X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'232 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 19/03-12 09:44 
Ok jeg tror også snart jeg må se at få set den film, Jeg synes bare den lugter så langt væk af at være en kedelig 300-agtigt effekt-fest uden reelt indhold.
Men på den anden siden, hvis det er en kedelig Casshern-agtig effekt-fest uden reelt indhold, kunne den jo godt være god! :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/03-12 09:57, rettet 19/03-12 09:58 
Sumez>
Ok jeg tror også snart jeg må se at få set den film, Jeg synes bare den lugter så langt væk af at være en kedelig 300-agtigt effekt-fest uden reelt indhold.

Det er min holdning til filmen. Overrasker mig lidt at nogen syntes den er fantastisk. Jeg vil ikke påstå den er direkte elendig, mere en tynd-kop-the som er værd at se hvis man er i humøret. Historien virkede mest som en undskyldning for at lave effektscener i forskellige settings.
300 var betydeligt bedre efter min mening.
millenniummillenniumSkrevet 19/03-12 10:29, rettet 19/03-12 10:36 
Jeg skrev faktisk speciale om filmanmeldernes betydning for markedkommunikationen i Danmark, og "problemet" med Sucker Punch er nok at den placerer sig mellem to segmenter. Den har substansen for up-markedet i Grand Bio (dem som oftest går op i kulturradikale anmeldere), og så har den filmsproget for mainstream markedet. (Dem som går efter effekter og action).
Dvs. at Sucker Punch har potentialet til at frastøde begge segmenter.

Sucker Punch kræver helt klart at man har lyst til at tænke over filmens symbolik, og samtidig har et positivt forhold til actionscener. Det er nok de færreste som har det. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/03-12 10:47, rettet 19/03-12 10:47 
millennium>
Sucker Punch kræver helt klart at man har lyst til at tænke over filmens symbolik, og samtidig har et positivt forhold til actionscener. Det er nok de færreste som har det. :)

Jeg har lyst til begge dele, men mit problem med filmen er at begge aspekter virker så påtaget og tangerer det fornærmende :P Måske skal jeg bare se den igen med andre øjne?
jaesjaesSkrevet 02/04-12 16:50, rettet 02/04-12 16:51 
Hvidsten Gruppen (hvorfor skrives det så mærkeligt?):

At kalde den gammeldags og Morten Korch-agtig, som nogle anmeldere har gjort, synes jeg er at sejle forbi. Jaja, nogle gange er den lidt bondsk, men mest på en god måde. For faen, den portrætterer en periode i dansk historie, der, ude på landet, *var* lidt Morten Korch-agtig og gammeldags, set hen over en caffè latte. Men i det her tilfælde styrker det, efter min mening, historiefortællingen, at tidsånden rekonstrueres så godt.

Det er en af de mest nære "krigsfilm", jeg har set, og værd at se, specielt for det gode skuespil og som indblik i et stykke ret interessant og enestående dansk historie. At "introen" føles lidt afklippet fra resten af filmen, og at den sidste tredjedel (måske lidt mere) nogle gange får en fod i emo-bassinet, kan jeg godt leve med.
millenniummillenniumSkrevet 03/04-12 07:32, rettet 03/04-12 13:35 
ID:A
flot fotografering og lækker lyssætning (svært inspireret af amerikansk film) kan ikke redde denne danske spionfilm fra at være HELT VILDT søvndyssende. Der sker simpelthen ikke nok. 100 minutters snigende kedsommelighed, og en opskrift vi blev trætte af for over ti år siden.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/04-12 08:16 
Den er godt nok også en af de film som man kunne se er ulidelig på plakaten alene. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/04-12 09:45 
The Hunger Games:

Der lægges flere gange op til, at der skal tages fat i nogle tunge emner, men der bliver aldrig rigtig gjort noget ved det. I sidste ende fremstår filmen som en omgang tandløs pladder. Ligegyldig teenage-lokkemad.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 04/04-12 11:56 
Jeg har billetter til kl. 16.20 i dag, og hæfter mig ved at anmelderne siger noget andet, samt at IMDb siger 7.7. Og så er Jennifer Lawrence jo med :)

'Kæft hun var go' i Winter's Bone.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 04/04-12 15:41 
The Hunger Games når ikke bøgerne ret godt har jeg læst...
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/04-12 11:36, rettet 05/04-12 12:31 
Wrath of the Titans:

