X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 22/07-12 14:44, rettet 22/07-12 14:47 
la0s>
Af interesse og nysgerrighed efter hvad dine begrundelser er: hvorfor?

Skide spændende, velskrevet, velspillet og mere end tilstrækkeligt nyskabende. Den er også _meget_ storladen, hvilket arbejder både for og imod den. Til sidst får de store horn måske lige en tand for meget (jeg elsker i øvrigt Hans Zimmers musik, sådan helt generelt), og jeg generes selv lidt mere over den manglende forløsning end det intrigerer mig. Men det er småting. Inception er bare en pisse go' film.

Det hjælper selvfølgelig også meget at det er Leo, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt og Ellen Page der er med. Alle fire skuespillere er jo bare for fede.

la0s>
Og før jeg får et eller andet snarky én sætnings svar fra dig, går jeg selvfølgelig ud fra at du ikke er sådan.

Min snarky-hed tidligere i tråden skal selvfølgelig ses i lyset af din ekstremt useriøse kritik af Rises. Du kaldte den _lort_, og det er bare helt umuligt at tage seriøst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 22/07-12 14:46 
Sumez>
I princippet behøver der kun at være én enkelt person der har vurderet en film over hvad den er værd, før man som flueknepper kan benytte udtrykket. ;)

Nej, så er det kun én person der overvurderer. Hvis noget skal være overvurderet, så er det ift. den generelle vurdering.

Og, ja, jeg mener også udtrykket nærmest er formålsløst, udover til at udtale sig om målbare data. Der var en historie for nylig om at danskerne overvurderer hvor meget de arbejder. Baseret på en undersøgelse hvor folk svarede at de arbejdede mere og mere, sammenlignet med faktisk data om at danskerne gennemsnitligt arbejder mindre og mindre. Når man således har fakta og vurdering der ikke passer sammen, kan man konkludere om der overvurderes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 14:59 
"Folk er vilde med den, men jeg synes, den er lort" er bare så lang en sætning at skulle skrive hele tiden. Det er meget nemmere at skrive "overvurderet" :D
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 22/07-12 16:21 
KillerBean2>
Tag en dyb indånding og tæl til ti ;)

Hvem helvede har udnævnt dig til Dr. Freud. Hvis det var første gang Neros dummede sig på denne måde, var det en anden sag, men det sker sjovt hver gang jeg drister mig til at skrive i en tråd, hvor han læser/skriver med.

Andre sables ned hvis ikke de understøtter deres postulater med links, kildeangivelser og diagrammer, mens andre tilsyneladende er del af et eller andet hemmeligt handicap-hjælpeprogram, hvor de uantastet kan spamme trådene til døde med gætværk og desperate forsøg på morsomheder når de ikke længere kan bunde i deres bavl. Det skal i sgu nok få lov til at have for jer selv.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JuggernautJuggernautSkrevet 22/07-12 16:52 
Rolig nu. Drys lidt sukker på toppen og find smilet frem igen. Det er trods alt "kun" et forum og der er vist ingen grund til at blive så personlig. Ellers vil jeg da opfordre dig til at komme til træffet hvor der vil være rig mulighed for at debattere tingene IRL. Så vil man opdage at folk faktisk slet ikke er så slemme endda.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 22/07-12 17:46 
Naiera>

Skide spændende, velskrevet, velspillet og mere end tilstrækkeligt nyskabende. Den er også _meget_ storladen, hvilket arbejder både for og imod den. Til sidst får de store horn måske lige en tand for meget (jeg elsker i øvrigt Hans Zimmers musik, sådan helt generelt), og jeg generes selv lidt mere over den manglende forløsning end det intrigerer mig. Men det er småting. Inception er bare en pisse go' film.

Det hjælper selvfølgelig også meget at det er Leo, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt og Ellen Page der er med. Alle fire skuespillere er jo bare for fede.


Interessant. Jeg synes nok aldrig rigtig at jeg blev fanget, jeg havde glædet mig enormt, men blev ladt meget koldt. Hvilket jeg synes der sker mere og mere med Nolans nyere film. Jeg havde aldrig følelsen af at det blev spændende, eller at det der var på spil, var specielt voldsomt. Jeg hverken følte eller troede på den fare, selvom filmen og i manusform gør mange greb/krumspring, for at få det manifesteret. Men det er smag og behag, og ja igen, jeg synes ikke den siger noget særligt originalt, men forelsker sig i action. :)

la0s>
Min snarky-hed tidligere i tråden skal selvfølgelig ses i lyset af din ekstremt useriøse kritik af Rises. Du kaldte den _lort_, og det er bare helt umuligt at tage seriøst.

Helt ok, men jeg mener det. Jeg synes faktisk næsten at det som filmoplevelse gør mig træt og "trist" til mode, at der ikke kommer mere ud af det, og at det her karakteriseres som mesterværk og stor fortællekunst (ikke dine ord eller andres her). Jeg synes det er pompøs popcorn, med mange historiemæssige sorte pletter og greb der er meget konstruerede. Jeg føler når jeg ser den slags ting, at jeg bliver hevet rundt i manegen, og filmen vil have mig til at føle ting, uden at lave mellemregningerne og efter at have set filmen var jeg voldsomt træt af den og irriteret, min kompagnon viste sig at have haft nøjagtig samme følelse.

SPOILER-TEKST:
En mere enkel og skarptskåret film der fokuserede mere på de reelle ødelæggelser i Gotham, forfaldet og hvad det driver folk til over de fem måneder, mens en såret Batman må følge med på sidelinien, ville have appelleret mere til mig. Jeg synes armbevægelserne blev for store, den fik for travlt uden grund.

I øvrigt... film kan jo også sagtens være lort, men voldsomt underholdende og få mig til at være i godt humør. :)
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 22/07-12 18:13 
KillerBean2>
Mht. til Nolan's film er jeg også ret ligeglad med populariteten. Nolan bruger tit nogle scener i sine film, som er voldsomt godt konstruerede, skide imponerende og fantastisk flotte. Men de gør ikke rigtig noget for filmen, og den ville ikke blive ringere, hvis de blev skåret helt væk. Så jeg synes ikke rigtig, de bidrager med noget til filmens overordnede kvalitet. Alligevel lader de til at forblænde mange af de folk, som jeg ville mene skulle have evnerne til at kunne modstå den slags. Så derfor synes jeg, hans film er overvurderede.

Det er overhovedet ikke de scener jeg forbinder med Nolan som instruktør. I mine øjne er det oget der tilhører produktionsselskabet og de folk der har lagt penge i filmen. I både Inception og The Dark Knight Rises synes jeg netop at disse scener gik lidt over gevind. I The Dark Knight synes jeg de slap afsted med det på ret fornem vis, fordi han netop var i stand til at forbinde det spektakulære med reelt indhold.
Det jeg beundrer ved Nolan er at han som regel gerne vil fortælle en reel historie ved hans film, som fungerer og rammer publikummet, selvom det ikke nødvendigvis behøver at være særlig dybt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/07-12 18:16 
la0s>
I øvrigt... film kan jo også sagtens være lort, men voldsomt underholdende og få mig til at være i godt humør. :)

Ja den trailer til Expendables 2 der kom inden filmen, gav mig virkelig lyst til at se den film, selvom jeg ved at den er lort! :)
Til sammenligning havde jeg på ingen måder lyst til at se etteren til den ud fra dens trailers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 22/07-12 18:38 
Skide spændende, velskrevet, velspillet og mere end tilstrækkeligt nyskabende. Den er også _meget_ storladen, hvilket arbejder både for og imod den. Til sidst får de store horn måske lige en tand for meget (jeg elsker i øvrigt Hans Zimmers musik, sådan helt generelt), og jeg generes selv lidt mere over den manglende forløsning end det intrigerer mig. Men det er småting. Inception er bare en pisse go' film.

Jeg har endnu ikke fået set DK Rises, men må indrømme; Jeg har s'gu også en svaghed for Hans Zimmers toner i Nolans film. Hans evne til at gennembryde stilheden med et stående hornorkester eller buldrende trommer. Det er IMO dét film handler om: Patos og det storladne filmteknik, som forfører publikum og rammer os i marven. Jeg savnede faktisk lidt hans musik i Prometheus.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 22:19, rettet 22/07-12 22:50 
The Dark Knight Rises:

Så fik jeg set giraffen. Var skide godt underholdt, men er stadigvæk uforstående over for de skyhøje karakterer, den får fra anmelderne. Nolan er nok bare ikke rigtig mig. Desuden virkede den også lidt for rodet og "sammenpresset" (på trods af den lange spilletid), til at jeg rigtig blev suget ind i illusionen. Den vil gerne fortælle lidt for mange små historier på én gang.

SPOILER-TEKST:
Anne Hathaway er faktisk ret god (og håååårt) som Catwoman. Selvfølgelig stikker hun ikke Michelle Pfeiffer's udgave, men det ville også være naturstridigt. Men jeg kan simpelthen ikke klare, at Bruce og Selina får hinanden i enden. Den slags sukkersøde happy ending hører bare ikke til i et Batman-univers. Det fede ved Batman er jo netop, at det hele er fucked :(

Og ja, det med autopiloten et temmelig søgt og bliver bøjet tosset meget i neon.

EDIT: Så fik jeg lige læst folks spoilers. Er enig i stort set alt, hvad La0s har af kritikpunkter. Den scene, som ødelagde mest for mig...:

SPOILER-TEKST:
..., var den, hvor betjentene stormede skurkenes højborg. Det blev virkelig lagt op til en ubehagelig scene, hvor betjentene skulle overmande håndlangerne på trods af, at de bliver mejet ned i hobetal. De står trods alt over for en halvt hunderede mand bevæbnede med high tech automatrifler. Men så er der kun tre, der bliver ramt?!

Og senere, hvor hende den onde tøs løber ud til sin batmobil (uden at blive ramt, selvom kuglerne flyver om ørerne på hende?!), laver hun lige en hurtig drive-by, og så ligger de alle sammen pænt på ræd og række og er nydeligt døde. Det virker sgu lidt komisk.
AV Intelligent Terminal
ProzelProzelSkrevet 22/07-12 22:22 
Jeg savlede godt nok også over Catwoman. Hot damn et skår!
SumezSumezSkrevet 22/07-12 22:36, rettet 22/07-12 22:37 
KillerBean2>
Desuden virkede den også lidt for rodet og "sammenpresset" (på trods af den lange spilletid), til at jeg rigtig blev suget ind i illusionen. Den vil gerne fortælle lidt for mange små historier på én gang.

Ja, hvis ikke det var for det temmelig flade overordnede plot SPOILER-TEKST:
(Ra's Al Ghul rehashet)
, kunne det potentielt have været en ganske god tv-serie. Trods den lange spilletid, virkede det bare ikke som om at filmen nogensinde fik tid til at komme ind under huden på én. Dark Knight var i forvejen ret presset med den lidt for korte scenetid de gav Twoface, men SPOILER-TEKST:
Batman's fem måneder i et fængsel under jorden
er endnu værre, det når simpelthen aldrig at komme til sin ret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 23:02 
Prozel>
Jeg savlede godt nok også over Catwoman. Hot damn et skår!

Jeg har det virkelig svært med Anne Hathaway. Min hjerne siger, hun er kedelig, mens en anden del siger noget andet.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/07-12 23:14 
Jeg tror ikke jeg har set hende der spiller "catwoman" i andet før, og synes godt nok ikke hun er særligt "fræk", men jeg synes hun gør rollen godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 22/07-12 23:20 
Igen, så fatter jeg ikke, hvordan man ikke kan have hørt om Anne Hathaway før...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 22/07-12 23:32 
KillerBean2>
Jeg har det virkelig svært med Anne Hathaway. Min hjerne siger, hun er kedelig, mens en anden del siger noget andet.

Hehe sådan har jeg det faktisk også lidt kedelig at se på, men så alligevel....!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/07-12 00:34 
Naiera>
Igen, så fatter jeg ikke, hvordan man ikke kan have hørt om Anne Hathaway før...

Ifølge IMDB er hun "kendt fra" The Devil Wears Prada, Alice In Wonderland, Get Smart, og Love And Other Drugs:
http://www.imdb.com/name/nm0004266/

Det synes jeg ligesom siger det hele :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 01:20, rettet 23/07-12 03:00 
Selvom hun kun er med i film du er for fin eller for meget mand til at se, så er det stadig pænt underligt, at du aldrig har hørt om hende. Hun er et kæmpe talent, og så er hun i øvrigt også gudeskøn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 23/07-12 03:10 
Det kan godt være, men karakteren hun spiller i Batman er på alle måder "meh" i forhold til Michelle Pfeiffer's Catwoman.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 23/07-12 07:06 
Halle Berry's catwoman var da bedre.....Host host :-)

I Love And Other Drugs er Hathaway (sig det langsomt) næsten nøgen hele tiden! I øvrigt synes jeg hun har en farlig stor mund den kan man godt blive bange for..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/07-12 08:18, rettet 23/07-12 08:18 
Naiera>
Selvom hun kun er med i film du er for fin eller for meget mand til at se, så er det stadig pænt underligt, at du aldrig har hørt om hende. Hun er et kæmpe talent, og så er hun i øvrigt også gudeskøn.

Gudeskøn er så meget sagt. :P
Og jeg ved ikke om det er den korrekte definition at sige, jeg er "for fin" til at have set The Devil Wears Prada, men du om det.
Derudover er to af de fire "mest populære" film, iMDB fremhæver, nogen jeg aldrig har hørt om, og som heller ikke umiddelbart ser spor interessante ud. Du kan godt overbevise mig om at de film er fantastiske oversete perler, trods en iMDB score på 6.6, men det forklarer stadig ikke hvorfor jeg burde have hørt om hende før hun blev castet som Catwoman. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/07-12 08:36 
Og så kom tråden pludselig meget langt væk fra "L'art pour l'art" :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 10:06, rettet 23/07-12 10:12 
Jeg synes hverken hun er fræk eller spiller rollen godt.

Jeg mener hun er totalt malplaceret og passer slet ikke ind i rollen og det irriterede mig meget ved filmen, da hun optager rimelig meget af den.

Hun er klart den svageste karakter i filmen og giver også den svageste skuespiller præstation imo.

neros>
I øvrigt synes jeg hun har en farlig stor mund den kan man godt blive bange for..

Haha, ja det har du faktisk ret i, man skulle tro det var Steven Tylers forsvundne datter.
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 12:04 
Sumez>
Og jeg ved ikke om det er den korrekte definition at sige, jeg er "for fin" til at have set The Devil Wears Prada, men du om det.

Du fniste ellers af en række af hendes film. Jeg gik ud fra at det handlede om at de nævnte film var for tøsede. Hun har også været med i Brokeback Mountain (det er ikke kun bøsser der ser den, og her viser hun i øvrigt også sine bryster) og Rachel Getting Married. Get Smart synes jeg er en rigtig sjov spion-spoof. Steve Carell er lige så sjov som han altid er, og frk Hathaway er god til at spille komedie. The Rock er også altid awesome ;)

Hvis man generelt interesserer sig for film, så kan jeg virkelig ikke forstå, hvordan man helt har kunnet undgå hende de sidste ti år. Men nok om dét...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ProzelProzelSkrevet 23/07-12 12:09 
Jeg ved jeg har set hende før, men (med frygt for at lyde lidt for pervers) jeg havde aldrig lagt mærke til hende på samme måde, som jeg gjorde med Batman.
dRxLdRxLSkrevet 23/07-12 12:25 
Anne Heathaway er cool nok: http://www.youtube.com/watch?v=uoqHjjPT2nc . End of discussion! ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 23/07-12 12:49 
Jeg var også enormt underwhelmed af Batman. Bevares, det er en god film, men der var alt for mange huller til at jeg kunne tage den seriøst. Ikke et ondt ord om Nolan, men så store plothuller burde der altså ikke komme fra ham.

Tag fx:

SPOILER-TEKST:
Læge: Wayne, du har ikke noget brusk i kroppen. Det kan godt være at du er milliardær, men det kan man sgu ikke købe sig til.
Wayne: Ok.

Batman får en automagisk benskinne, der gør det lidt nemmere - fint nok. Et par uger senere trækker han sig selv op af et dybt hul efter at have fået smadret sin ryg. Eh, what? Magisk brusk, eller hvad? Han er iøvrigt uhyggeligt veltrænet i betragtning af at han har humpet rundt med stok i otte år.

eller hvad med:

Inception-guy: Hey, du er da Batman.
Wayne: Arh, jeg er altså ikke Batman.
Inc-guy: Jo, du er forældreløs. Du er Batman.
Wayne: Okay, jeg er Batman!

Og så er der selvfølgelig alt det der med en fusionsreaktor under floden i en megabefolket by som åbenbart kun to mand kender til - plus alt det hemmelige gear hos Wayne Corp, som også kun to mand kender til. Pludselig er det verdens dårligste bevarede hemmelighed. Well, hvis Wayne ikke selv har sladret, så er det Lucius der har gjort det.

Jeg synes også det var ret tydeligt at med to kvindelige aktører, så var der noget galt med hende, der ikke var badguy til at starte med.

Batman er reduceret fra at være et geni til at være en småynkelig, hormondrevet stodder. Han er stadig sej, men det var helt sikkert den forkerte retning de trak filmen i.

This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 13:05, rettet 23/07-12 13:23 
Herold>
SPOILER-TEKST:
Batman får en automagisk benskinne, der gør det lidt nemmere - fint nok. Et par uger senere trækker han sig selv op af et dybt hul efter at have fået smadret sin ryg. Eh, what?



Nærmere et halvt år senere... Det ville være fint hvis du havde styr på fakta, når du skal brokke dig over ting du mener er plothuller.

Herold>
SPOILER-TEKST:

Og så er der selvfølgelig alt det der med en fusionsreaktor under floden i en megabefolket by som åbenbart kun to mand kender til - plus alt det hemmelige gear hos Wayne Corp, som også kun to mand kender til. Pludselig er det verdens dårligste bevarede hemmelighed. Well, hvis Wayne ikke selv har sladret, så er det Lucius der har gjort det.


SPOILER-TEKST:
Eller Talia har fundet frem til det (arsenalet) på en eller anden måde, og sladret til Bane.

Du burde nok overveje dit plothulsbrok lidt bedre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 13:19, rettet 23/07-12 13:32 
Er vel underordnet hvor lang tid det er, sådan noget brusk regenerere jo ikke lige pludselig sig selv.

Han havde heller ikke den benskinne i fængslet, men han går ganske normalt derinde.

Et fuldstændigt åndsvagt plothul tbh og hvorfor klatrede de ikke bare op af rebet til der hvor den var hægtet fast og klatre videre derfra? Det var tilsyneladende højere oppe end hvor de skulle hoppe fra, det giver ingen mening.

Jeg ville ønske de havde droppet delen med det fængsel, det er så dårligt lavet og sat sammen. Det er så tåbeligt at bane flyver jorden rundt for at smide batman i et hul og så flyver tilbage igen til gotham. Og selvfølgelig når batman op af hullet og kommer tilbage lige til de sidste 12 timer før bomben sprænger selvom han ikke ved en skid om at den ville sprænge af sig selv på et tidspunkt + han havde smadret tv'et i fængslet.

Jeg begriber ikke hvordan de har kunne designe en så vigtig del af filmen så elendigt.
HeroldHeroldSkrevet 23/07-12 13:29 
Det er sjovt at du plukker enkelte ting ud, uden at kunne underbygge noget af det og fuldstændig ignorerer resten - men hvis du ikke kan argumentere mod det, må det vel næsten betyde at du delvist giver mig ret ;P

SPOILER-TEKST:
Om det er et halvt år eller nogle uger er ligegyldigt. Manden har stort set ikke noget brusk i leddene - han kunne have hængt i den hule i årtier uden at det havde gjort en forskel. Uden benskinnen kan han reelt ikke fungere = plothul.

Ja, informationen omkring reaktoren kommer fra hende da de selv viser den til hende, men mht. udstyret, så hiver man ikke bare en så velbevaret hemmelighed ud af en email eller fra en harddisk. Reelt er det kun Lucius og Wayne der kender til det, og alene det at det ikke bliver forklaret, siger noget om hvor tyndt et grundlag det egentlig er. Desuden har de også været klar over det længe inden hun overhovedet kommer ind i billedet i Wayne Corp siden det er så stor en del af deres plan - ergo kommer informationerne ikke fra hende og er bare trukket ud af røven eller vundet i lotteriet. Det er stadig et plothul.

Dertil kommer at det STADIG ikke giver mening at opføre noget SÅ farligt midt i en befolket by eller ej. At du kan hive proppen til floden ovenover ud, og oversvømme skidtet er pisseligegyldigt - det er usandsynligt og enormt svagt manuskriptarbejde, længere er den ikke.

This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 13:39, rettet 23/07-12 13:40 
Herold>
Det er sjovt at du plukker enkelte ting ud, uden at kunne underbygge noget af det og fuldstændig ignorerer resten - men hvis du ikke kan argumentere mod det, må det vel næsten betyde at du delvist giver mig ret ;P

Plukker ting ud? Som jeg ser det var der ikke meget anden substans i dit indlæg. Jeg opponerer, med mit indlæg, mest imod at rakke ned på film med dårligt gennemtænkt brok over det man ser som plothuller. Det var det samme pladder da Prometheus skulle have en på hatten.

SPOILER-TEKST:
Og uden at kunne underbygge noget af det? Gik Bruce ikke til lægen i god tid før Bane smed ham i hullet og overtog Gotham? Jeg husker tydeligt tv-udsendelser fra filmen, hvor det der 'Siege of Gotham', eller hvad de nu kaldte det, på det tidspunkt havde varet i 84 dage. Det er pænt meget mere end de der par uger du smider ud i dit indledende indlæg.

Hvad angår reaktoren ved vi jo at Talia Al-Ghul kendte til den, fordi Bruce og Lucius viste den til hende. Hvad angår arsenalet finder jeg det overhovedet ikke usandsynligt, at de på en eller anden måde kunne finde ud af det. De havde hjælp fra i hvert fald to der sad i Wayne Corps bestyrelse.

Så du er sgu gået helt galt i byen, hvis du beskylder MIG for ikke at have styr på fakta...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/07-12 13:58 
Naiera>
Hun har også været med i Brokeback Mountain (det er ikke kun bøsser der ser den, og her viser hun i øvrigt også sine bryster) og Rachel Getting Married.

Brokeback Mountain har jeg set, det er en udmærket film. Kan godt nok ikke lige huske hende fra filmen, men hun virker nu også generelt ret anonym.
Og er der noget underligt i at synes at "The Devil Wears Prada" er en tøsefilm, man ikke behøver se? Det er vel ikke så meget et spørgsmål om at være "for fin" som at være enormt langt fra målgruppen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/07-12 14:26 
Naiera>
Herold>
Det er sjovt at du plukker enkelte ting ud, uden at kunne underbygge noget af det og fuldstændig ignorerer resten - men hvis du ikke kan argumentere mod det, må det vel næsten betyde at du delvist giver mig ret ;P

Plukker ting ud? Som jeg ser det var der ikke meget anden substans i dit indlæg. Jeg opponerer, med mit indlæg, mest imod at rakke ned på film med dårligt gennemtænkt brok over det man ser som plothuller. Det var det samme pladder da Prometheus skulle have en på hatten.

SPOILER-TEKST:
Og uden at kunne underbygge noget af det? Gik Bruce ikke til lægen i god tid før Bane smed ham i hullet og overtog Gotham? Jeg husker tydeligt tv-udsendelser fra filmen, hvor det der 'Siege of Gotham', eller hvad de nu kaldte det, på det tidspunkt havde varet i 84 dage. Det er pænt meget mere end de der par uger du smider ud i dit indledende indlæg.

Hvad angår reaktoren ved vi jo at Talia Al-Ghul kendte til den, fordi Bruce og Lucius viste den til hende. Hvad angår arsenalet finder jeg det overhovedet ikke usandsynligt, at de på en eller anden måde kunne finde ud af det. De havde hjælp fra i hvert fald to der sad i Wayne Corps bestyrelse.

Så du er sgu gået helt galt i byen, hvis du beskylder MIG for ikke at have styr på fakta...

SPOILER-TEKST:
Du hænger dig udelukkende i tiden, som er voldsom irrelevant for det faktum at manden ikke har kroppen til at gøre det han gør. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Ergo falder din kritik på jorden lige dér. At jeg siger et par uger, når der nærmere er gået 12 er så latterligt irrelevant for hele argumentet, at det er utroligt du hænger dig i det og ignorerer selve argumentet med at brusk ikke bare opstår tilfældigt. Pointen er at de laver et plothul ved at gøre ham til en krøbling for derefter at give ham en krykke og derfra så ignorerer ALT de selv har bygget op - jeg giver dig gerne fejlen i den tidsmæssige optælling. Du har ret, jeg sagde noget forkert - men det betyder intet for det store, larmende hul der er midt i filmen.

Som sagt må de have kendt til arsenalet længere, siden det var så stor en del af deres plan - men der er ingen i bestyrelsen hos Wayne Corp udover Lucius der har kendt til det - hvorfor skulle de overhovedet løbe så stor en risiko? Det er jo ikke fordi at Batjeepen adskiller sig markant fra de der vogne, der åbenbart eksisterer en god håndfuld af i den kælder. Det giver bare ikke mening.

Og hvad med at Blake gætter hvem Batman er? Det er da, om noget, filmens absolut svageste punkt - indtil nogen forklarer at han så ham skifte maske i en telefonboks i en tidligere film eller whatever, men at han vader ind og siger "Du er Batman" - den køber jeg fandeme ikke.

Og igen; En fusionsreaktor midt i en overbefolket storby? Nej vel?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 23/07-12 15:00, rettet 23/07-12 15:01 
Azzkikr>
Haha, ja det har du faktisk ret i, man skulle tro det var Steven Tylers forsvundne datter.

Hahaha! Ja det kunne faktisk godt være tilfældet :D

Jeg synes da heller ikke hun er noget specielt? Jeg blev ret skuffet da jeg så hun skulle være Catwoman når der var så mange andre man kunne bruge i stedet.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 15:00 
Herold>
SPOILER-TEKST:
Du hænger dig udelukkende i tiden, som er voldsom irrelevant for det faktum at manden ikke har kroppen til at gøre det han gør. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Ergo falder din kritik på jorden lige dér. At jeg siger et par uger, når der nærmere er gået 12 er så latterligt irrelevant for hele argumentet, at det er utroligt du hænger dig i det og ignorerer selve argumentet med at brusk ikke bare opstår tilfældigt. Pointen er at de laver et plothul ved at gøre ham til en krøbling for derefter at give ham en krykke og derfra så ignorerer ALT de selv har bygget op - jeg giver dig gerne fejlen i den tidsmæssige optælling. Du har ret, jeg sagde noget forkert - men det betyder intet for det store, larmende hul der er midt i filmen.


SPOILER-TEKST:
Vi går lige tilbage til starten. Siger lægen virkelig, at han INGEN BRUSK HAR I KROPPEN? Det tror jeg altså ikke. Det lyder temmelig usandsynligt. Jeg mener de især snakkede om hans knæ/ben, som han fik den skinne til. Da han kravler op af hullet hoppede han vel (hovedsageligt) med det andet ben, da han skulle klare det farlige spring. Jeg har ikke filmen liggende (og der står ikke noget om det på IMDb, hvor der ellers er en masse tilgængeligt i filmens Q&A-sektion), så jeg kan ikke tjekke op på det, men jeg er temmelig sikker på, at din hukommelse vedrørende Bruces helbredstilstand fejler dig. At han render rundt med stok forhindrer ham vel ikke i at spise sundt og løfte nogle vægte.

Banes besættelse af Gotham varer i øvrigt fem måneder. De snakker i starten af filmen om at bomben vil sprænge efter 4-5 måneder, fordi stadset bliver ustabilt udenfor reaktoren. Bomben sprænger 'naturligt' i slutningen af filmen. Du efterrationaliserer at tidsfaktoren ikke betyder noget, men når du skal spille klog og spotte plothuller, så bør du sgu da have styr på fakta!

Du brokker dig også over at John Blake finder ud af at Bruce er Batman. Det er et karakteristika taget fra en af de tre Robin'er der findes i tegneserierne, som Robin John Blake er en sammenblanding af. Det kan du læse om på IMDb.

Der lader til at være gået sport i at spotte plothuller i stort opsatte, gode film. Mange gange bygger alle jeres kæmpe plothuller bare på misforståelser, og så bliver det altså hurtigt til noget pladder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 23/07-12 15:26 
Nu må vi snart omdøbe denne tråd til 'tøsefornærmet tråden' :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 18:01, rettet 23/07-12 18:07 
Da han kravler op af hullet hoppede han vel (hovedsageligt) med det andet ben, da han skulle klare det farlige spring.

LOL, er du seriøs?

Før han får benskinnen kan han knap støtte på benet, men i fængslet går han ganske normalt efter han på magisk vis fik fixet ryggen.

Jeg begriber tbh ikke hvorfor du overhovedet gider forsøger at forsvare dette. Fair nok du synes filmen er uovertruffen, vi andre synes også den er ok, men hvorfor prøve dække over så åbenlyse fejl?
BeanoBeanoSkrevet 23/07-12 18:05 
Få så brugt de spoiler tags... godammit!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 18:14 
SPOILER-TEKST:
Luk nu Beano
, TDR er årets største film udgivelse udover hobitten. Hvorfor overhovedet besøge tråden her hvis du ikke har set filmen? Enhver med en IQ over stuetemperatur kan regne ud at tråden her vil blive fyldt med meninger omkring denne film.

De sidste 2 sider vil være irrelevante for enhver der ikke har set filmen.

Spar mig for dit forudsigelige brok.
dRxLdRxLSkrevet 23/07-12 18:25 
Og nu havde jeg ellers flere gange overvejet at komplimentere dig med at du havde holdt fanen saa hoejt se sidste par uger, med en langt mere positiv, respektfuld og konstruktiv tone. Haaber du vender tilbage til den nye stil og at ovenstaaende er en enkeltstaaende svipser.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 23/07-12 18:25, rettet 23/07-12 18:26 
@azzkikr: Er der flere regler du kan bryde nu? Jeg tvivler...
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 18:38, rettet 23/07-12 18:46 
Azzkikr>
LOL, er du seriøs?

Før han får benskinnen kan han knap støtte på benet, men i fængslet går han ganske normalt efter han på magisk vis fik fixet ryggen.

Jeg begriber tbh ikke hvorfor du overhovedet gider forsøger at forsvare dette. Fair nok du synes filmen er uovertruffen, vi andre synes også den er ok, men hvorfor prøve dække over så åbenlyse fejl?

Du er bare utroligt sikker på at det er fejl, hva'? Kan du slet ikke begribe, at det måske er dig der tager fejl, og der ikke er tale om kæmpestore plothuller? Skulle man tro jer, så har Nolan og de andre bag filmen slet ingen research lavet på noget som helst, og overhovedet ikke tænkt særligt meget igennem.

SPOILER-TEKST:
Min forklaring på springet er mindst lige så plausibel som at jeres brok bare er kæmpe plothuller. I ved åbenbart lige pludselig en masse om brusk, og hvad ved jeg (er I uddannede læger? Kunne I slet ikke forestille jer, at Nolan måske har konsulteret en læge vedrørende forskellige ting i filmen?), men han behøvede altså kun hjælp på det ene ben, så det andet ben har vel haft det nogenlunde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 18:38 
Beano>
Det forventes at alle indlæg:

* Gennemlæses og rettes for slå-, stave- og tegnfejl.
* Er fri for bandeord og lignende.
* Så vidt muligt er på dansk.
* Er fri for unødvendige spoilere af spil, film med mere, og tydeligt markeres med *** SPOILER *** såfremt det er nødvendigt.
* Inkluderer links til eventuelle kilder eller uddybninger andetsteds.
* Har et relevant og sagligt indhold og enten uddyber eller tilføjer nye synspunkter, der ikke allerede har været oppe i den enkelte diskussion.
* Forholder sig realistisk til virkeligheden og ikke ukritisk viderebringer åbenlyse usandheder.
* Ikke stiller spørgsmål, der allerede er besvaret i FAQ'en.


Jeg vil mene mit svar før opfylder alle regler Beano, så jeg er ikke sikker på hvad du hentyder til.

Og jeg fastholder stadig mit argument med at hvis man besøger en film tråd efter årets største film udgivelse som enhver kan regne ud vil optage meget plads i tråden, må man forvente spoilers og kan derfor ikke tilllade sig at brokke sig over det.

Derudover er det vel heller de store spoiler jeg bragte, var det?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 18:47, rettet 23/07-12 18:55 
Naiera>
Azzkikr>
Da han kravler op af hullet hoppede han vel (hovedsageligt) med det andet ben, da han skulle klare det farlige spring.

LOL, er du seriøs?

Før han får benskinnen kan han knap støtte på benet, men i fængslet går han ganske normalt efter han på magisk vis fik fixet ryggen.

Jeg begriber tbh ikke hvorfor du overhovedet gider forsøger at forsvare dette. Fair nok du synes filmen er uovertruffen, vi andre synes også den er ok, men hvorfor prøve dække over så åbenlyse fejl?

Du er bare utroligt sikker på at det er fejl, hva'? Kan du slet ikke begribe, at det måske er dig der tager fejl, og der ikke er tale om kæmpestore plothuller? Skulle man tro jer, så har Nolan og de andre bag filmen slet ingen research lavet på noget som helst, og overhovedet ikke tænkt særligt meget igennem.

SPOILER-TEKST:
Min forklaring på springet er mindst lige så plausibel som at jeres brok bare er kæmpe plothuller. I ved åbenbart lige pludselig en masse om brusk, og hvad ved jeg (er I uddannede læger? Kunne I slet ikke forestille jer, at Nolan måske har konsulteret en læge vedrørende forskellige ting i filmen?), men han behøvede altså kun hjælp på det ene ben, så det andet ben har vel haft det nogenlunde.


Nu laver jeg alle posts med spoiler tag fremover, bare så Beano ikke får ondt i fødemusklen.

Naiera
SPOILER-TEKST:
Jeg siger ikke det er "fejl", jeg siger det ugennemtænkt.

Om det er fejl eller ej, er ligegyldigt, faktum er at det ikke giver mening. Men hvis nolan og co. virkelig har været så tåbelige at overse at det ingen mening giver at han pludselig kan gå uden problem, jamen så gør det da kun endnu værre.

Jeg forstår ikke hvordan du mener din teori er ligeså plausibel som vores når det kan direkte modbevises, det giver jo ingen mening det du skriver.

1. han kunne knap gå før han fik benskinnen.
2. han havde ikke benskinnen nede i hullet.
3. brusk regenerere ikke sig selv.
4. han går normal nede i fængslet.

Igen, jeg begriber ikke hvorfor du forsøger at forsvare det her.... Derudover har jeg aldrig talt noget om at det skulle være andre steder end det ene ben, for sådan opfattede jeg det også, men det er ligemeget, brusk regenerere sig ikke, hvorfor tror du millioner af folk hvert år får indsat nye skiver i knæ, ryg og andre steder, det er fordi de bliver slidt op.

Men det kan selvfølgelig være ham lægen nede i hullet har udført et kirurgisk ingreb mellem tremmerne med en skive ost og 2 stykker pap, hvem ved....
NaieraNaieraSkrevet 23/07-12 18:55 
Hvordan er det direkte modbevist? Er du læge? Har en læge forklaret at det og det er umuligt? Har du set scenen mere end én gang, så du er 100% sikker på hvad der foregik og blev konkluderet?

Du ophøjer dine og Herolds konklusioner til endegyldige fakta, og det er svært at diskutere imod...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 23/07-12 19:00 
Atter er forumtråden blevet rødglødende. Intet kan øge temperaturen bedre end filmsmag. :) men hvis nogen skriver at Drive er dårlig, vil de mærke min vrede. ;)
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 19:01, rettet 23/07-12 19:04 
Jamen hej.......

SPOILER-TEKST:

http://en.wikipedia.org/wiki/Knee_cartilage_replacement_therapy

"Articular cartilage, most notably that which is found in the knee joint, is generally characterized by very low friction, high wear resistance, and poor regenerative qualities."

Vi snakker om en mand som har døjet med det i årevis og kan knap gå uden stok, men selvfølgelig regenerere det sig selv pludselig imens personenen lever nede i et hul på 3 måneder hvor han får lort at spise og ingen medicin, Ja det er sørme plausibelt.

Du har ret, din teori må være den rigtige.


Edit glemte spoiler tag, sorry Beano.
BeanoBeanoSkrevet 23/07-12 19:10, rettet 23/07-12 19:11 
Azzkikr>
Og jeg fastholder stadig mit argument med at hvis man besøger en film tråd efter årets største film udgivelse som enhver kan regne ud vil optage meget plads i tråden, må man forvente spoilers og kan derfor ikke tilllade sig at brokke sig over det.

Tråden er til generel luftning af meninger om diverse film og holdes normalt spoilerfri af de fleste (inkl dig). Jeg klikkede på linket i oversigten (er interesseret i at høre meninger om filmen) og fik dit indlæg at se som det første - surt når man ikke har set filmen endnu. Kedeligt jeg skal angribes personligt for at pointere det.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/07-12 19:14 
Jeg må indrømme jeg ikke kan forstå hvordan du kan tage det personligt, da jeg mener det var en rimelig generel holdning jeg kom med. At du føler dig truffen, gør det ikke absolut personlig.

Men igen, jeg fastholder hvad skrev før. Men jeg er da ked hvis jeg på mærkværdigvis har ramt dig personligt.
la0sla0sSkrevet 23/07-12 22:49, rettet 23/07-12 22:53 
millennium>
Atter er forumtråden blevet rødglødende. Intet kan øge temperaturen bedre end filmsmag. :) men hvis nogen skriver at Drive er dårlig, vil de mærke min vrede. ;)

Det lyder nærmest erotisk.. man skulle næsten prøve, men det ville være at lyve.

In other news, brusk kan ikke gendannes bare sådan, I know doctors.

EDIT: jeg synes det er lidt trylle trylle at han bliver så fit igen, meget Rocky-agtigt og kulørt, men det er ok. Jeg synes det er mere ærgerligt, at de ikke udnytter hvor smadret han er til noget mere, går det til noget gennemgående.

SPOILER-TEKST:
Så han skal vinde mere på cunning end på slaglraft, hvilket ville være mere helteagtigt. Men han har jo sin Bat-rolator, aka. flyveren.
Hvad sker der?
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig