551. |
|
Til min overraskelse næsten på niveau med de bedste spil i den klassiske serie, og et fantastisk comeback. Udviklerne har forstået alle de små detaljer der gør Mega Man til Mega Man. |
01/11-18 |
8/10 |
552. |
|
Til tider lidt anstrengende at spille, men trods alt en sjov idé med det skiftende perspektiv. Lever højt udelukkende på spillets selvironiske humor, hvilket til gengæld også er bemærkelsesværdigt |
17/07-23 |
6/10 |
553. |
|
Tim Schafer's enestående humor er ikke så fremtrædende i dette spil, men historien er god, og spillet er langt, med gode, velovervejde puzzles. Uden tvivl en klassiker. |
07/10-03 |
8/10 |
554. |
|
To klassiske spil i ét, med flot 8 bit(!) grafik og imponerende cd musik. Gameplayet kunne ikk evære mere simpelt i et RPG, historien er fængende, og spillet er en sand klassiker til PC Engine. |
26/08-04 |
7/10 |
555. |
|
To Parodius spil i ét! Genial musik baseret på kendte værker, in-jokes, clichéer og helt igennem god underholdning baseret på gal japansk humor. Gameplayet er ikke fremragende, men heller ikke skidt. |
03/03-04 |
7/10 |
556. |
|
Topmålet af generisk. Veludført men gør intet for at udfordre eller skille sig ud. Hvis det havde været længere ville det være et godt eksempel på genren - men som det er, glemmes det hurtigt. |
20/02-18 |
5/10 |
557. |
|
Topmålet af old-school JRPG. Traditionelt og enkelt, men den simple produktionskvalitet underbygger spillets massive skala. En fantastisk rejse fuld af oplevelser, der nægter at stoppe. |
17/08-17 |
8/10 |
558. |
|
Topmålet af Sonic. Sammen med Sonic 3, giver dette det bedste Sonic spil, der overhovedet kan købes! |
03/03-04 |
8/10 |
559. |
|
Tredje spil i serien tager alt hvad der gjorde forgængerne godt, og tilføjer samtidig nytænkning der går helt i spænd med konceptet. Er samtidig et af de flotteste spil på Super Nintendo! |
15/11-12 |
8/10 |
560. |
|
Trods en indledningsvis hård indlæringskurve, er spillet ikke nær så svært som man skulle tro, men genskaber spilglæden fra de to første NES-spil i serien med overraskende perfektion |
29/09-16 |
8/10 |
561. |
|
Trods et skuffende stilskift, er Warrior Within et særdeles velgjort spil, der retter op på forgængerens småfejl, og spiller alle sine kort rigtigt. Et højdepunkt for franchisen! |
10/03-10 |
7/10 |
562. |
|
Tvinger hjernen til at arbejde på måder, den aldrig har gjort før. Ikke indhold nok til at underholde særlig længe, men til gengæld en kunstnerisk oplevelse, ingen bør snyde sig selv for. |
18/12-08 |
7/10 |
563. |
|
Ubeskriveligt smukt, og selvom gameplayet teknisk set er ensformigt, er man hele tiden underholdt af de fantastiske områder og den kreative opbygning. |
26/12-08 |
7/10 |
564. |
|
Uden tvivl et fantastisk spændende spil. Er muligvis på højde med forgængeren, men det kiksede skuespil og de lidt dumme puzzles trækker ned. Historien trækker spillet det meste af vejen. |
21/01-05 |
6/10 |
565. |
|
Uden tvivl et spilværdigt platformspil, med et tilføjet Sim City-element. Sidstnævnte kunne sagtens have været udviklet meget mere, hvilket havde sikret spillet en noget større plads i spilhistorien. |
03/03-05 |
6/10 |
566. |
|
Udfordrer 3'eren om pladsen som bedste klassiske Mega Man oplevelse. Geniale bosser, godt level design, stigende sværhedsgrad og endnu mere finpudset end forgængerne! |
22/10-14 |
8/10 |
567. |
|
Udmærket "klik-på-alt"-adventurespil. Hæver sig op over massen med et charmerende look, plat humor og en flot fortalt historie. |
21/01-05 |
6/10 |
568. |
|
Udover de gode spil, scorer RGC point på at det lykkes spillet at suge spilleren ind i en tid hvor det er de små detaljer, der får spillene til at skille sig ud, og hi-scoren der holder dig fænget |
07/09-10 |
7/10 |
569. |
|
Udvalget af karakterer gør dette til et af det absolut bedste spil i serien. Hvilket man foretrækker er nok en vanesag, og '98 er bestemt en kandidat til bedste fighter overhovedet. |
14/01-05 |
8/10 |
570. |
|
Udviser overraskende mange hæderlige kvaliteter man ser for sjældent, men er samtidig et perfekt eksempel på de mange faldgruber ved nutidens AAA-titler hvor for mange kokke let fordærver maden. |
24/01-12 |
7/10 |
571. |
|
Ufatteligt kreativt design og vanvittig dybde i gameplayet. Svært at lære, endnu sværere at mestre, men 100% underholdende. Et af de bedste spil på NES |
14/05-17 |
9/10 |
572. |
|
Uhyggeligt velgjort, men stor mængde genbrug gør dog at der ikke er meget nyt at komme efter, og selvom de har genfundet det velsmurte gameplay er indtrykket af "eventyr" stadig svagere end originalen |
28/12-13 |
7/10 |
573. |
|
Underholdende for sin genre, og har få enkeltstående fede momenter, men det skiller sig på ingen måde ud fra massen. |
07/06-06 |
6/10 |
574. |
|
Underholdende i starten, men forfalder til drønkedeligt, repetitivt gameplay, der aldrig lader til at få en ende. Dog langt mere mangfoldigt end seriens tidligere udspil, og byen føles ægte og levende |
17/11-09 |
6/10 |
575. |
|
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse |
24/02-21 |
6/10 |
576. |
|
Underholdende og meget udfordrende, omend så kort at det i kraft af forsøget på at gøre det til en RPG-hybrid, ender med at føles mere som en prototype end et færdigt spil. |
03/11-14 |
6/10 |
577. |
|
Underholdende og velfungerende actionspil, der på flere områder rækker udover standarden for genren. Fortjener på ingen måder den hårde kritik det har modtaget! |
07/04-11 |
6/10 |
578. |
|
Underholdende og velgjort, minder på mange områder om Dragon's Trap. Men som typisk for genren på NES, er spillet en anelse kort og uambitiøst, og de virkelig gode udfordringer mangler helt. |
24/02-18 |
6/10 |
579. |
|
Underholdende spil, og helt som man kan forvente af et klassisk Tomb Raiderspil. Klart bedre end de seneste i serien, men stadig ikke noget fantastisk spil. |
27/07-09 |
6/10 |
580. |
|
Underholdende, med masser af replay værdi. Genialt på mange punkter, men savner det gennemførte level design fra tidligere spil i serien, og collission detection er lige lovlig følsom! |
29/10-05 |
7/10 |
581. |
|
Underholdende, og svært. Den europæiske udgave er heldigvis i den lette ende, men desværre er de fleste af sangene elendige, og man kan slet ikke "mærke" at man spiller som i f.eks. Sound of Tokyo. |
01/03-04 |
4/10 |
582. |
|
Underlig puzzle-platformer i umanerligt langsomt tempo. Man holdes i hånden, men alligevel kan nogen puzzles være ugennemskuelige pga. dårligt design, og touch-styringen er dum og unødvendig |
03/05-16 |
5/10 |
583. |
|
Undervurderet efterfølger til arkadeklassikeren, der går dybere i spillets mekanikker på mange sjove måder |
28/01 |
7/10 |
584. |
|
Unik udgave af en klassiker. Kollisioner er til tider næsten ligeså slemme som arkaden, og 3. bane er ekstremt unfair. Men resten er spillet er sjovt, måske lige lovligt nemt. |
15/07-17 |
6/10 |
585. |
|
Unikt, men ikke underholdende i længere tid. Et fantastisk stykke håndværk, og flot i sit udtryk og udførelse, men mangler grundlæggende, underholdende gameplay. Jeg nyder det dog stadig. |
17/11-09 |
6/10 |
586. |
|
Unikt, og hyggeligt at sidde med i korte ombæringer. Frustrerende på alt for mange punkter til at være bedre end middelmådigt, men det er alligevel så speciel en oplevelse, at den ikke bør undværes. |
11/01-06 |
5/10 |
587. |
|
Utroligt ambitiøst spil, med fem forskellige hovedpersoner og flere alternative måder at spille på for hver af dem. Virkelig god fortælling der desværre bliver lidt ligegyldig til sidst. |
17/02-21 |
6/10 |
588. |
|
Utroligt dovent og uinspireret Castlevania-lite. Inti Creates' actionspil har altid haft en del pukler, men her er de tydeligere end nogensinde før, uden de store kvaliteter til at gøre op for det |
04/03 |
4/10 |
589. |
|
Utroligt flot rambo-simulator med tilpas meget variation og medrivende sekvenser. Der er ikke sparet på noget, med undtagelse af nytænkning indenfor genren. |
24/10-10 |
7/10 |
590. |
|
Utroligt flot spil med en fantastisk indlevelse. En rutschebanetur i større grad end et spil, og nok noget mere overfladisk end det gerne vil være. |
09/01-19 |
6/10 |
591. |
|
Utroligt fængende Platform/RPG-hybrid. Kampsystemet er, med elementer fra begge forgængere, intet mindre end revolutionerende. Konceptet udnyttes dog langt fra nok! |
21/01-05 |
7/10 |
592. |
|
Utroligt godt puzzle-design og flot produktionsværdi. Humoren er passende, men prøver ofte lidt for hårdt, og er aldrig voldsomt morsom. Men spil det til PC i stedet for konsol hvis du kan |
20/07-23 |
6/10 |
593. |
|
Utroligt habil og gennemtænkt shooter, især for en 8bit-platform fremstår det exceptionelt. Fair, varierende og relativt langt. Savner dog lidt genspilningsværdi udover højere sværhedsgrader. |
16/07-17 |
8/10 |
594. |
|
Utroligt habilt action-RPG, især for sin alder og platformen. Måske lige lovlig uoriginalt, og områderne savner variation |
05/11-23 |
6/10 |
595. |
|
Utroligt kreativ platformer der vidner om Konamis storhedstid. Føles langt mere velpoleret end det ser ud ved første øjekast. |
21/04-21 |
8/10 |
596. |
|
Utroligt stemningsfuldt adventure/FPS, med en atmosfære, der aldrig er blevet overgået. Spilmekanikken fungerer, omend ikke optimalt, men alene oplevelsen gør at spillet er suverænt. |
09/10-04 |
8/10 |
597. |
|
Utroligt velgjort genskabelse af Blaster Master formlen, men lider under mange af de samme problemer. Kedelige dungeons og fantasiløst banedesign, holdes oppe af den tilfredsstillende styring |
03/03-21 |
6/10 |
598. |
|
Utroligt velspillet historie, men præget af klichéer og en moralsk tvetydighed der håndteres så kluntet at det er umuligt at gætte hvad spiller prøver at sige. Kunne også nemt være ca. 7 timer kortere |
03/10-22 |
6/10 |
599. |
|
Ved at fjerne præcis de ting der gjorde forgængeren unikt og sjovt, er 2'eren reduceret til en halvhjertet Zelda-klon. Stadig et udmærket spil, men bl.a. frustrerende bosskampe trækker ned. |
23/07-17 |
6/10 |
600. |
|
Ved første udgangspunkt er det et godt spil værdigt af titlen Square RPG. Der er stort potentiale i både kampsystemet og historien, men det udnyttes aldrig rigtigt. |
28/04-05 |
7/10 |