X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
4'968 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 26/06 22:03 
Jeg synes nok at Katiana lignede Demi Lovato :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Fallout 76
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06 22:24 
Var mange af dem fra Meldi Grand Prix?

Jeg synes den var meget sjov :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/06 22:50 
Da de lavede den der song-along var der mange tidligere deltagere med.

Demi Lovato er amerikaner og tidligere Disney Channel eller Nickelodeon-stjerne med en solid solokarriere. Hun er også maniodepressiv og har en eller to gange været tæt på at dø af for meget narko :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06 23:00 
:(
NaieraNaieraSkrevet 26/06 23:33, rettet 26/06 23:35 
For hvad den er synes jeg den er perfekt. Skidesjov og med nogle fine sange ind imellem. Will Ferrell er tydeligvis fan af konkurrencen og har gjort et rigtig godt stykke arbejde med at ramme det hele helt rigtigt. Det eneste der er lidt knas med er de islandske navne, men udover at hedder Lars, som ikke er et udbredt navn deroppe, kan han jo bare skyde skylden på dem der har skrevet underteksterne ;)
dRxLdRxLSkrevet 27/06 10:13 
Læste af en eller andens grund anmeldelsen på dr.dk, og fik lyst til at se den, havde like lige bemærker at den er op netflix.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 27/06 17:29 
Jeg så den i går aftes. En typisk “anmelderne hader den, publikum elsker den” film. Man skal virkelig være til Will Ferrells type humor, men hvis man er det, så kan man ikke blive skuffet. Jeg synes virkelig det er lang tid siden jeg har set en film, som så satirisk stærkt nailer et europæisk fænomen. Så mange detaljer - de amerikanske turister i europa, det vildt campy ved Eurovision, de super overfladiske deltagere og værter. Og så er der flere referencer til Eurovisions historie end man kan nå at registrere ved første gennemsyn.

Jeg grinte mere end jeg havde regnet med.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 11/07 21:56 
The Old Guard er vist første gang at Netflix har haft en stor film med bred appel der også er rigtig god som "original".
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08 00:09 
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

En tydelig men også overraskende respektfuld omgang tagen pis på alt hvad Will Ferrell finder komisk ved skandinavisk kultur og specielt Eurovision Song Contest. Fungerer godt både som komedie og drama.

Og så har jeg fået sangen Jaja Ding Dong ubehjælpeligt på hjernen :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 08/08 01:57 
Gå amok, KB!
https://youtu.be/7anGdjnklEo
millenniummillenniumSkrevet 29/08 23:12 
Charlie’s Angels 2019

Elizabeth Banks har virkelig lagt sig i selen for at trække manden ned til positionen som det svage køn. Fair nok, jeg elsker forandring. Men, det er sjældent jeg ser en film hvor jeg i den grad tænker “Fuck, hvor er den lortet redigeret”.
millenniummillenniumSkrevet 12/09 23:26, rettet 20/09 07:24 
IT chapter 2

Jeg har hørt “kritikken” - at chapter 2 er mindre gyser, at der er for meget CGI monster, og det bliver aldrig rigtig uhyggeligt. Korrekt. Men det er præcis sådan Stephen King normalt komponerer sine historier: Afdæmpet og subtil i begyndelsen, og det rene monstershow i slutningen, så langt ud at det nærmest ville være umuligt at filmatisere det uden CGI-hjælp. Medmindre man selvfølgelig omskriver historiens slutningen, som Stanley Kubrick gjorde.

Derfor synes jeg faktisk at IT Chapter 2 er overraskende loyal mod sit litterære oplæg og King-franchisen i det hele taget. Og så er det næsten tre timers underholdning som flyver afsted med fokus på historien og de menneskelige dimensioner.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09 21:31 
Jeg var også glad for den :)
millenniummillenniumSkrevet 23/09 12:26 
TENET

Ok, jeg kan godt forstå at nogle føler sig koblet af denne film. Men, IMO er det også noget vildt dragende ved dens kryptiske logik der giver mig lyst til at gense den. Den læner sig væsentlig op af Inception, ved egentlig "bare" være en slags heist-film med en alternativ logik, men den er samtidig mere kognitivt krævende og menneskelig afkoblet. Hvis man blev irriteret over hvordan Inception hele tiden skulle pause handlingen, så Joseph Gordon-Levitt kunne læse op fra manualen, så er der altså væsentlig færre forklaringer for de bagerste rækker i TENET.

Langt fra Nolas bedste, men jeg følte mig stærkt underhold og en smule udfordret bagefter.
SumezSumezSkrevet 17/11 12:48 
The Trial of the Chicago 7 (Netflix-film)

Havde ikke hørt om den før, men der er mange gode skuespillere med, og den virkede underholdende ud fra traileren.
Det kom virkelig bag på mig hvor fantastisk god den er. Den gør det meget sort på hvidt hvem de gode og de onde er i en sag der måske nok i virkeligheden er noget mere mudret, men den gør det på en baggrund hvor det er 100% berettiget, og tager en retssag der i virkelighedens verden var absurd og deprimerende, og formår at få det til at fremstå næsten komisk, uden at gå på kompromis med den dybt forfærdelige virkelighed der ligger bag det.
Blev ret rørt flere gange undervejs især i forhold til den grumme måde filmen fremstiller virkelighedens politibrutalitet.

Helt sikkert en film der skal ses.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Rush: Remastered, Shadow Tower: Abyss, Progear No Arashi
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11 00:19, rettet 24/11 00:20 
Kin (2018)

På Netflix med bl.a. "Dennis Q8" :D Ville lige nævne den, fordi den var et sats og kom bag på mig (uden at have tjekket Imdb forud).

Jeg tør ikke spoile, heller ikke nævne evt. oplagte referencer.
Dem, der ikke har hørt om den - se den med et åbent sind, som om den var en B-film fra starten af 80erne med Michael Biehn som en lille sort dreng med "hukommelsestab" :)

Tror ikke jeg fik spoilet alt for meget...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Dragon's Dogma: Dark Ar..., Observer: System Redux, Resident Evil: Revelati...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/11 21:14, rettet 28/11 21:48 
Blade Runner Final Cut UHD

Set på vhs, dvd og blu-ray gennem årene. Må erkende at oplevelsen ikke ændres (markant) på 4K OLED ;)

55" er dog ved at være for lille størrelse tv her :/

EDIT: Lydsporet af Vangelis i Dolby Atmos løftede dog gensynet af filmen en kende...nok mest fordi mit lydsetup har ændret sig siden sidst jeg så filmen :)
EDIT2: Men lidt spøjst at opleve en Rutger Hauer i sit es lige efter at have spillet Observer: System Redux (Steam) - men gjorde ikke filmens slutning mindre bevægende...visse referencer i spillet lagde jo op til, at filmen bare måtte genses :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Dragon's Dogma: Dark Ar..., Observer: System Redux, Resident Evil: Revelati...
millenniummillenniumSkrevet 29/11 09:21 
Jeg synes derimod at Blade Runner er en ekstraordinær oplevelse i 4K. Det er en film der anvender detaljer rigtigt godt - særligt i karakterernes ansigter som fortæller meget med sparsomme replikker. De små detaljer i øjnene kommer virkelig frem i 4K-kvaliteten.
4'968 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig