501. |
|
Fantastisk gennemført shooter med et fornuftigt udvalg af sværhedsgrader til alle. Hver eneste bane byder på et utal af helt nye fjender og udfordringer. |
15/01-22 |
8/10 |
502. |
|
Hyggelig shooter med meget varierende intensitet og kvalitet. Nogle steder afhænger det lidt for meget af udenadslære, mens andre bare er kedelige, men oftest er det svært at lægge fra sig |
20/02-22 |
7/10 |
503. |
|
Fantastisk balance mellem hastigheden på dit fly og indgående skud skaber en næsten zen-agtig oplevelse, hvor hver fjende tjener et formål. Der lægges konstant pres på spilleren, men trods det er det en ret nem 1CC |
20/02-22 |
8/10 |
504. |
|
Habilt Yakuza-spil, men står i skyggen af stort set alt andet i serien. Historien virker mere overflødig end nogensinde, og der er meget lidt at lave udover bare at følge den. |
20/02-22 |
5/10 |
505. |
|
Fantastisk actionspil der gør nærmest alting rigtigt. Kombinerer en strategisk tilgang med tilfredsstillende præcision. Selv den sværere eu udgave er relativt nem, men spillet underholder uanset. |
23/02-22 |
8/10 |
506. |
|
Ser man tilbage på DS i dag står det klart at jeg faktisk har undervurderet det. Det er ikke bare hammergodt, det rykkede ved hele spilmediet og det er en velsignelse at det overhovedet eksisterer |
01/03-22 |
10/10 |
507. |
|
Fortrinligt spil der bliver ved med at forundre med sine originale lokaliteter. Men som mange andre open world spil, daler spændingen også en del så snart gentagelserne begynder at vise sig. |
05/04-22 |
8/10 |
508. |
|
En bizar dekonstruktion af JRPG-subgenren smidt ind i det typiske Yakuza framework, og det fungerer rigtig godt. Det nye Yokohama-område har masser af interaktive absurditeter der fastholder spilleren |
05/04-22 |
7/10 |
509. |
|
Et næsten perfekt velbalanceret turbaseret RPG med mange oplevelser at byde på. Tager kun det gode fra Paper Mario-spillene, men forbedrer også kampsystemet betydeligt. Skal spilles på hard mode! |
13/04-22 |
8/10 |
510. |
|
Masser af medrivende setpieces er spillets ene trækplaster. Prøver man at tilgå det som et spil bliver det hurtigt frustrerende, og pacing er et kæmpe skridt tilbage i forhold til forgængeren. |
22/04-22 |
6/10 |
511. |
|
Når man sætter sig for at planlægge sin rute gennem kortet på den måde der kommer længst med færrest resourcer før man næste gang kan gemme spillet, er følelsen som ingen andre spil. |
24/04-22 |
7/10 |
512. |
|
Fantastisk flot og uendelig charmerende. Men et lineært historiefokus gør at det aldrig føles involverende at spille, og historien selv føles som om store dele mangler. Passionen kan dog mærkes stærkt |
11/05-22 |
6/10 |
513. |
|
Som 1'eren, men en overflod af ressourcer gør at man nærmest frit kan pløkke zombier ned som man lyster. Føles mindre presserende, men gør til gengæld godt brug af spændende setpieces |
11/05-22 |
7/10 |
514. |
|
Original tilgang til TPS genren med helt unikke ideer, minder om mobilt skydetelt. Det er sjovt, og wiimote styring styrker det faktisk! Inventory systemet er til gengæld irriterende og konsekvensløst |
20/05-22 |
7/10 |
515. |
|
En fin opdatering af klassikeren, der gør spillet lidt mere substantielt, men dog også uden nogen store tilføjelser. Den nye sidste bane føles som en fornuftig konklusion som originalen manglede |
04/07-22 |
7/10 |
516. |
|
Mange sjove og originale påfund hjælper ikke på at helheden mangler, og spillet bare generelt føles rigtig skidt at spille |
04/07-22 |
5/10 |
517. |
|
Super underholdende platform-skydespil med kvivskarp styring. Savner måske blot lidt udfordring og mere spændende scenarier der ikke bare involverer at tømme al sin ammunition helt hovedløst |
11/07-22 |
6/10 |
518. |
|
Original, velfungerende vand-shooter der hurtigt bliver enormt hektisk når man når et par etager ind, og alt begynder at ramle sammen om ørerne på en. Et fornuftigt arcade-pace tåler mange ture gennem |
11/07-22 |
7/10 |
519. |
|
Man skal virkelig være vild med Inti's stil for at kunne finde noget at holde af her. Belønner spillere der udfordrer sig selv med højere ranking på banerne, men gør intet for at involvere resten |
11/07-22 |
4/10 |
520. |
|
Charmerende, morsomt, og virkelig flot animeret. Men selvom grundidéen er sjov, har spillet svært ved at benytte det til fængende gameplay, især tank-kampene bliver hurtigt ensformige |
20/07-22 |
5/10 |
521. |
|
På baggrund af GB'ens begrænsninger går Metroid 2 på kompromis med selve udforskningskonceptet, men en gennemtænkt struktur gør at det aldrig føles som et kompromis, og spillet er hele tiden spændende |
28/08-22 |
7/10 |
522. |
|
Bedre end Dread i den forstand at du faktisk har en smule input i hvor du går hen. Men mangler stadig mange af seriens bedste kvaliteter, og flash-counter systemet ødelægger rigtig meget af gameplayet |
20/09-22 |
6/10 |
523. |
|
Utroligt velspillet historie, men præget af klichéer og en moralsk tvetydighed der håndteres så kluntet at det er umuligt at gætte hvad spiller prøver at sige. Kunne også nemt være ca. 7 timer kortere |
03/10-22 |
6/10 |
524. |
|
Bedre gameplay, flottere områder, og langt bedre historie gør 2'eren på alle måder til et meget bedre spil. Lider desværre stadig af stærke problemer med at formulere det moralske tema det prøver på |
03/10-22 |
8/10 |
525. |
|
Fantastisk actionspil af en klasse SNES'en slet ikke har nok af. Designet på en måde der belønner en aggressiv spillestil og konstant fremad momentum |
03/10-22 |
8/10 |
526. |
|
Hyggelig platformer med mange sjove idéer og unik styring. Men desværre også utroligt buggy og generelt utestet med en ekstremt ujævn sværhedsgrad |
04/10-22 |
5/10 |
527. |
|
For kort og for nemt, men andet loop hjælper på det. Hektisk kamp mod fjender er højdepunktet, da selve platformdelen er en smule triviel |
07/10-22 |
6/10 |
528. |
|
Flot og charmerende, men savner fuldstændig flow og action. Prøver mange interessante idéer, men de fleste formår blot at gøre spillet mere trægt at spille, og mange udfordringer er ugennemskuelige |
14/10-22 |
5/10 |
529. |
|
Habilt old school DQ-inspireret JRPG med meget charme og sjove puzzles i både byer og dungeons. Gør dog ikke meget for at skille sig ud, og mister en del point på at stoppe brat halvvejs igennem. |
31/10-22 |
6/10 |
530. |
|
På alle måder forbedret over del 1. Giver spilleren langt større frihed til at udforske verden på egen hånd og støbe sit eget eventyr, og puzzles og dungeons er ekstra godt designet |
31/10-22 |
8/10 |
531. |
|
Er enormt optaget af at minde spilleren om seriens egen fortid, men har samtidig ikke meget respekt for hele den genre samme serie respekterer. Hyggeligt, men føles meget ligegyldigt |
05/11-22 |
6/10 |
532. |
|
Bemærkelsesværdigt for sin evne til at bygge en mareridtsagtig klaustrofobisk stemning, selvom det nok kun er *delvist* overlagt. Mister lidt pusten når man bliver mere bekendt med mekanikerne bag det |
10/11-22 |
6/10 |
533. |
|
Interessant premis, men savner virkelig et gameplay-fokus. Prøver at være både action og puzzle, men ingen af delene er selvstændigt særlig helstøbt, mens vejen gennem spillet alt for lineær |
10/11-22 |
5/10 |
534. |
|
Et af de bedste bud på en genre der er kriminelt sjælden på SNES. Sjovt at genspille som de forskellige transformationer (eller helt uden dem!), men desværre er de alle lidt for nemme |
10/11-22 |
7/10 |
535. |
|
Meget sjovere end man skulle tro for et spil der blot er én lineær sti hele vejen. Føles tilpas arkadeagtigt, og tilfredsstillende at mestre de forskellige baner |
11/11-22 |
7/10 |
536. |
|
Når man lige overvinder det kluntede førstehåndsindtryk, er Tombi en fantastisk samling af interaktioner og puzzles i et unikt platformer-miljø. Har aldrig rigtig set andre spil helt som det her |
14/11-22 |
7/10 |
537. |
|
Meget stemningsfuldt (ingame i hvert fald), og spændende at spille gennem - men gameplay-mæssigt føles det lidt som en undskyldning, og ikke specielt involverende |
17/12-22 |
6/10 |
538. |
|
Hyggelig idé der formår at blande meget forskellige oplevelser til ét spil. Desværre lever det ikke altid helt op til sine egne ambitioner, og føles som om det burde have været meget mere substantielt |
18/01-23 |
6/10 |
539. |
|
Ægte destilleret run'n'gun som jeg sjældent har set gjort bedre. Alle fjender og udfordringer er designet med uhyggelig ekspertise, og lægger ikke fingre mellem på de højere sværhedsgrader. Must play! |
18/01-23 |
8/10 |
540. |
|
Mekanisk kikset, og kortspil-baserede bosskampe er enormt træge. Kan være underholdende når man vænner sig til det, men er næppe værd at beskæftige sig med for de fleste |
24/01-23 |
4/10 |
541. |
|
Meget hyggeligt point n click, uden reelle puzzles. Prøver at være et detektivspil, men forærer dig løsningerne |
05/02-23 |
5/10 |
542. |
|
Hæderligt eksempel på en klassisk action platformer, selvom timingen på alting føles lidt sært. Mangler en sidste bane med ordentlig udfordring. |
05/02-23 |
6/10 |
543. |
|
Vinder hånden på hjertet flere point på den fantastiske præsentation, men bag den gemmer sig også en ganske kompetent run'n'gun boss rush |
05/02-23 |
8/10 |
544. |
|
Meget hyggeligt throwback-FPS, brillierer på spændende områder, men selve gameplayet bliver drønhurtigt trivielt og ensformigt. Ikke på niveau med Doom og Quake, men en fin hyldest til begge |
06/02-23 |
6/10 |
545. |
|
Overraskende gennemført spil. Desværre er andelen af reel platform-gameplay relativt lille, og spillet stopper ligesom man føler det er kommet i gang. Når det er godt er det dog rigtig godt |
02/03-23 |
7/10 |
546. |
|
Flot fokus på at gå i en ny retning og rette op på de ting Doom 2016 manglede. Mere udfordrende og mere tilfredsstillende. Spillets dybde læner dog meget op ad de evner man unlocker undervejs |
02/03-23 |
8/10 |
547. |
|
Herlig stemning, kreativt design fyldt med sjove idéer. Det er utroligt så meget arbejde der er lagt i det spil i forhold til hvor lidt der er lagt i intuitiv styring eller gennemtestet banedesign |
02/03-23 |
4/10 |
548. |
|
Hvis man kan leve med spillets insisteren på aldrig at udfordre spilleren, er der stadig rigtig mange sjove og kreative påfund der gør Triple Deluxe til et af de sjoveste Kirby-spil jeg har prøvet |
09/03-23 |
7/10 |
549. |
|
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" |
16/03-23 |
5/10 |
550. |
|
Fantastisk gennemført leveldesign går til spilde i et spil hvor øjebliks-gameplayet er repetitivt og irriterende. Dårligt designede fjender, samt tilbagevendende kloak-baner trækker kraftigt ned |
03/05-23 |
4/10 |