Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
SumezRatings„Spis sundt og tro på dig selv“
6,6/10
|
|
||||||
# | Title | Comment | Date | Rating | ||
---|---|---|---|---|---|---|
351. |
|
Rigtig godt spil med masser af indhold og variation i banerne. Man kan mærke at det her var forgængeren til Gunstar Heroes. Bliver holdt tilbage af besværlig styring og dårligt balanceret sværhedsgrad |
28/05-17 | 6/10 | ||
352. |
|
Sjove idéer med udforskning og forskellige dyr man kan ride på, men føles frustrerende, og mange af spillets fjender er utroligt dårligt designet, trods spillets flotte Capcom-polish |
28/05-17 | 4/10 | ||
353. |
|
Overraskende sjovt platformspil af den helt traditionelle skole, med alle klichéerne. Styringen tager lidt tilvænning, men er faktisk god. Desværre lidt kort og nemt spil. |
04/06-17 | 6/10 | ||
354. |
|
Velgjorte actionkampe og flot, stemningsfuld produktion. Lider desværre under mange gentagelser og forvirende labyrinter. |
04/06-17 | 5/10 | ||
355. |
|
Et af de bedste JRPG'er der er udgivet i over et årti. Men kvaliteten ligger næsten udelukkende historiefortællingen og karakteriseringen af figurerne. Gameplayet er i bedste fald velfungerende |
27/06-17 | 8/10 | ||
356. |
|
Hyggeligt og meget charmerende callback til Yoshi's Island. Dog for nemt og uambitiøst, med for meget leflen for de yngste. Børn kan altså godt finde ud af at spille computerspil. |
27/06-17 | 6/10 | ||
357. |
|
En fornuftig videreudvikling af serien. Det er sjovt at spille som Bowser, og kampene er gode, men de mange minigames kan være irriterende. Klart bedre end forgængeren. |
11/07-17 | 7/10 | ||
358. |
|
Unik udgave af en klassiker. Kollisioner er til tider næsten ligeså slemme som arkaden, og 3. bane er ekstremt unfair. Men resten er spillet er sjovt, måske lige lovligt nemt. |
15/07-17 | 6/10 | ||
359. |
|
Som Capcoms andre Disney-spil virker det forhastet og ret halvhjertet, trods en solid produktionsværdi. Især som en 2'er fremstår det utroligt uambitiøst, uden nogen tilføjelser. |
16/07-17 | 6/10 | ||
360. |
|
Utroligt habil og gennemtænkt shooter, især for en 8bit-platform fremstår det exceptionelt. Fair, varierende og relativt langt. Savner dog lidt genspilningsværdi udover højere sværhedsgrader. |
16/07-17 | 8/10 | ||
361. |
|
Overraskende unikt spil. Særpræget styring der dog komplimenterer action-puzzle gameplayet perfekt. Fremragende sans for kreative variationer og tilpas høj udfordring! |
20/07-17 | 8/10 | ||
362. |
|
Ved at fjerne præcis de ting der gjorde forgængeren unikt og sjovt, er 2'eren reduceret til en halvhjertet Zelda-klon. Stadig et udmærket spil, men bl.a. frustrerende bosskampe trækker ned. |
23/07-17 | 6/10 | ||
363. |
|
Sjov og flot klassisk action platformer, der kun lige mangler det sidste skub for at være på niveau med klassikerne i genren. F.eks. lidt flere baner eller en højere sværhedsgrad imod slutningen. |
23/07-17 | 7/10 | ||
364. |
|
Perfekt eksempel på hvordan en port bør håndteres. Den præcise styring og de gode puzzles bevares, tilføjelserne er smagfulde og udfordrende, og grafikken er smuk. Sublim udgave af en klassiker! |
24/07-17 | 8/10 | ||
365. |
|
Charmerende og stemningsfyldt, men rodet og for småt til at udnytte sit potentiale. Ud af de uendeligt mange genstande der kan findes, har kun få et formål. Spil Shadowgate i stedet. |
31/07-17 | 4/10 | ||
366. |
|
Lidt råt og upoleret, men faktisk en ret frisk tilgang til adventure-genren. Action-delen er en god idé, og spillet mangler reelt bare bedre styring... og måske mindre plat humor |
06/08-17 | 6/10 | ||
367. |
|
Topmålet af old-school JRPG. Traditionelt og enkelt, men den simple produktionskvalitet underbygger spillets massive skala. En fantastisk rejse fuld af oplevelser, der nægter at stoppe. |
17/08-17 | 8/10 | ||
368. |
|
Herligt, nuttet og sjovt, med den klassiske DQ charme. Men føles for meget som en fastlåst tutorial, der aldrig rigtig udnytter sandbox-konceptet der ellers er meget flot løftet direkte fra Minecraf |
15/09-17 | 6/10 | ||
369. |
|
Virkelig flot og sjov genopdagelse af en ellers næsten glemt genre, der holder i dag, som det gjorde dengang. Enkelte irritationsmomenter udgør heldigvis en lille del af oplevelsen, og glemmes hurtigt |
04/12-17 | 7/10 | ||
370. |
|
Ikke så velpolerede og udfordrende kampe som i 1'eren, men stadig virkelig sjovt som et supercharged sandbox-spil, måske endda i endnu større grad. Er ikke så langt, men sjovt så længe det varer. |
06/12-17 | 6/10 | ||
371. |
|
Stereotypisk og tandløs formel-WayForward. Masser af genkendelige elementer fra f.eks. Shantae, men level design er nærmest ikke-eksisterende, og hver eneste backtracking føles formålsløs |
06/12-17 | 4/10 | ||
372. |
|
Minder om de klassiske adventure-spil, men når aldrig helt samme niveau. Puzzles bliver bedre som spillet skrider frem mens historien starter virkelig stærkt, men slutter vagt. Hvor blev budgettet af? |
10/12-17 | 6/10 | ||
373. |
|
Fantastisk nostalgifest for fans af de gamle spil, men også en solid videreførsel af konceptet fra Felghana. Hurtig responsiv action-gameplay, og simple men velfortalte historier. |
01/01-18 | 7/10 | ||
374. |
|
Sløv start, men når først historien begynder at tage fat bliver man for alvor grebet af mysterier, karakterer, oplevelser og tragedier. Kampsystemet er lidt ensformigt, men alt andet er gennemført! |
07/01-18 | 8/10 | ||
375. |
|
Fantastisk start på en genre - oplevelsen af ukendte områder og faren ved at udforske dem er meget mere reel end i nyere RPG'er. Objektivt er det dog svært at anbefale et spil så afhængigt af grinding |
10/01-18 | 6/10 | ||
376. |
|
Charmerende, med en rigtig solid start, men det store fokus på en umælende hovedperson gør den meget forhastede historie uinteressant, mens gameplayet er så lineært og nemt at det føles som tidsspilde |
16/01-18 | 6/10 | ||
377. |
|
Den uinteressante historie opvejes af de elskelige figurer og den farverige verden. Føles lidt tomt i forhold til forgængerne, men den ekstra produktion der er lagt i at udpensle byerne gør op for det |
16/01-18 | 8/10 | ||
378. |
|
Selvom simpliciteten fra 1'eren er forsvundet, er 2'eren et overraskende velsmurt spil med en fantastisk oplevelse af indlevelse, og seriøse farer bag hvert hjørne som sjældent ses i genren i dag! |
17/01-18 | 7/10 | ||
379. |
|
På trods af enkelte virkelig stærke elementer, er det svært at anbefale DQ7 som helhed. Det trækker i langdrag, og mange af de små historier er uinteressante. Genrefans bør dog ikke snyde sig for det |
22/01-18 | 6/10 | ||
380. |
|
Det "glemte" Mega Man spil, er desværre i den meget nemme ende, men til gengæld så kreativt og veldesignet at det nemt kan måle sig med flere af de bedste i NES-serien. En meget positiv overraskelse! |
10/02-18 | 7/10 | ||
381. |
|
En revolution for genren, inspiration for mange, og stadig en oplevelse i dag. Binder en fantastisk veludtænkt knude på den originale Famicom-trilogi. |
19/02-18 | 8/10 | ||
382. |
|
Topmålet af generisk. Veludført men gør intet for at udfordre eller skille sig ud. Hvis det havde været længere ville det være et godt eksempel på genren - men som det er, glemmes det hurtigt. |
20/02-18 | 5/10 | ||
383. |
|
Underholdende og velgjort, minder på mange områder om Dragon's Trap. Men som typisk for genren på NES, er spillet en anelse kort og uambitiøst, og de virkelig gode udfordringer mangler helt. |
24/02-18 | 6/10 | ||
384. |
|
Desværre ret kort, men underholdende og helstøbt. Føles meget "moderne" af en NES-platformer at være. Har både Taito-charme og Natsume-kvalitet. |
06/03-18 | 6/10 | ||
385. |
|
Fantastisk underholdende på trods af sin uoriginalitet og simplicitet. Farvefuldt, frisk og hurtigt. Skyd alt der bevæger sig til vand, i luften, og på skinner! |
06/03-18 | 6/10 | ||
386. |
|
Sjov lille action-dungeoncrawler, der gør alt det Gauntlet burde have gjort, med undtagelse af at udfordre, desværre. Stor afhængighed af tilfældige drops gør spillet meget dynamisk. |
25/03-18 | 6/10 | ||
387. |
|
Fantastisk smidigt, og meget mere velspillende end et 8-bit beat'em up har ret til at være. Det eneste minus er en relativt lav sværhedsgrad som følge af de lave antal fjender på skærmen. |
25/03-18 | 7/10 | ||
388. |
|
Fantastisk comeback til genren, og nogle af de bedste puzzles lavet til den type spil. Jeg savner kun en bedre historie, mindre indspist humor, og en slutning der ikke gør hele spillet irrelevant |
04/06-18 | 7/10 | ||
389. |
|
En solid opfølgning på Illusion of Gaia, men virker begrænset i forhold til det ambitiøse koncept. Historiefortællingen har sine øjeblikke, men mangler figurer der fænger. |
28/06-18 | 6/10 | ||
390. |
|
Virkelig god Souls-klon, der brillierer i bosskampene, men hænger bagefter når det kommer til variation og pacing. Prøver hårdt på at få dig til at spille for evigt, men gameplay holder ved. |
03/07-18 | 7/10 | ||
391. |
|
Kort men fantastisk stramt og solidt "metroidvania" der måske trækker mere på Bloodborne end Castlevania. Start roligt på Hard for en virkelig velgjort, sjov udfordring. |
06/07-18 | 8/10 | ||
392. |
|
Som at spille System Shock 2 igen! Virkelig god sans for sammenhægnende design og lægger op til udforskning på en måde Bioshock fuldstændig missede. FPS-gameplayet halter desværre lidt bagefter. |
15/07-18 | 7/10 | ||
393. |
|
Et tiltrængt friskt pust til FPS-genren, og det føles godt at de nu kan betragtes som action-spil igen. Konceptet bliver dog ensformigt, og spillet trækker næsten i langdrag. Men også kun næsten |
25/07-18 | 7/10 | ||
394. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
06/08-18 | 7/10 | ||
395. |
|
Efter 13 år er det endelig lykkedes at genfinde den herlige stemning fra de "rigtige" Sonic-spil. Desværre halter spillet efter når det kommer til banedesign, der alt for ofte leder til frustrationer. |
09/08-18 | 6/10 | ||
396. |
|
Virker på mange måder som et tilbageskridt fra forgængeren. Kedeligt lineært design, ugudelig backtracking, mere 2-dimensionale områder. Men stemning er der og spillet føles som et imponerende eventyr |
11/08-18 | 5/10 | ||
397. |
|
Nok den mest intense dungeon crawler-oplevelse man kan finde på 32 bit. Starter gråt og trist, men udvider langsomt med utroligt kreativt level design og konstant nye, absurde og uhyggelige monstre. |
20/08-18 | 7/10 | ||
398. |
|
Starter meget godt, men virker som om det ikke lever op til dets egne ambitioner, og man ender med at storme gennem spillet uden besvær, og uden at gøre ordentlig brug af alle de ringe man kan lave |
04/09-18 | 4/10 | ||
399. |
|
Det kreative festfyrværkeri er ved at være standard for Mario, og Odyssey er så propfyldt af indhold at der er garanteret noget for alle. Ikke så gameplay-fokuseret som Galaxy, men ligeså velpoleret |
12/09-18 | 8/10 | ||
400. |
|
På trods af enkelte charmerende elementer, domineres spillet af tåkrummende dårlig historiefortælling, mangel på frihed, en forvirrende struktur og tilsyneladende et ekstremt begrænset budget |
20/09-18 | 5/10 |