451. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
452. |
|
Nok den mest kedelige/dovne singleplayer mode i Super Bomberman serien, men i det mindste er battle mode altid godt. |
20/01-21 |
6/10 |
453. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
20/01-21 |
7/10 |
454. |
|
Substantiel og udfordrende single player mode hvor man aldrig føles overpowered gør dette til en af de bedste i serien. Savner de store bosser, og kortet er virkelig dårligt, men alt andet er kvalitet |
20/01-21 |
8/10 |
455. |
|
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. |
20/01-21 |
3/10 |
456. |
|
Formår at holde et meget bedre fokus end sin forgænger, og hver verden er sin egen lille "dungeon". Flere gameplay elementer kan dog stadig være frustrerende, og sjældent særlig sjove. |
20/01-21 |
4/10 |
457. |
|
Sjovt platformspil der fungerer meget bedre end sine søskende på N64'eren, men udmærker sig ikke i forhold til bedre spil i genren. |
20/01-21 |
5/10 |
458. |
|
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. |
20/01-21 |
7/10 |
459. |
|
De individuelle udfordringer per bane er generelt kedelige og uinspirerede, især sammenlignet med de tidligere GB-spil. Ellers et meget fint koncept, der spiller som man kan forvente. |
20/01-21 |
6/10 |
460. |
|
Næsten magen til det forrige Max-spil, med et par tilføjelser der faktisk kun gør det mere frustrerende. |
20/01-21 |
6/10 |
461. |
|
I praksis en fin opfølger til Super Bomberman spillene, men grafikken er grim, og det medfølgende underlige perspektiv går kraftigt ud over spiloplevelsen. |
20/01-21 |
6/10 |
462. |
|
Et spil der takket være sin charme er mere end summen af dets delementer. Utroligt velspillede scener for et computerspil munder ud i en desværre lidt ligegyldig historie. |
17/02-21 |
6/10 |
463. |
|
Utroligt ambitiøst spil, med fem forskellige hovedpersoner og flere alternative måder at spille på for hver af dem. Virkelig god fortælling der desværre bliver lidt ligegyldig til sidst. |
17/02-21 |
6/10 |
464. |
|
Samler alt hvad der karakteriserer Yakuza-serien, og skærer ind til benet selvom det stadig har masser at byde på. Historien er medrivende og bærer spillet helt til slut. |
17/02-21 |
7/10 |
465. |
|
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. |
17/02-21 |
7/10 |
466. |
|
Rigtig sjovt alternativt bud på et "klassisk" Donkey Kong spil. Action-delen især fungerer godt, men spillets puzzle-baner kan blive lidt anstrengende i længden, og føles mere som ekstra arbejde. |
17/02-21 |
6/10 |
467. |
|
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene |
17/02-21 |
7/10 |
468. |
|
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning |
17/02-21 |
7/10 |
469. |
|
Simple mekaniker skaber en god dybde i hjernevridende puzzles, der dog aldrig tager længere end få minutter at knække. Mindre stressende end Lolo, men også noget enklere. |
21/02-21 |
7/10 |
470. |
|
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse |
24/02-21 |
6/10 |
471. |
|
Utroligt velgjort genskabelse af Blaster Master formlen, men lider under mange af de samme problemer. Kedelige dungeons og fantasiløst banedesign, holdes oppe af den tilfredsstillende styring |
03/03-21 |
6/10 |
472. |
|
Utroligt kreativ platformer der vidner om Konamis storhedstid. Føles langt mere velpoleret end det ser ud ved første øjekast. |
21/04-21 |
8/10 |
473. |
|
Fin styring, sjove setpieces og enkelte gode idéer hiver det op, men elendig pacing, frustrerende design og absurde bullet sponge fjender gør det til et væsentlig ringere spil end det burde have været |
27/04-21 |
5/10 |
474. |
|
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. |
27/04-21 |
4/10 |
475. |
|
Selvom deres kvalitet skinner igennem, føles flere af Capcom's Disney-licenser lidt letslupne. Little Mermaid tager dog prisen som det absolut dovneste. Fem ekstremt korte baner uden udfordring. |
27/04-21 |
3/10 |
476. |
|
En blanding af genkendelige fjendemønstre med unik geografi på hver bane skaber en sjov udfordring. Platforming er dog elendigt, og spillet er ret nemt indtil tredje loop indtræffer |
27/04-21 |
6/10 |
477. |
|
Føles som at lære grammatikregler for et fiktivt sprog hvilket er sjovere end det lyder. Man tvinges til at tænke meget mere udenfor boksen end man skulle tro i hvad der ellers ligner "simple" puzzles |
27/04-21 |
8/10 |
478. |
|
Hyggeligt puzzle spil med kreative gåder der aldrig føler at de gentager sig for meget. |
27/04-21 |
7/10 |
479. |
|
Fantastisk oplevelse. Et af de bedste eksempler på at gå på opdagelse i det ukendte jeg har oplevet i et spil. Kun de konstant presserende tekniske udfordringer afholder det fra 9-tallet |
27/04-21 |
8/10 |
480. |
|
Sudoku med mennesker. Fantastisk idé til et detektivspil, med en utroligt gennemført stemning. Er virkelig medrivende ca. halvvejs inde, men derefter savner man hurtigt nye mysterier. Flere spil af den type, tak! |
27/04-21 |
7/10 |
481. |
|
Som de andre spil i serien, byder dette på solidt gameplay og en lidt træt struktur, føles ligegyldigt og uambitiøst. Hvad skal man med alle de items man aldrig får brug for? |
27/04-21 |
6/10 |
482. |
|
Rodet historie, voldsomt pinlig dialog, konsekvensløst gameplay. Det eneste plus er de imponerende flot animerede Disney-scener. |
27/04-21 |
5/10 |
483. |
|
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil |
28/04-21 |
7/10 |
484. |
|
Noget af det bedste genren og arkadeplatformen har præsteret. Et studie i hvordan RNG kan bruges helt exceptionelt til at bygge et spil over splitsekunds beslutninger |
28/04-21 |
9/10 |
485. |
|
Formår at genskabe samme spilglæde som det bedste fra serien på trods af flere skridt væk fra arcade-formatet. Langt sværere end forgængerne, men absolut ligeså godt. |
28/04-21 |
9/10 |
486. |
|
Meget klassisk demonstration af genren i sin enkelthed. Meget simpelt, bygget over Final Fight formlen, men med sans for de små detaljer. Svært at slippe igen. |
16/05-21 |
8/10 |
487. |
|
Mekanisk hurtigere og sjovere end 2'eren, men nogle kampe trækker ud, især når fjender gemmer sig udenfor skærmen. JP-udgaven er ret nem på sværeste sværhedsgrad, men generelt bedre end den vestlige. |
16/05-21 |
8/10 |
488. |
|
Spartan X med kast, og kastet bliver der med alting, det er virkelig underholdende. Men også janky som kun Data East kan gøre det. |
19/05-21 |
6/10 |
489. |
|
Følger præmissen fra de gamle spil, men har sit helt eget flow, som en god efterfølger burde. Combo-systemet fungerer overraskende godt, men skaber do-or-die rytme der kan blive meget frustrende. |
25/05-21 |
8/10 |
490. |
|
Super habilt sovs-og-kartofler tæskespil, meget hurtigere og stort forbedret over 2'eren, men føles lidt simpelt og ensformigt til sammenligning med f.eks. Streets of Rage serien |
06/06-21 |
7/10 |
491. |
|
Fin struktur hvor man både tvinges til at lære hver figur at kende og kan vælge sine favoritter til forskellige baner. Nogle bosser er irriterende og kampsystemet savner dybde, men ellers ganske godt! |
07/06-21 |
6/10 |
492. |
|
Nærmest maskinel Dragon Quest-klon, genskaber næsten alle byggeklodserne fra forbilledet, men intet af hvad der gør den serie så speciel. Labyrintiske dungeons er spændende, men meget langtrukne. |
21/06-21 |
5/10 |
493. |
|
Et af de bedste arkadespil nogensinde. Ufattelig variation og ekstremt gennemført design af både baner og fjender, og en spilmekanik med en næsten uhørt dybde, især for genren. Som intet andet. |
05/08-21 |
10/10 |
494. |
|
Bedste run'n'gun i årevis, mildt sagt. Har et par bump på vejen, og især 3. bane er lidt kedelig, mens den sidste er alt for nem, men det er forfriskende med et helt nyt ufiltreret "arcade" actionspil |
04/10-21 |
8/10 |
495. |
|
Æstetisk og UI-mæssigt et kæmpe skridt tilbage i forhold til 5'eren, og ubdredelse er for dominerende en taktik, men derudover er det designmæssigt en fantastisk god polering af seriens grundkoncept. |
21/10-21 |
8/10 |
496. |
|
Tager lang tid at vænne sig til styringen, og komme sig over de unfair situationer spillet kan lide at plcere dig i. Men når det hele klikker, åbnes et utroligt tilfredsstillende taktisk gameplay |
10/11-21 |
8/10 |
497. |
|
Drypfodrer dig med små opgraderinger over utroligt lang tid, på både godt og ondt. I de værste tilfælde føles det utroligt grindy, men gameplay er grundlæggende sjovt. |
09/12-21 |
7/10 |
498. |
|
Adventurespil uden puzzles, men i stedet med fokus på utroligt velgjort prosa. Sætter sig selv en umådeligt høj standard som det ikke helt kan leve op til, men stadig en helt unik oplevelse! |
30/12-21 |
7/10 |
499. |
|
Hvis et spil konstant er bange for at spilleren ikke ved præcis hvor de skal hen, er det så et rigtigt Metroid-spil? Kortet er imponerende lavet, men forråder formålet med denne form for spildesign. |
14/01-22 |
6/10 |
500. |
|
Voldsomt flot spil, til tider også ret stemningsfuldt. Men fyldt med gentagelser og stort set berøvet for reel gameplay. Til trods for det kan det være svært at slippe. |
14/01-22 |
6/10 |