601. |
|
Et par gode bosskampe og udmærket styring der i den grad låner fra Mega Man - men elendigt og ensformigt fjendedesign trækker kraftigt ned. Frustrerende snarere end svært |
21/10-23 |
3/10 |
602. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
24/10-23 |
7/10 |
603. |
|
Medrivende eventyr med sjove påfund og en del "vægt" til det. Åbent nok design til at det føles tilfredsstillende at finde opgraderinger, der også sjældent blot er en "nøgle" der åbner nye områder |
31/10-23 |
7/10 |
604. |
|
Yderst middelmådigt platformspil der virker habilt ved første øjekast, men aldrig formår at blive mindeværdigt, og lider af flere irritationsmomenter |
31/10-23 |
4/10 |
605. |
|
Elendigt programmeret spil fuld af irriterende fejl og visuelle glitches. Det grundlæggende sidelæns action-gameplay er sjovt, men udforskning i de ensformige top-down områder er kedeligt |
31/10-23 |
5/10 |
606. |
|
Utroligt habilt action-RPG, især for sin alder og platformen. Måske lige lovlig uoriginalt, og områderne savner variation |
05/11-23 |
6/10 |
607. |
|
Ikke helt hvad man forventer ud fra navnet. Det meste af tiden går med at udforske sunkne skibe og lign. Føles lidt som et gyserspil, men udviser aldrig nogen umiddelbare trusler |
13/11-23 |
5/10 |
608. |
|
I forhold til moderne spil i genren, er det forfriskende med et komplet åbent og nonlineært "Metroidvania". Hæmmes dog af nogle dumme tekniske begrænsninger, der ikke var nødvendige for platformen |
14/12-23 |
7/10 |
609. |
|
På flere måde bedre end NES-udgaven, selvom den ikke helt har samme fantastiske flow. Det er to helt forskellige spil, og begge er virkelig gode, så begge bør opleves! |
19/12-23 |
7/10 |
610. |
|
Nærmest Fez 2. Bemærkelsesværdigt og imponerende, er ligeglad med om du går den rigtige vej gennem spillet. Blander for mange forskellige spiloplevelser sammen, men i det mindste er de alle gode. |
02/01 |
8/10 |
611. |
|
Endelig nye figurer i (næsten) ny setting, og med mere jordnære små historier som i det første Trails-spil. Dialogen og figurerne er ikke helt så medrivende, men det er et rigtig hyggeligt bekendtskab |
22/01 |
7/10 |
612. |
|
Forfriskende platform/shooter med rigtig sjovt gameplay der føles som om det burde være meget mere udbredt. Lidt ensformigt pga. strukturen, men positivt med en fail-state der føles betydningsfuld! |
24/01 |
8/10 |
613. |
|
Sjovt koncept, og egentlig underholdende nok, men sløjt udført. Et godt eksempel på hvordan platformsspil fungerede i 80'erne når udviklerne ikke helt vidste hvad de lavede |
25/01 |
4/10 |
614. |
|
Hæderlig Mega Man-like. Fin underholdning hvis man kan lide NES-spil som Batman, Kage eller Raf World, men har ikke rigtig noget unikt at byde på. Meget irriterende menu til meget simple funktioner |
25/01 |
5/10 |
615. |
|
Overraskende velspillende topdown platformer. Primært centreret omkring udforskning og navigering - når først du har hele spillet kortlagt bliver det ekstremt nemt, da man kan løbe udenom alle fjender |
25/01 |
7/10 |
616. |
|
Praktisk talt præcis det samme som Triple Deluxe. Meget typisk Kirby, og alt for nemt, men alligevel svært ikke at holde af. |
25/01 |
7/10 |
617. |
|
De tidlige baner er en virkelig god Contra-klon, men af en eller anden grund er alle de elendige designvalg samlet og klumpet sammen på de sidste to baner, i stedet for bare at være fjernet helt :( |
25/01 |
6/10 |
618. |
|
Undervurderet efterfølger til arkadeklassikeren, der går dybere i spillets mekanikker på mange sjove måder |
28/01 |
7/10 |
619. |
|
Rigtig sløv start, men når først spillet kommer rigtig i gang slår det faktisk JSR på flere punkter. Selvom det er nemt at holde en combo kørende er det super tilfredsstillende. Soundtrack skuffer dog |
05/02 |
8/10 |
620. |
|
Spektakulært puzzle-spil! Simple mekaniker muliggør vidt forskellige puzzles der aldrig ser genbrug trods det store antal. Jeg er målløs over hvor længe det fortsætter med at smadre forventningerne |
07/02 |
10/10 |
621. |
|
Mega Man med nærkamp, grapple og ekstremt hurtigt flow, fokus på speedrunning, og overraskende udfordrende bosskampe. Når det er godt er det ekstremt godt, men level design halter lidt efter |
16/02 |
7/10 |
622. |
|
Enkelte svagheder bliver hurtigt overdøvet af en ret fantastisk intern mytologi, med spændende setpieces og noget af det mest gennemarbejdede pixel art jeg har set siden Metal Slug! |
26/02 |
9/10 |
623. |
|
Utroligt dovent og uinspireret Castlevania-lite. Inti Creates' actionspil har altid haft en del pukler, men her er de tydeligere end nogensinde før, uden de store kvaliteter til at gøre op for det |
04/03 |
4/10 |
624. |
|
Skift mellem fem figurer med forskellige evner til at kortlægge en gigantisk underjordisk labyrint. Lyder som et fedt koncept, men størstedelen af spillet er lidt kedeligt designet |
04/03 |
6/10 |
625. |
|
Sløje puzzles, nemme og gentagende løsninger. Besynderlig skizofren stil, og en engine tydeligvis ikke designet til puzzles. Toppes med en pinligt derivativ historie om AI's potentiale for bevidsthed |
02/04 |
4/10 |
626. |
|
Genskaber en del af magien fra 1eren, som 2 og 3 ikke helt formåede, men har desværre sine egne problemer. Kunne have brugt færre og mere fokuserede udfordringer, men er som udgangspunkt virkelig godt |
04/04 |
7/10 |
627. |
|
Fin historie med gribende figurer og velskrevet dialog. 100% historiedrevet - 90% af tiden går med at vade gennem de samme steder i byen for at se om folk siger noget nyt, det bliver lidt trægt |
22/04 |
6/10 |
628. |
|
Ekstremt uambitiøst og klichepræget, bringer praktisk talt ingen idéer af sine egne. Styring er ok velgjort, men fjender er meget amatøragtigt designet. Ekstremt nemt. |
25/04 |
5/10 |
629. |
|
Fantastisk og simpel core gameplay. Jeg savner kun en højere udfordring med et mere langsigtet mål - og en mere arkadeagtig struktur, der ikke tillader at man bare står og hænger et sted |
26/04 |
7/10 |