X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 11:27, rettet 09/03-12 12:26 
Der er også noget udpræget teatralsk over "This is SPARTA!" :-D

Nu bliver jeg nødt til at se den. ....eeeefter Game of Thrones. ;)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/03-12 11:37 
Jeg tror han siger "This is Sparta!" :)

Kan selvfølgeligt også bare deres beklædning han beskriver, men jeg husker ikke filmen for at være specielt selvironisk.
SumezSumezSkrevet 09/03-12 14:11 
Det undrer mig faktisk at Sucker Punch fik så mange høvl, når alle folk lader til at elske 300, en absolut elendig film, der _udelukkende_ vinder point på sine effekter og actionscener hos folk der elsker den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/03-12 14:34 
Sumez>
når alle folk lader til at elske 300, en absolut elendig film, der _udelukkende_ vinder point på sine effekter og actionscener hos folk der elsker den slags.

Arrgh! Jeg elsker den for de flotte velskårede mænd kun iført røde shorts, kappe, spyd og skjold..!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 14:40 
Jeg elsker den for de persiske transvistitter.

Som Politiken skrev om 300: "På den ene side har vi 300 grækere, klædt ud i små, stramme lædershorts og røde kapper som tjenere på et gigantisk bøssediskotek i strandkanten.

På den anden side har vi i spidsen for tusinder og atter tusinder af monstre, forklædt som soldater, den persiske konge Xerxes, majet ud som en piercet transvestit på køretøjer så prangende, at selv ørkendronningen Priscilla ville blegne af misundelse.

Så er vi vist klar til det helt afgørende slag om ’Brokeback Mountain’."

:-D
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/03-12 14:41 
Mannippel The Movie! :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 10/03-12 15:03 
Jeg har ikke set Ga'Hoole, men derudover synes jeg alle hans film er særdeles seværdige, og han er en af de få instruktører, hvor jeg bestræber mig på at få set hans film i biografen. Udover Watchmen, som jeg synes er fremragende, kan man dog fint diskutere om det er særligt gode film, og deres ekstreme visuelle sider og hvad der synes at være meningen bag, passerer ofte grænsen til det kvalmende, for mit vedkommende. Jeg kan heller ikke rigtigt engagere mig i actionsekvenserne fordi de er så overdrevne, fx slet ikke i Sucker Punch, men bare for den dedikerede stil synes jeg stadig de er mere interessante at se på, end de fleste nyere film.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 10/03-12 18:16 
Nu ligger Sucker Punch på tv-bordet, klar til weekenden. Jeg synes heller ikke man kan klandre Snyders film for at være episke mesterværker, men jeg synes absolut at markedet og industrien burde værdsætte en instruktør, som stædigt insisterer på at modernisere filmsproget og lavet mainstream actionfilm, som ikke ligner noget andet. Han efterligner ikke stil - han skaber stil.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 10/03-12 21:05, rettet 10/03-12 21:11 
Jeg vidste ikke det var ham der stod bag 300 og Watchmen, men med den viden er jeg tilhænger af ham og hans film. Finder dem rigtig gode, på hver deres måde.
300 er en god film, hvis man tager den for det den er. Over the top fantasy og action. Ikke dyb, men det er heller ikke mit indtryk af Frank Millers værker er dette.
Watchmen er ganske enkelt fantastisk. Virkelig! Min favorit i hans katalog.
Sucker Punch, ja, den har jeg allerede ytret holdning om. Fed film.
Ga'hoole lejede jeg med ungerne, men de var desværre ikke så tålmodige som mig, så fik aldrig set den færdig.

Skriv gerne hvad du syntes om den, Millenium.

Edit: Kan se på Imdb at han står for den næste Superman film. Det skal nok blive spændende.
Edit2: Jeg er tilbøjelig til at kalde Watchmen for et episk mesterværk. Men jeg har som bekendt også ekstremt dårlig smag i film (siger nogen).
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 10/03-12 21:31 
Jeg forstår slet ikke hvordan man kan synes at 300 er en god film, men kan godt fornemme der ikke er nogen grund til at prøve at diskutere det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/03-12 22:02 
Sumez>
Jeg forstår slet ikke hvordan man kan synes at 300 er en god film, men kan godt fornemme der ikke er nogen grund til at prøve at diskutere det. :)

Sårn er der så meget :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/03-12 18:03, rettet 11/03-12 18:03 
Tintin the animated movie:

Seriøst noget af det kedeligste jeg længe har set. Faldt i søvn efter skibsscenen.....Zzzzzzzzz!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 11/03-12 19:11 
Tak for at vi er enige. :)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 11/03-12 20:38 
Ja det var godt nok røvsygt! Jeg ved ikke måske er jeg blevet for voksen til Tintin, men universet har nu heller ikke sagt mig det helt store.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 11/03-12 21:50 
Tintin var jeg ellers selv meget glad for, men jeg har også været fan af serien fra barnsben af og synes stadig de gamle albums er værd at læse.

Der var en rigtig Indiana Jone'sk stemning i filmen, og jeg nød, at der var masser af referencer til mange af de andre historier i serien. Jeg har forudbestilt 3D Blu-rayen og skal helt klart ind at se Prisoners of the Sun, når Peter Jackson engang får lavet den.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-12 23:19, rettet 11/03-12 23:22 
Den grafiske stil, animationerne og ikke mindst stemmerne og dialogen i tintin ødelagde lidt filmen for mig.

Tintin ser for "drenget" ud og Haddock ligner og opfører sig som en idiot og er slet ikke det som jeg forbinder med kaptajn haddock, jeg synes de har skudt totalt forbi med især hans karakter.

Så hellere en af de gamle tintin tegnefilm...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/03-12 23:22 
Azzkikr>
Tintin ser for "drenget" ud og Haddock ligner og opfører sig som en idiot og er slet ikke det som jeg forbinder med kaptajn haddock, jeg synes de har skudt totalt forbi med især hans karakter.

Er fuldstændig enig.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/03-12 00:15 
Men...
http://www.hvadsigerhaddock.dk/]...hvad siger Haddock om sagen?[/LINK]" target="">...hvad siger Haddock om sagen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/03-12 08:07 
Azzkikr>
Den grafiske stil, animationerne og ikke mindst stemmerne og dialogen i tintin ødelagde lidt filmen for mig.

Ja enig jeg blev så træt af at se fald på halen koldbøtte animationer hele tiden. Det var næsten ligesom at se en lang film kun med scenen fra Rise of the Planet of the Apes der hvor Caesar kommer hjem fra skole og svinger sig igennem huset. Det bliver liiiiiige lidt for meget!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 12/03-12 09:08, rettet 12/03-12 09:16 
Jeg synes de glemte det, som Spielberg ellers har været så pokkers god til i sin filmkarriere: "Den enestående scene".

Indiana Jones: Flugten fra rullestenen.
Jurassic Park: T-rex'ens angreb.
Saving Private Ryan: Angrebet ved Normandiet.

Hvor er den enestående scene i TinTin, som man kan nyde uafhængigt af resten af filmen? Ingen steder.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 14/03-12 13:28, rettet 14/03-12 13:29 
Mortal Kombat Legcay:

Reelt ikke en film eller en sammenhængene historie fordelt over ni afsnit. Mest en fanmade amatørfilm og et pitch, der skal syreteste muligheden for en ny Mortal Kombat film. Visuelt er begrænsningens muligheder fint udnyttet, men det er form uden indhold og med tykke replikker som "Dammit we got protocol", "Fuck protocol". Se den på YouTube - det er rigeligt.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 15/03-12 17:21 
The Road:

Fik set den bl.a. baseret på anbefalinger herinde fra, og sammenlagt er den rigtig god, men et par ting trækker ned. Og jeg kan lidt bedre lide den anden af John Hillcoats film jeg har set, The Proposition. Der er ligheder med The Road, så den kan godt anbefales til fans, der samtidig kan lide westerns.

For at starte med det positive, så er The Road nok den film som bedst formidler det relativt unikke hovedtema. Eller hvad jeg ser som hovedtema - historien er forholdsvis subtilt fortalt, og så kan man jo aldrig være helt sikker. Fortællemæssigt er den i øvrigt ganske vellykket, synes jeg. Casting, skuespillet og æstetikken skal også fremhæves.

I øvrigt er jeg enig med Hulle i, at slutningen er passende og god. Men filmen er på visse områder præget af klicheer, og dele af slutningen hører under. Pacingen kunne også være lidt bedre. Som jeg ser det, kunne det løses ved at klemme lidt mere luft ind mellem nogle af begivenhederne i den sidste tredjedel - der jappes for meget.
nerosnerosSkrevet 15/03-12 18:14 
The Road er en god film, men jeg kunne godt ønske at jeg ikke behøvede at se reklamefilm samtidig..

viggo mortensen drinks pepsi :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 16/03-12 00:28 
Hehe, fik faktisk lidt lyst til Pepsi, da jeg så klippet ;)

Lagde ikke så meget mærke til product placement under selve filmen, så synes ikke det føltes som en reklamefilm.
HulleHulleSkrevet 16/03-12 09:01 
I filmen er det også en Coca Cola de drikker, og den skinner ikke så himmelsk frelsende som den der Pepsi :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 16/03-12 09:15, rettet 16/03-12 09:24 
jaes>
Hehe, fik faktisk lidt lyst til Pepsi, da jeg så klippet ;)

Lagde ikke så meget mærke til product placement under selve filmen, så synes ikke det føltes som en reklamefilm.

Heller ikke her. Colaen var et vigtig element i filmen og ikke klam product placement som man ellers så ofte ser.
nerosnerosSkrevet 16/03-12 09:28, rettet 16/03-12 09:29 
Beano>
Heller ikke her. Colaen var et vigtig element i filmen og ikke klam product placement som man ellers så ofte ser.

Tager du pis på mig?

Prøv lige at se klippet igen så... Der hersker sku da ingen tvivl om hvad det drejer sig om. Se hvordan dåsen ruller ud af maskinen på med logoet og alt! Det er product placement lige meget hvad det kan man ikke komme udenom!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/03-12 09:30 
Nu er det klip jo også fake? Som Hulle siger er det ikke sådan det ser ud i filmen.
Det _er_ product placement, men ikke helt på samme overklamme måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/03-12 09:33 
Hulle>
I filmen er det også en Coca Cola de drikker, og den skinner ikke så himmelsk frelsende som den der Pepsi :)

Hov det er sku rigtigt jeg to fejl! Hahaha! Det står sku under info at den er udskiftet. Sjovt nok så jeg det også på en udstilling ikke så lang tid siden så troede det var ægte nok ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/03-12 10:04, rettet 16/03-12 10:12 
En youtube video som er fake?

Nej nu har jeg aldrig...

:D

En beskidt og bulet coca-cola er god reklame
silverstarsilverstarSkrevet 16/03-12 11:12, rettet 16/03-12 11:13 
Jeg tror grunden til at der laves "sjov" med lige den scene er, at de rent faktisk filmede den flere gange med forskellige sodavands-mærker, fordi de ikke var sikre på at Coca-Cola ville være med:
http://www.imdb.com/title/tt0898367/trivia?tab=tr&item=tr1032871

Jeg synes heller ikke det kan bruges som et eksempel på dårlig product placement (det er der ellers masser af).
Colaen spiller en central rolle i den scene, og det er helt i tråd med historien som den er i bogen, så det er ikke noget der er opfundet til filmen, hvilket man ellers ser masser af gange.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 16/03-12 16:36 
Beano>
En youtube video som er fake?

Nej nu har jeg aldrig...

:D

En Beano som ikke er sarkastisk?

Nej nu har jeg aldrig...

:D
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/03-12 16:51, rettet 16/03-12 17:01 
silverstar>
Jeg synes heller ikke det kan bruges som et eksempel på dårlig product placement (det er der ellers masser af).

Det siger du ikke.

Var der nogen der sagde "product placement, på den der overklamme måde"?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 16/03-12 16:55 
Det er så smukt!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/03-12 19:59, rettet 16/03-12 20:00 
Echelon VI>
silverstar>
Jeg synes heller ikke det kan bruges som et eksempel på dårlig product placement (det er der ellers masser af).

Det siger du ikke.

Ja puha den var slem og ingen relevans for plot eller karakterer. Synd da filmen ellers er udemærket uden at være prangende.

@neros: Beklager men jeg have lige lidt tilbage i tuben :)
nerosnerosSkrevet 17/03-12 00:01 
Hehe! :-)

Mener også Will The Smith var med til noget ligende i I-Robot men kan ikke lige finde det?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-12 00:11 
Det linker Echelon til :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 17/03-12 09:25 
Hov jeg mente "I Am Legend" ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/03-12 10:24 
Der er tonsvis af product placement i I am legend. Bare rundt i byen bliver der kigget meget på butik/restaurant navne osv og så selvfølgelig bliver der zoomet godt ind på den fine Ford mustang han fiser rundt i og den anden bil er vidst også en Ford nu jeg tænker over det :P... Der er også noget med en mac book og meget andet.
nerosnerosSkrevet 17/03-12 12:33 
Hehe ja husker også det var lidt lumskt med hensyn til den film. Er det bare mig eller er Will Smith meget med til den slags i hans film?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/03-12 20:56, rettet 17/03-12 20:56 
Som fremgår af en anden tråd har jeg også lige genset Silent Hill-filmen igen-igen, og der bliver også virkelig smurt tykt på med den Jeep. Og der skal gentages ret meget at det er en Jeep, og selvfølgelig hvilken model. :)
Den har selvfølgelig heller ikke taget en eneste skramme af at køre galt, og holder parkeret i en perfekt bilreklame-vinkel efter det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/03-12 21:46 
Den har nok bare fået samme voksbehandling som Porschen i Commando ;)

Arnold tryller
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-12 22:53 
Commando er magisk på SÅ mange niveauer :D
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 18/03-12 09:36, rettet 18/03-12 20:34 
trevlet op fra tidligere i tråden...

Sucker Punch: Jeg er vild med den. Ingen tvivl om at Zack Snyder har adopteret meget af æstetikken og formsproget fra videospil, men han har sandelig ikke banaliseret det. Filmen er overraskende enigmatisk - så meget at jeg ikke helt kan fortælle hvad den handler om. Den arbejder med mange meta-niveauer: kulisser i filmen, scener i scener og subjektive fantasier. Og så har den nogle banebrydende actionscener og et soundtrack der gør mig euforisk. Jeg synes absolut at den har kultpotentiale og gode chancer for at blive genopdaget i fremtiden.

EDIT: fandt en analyse af den, som også har en teori om, hvorfor kritikerne ikke brød sig om den. Jeg sad og tænkte meget det samme undervejs. Sucker Punch er udpræget feministisk.

Link...
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 18/03-12 21:56, rettet 18/03-12 21:57 
Fedt at du fik set den og synes om den :) Især til trods for de negative anmeldelser. Den slags kan af og til holde en tilbage fra at opleve et produkt, fordi man fejer det af inden det får en chance. I Sucker Punchs tilfælde er det sgu en skam.
Jeg ved ikke om de har fået masse sindsyge da de skulle anmelde den film, men jeg vil da læse dit link og måske blive klogere.
Det kan også bare være at du, ligesom jeg, har ekstremt dårlig smag i film (ifølge mange).
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 18/03-12 22:06, rettet 18/03-12 22:07 
Jeg tror markedet havde en vis forventning til Zach Snyders film, og med trailerens showværdi og Real 3D var der nok forventet en smule geeky popcorns underholdning. Sucker Punch er alt andet end det. Jeg læste en anden analyse, der ser filmen som en indiefilm med et meget stort budget. Det er absolut afprøvet nogle nye fodtrin. Dejligt med en film som, for en gang skyld, flyver fuldstændig over hovedet på avisernes anmelderne. Så kloge er de trods alt ikke.

Fedt hvis der engang kommer en R-rated Directors Cut.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 18/03-12 22:16 
Hulle>
Det kan også bare være at du, ligesom jeg, har ekstremt dårlig smag i film (ifølge mange).

Nej vi er flere herinde som har god filmsmag :-)
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 19/03-12 08:35 
Nerds unite :D
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 19/03-12 09:01, rettet 19/03-12 09:10 
Jeg kan ikke lade være med at vende tilbage til gamle anmeldelser af Sucker Punch, og må sige - det er direkte bekymrende at en erfaren anmelder som Kim Skotte, som sidder på landets mest kultur-tunge avis, kun giver filmen én stjerne. WTF? Det er noget alvorligt galt med anmelderne.

Så er det da klart, at distributørerne er begyndte at droppe pressevisningerne, når pressen i den grad kan spolere en god film.

Se hans anmeldelse. Det virker som om, han overhovedet ikke har fattet noget i filmen, og været kedsommelig objektiv i sin "analyse"

Link...
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 19/03-12 09:33, rettet 19/03-12 09:38 
Nu synes jeg du er lidt selektiv i din udvælgelse - hvis vi bruger Scope og Kino.dk som eksempel, så giver ca. halvdelen af de lidt mere mainstream-anmeldere filmen positive anmeldelser, og Kim Skottes er klart den mest negative. Pointen med det sidste er naturligvis, at der altid vil være en/få anmeldelser, der skiller sig ud den ene eller anden retning, og det kan man jo ikke rigtigt klandre en anmelder for, med mindre personen ofte gør det, og det er jo ikke tilfældet for Kim Skotte.

Jeg er klar over, at anmelderne i USA har været mere negative, men nu hiver du jo en dansk anmelder frem :)

Men der er også jævnligt forskel mellem landene, men muligvis er Metacritic bare noget crap - har i hvert fald lagt mærke til, at anmelderne tit er ret uenige på Metacritic, umiddelbart lidt mere end i DK, og der er vel også en tendens til, at flere anmeldere i USA basher film med 0-1/10. Måske lider amerikanske (snob-)anmeldere af mindreværdskomplekser på den amerikanske filmindustris vegne pga., filmtraditionen i mange andre lande er lidt mere highbrow. Eller der er bare dårlig udvælgelse fra Metacritics side. Måske begge dele :)
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig