Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
SumezRatings„Spis sundt og tro på dig selv“
6,6/10
|
|
||||||
# | Title | Comment | Date | Rating | ||
---|---|---|---|---|---|---|
101. |
|
På alle måder forbedret over del 1. Giver spilleren langt større frihed til at udforske verden på egen hånd og støbe sit eget eventyr, og puzzles og dungeons er ekstra godt designet |
31/10-22 | 8/10 | ||
102. |
|
Habilt old school DQ-inspireret JRPG med meget charme og sjove puzzles i både byer og dungeons. Gør dog ikke meget for at skille sig ud, og mister en del point på at stoppe brat halvvejs igennem. |
31/10-22 | 6/10 | ||
103. |
|
Flot og charmerende, men savner fuldstændig flow og action. Prøver mange interessante idéer, men de fleste formår blot at gøre spillet mere trægt at spille, og mange udfordringer er ugennemskuelige |
14/10-22 | 5/10 | ||
104. |
|
For kort og for nemt, men andet loop hjælper på det. Hektisk kamp mod fjender er højdepunktet, da selve platformdelen er en smule triviel |
07/10-22 | 6/10 | ||
105. |
|
Hyggelig platformer med mange sjove idéer og unik styring. Men desværre også utroligt buggy og generelt utestet med en ekstremt ujævn sværhedsgrad |
04/10-22 | 5/10 | ||
106. |
|
Fantastisk actionspil af en klasse SNES'en slet ikke har nok af. Designet på en måde der belønner en aggressiv spillestil og konstant fremad momentum |
03/10-22 | 8/10 | ||
107. |
|
Bedre gameplay, flottere områder, og langt bedre historie gør 2'eren på alle måder til et meget bedre spil. Lider desværre stadig af stærke problemer med at formulere det moralske tema det prøver på |
03/10-22 | 8/10 | ||
108. |
|
Utroligt velspillet historie, men præget af klichéer og en moralsk tvetydighed der håndteres så kluntet at det er umuligt at gætte hvad spiller prøver at sige. Kunne også nemt være ca. 7 timer kortere |
03/10-22 | 6/10 | ||
109. |
|
Bedre end Dread i den forstand at du faktisk har en smule input i hvor du går hen. Men mangler stadig mange af seriens bedste kvaliteter, og flash-counter systemet ødelægger rigtig meget af gameplayet |
20/09-22 | 6/10 | ||
110. |
|
På baggrund af GB'ens begrænsninger går Metroid 2 på kompromis med selve udforskningskonceptet, men en gennemtænkt struktur gør at det aldrig føles som et kompromis, og spillet er hele tiden spændende |
28/08-22 | 7/10 | ||
111. |
|
Charmerende, morsomt, og virkelig flot animeret. Men selvom grundidéen er sjov, har spillet svært ved at benytte det til fængende gameplay, især tank-kampene bliver hurtigt ensformige |
20/07-22 | 5/10 | ||
112. |
|
Man skal virkelig være vild med Inti's stil for at kunne finde noget at holde af her. Belønner spillere der udfordrer sig selv med højere ranking på banerne, men gør intet for at involvere resten |
11/07-22 | 4/10 | ||
113. |
|
Original, velfungerende vand-shooter der hurtigt bliver enormt hektisk når man når et par etager ind, og alt begynder at ramle sammen om ørerne på en. Et fornuftigt arcade-pace tåler mange ture gennem |
11/07-22 | 7/10 | ||
114. |
|
Super underholdende platform-skydespil med kvivskarp styring. Savner måske blot lidt udfordring og mere spændende scenarier der ikke bare involverer at tømme al sin ammunition helt hovedløst |
11/07-22 | 6/10 | ||
115. |
|
Mange sjove og originale påfund hjælper ikke på at helheden mangler, og spillet bare generelt føles rigtig skidt at spille |
04/07-22 | 5/10 | ||
116. |
|
En fin opdatering af klassikeren, der gør spillet lidt mere substantielt, men dog også uden nogen store tilføjelser. Den nye sidste bane føles som en fornuftig konklusion som originalen manglede |
04/07-22 | 7/10 | ||
117. |
|
Original tilgang til TPS genren med helt unikke ideer, minder om mobilt skydetelt. Det er sjovt, og wiimote styring styrker det faktisk! Inventory systemet er til gengæld irriterende og konsekvensløst |
20/05-22 | 7/10 | ||
118. |
|
Som 1'eren, men en overflod af ressourcer gør at man nærmest frit kan pløkke zombier ned som man lyster. Føles mindre presserende, men gør til gengæld godt brug af spændende setpieces |
11/05-22 | 7/10 | ||
119. |
|
Fantastisk flot og uendelig charmerende. Men et lineært historiefokus gør at det aldrig føles involverende at spille, og historien selv føles som om store dele mangler. Passionen kan dog mærkes stærkt |
11/05-22 | 6/10 | ||
120. |
|
Når man sætter sig for at planlægge sin rute gennem kortet på den måde der kommer længst med færrest resourcer før man næste gang kan gemme spillet, er følelsen som ingen andre spil. |
24/04-22 | 7/10 | ||
121. |
|
Masser af medrivende setpieces er spillets ene trækplaster. Prøver man at tilgå det som et spil bliver det hurtigt frustrerende, og pacing er et kæmpe skridt tilbage i forhold til forgængeren. |
22/04-22 | 6/10 | ||
122. |
|
Et næsten perfekt velbalanceret turbaseret RPG med mange oplevelser at byde på. Tager kun det gode fra Paper Mario-spillene, men forbedrer også kampsystemet betydeligt. Skal spilles på hard mode! |
13/04-22 | 8/10 | ||
123. |
|
En bizar dekonstruktion af JRPG-subgenren smidt ind i det typiske Yakuza framework, og det fungerer rigtig godt. Det nye Yokohama-område har masser af interaktive absurditeter der fastholder spilleren |
05/04-22 | 7/10 | ||
124. |
|
Fortrinligt spil der bliver ved med at forundre med sine originale lokaliteter. Men som mange andre open world spil, daler spændingen også en del så snart gentagelserne begynder at vise sig. |
05/04-22 | 8/10 | ||
125. |
|
Ser man tilbage på DS i dag står det klart at jeg faktisk har undervurderet det. Det er ikke bare hammergodt, det rykkede ved hele spilmediet og det er en velsignelse at det overhovedet eksisterer |
01/03-22 | 10/10 | ||
126. |
|
Fantastisk actionspil der gør nærmest alting rigtigt. Kombinerer en strategisk tilgang med tilfredsstillende præcision. Selv den sværere eu udgave er relativt nem, men spillet underholder uanset. |
23/02-22 | 8/10 | ||
127. |
|
Habilt Yakuza-spil, men står i skyggen af stort set alt andet i serien. Historien virker mere overflødig end nogensinde, og der er meget lidt at lave udover bare at følge den. |
20/02-22 | 5/10 | ||
128. |
|
Fantastisk balance mellem hastigheden på dit fly og indgående skud skaber en næsten zen-agtig oplevelse, hvor hver fjende tjener et formål. Der lægges konstant pres på spilleren, men trods det er det en ret nem 1CC |
20/02-22 | 8/10 | ||
129. |
|
Hyggelig shooter med meget varierende intensitet og kvalitet. Nogle steder afhænger det lidt for meget af udenadslære, mens andre bare er kedelige, men oftest er det svært at lægge fra sig |
20/02-22 | 7/10 | ||
130. |
|
Fantastisk gennemført shooter med et fornuftigt udvalg af sværhedsgrader til alle. Hver eneste bane byder på et utal af helt nye fjender og udfordringer. |
15/01-22 | 8/10 | ||
131. |
|
Voldsomt flot spil, til tider også ret stemningsfuldt. Men fyldt med gentagelser og stort set berøvet for reel gameplay. Til trods for det kan det være svært at slippe. |
14/01-22 | 6/10 | ||
132. |
|
Hvis et spil konstant er bange for at spilleren ikke ved præcis hvor de skal hen, er det så et rigtigt Metroid-spil? Kortet er imponerende lavet, men forråder formålet med denne form for spildesign. |
14/01-22 | 6/10 | ||
133. |
|
Adventurespil uden puzzles, men i stedet med fokus på utroligt velgjort prosa. Sætter sig selv en umådeligt høj standard som det ikke helt kan leve op til, men stadig en helt unik oplevelse! |
30/12-21 | 7/10 | ||
134. |
|
Drypfodrer dig med små opgraderinger over utroligt lang tid, på både godt og ondt. I de værste tilfælde føles det utroligt grindy, men gameplay er grundlæggende sjovt. |
09/12-21 | 7/10 | ||
135. |
|
Tager lang tid at vænne sig til styringen, og komme sig over de unfair situationer spillet kan lide at plcere dig i. Men når det hele klikker, åbnes et utroligt tilfredsstillende taktisk gameplay |
10/11-21 | 8/10 | ||
136. |
|
Æstetisk og UI-mæssigt et kæmpe skridt tilbage i forhold til 5'eren, og ubdredelse er for dominerende en taktik, men derudover er det designmæssigt en fantastisk god polering af seriens grundkoncept. |
21/10-21 | 8/10 | ||
137. |
|
Bedste run'n'gun i årevis, mildt sagt. Har et par bump på vejen, og især 3. bane er lidt kedelig, mens den sidste er alt for nem, men det er forfriskende med et helt nyt ufiltreret "arcade" actionspil |
04/10-21 | 8/10 | ||
138. |
|
Et af de bedste arkadespil nogensinde. Ufattelig variation og ekstremt gennemført design af både baner og fjender, og en spilmekanik med en næsten uhørt dybde, især for genren. Som intet andet. |
05/08-21 | 10/10 | ||
139. |
|
Nærmest maskinel Dragon Quest-klon, genskaber næsten alle byggeklodserne fra forbilledet, men intet af hvad der gør den serie så speciel. Labyrintiske dungeons er spændende, men meget langtrukne. |
21/06-21 | 5/10 | ||
140. |
|
Fin struktur hvor man både tvinges til at lære hver figur at kende og kan vælge sine favoritter til forskellige baner. Nogle bosser er irriterende og kampsystemet savner dybde, men ellers ganske godt! |
07/06-21 | 6/10 | ||
141. |
|
Super habilt sovs-og-kartofler tæskespil, meget hurtigere og stort forbedret over 2'eren, men føles lidt simpelt og ensformigt til sammenligning med f.eks. Streets of Rage serien |
06/06-21 | 7/10 | ||
142. |
|
Følger præmissen fra de gamle spil, men har sit helt eget flow, som en god efterfølger burde. Combo-systemet fungerer overraskende godt, men skaber do-or-die rytme der kan blive meget frustrende. |
25/05-21 | 8/10 | ||
143. |
|
Spartan X med kast, og kastet bliver der med alting, det er virkelig underholdende. Men også janky som kun Data East kan gøre det. |
19/05-21 | 6/10 | ||
144. |
|
Mekanisk hurtigere og sjovere end 2'eren, men nogle kampe trækker ud, især når fjender gemmer sig udenfor skærmen. JP-udgaven er ret nem på sværeste sværhedsgrad, men generelt bedre end den vestlige. |
16/05-21 | 8/10 | ||
145. |
|
Meget klassisk demonstration af genren i sin enkelthed. Meget simpelt, bygget over Final Fight formlen, men med sans for de små detaljer. Svært at slippe igen. |
16/05-21 | 8/10 | ||
146. |
|
Formår at genskabe samme spilglæde som det bedste fra serien på trods af flere skridt væk fra arcade-formatet. Langt sværere end forgængerne, men absolut ligeså godt. |
28/04-21 | 9/10 | ||
147. |
|
Noget af det bedste genren og arkadeplatformen har præsteret. Et studie i hvordan RNG kan bruges helt exceptionelt til at bygge et spil over splitsekunds beslutninger |
28/04-21 | 9/10 | ||
148. |
|
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil |
28/04-21 | 7/10 | ||
149. |
|
Rodet historie, voldsomt pinlig dialog, konsekvensløst gameplay. Det eneste plus er de imponerende flot animerede Disney-scener. |
27/04-21 | 5/10 | ||
150. |
|
Som de andre spil i serien, byder dette på solidt gameplay og en lidt træt struktur, føles ligegyldigt og uambitiøst. Hvad skal man med alle de items man aldrig får brug for? |
27/04-21 | 6/10 |