51. |
|
Det bedste Metal Slug-spil, og en milepæl indenfor genren. Forbedret på alle måder over 1'eren, og tiden brugt i tanken føles ikke længere som spild. Sidste bane trækker virkelig tænder ud! |
20/07-23 |
8/10 |
52. |
|
Det bedste spil i Larry-serien, og et spil ingen adventure-fan bør gå uden om. |
03/03-04 |
7/10 |
53. |
|
Det bedste Zeldaspil, muligvis bedste spil, overhovedet? Eneste plet på værket er at det ikke er spor nyskabende og udelukkende trækker på elementer fra Ocarina of Time. Det gør det bare endnu bedre. |
27/12-06 |
9/10 |
54. |
|
Det eneste 3D platformspil, der formår at udfordre Mario 64. Spillet er ikke videre originalt, men utroligt velgjort og fængende. Det bliver faktisk ikke meget bedre indenfor den genre. |
03/03-05 |
8/10 |
55. |
|
Det eneste der "trækker ned" ved dette spil er, at det ikke har meget nyt at byde på. Bortset fra det, er alt velgjort, og grafikken er hele vejen gennem genial. |
03/03-04 |
8/10 |
56. |
|
Det eneste spillet fejler er at det ikke er større, men er man opsat på det, giver det nogle fantastiske timer i selskab med Chuck og Zombierne, og jeg glæder mig nu endnu mere til Dead Rising 2! |
02/09-10 |
7/10 |
57. |
|
Det er begrænset hvor galt man kan gå i byen med Tetris, men selvom de officielle guidelines prøver bravt at gå så galt som muligt, er Tetris Effect helt klart et af de bedre forsøg. |
31/12-18 |
6/10 |
58. |
|
Det er helt utroligt at et så simpelt koncept kan være så underholdende. Alle burde prøve denne perle mindst en gang. |
03/03-04 |
7/10 |
59. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
24/10-23 |
7/10 |
60. |
|
Det første Sonic spil vil altid stå som et klassisk platformspil, men det har ikke helt samme status som efterfølgerne. |
03/03-04 |
6/10 |
61. |
|
Det første spil, der faktisk skræmte mig. Men spillets puzzles er dårlige, og går som regel bare ud på at gætte hvor man nu skal hen for at se det næste videoklip. Udmærket, men ikke særlig godt. |
21/01-05 |
5/10 |
62. |
|
Det hjalp GB-linjen af Donkey Kong Country spinoffs med flere hemmeligheder at gå efter, og 2eren overgår klart det første. Vil man have et godt platformspil til GB, er DKL2 ikke til at komme uden om. |
23/02-04 |
6/10 |
63. |
|
Det kreative festfyrværkeri er ved at være standard for Mario, og Odyssey er så propfyldt af indhold at der er garanteret noget for alle. Ikke så gameplay-fokuseret som Galaxy, men ligeså velpoleret |
12/09-18 |
8/10 |
64. |
|
Det spil har ikke har fået nok opmærksomhed. Gennemgenialt level design, imponerende bosser og verdener og fed Indiana Jones stemning hele vejen igennem. Lara Croft må vige pladsen for mesteren selv. |
07/06-06 |
8/10 |
65. |
|
Det tager lang tid før mekanikkerne klikker, men når først de sætter sig fast, er fornemmelsen af at løse de absurd krævende puzzles virkelig som intet andet. Savner dog en bedre pacing. |
05/08-20 |
8/10 |
66. |
|
Det var med det samme klart at Kirby var kommet for at blive, for her er et platformsspil, der skiller sig ud. Og er spillet for nemt, er det muligt at spille det gennem igen med større udfordring. |
03/03-04 |
6/10 |
67. |
|
Dette spil vil nok aldrig se sit lige. Alle spillets elementer går op i en højere enhed. En af de største Nintendo-klassikere nogensinde. |
07/10-03 |
9/10 |
68. |
|
Drypfodrer dig med små opgraderinger over utroligt lang tid, på både godt og ondt. I de værste tilfælde føles det utroligt grindy, men gameplay er grundlæggende sjovt. |
09/12-21 |
7/10 |
69. |
|
Dårligere og mindre præcis engine end originalen. Grimmere grafik og dårligere musik. Jeg forstår det ikke. Men trods alt det, er spillet stadig akkurat ligeså genialt som det hele tiden har været. |
22/05-05 |
7/10 |
70. |
|
Dårligt fortalt historie der mangler indlevelse, og nær intetsigende gameplay. Alle de sjove detaljer er der, men derudover lever MGS4 desværre ikke op til den fremragende arv fra forgængerne. |
29/09-12 |
6/10 |
71. |
|
Effekten af japanere der forsøger at efterligne stilen og tonen fra klassisk fransk animation er både hyggelig og charmerende. Enkelte rigtig gode puzzles, og generelt et godt "tidsfordrivs-spil". |
18/05-16 |
6/10 |
72. |
|
Efter 13 år er det endelig lykkedes at genfinde den herlige stemning fra de "rigtige" Sonic-spil. Desværre halter spillet efter når det kommer til banedesign, der alt for ofte leder til frustrationer. |
09/08-18 |
6/10 |
73. |
|
Efter min mening det bedste spil, der nogensinde er lavet. En episk fortælling i en kæmpe, udviklende verden med et utal af detaljer at udforske. |
07/10-03 |
10/10 |
74. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
75. |
|
Ekstremt uambitiøst og klichepræget, bringer praktisk talt ingen idéer af sine egne. Styring er ok velgjort, men fjender er meget amatøragtigt designet. Ekstremt nemt. |
25/04 |
5/10 |
76. |
|
Elendig musik, kedelige bosser, alt for nemt. Andet skidt kan til gengæld heller ikke siges om HoD, og det er både stort og non-lineært. Guf for folk, der elskede Symphony of the Night. |
01/03-04 |
7/10 |
77. |
|
Elendigt programmeret spil fuld af irriterende fejl og visuelle glitches. Det grundlæggende sidelæns action-gameplay er sjovt, men udforskning i de ensformige top-down områder er kedeligt |
31/10-23 |
5/10 |
78. |
|
En af de bedste singleplayer modes i et Bomberman-spil takket være kreativt puzzle-orienteret design, der giver hver bane deres eget udtryk. Bosserne er nemme, men konsekvent sjove. |
23/04-19 |
8/10 |
79. |
|
En bizar dekonstruktion af JRPG-subgenren smidt ind i det typiske Yakuza framework, og det fungerer rigtig godt. Det nye Yokohama-område har masser af interaktive absurditeter der fastholder spilleren |
05/04-22 |
7/10 |
80. |
|
En blanding af genkendelige fjendemønstre med unik geografi på hver bane skaber en sjov udfordring. Platforming er dog elendigt, og spillet er ret nemt indtil tredje loop indtræffer |
27/04-21 |
6/10 |
81. |
|
En fantastisk opfølger på et klassisk 2D spil. MGS formåede at sætte en ny standard for imponerende filmisk kvalitet i spil. |
03/03-04 |
8/10 |
82. |
|
En fin blanding af Driv3r og GTA med mere fokus på at have det sjovt, men den tunge GTA-struktur plager spillet, og dets tvivlsomme morale virker pinligt umodent |
10/01-14 |
6/10 |
83. |
|
En fin opdatering af klassikeren, der gør spillet lidt mere substantielt, men dog også uden nogen store tilføjelser. Den nye sidste bane føles som en fornuftig konklusion som originalen manglede |
04/07-22 |
7/10 |
84. |
|
En fin pendant til Capcoms Ducktales, med meget lignende gameplay og koncept. En anelse for nemt og kort, dog uden at være ren barneleg. Kreativt level design trækker op, kluntet styring trækker ned |
30/03-16 |
6/10 |
85. |
|
En flot opdatering af originalen, der stadig holder distancen. Den indbyggede Team Fortress-klon er også ganske underholdende. |
17/09-07 |
8/10 |
86. |
|
En forbedring over 1'eren, da spillet i større grad opfordrer til at udforske og finde hemmeligheder, men desværre stadig alt for kort og nemt. |
06/07-23 |
6/10 |
87. |
|
En forholdsvis lettilgængelighed, og det missionsbaserede system resulterer i fantastiske, håndholdte slag, der aldrig bliver kedelige, så længe man kan udvikle sine figurer. Desværre alt for nemt. |
21/01-05 |
6/10 |
88. |
|
En fornuftig videreudvikling af serien. Det er sjovt at spille som Bowser, og kampene er gode, men de mange minigames kan være irriterende. Klart bedre end forgængeren. |
11/07-17 |
7/10 |
89. |
|
En god run'n'gun der lider under nogle langtrukne baner uden action, men når spillet til gengæld er bedst, er det rigtig godt. Sidste bane og slutbossen er på niveau med det bedste fra genren. |
26/02-20 |
6/10 |
90. |
|
En godt udført forsøg på at lave et Mariospil til GB'en. Det har ikke helt fanget Mariostemningen, men spillet har sin egen atmosfære, og tilbyder mange timers solid underholdning. |
03/03-04 |
6/10 |
91. |
|
En HD--opdatering var lige hvad Rez havde brug for. Gameplayet er stadig blot baggrunden til et fremragende kunstværk! En nichetitel der alligevel rammer bredere end man skulle tro. Fantastisk musik! |
22/06-10 |
6/10 |
92. |
|
En hel fantastisk genfortælling af det klassiske Metroid. Spillet viser klart at serien stadig lever, men lider under at det er utroligt kort og let. Jeg savner også "tomheden" fra Super Metroid. |
01/03-04 |
7/10 |
93. |
|
En I hvert fald hos mig uretfærdigt overset efterfølger, og endelig bredt tilgængelig via XBLA. Gør alting ligeså godt som 1'eren, nu med større fokus på udforskningen af gigantiske områder. |
20/07-10 |
8/10 |
94. |
|
En kanongod fighter. Ikke mange opgraderinger fra Dreamcast-forgængeren, men det er stadig solidt og underholdende. |
03/03-04 |
6/10 |
95. |
|
En kedelig og grå verden trækker lidt ned, og de første par områder er lidt sløsede - men så snart man kommer ordenligt ind i spillet, bliver man draget af dets komplekse, store og varierede verden. |
27/03-06 |
7/10 |
96. |
|
En lidt vel stejl indlæringskurve, men alligevel betydeligt lettere end folk gør det til. På en måned skal man samle så mange skatte som muligt gennem små sjove spil. Perfekt til en regnvejrsdag. |
26/08-04 |
6/10 |
97. |
|
En masse gode idéer med enkelte frustrerende områder der trækker ned. Spillet er meget hurtigt overstået, og der er ikke meget der taler for at vende tilbage til det. |
08/02-11 |
5/10 |
98. |
|
En meget bedre formel end 2'eren. Banernes ekstra udfordringer er mere åbenlyse og sjovere, time trials giver rigtig god mening. Dog ikke helt på niveau med 1'eren, og gimmick-banerne trækker lidt ned |
03/07-23 |
7/10 |
99. |
|
En meget interessant fighter med en flot stil. Spillet er ekstremt svært og kræver at man er meget inde i det for at have nogen chancer overhovedet. Men for os der ikke er, er det svært at tage fat på |
21/01-05 |
5/10 |
100. |
|
En milepæl indenfor klassiske actionspil, og et spil man kan bruge timevis på at finpudse sine evner i. Et par meget klodsede designvalg skæmmer helheden, men bliver overdøvet af kvaliteten. |
07/03-14 |
7/10 |