Norsk heavy metal euro grand prix! Visuelle flotte special effects og Liam Neeson er bad ass som altid ;-) Jeg kan ikke lade være med at tænke filmen minder om God Of War på film den ser umiddelbart ret fed ud, men når man kommer igang får man en lunken kop kaffe og en tør småkage at kvæles i. God søndags underholdning alligevel hvis man ikke har andet at give sig til.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/04-12 21:29 
X-Men First Class:

Virker som om et af filmens primære formål er at finde dumme undskyldninger for at vise duller i undertøj. Det er der sikkert nogen der synes er sjovt, jeg synes det er forfærdeligt. Og de unge mutanter, der heldigvis kun har en mindre rolle i filmen er ulidelige.
Bortset fra det var det nu en meget positiv overraskelse mht. vægten af reel historie og figurudvikling fremfor meningsløse actionsekvenser. Som ventet er hele plottet dog copy/paste fra Bryan Singers første X-Men film.
Særligt god er den ikke, men nok heller ikke skuffende hvis man er stor fan af filmserien, det kunne være gået meget mere galt. X-men 3 er i hvert fald væsentlig meget værre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/04-12 21:41 
Måske der er noget galt med mig, men jeg synes faktisk det er den bedste X-Men film til dato..?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-12 21:53 
Neros har ret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/04-12 22:16 
Jeg synes Bryan Singers: X-men 2 var den fedeste. (Måske fordi den fik et større budget end 1'eren, og derfor virker som en mere komplet vision). Men First Class kommer klart ind på en stensikker 2. plads i min mutant-bog.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/04-12 22:20 
En Kongelig Affære

Interessant og flot produceret (efter danske forhold) historisk drama. Gode skuespiller præstationer i de store roller - specielt Følsgaard som den forstyrrede Christian VII. Dialogen er skrevet lige lovligt nutidig efter min smag. Jeg forstår godt grunden til det ikke skal lyde historisk korrekt, men bliver for pop-smart enkelte steder. Struensee (Mikkelsen) males for ensidig positivt og ærgeligt hans skæbne ikke helt fortælles. Filmen måtte åbenbart ikke være for grim :)

Men ellers godt underholdt og billetprisen værd.
BeanoBeanoSkrevet 05/04-12 22:29 
millennium>
Jeg synes Bryan Singers: X-men 2 var den fedeste. (Måske fordi den fik et større budget end 1'eren, og derfor virker som en mere komplet vision). Men First Class kommer klart ind på en stensikker 2. plads i min mutant-bog.

Helt enig - First Class er meget vellykket efter min mening :)
SumezSumezSkrevet 05/04-12 22:48, rettet 05/04-12 23:05 
neros>
Måske der er noget galt med mig, men jeg synes faktisk det er den bedste X-Men film til dato..?

Altså, i mangel af bedre, eller?
Som sagt synes jeg ikke den er dårlig, den virker bare en smule formålsløs, og det der behov for konstant at vise halvnøgne damer er virkelig svært at respektere.
Synes du virkelig den er bedre end den første X-Men? For den synes jeg faktisk er en ganske hæderlig film i forhold til hvad den er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/04-12 22:57, rettet 05/04-12 22:58 
Sumez>
Synes du virkelig den er bedre end den første X-Men? For den synes jeg faktisk er en ganske hæderlig film i forhold til hvad den er.

Ja den første film var ok og havde nogle ret seje ting i sig måske jeg skal se den igen, men First Class formåede at fange mig ind med en ret så vellykket historie og ungt skuespil ;-) Jeg husker heller ikke der var så meget nøgenhed i den at det generede mig?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/04-12 23:07 
Sumez>
Synes du virkelig den er bedre end den første X-Men?

Det synes jeg i hvert fald. First Class er efter min mening helt klart den mest fokuserede og helstøbte i rækken af Kryds-Mænd-film. Jeg forstår overhovedet heller ikke, hvor du får det med nøgenhed fra. Det var slet ikke noget, jeg lagde mærke til. Sikker på, du ikke bare er ved at være i forårshumør? :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/04-12 23:10, rettet 05/04-12 23:12 
neros>
Jeg husker heller ikke der var så meget nøgenhed i den at det generede mig?

Det er ellers ret ekstremt. :) Normalt er jeg i stand til at se gennem fingre med den slags Hollywood-pjat, og det synes jeg også jeg er mht. denne film, men jeg synes alligevel det er at skyde sig selv i foden ikke at være hævet over den slags umodenheder, hvis man ønsker at fremstå som en god film.
Jeg vil ikke lyde som om jeg snakker ned om filmen, for jeg har set mange værre ting fra hollywood, og den er på alle mulige måder bedre end jeg havde forventet, så lad os bare være enige om at den ikke skuffer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/04-12 23:16 
Jeg kan bare overhovedet ikke huske noget nøgenhed i den film. Hvis jeg ikke havde mødt dig i virkeligheden, ville jeg, ud fra det, du skiver, tro, at du kommer fra nordjylland og læser din bibel særdeles bogstaveligt :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 05/04-12 23:19 
Han skrev halv-nøgne :)

Jeg tror det er i nat club scenen...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/04-12 23:20 
Den kan jeg slet ikke huske. Det er vist snart tid til et gensyn :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 05/04-12 23:27, rettet 05/04-12 23:31 
KillerBean2>
Den kan jeg slet ikke huske. Det er vist snart tid til et gensyn :)

Ok nu sætter jeg dælme også First Class i blu-ray afspilleren. Så tæller jeg efter hvor mange halvnøgne kvinder jeg fandt. (synes kun jeg husker tre tilfælde, hvilket er klart under middel i min bog).

EDIT: nogen som har set "Hugo" ?? Jeg er ret tændt på den film, men det er tydeligvis en 3D-biograf-must-see, hvis det skal være.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/04-12 23:32, rettet 05/04-12 23:36 
Beano>
Han skrev halv-nøgne :)

Jeg tror det er i nat club scenen...

Scenerne :) Der er mindst to af dem.
Plus hende skurken der konstant render rundt med babserne i hovedet på alle andre. Det gør hun godt nok også i tegneserien, så det er vel acceptabelt langt hen ad vejen, men hende får de også til at smide lidt af tøjet flere gange i filmen. De er ikke for fine på den.

Jeg har bestemt ikke noget problem med nøgenhed, det er bare et eksempel på elementer i filmen der virker forceret for at nå ud til et større segment blandt de folk der bare vil have hurtige biler, babser og pistoler.


millennium>
Så tæller jeg efter hvor mange halvnøgne kvinder jeg fandt. (synes kun jeg husker tre tilfælde, hvilket er klart under middel i min bog).

Jeg er ret sikker på at du ender på mindst 10-15 stykker, men det hænger nok også sammen med at der ret tidligt i filmen er en hel hær af luksusprostituerede, der eskorterer de høje herrer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/04-12 23:51 
Jeg får også helt lyst til at tage mit Robert-kostume på og tælle patter :)
WehnerWehnerSkrevet 05/04-12 23:58 
KillerBean2>
Jeg kan bare overhovedet ikke huske noget nøgenhed i den film. Hvis jeg ikke havde mødt dig i virkeligheden, ville jeg, ud fra det, du skiver, tro, at du kommer fra nordjylland og læser din bibel særdeles bogstaveligt :D

Det danske bibelbælte ligger i Vestjylland.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/04-12 00:02 
Det så jeg ikke meget af de 25 år jeg boede der :)
nerosnerosSkrevet 06/04-12 00:52, rettet 06/04-12 00:53 
Sumez>
Scenerne :) Der er mindst to af dem.
Plus hende skurken der konstant render rundt med babserne i hovedet på alle andre. Det gør hun godt nok også i tegneserien, så det er vel acceptabelt langt hen ad vejen, men hende får de også til at smide lidt af tøjet flere gange i filmen. De er ikke for fine på den.

Nu lejer jeg den sku imorgen! Jeg bliver jo helt opstemt af alt den nøgensnak :D Men X-Men tegne serien har nu aldrig lagt skjul på seriens babes, så hvis det er tilfældet med filmen ser jeg igennem fingre med det ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 06/04-12 09:32 
Tæller vi scener eller piger? Så er det nok primært tre scener. Jeg husker mest filmen for den solide soundtrack, velkomponerede historie, opgøret i svinebugten og Kevin Bacon der er i sit es.

Og, jo... X-men har ikke nogen kronragede piger som sidder i kørestol. De har alle en vis babe-faktor. hvilket er OK.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 06/04-12 10:35 
Yeah:
http://www.treksinscifi.com/babedaily/babes/2009-08-19_Rogue.jpg
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/04-12 11:34 
Wehner>
Det danske bibelbælte ligger i Vestjylland.

Hele den indremissionske gren af min familie bor/boede nord for limfjorden, så der er det eneste, jeg har at forholde mig til :)

millennium>
X-men har ikke nogen kronragede piger som sidder i kørestol.

Professor X i drag?
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 06/04-12 19:15 
Jeg elsker denne drejning i debatten. ;) Godt at hulemanden stadig har fat i vores instinkter.
The medium is the message.
ChronoChronoSkrevet 06/04-12 23:47 
Jeg har lige set Tucker & Dale vs. Evil. Den er sjov! Anbefalet.

Har også set Zombie Strippers. Ikke anbefalet, men dog alligevel underholdende ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 07/04-12 00:29 
neros>
Nu lejer jeg den sku imorgen!

Angående X-Men: First Class så har jeg ikke rigtig noget problem med babserne eller nøgenheden jeg var bare godt underholdt hele filmen igennem ;-) Sorry..
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 08/04-12 11:30, rettet 08/04-12 11:31 
Chrono>
Jeg har lige set Tucker & Dale vs. Evil. Den er sjov! Anbefalet.

Jeg synes idéen var fantastisk, og i den første 1/3 var påfundet godt konstrueret. Men til sidst havde idéen ikke mere damp i sig, og måtte lave et par åndsvage og kedsommelige krumspring, blot for at udfylde spilletiden. Lidt bedre script arbejde, havde formentlig reddet den bedre i land.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/04-12 22:01 
John Carter:

Jeg forventede ikke det store pga. de lunkne anmeldelser, så jeg blev positivt overrasket. Ikke ligefrem en åbenbaring af nogen slags, men en ganske solid omgang action adventure sci-fi :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 09/04-12 22:32, rettet 09/04-12 22:34 
Drive:

Jeg f***ing elsker den. Drive har en moderne tone men en klassisk sjæl. Jeg sad hele tiden med følelsen af, at jeg så en hybrid-reboot at Bullit, Lost Highway, Miami Vice og Death Wish. Nicolai Winding Refn har virkelig haft hårdt brug for noget medvind, efter hans mange svipsere, men dette er sgu' hans bedste siden debuten med Pusher. Tålmodig, afventende og eksplosiv som en hammer i hovedet. Se den hvis du elsker en god amerikansk krimi/gangster-film, men er træt af at alle film ligner hinanden og stordyrker klicheerne. Se den under alle omstændigheder.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 09/04-12 22:44 
Word :-)
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 17/04-12 23:50 
Iron Sky:
Så blir' det vist ikke meget bedre. Filmen lever fuldt op til de meget lovende trailere - og mere til.
Underholdende hele vejen igennem. Fuldstændigt over-the-top! Fantastisk flot animerede rumsekvenser (de kan deres kram, de finnere). Fuld valuta for pengene.
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-12 00:23 
Iron Sky:

Var "dårlig" på en helt anden måde end jeg forventede. Historien, skuespillet, humoren og CGI-cirkusset er helt i top, men det virker lidt som at manuskriptet er skrevet af en 12-årig, og at der kun har være råd/tid til at lade voksne mennesker rette sporadisk op på det. Det kunne have været en helt fantastisk film, hvis en god klump at det, de har smidt efter CGI'en, i stedet var blevet brugt på et ordentligt manus.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/04-12 06:38 
Nåh for dælen jeg havde ellers håbet på noget godt. Typisk at det er sådan det hele ender hvis du har ret. Man blæser det hele op og så fiser luften lige så stille ud. Filmen ser ellers ret så original ud.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-12 08:59 
Den er i det mindste en væsentligt bedre film, end jeg havde forventet/frygtet. Som sagt er det mest manuskriptets kvalitet, jeg har det lidt svært med. Mystiske spring i handlingen, folk, som gør ting uden motivation og den slags ting. Det virker sådan lidt B-filmsagtigt. Jeg tror alligevel godt, det er en film, du kan holde til at se en enkelt gang :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 09:27 
Er det i Kjøwenhavnstrup den går i biffen?
HeroldHeroldSkrevet 18/04-12 10:35 
Jeg mener den kører over hele landet her i næste uge. Jeg synes den var udmærket på den der b-films-agtige måde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 18/04-12 11:39 
Manus virker rigtig nok som en finsk fristil fra folkeskolen - men jeg tror nu ikke, at man kan forvente meget mere med det herlige præmis. Rumnazister, og så er i niveauet ellers lagt. Lidt i samme stil som den norske zombiefilm Död Sne eller Mutant Chronicles - bare langt mere underholdende, naturligvis.

Tjek kino.dk for spilletider.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 11:50 
Det bliver vist en købes-på-bluray-for-£8-på-zavvi titel for mig da den ikke kommer op i nogen biografer i nærheden af mig.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-12 13:05 
Det bliver day one-indkøb for mig ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 18/04-12 16:58, rettet 18/04-12 16:58 
Underordnet kvalitet og filmsmag, så burde man næsten støtte disse crowdfunding produktioner, alt det man kan, bare for at sende et signal til de konservative filmselskaber. Det kan, skal og burde betale sig at lave denne type film.
The medium is the message.
5'232 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig