354. |
|
Konceptet er genialt og holdbart, som bevist i efterfølgeren. Men nu om dage vil 1'eren virke langsomt og sløvt, og er derfor ikke nær så spilbart som det har været. Spil Diablo 2 i stedet! |
20/01-05 |
6/10 |
355. |
|
Konstante sjove setpieces gør Contra HC utroligt mindeværdigt. Mister lidt på genspilninger pga forudsigelige bosser med masser af safespots og downtime |
04/07-23 |
8/10 |
356. |
|
Kort men fantastisk stramt og solidt "metroidvania" der måske trækker mere på Bloodborne end Castlevania. Start roligt på Hard for en virkelig velgjort, sjov udfordring. |
06/07-18 |
8/10 |
357. |
|
Kort-dueller destilleret til de vigtigste grundelementer med tilfredsstillende dybde. Deckbuilder konceptet parres perfekt med roguelike-formlen, det er svært at stoppe sig selv fra lige ét spil til |
22/05-23 |
8/10 |
358. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
20/01-21 |
7/10 |
359. |
|
Kunne være sjovt i teorien, men oplevelsen ødelægges konstant af elendige designvalg, umulig styring, fejl, og kameraproblemer, virker som om det slet ikke er testet. Sonic fortjener langt bedre! |
29/10-15 |
3/10 |
360. |
|
Langt om længe et godt og solidt Sonic-spil. Sammenblandingen af klassisk og moderne gameplay føles som nytænkning, og ikke bare et forsøg på at efterligne gamle succeser. Desværre en smule kort. |
07/08-12 |
7/10 |
361. |
|
Langt værre end originalen. Banedesignet er kedeligt og uinspireret, alt for mange autoscrollers hvor man bare sidder og venter. |
07/07-23 |
4/10 |
362. |
|
Lave ambitioner placerer det lige under Ninja Gaiden, men når spillet er på det højeste rammer det samme velgjorte spildesign som man forbinder med spil som Contra og netop NG. Ekstremt undervurderet! |
22/05-17 |
7/10 |
363. |
|
Lidt råt og upoleret, men faktisk en ret frisk tilgang til adventure-genren. Action-delen er en god idé, og spillet mangler reelt bare bedre styring... og måske mindre plat humor |
06/08-17 |
6/10 |
364. |
|
Lidt snyd at stoppe flere forskellige spil i én pakke, men samlet set er kvaliteten ret høj. HL2-spillene er ikke enestående, men tilpas varierede.Portal måtte gerne være meget længere. |
16/01-08 |
8/10 |
365. |
|
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. |
27/04-21 |
4/10 |
366. |
|
Ligesom Ages, er Seasons et overset spil, men på trods af det lave budget, har det geniale Zelda gameplay, som sjældent er set udført så godt. Oracle of Seasons giver mange af de store titler baghjul. |
01/03-04 |
8/10 |
367. |
|
LucasArts laver som altid gode adventurespil, men jeg vil nok mene at The Last Crusade hører til i den lidt tamme ende. Har dog sine charmerende punkter. |
21/01-05 |
5/10 |
368. |
|
Lugter meget af standarden for indie-metroidvanias i stil med Shantae-serien og ligendende, men scorer et ekstra point på sin fantastiske charme og præsentation der bør tiltale fans af Wonderboy |
31/12-18 |
7/10 |
369. |
|
Man forstår godt at 2'eren er så efterspurgt, for her er virkelig et uudnyttet potentiale. De første par timer er klart de bedste og mest originale - desværre virker det hele forhastet nær slutningen. |
13/12-11 |
7/10 |
370. |
|
Man kan ikke undgå at blive forelsket i den fantastisk detaljerede westernstemning. Hvis det ikke var for nogle træge hovedmissioner og enkelte designfejl kunne det have været et mesterværk. |
28/12-10 |
8/10 |
371. |
|
Man skal virkelig være vild med Inti's stil for at kunne finde noget at holde af her. Belønner spillere der udfordrer sig selv med højere ranking på banerne, men gør intet for at involvere resten |
11/07-22 |
4/10 |
372. |
|
Mange sjove idéer virker kun delvist udført. Man forbarmer sig da det tydeligvis er et lille indie-spil med begrænsede resourcer, men savner stadig mere af de ting spillet gør godt! |
03/05-23 |
6/10 |
373. |
|
Mange sjove og originale påfund hjælper ikke på at helheden mangler, og spillet bare generelt føles rigtig skidt at spille |
04/07-22 |
5/10 |
374. |
|
Masser af medrivende setpieces er spillets ene trækplaster. Prøver man at tilgå det som et spil bliver det hurtigt frustrerende, og pacing er et kæmpe skridt tilbage i forhold til forgængeren. |
22/04-22 |
6/10 |
375. |
|
Med Castlevania som forbillede, er hvert skridt en ny udfordring der skal mestres og huskes, her foregår alt bare mange gange hurtigere. Uhyggeligt velgjort og næsten fejlfrit spil. |
07/04-15 |
8/10 |
376. |
|
Med dette spil gik serien fra fiasko til milepæl! Og så er det et nostalgi-trip helt uden lige. Bliver ofte set ned på af fighter-entusiaster, hvilket er dybt uretfærdigt, for SSBM er dybt og genialt. |
17/06-05 |
8/10 |
377. |
|
Med Tiny Toon Adventures viser Konami (Treasure?) endnu engang at de er mestre i platformspil. |
03/03-04 |
6/10 |
378. |
|
Medrivende eventyr med sjove påfund og en del "vægt" til det. Åbent nok design til at det føles tilfredsstillende at finde opgraderinger, der også sjældent blot er en "nøgle" der åbner nye områder |
31/10-23 |
7/10 |
379. |
|
Medrivende verden og figurer det for alvor adskiller det fra næsten alt andet i genren, især for sin tid. Sjældent har jeg spillet et RPG der giver mig decideret lyst til at snakke med alle NPC'erne |
04/07-23 |
8/10 |
380. |
|
Mega Man med nærkamp, grapple og ekstremt hurtigt flow, fokus på speedrunning, og overraskende udfordrende bosskampe. Når det er godt er det ekstremt godt, men level design halter lidt efter |
16/02 |
7/10 |
381. |
|
Meget ambitiøst spil, der rykkede grænser, men vil for meget i forhold til et mere simplistisk spil som Prince of Persia. Mange ting virker halvfærdige, og styringen virker som om den er imod én.. |
10/03-10 |
6/10 |
382. |
|
Meget charmerende puzzle-spil med gode elementer fra strategispillene. Vinder primært point på det geniale koncept, men udførelsen er også perfekt. Jeg savner kun større kompleksitet og mere indhold. |
26/03-05 |
7/10 |
383. |
|
Meget hyggeligt point n click, uden reelle puzzles. Prøver at være et detektivspil, men forærer dig løsningerne |
05/02-23 |
5/10 |
384. |
|
Meget hyggeligt throwback-FPS, brillierer på spændende områder, men selve gameplayet bliver drønhurtigt trivielt og ensformigt. Ikke på niveau med Doom og Quake, men en fin hyldest til begge |
06/02-23 |
6/10 |
385. |
|
Meget klassisk demonstration af genren i sin enkelthed. Meget simpelt, bygget over Final Fight formlen, men med sans for de små detaljer. Svært at slippe igen. |
16/05-21 |
8/10 |
386. |
|
Meget råt i kanterne, men et virkelig frisk pust i massen af sjæleløse moderne WRPGs. Der er mange kreative potentielle løsninger til alle udfordringer, og kampsystemet er et af de bedste turbaserede! |
10/06-15 |
7/10 |
387. |
|
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" |
16/03-23 |
5/10 |
388. |
|
Meget sjovere end man skulle tro for et spil der blot er én lineær sti hele vejen. Føles tilpas arkadeagtigt, og tilfredsstillende at mestre de forskellige baner |
11/11-22 |
7/10 |
389. |
|
Meget sjovt i en time ad gangen, men meget mere holder det ikke til. Kampene afgøres ofte af tilfældige udfald, og spillet fungerer bedst som overfladisk underholdning. Savner SSBM's mangfoldighed. |
17/06-05 |
5/10 |
390. |
|
Meget sløvt i starten, men når først spillet tager fart, udvikler det sig til en virkelig imponerende og spændende adventure-oplevelse. |
03/03-04 |
7/10 |
391. |
|
Meget stemningsfuldt (ingame i hvert fald), og spændende at spille gennem - men gameplay-mæssigt føles det lidt som en undskyldning, og ikke specielt involverende |
17/12-22 |
6/10 |
392. |
|
Meget tiltrænkt genopfindelse af serien, og en milepæl indenfor openworld-konceptet. Havde ikke behøvet at være et Zelda-spil, men er et eventyr alle bør opleve, uanset forudindtagelser. |
27/03-17 |
9/10 |
393. |
|
Meget typisk vestlig tilgang til "run'n'gun". Designet omkring flere våben end du kan nå at bruge, en overflod af checkpoints, og du bruger sværdet mere end du kommer til at røre en skyder. |
22/05-23 |
6/10 |
394. |
|
Meget veldrejet platformspil. Et af de bedste til den gamle GB. Dog temmelig tyndt. |
23/02-04 |
5/10 |
395. |
|
Meget velgjort og udfordrende skydespil. Der er masser af underholdende timer i denne klassiker. |
17/11-09 |
6/10 |
396. |
|
Mekanisk hurtigere og sjovere end 2'eren, men nogle kampe trækker ud, især når fjender gemmer sig udenfor skærmen. JP-udgaven er ret nem på sværeste sværhedsgrad, men generelt bedre end den vestlige. |
16/05-21 |
8/10 |
397. |
|
Mekanisk kikset, og kortspil-baserede bosskampe er enormt træge. Kan være underholdende når man vænner sig til det, men er næppe værd at beskæftige sig med for de fleste |
24/01-23 |
4/10 |
398. |
|
Mere af det samme, men uden encounters på kortet, det gør at spillet føles tomt. Som etteren et godt spil, men alt for kort. |
04/07-23 |
6/10 |
399. |
|
Mere et gyserspil end originalen. Egentlig en perfekt opskrift på hvordan et *moderne* Resident Evil spil burde være |
04/07-23 |
8/10 |
400. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |