151. |
|
Hyggeligt puzzle spil med kreative gåder der aldrig føler at de gentager sig for meget. |
27/04-21 |
7/10 |
152. |
|
Føles som at lære grammatikregler for et fiktivt sprog hvilket er sjovere end det lyder. Man tvinges til at tænke meget mere udenfor boksen end man skulle tro i hvad der ellers ligner "simple" puzzles |
27/04-21 |
8/10 |
153. |
|
En blanding af genkendelige fjendemønstre med unik geografi på hver bane skaber en sjov udfordring. Platforming er dog elendigt, og spillet er ret nemt indtil tredje loop indtræffer |
27/04-21 |
6/10 |
154. |
|
Selvom deres kvalitet skinner igennem, føles flere af Capcom's Disney-licenser lidt letslupne. Little Mermaid tager dog prisen som det absolut dovneste. Fem ekstremt korte baner uden udfordring. |
27/04-21 |
3/10 |
155. |
|
Lige minimalistisk nok, spillets overworld føles uinteressant, mens dungeons er ensformige og meget langt fra Zelda-seriens kreativitet. Det er umuligt ikke at sammenligne med langt bedre spil. |
27/04-21 |
4/10 |
156. |
|
Fin styring, sjove setpieces og enkelte gode idéer hiver det op, men elendig pacing, frustrerende design og absurde bullet sponge fjender gør det til et væsentlig ringere spil end det burde have været |
27/04-21 |
5/10 |
157. |
|
Utroligt kreativ platformer der vidner om Konamis storhedstid. Føles langt mere velpoleret end det ser ud ved første øjekast. |
21/04-21 |
8/10 |
158. |
|
Utroligt velgjort genskabelse af Blaster Master formlen, men lider under mange af de samme problemer. Kedelige dungeons og fantasiløst banedesign, holdes oppe af den tilfredsstillende styring |
03/03-21 |
6/10 |
159. |
|
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse |
24/02-21 |
6/10 |
160. |
|
Simple mekaniker skaber en god dybde i hjernevridende puzzles, der dog aldrig tager længere end få minutter at knække. Mindre stressende end Lolo, men også noget enklere. |
21/02-21 |
7/10 |
161. |
|
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning |
17/02-21 |
7/10 |
162. |
|
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene |
17/02-21 |
7/10 |
163. |
|
Rigtig sjovt alternativt bud på et "klassisk" Donkey Kong spil. Action-delen især fungerer godt, men spillets puzzle-baner kan blive lidt anstrengende i længden, og føles mere som ekstra arbejde. |
17/02-21 |
6/10 |
164. |
|
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. |
17/02-21 |
7/10 |
165. |
|
Samler alt hvad der karakteriserer Yakuza-serien, og skærer ind til benet selvom det stadig har masser at byde på. Historien er medrivende og bærer spillet helt til slut. |
17/02-21 |
7/10 |
166. |
|
Utroligt ambitiøst spil, med fem forskellige hovedpersoner og flere alternative måder at spille på for hver af dem. Virkelig god fortælling der desværre bliver lidt ligegyldig til sidst. |
17/02-21 |
6/10 |
167. |
|
Et spil der takket være sin charme er mere end summen af dets delementer. Utroligt velspillede scener for et computerspil munder ud i en desværre lidt ligegyldig historie. |
17/02-21 |
6/10 |
168. |
|
I praksis en fin opfølger til Super Bomberman spillene, men grafikken er grim, og det medfølgende underlige perspektiv går kraftigt ud over spiloplevelsen. |
20/01-21 |
6/10 |
169. |
|
Næsten magen til det forrige Max-spil, med et par tilføjelser der faktisk kun gør det mere frustrerende. |
20/01-21 |
6/10 |
170. |
|
De individuelle udfordringer per bane er generelt kedelige og uinspirerede, især sammenlignet med de tidligere GB-spil. Ellers et meget fint koncept, der spiller som man kan forvente. |
20/01-21 |
6/10 |
171. |
|
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. |
20/01-21 |
7/10 |
172. |
|
Sjovt platformspil der fungerer meget bedre end sine søskende på N64'eren, men udmærker sig ikke i forhold til bedre spil i genren. |
20/01-21 |
5/10 |
173. |
|
Formår at holde et meget bedre fokus end sin forgænger, og hver verden er sin egen lille "dungeon". Flere gameplay elementer kan dog stadig være frustrerende, og sjældent særlig sjove. |
20/01-21 |
4/10 |
174. |
|
Frustrerende, trægt og ugennemskueligt. Selv de få steder hvor spillet rammer et fungerende flow formår det aldrig at være underholdende - måtte trække mig selv gennem spillet. |
20/01-21 |
3/10 |
175. |
|
Substantiel og udfordrende single player mode hvor man aldrig føles overpowered gør dette til en af de bedste i serien. Savner de store bosser, og kortet er virkelig dårligt, men alt andet er kvalitet |
20/01-21 |
8/10 |
176. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
20/01-21 |
7/10 |
177. |
|
Nok den mest kedelige/dovne singleplayer mode i Super Bomberman serien, men i det mindste er battle mode altid godt. |
20/01-21 |
6/10 |
178. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
179. |
|
Frustrerende, irriterende, og kedeligt at spille. Synd, for idéen er virkelig god, og der er en charme og et design af spillets verden, der er sjældent vidunderlig |
22/10-20 |
4/10 |
180. |
|
Gameplay er godt når det får tid til at ånde, men føles upræcist og forstyrres konstant af lange uinteressante historiesekvenser.
3D-perspektivet udnyttes flot, men spillet virker generelt uambitiøst |
19/10-20 |
5/10 |
181. |
|
Virkelig godt platformsspil, der kun lider under et lidt trægt tempo, og en generelt lav sværhedsgrad. Spillets special-baner udviser en standard man ville ønske hele spillet var designet efter! |
19/10-20 |
7/10 |
182. |
|
Et resource-baseret kampsystem kan være ret interessant men svært at designe, og Color Splash fejler ret slemt på det punkt. Det er synd, for resten af spillet er fænomenalt, og fyldt med sjove påfund |
06/10-20 |
7/10 |
183. |
|
Super charmerende spil, med en verden der bliver mere og mere spændende jo længere ind i det man kommer. Humoren er tilpas skarp, og underspillet. |
06/10-20 |
7/10 |
184. |
|
Rigtig meget at holde af, men meget af det begraves under en næsten ulidelig repetitiv struktur baseret på at gå tilbage hvor man kom fra. Igen og igen og igen... |
06/10-20 |
6/10 |
185. |
|
Fantastisk underholdende eventyr fyldt til randen med utrolige påfund. Enkelte elementer kunne være udført bedre, især våbensystemet, men generelt svært at sætte en finger på. |
22/09-20 |
8/10 |
186. |
|
Fantastisk oplevelse, og en af de bedste fortællinger jeg har set i et spil. Eneste bagside af medaljen er en uheldig historieudvikling der dog først kommer til at have indflydelse på efterfølgeren |
30/08-20 |
8/10 |
187. |
|
Fremragende eksempel på hvor god man kan lave en arkade-port på ellers noget svagere hardware. Det er "beskåret", men formår at være akkurat ligeså underholdende som originalen. |
26/08-20 |
7/10 |
188. |
|
En rigtig fin idé til en opfølgning af "Kung Fu" der på mange måder fungerer bedre end Vigilante, men bukker fuldstændig under pga. spillets komplet mangel på udfordring. Er færdigt på 10 min. |
11/08-20 |
4/10 |
189. |
|
Det tager lang tid før mekanikkerne klikker, men når først de sætter sig fast, er fornemmelsen af at løse de absurd krævende puzzles virkelig som intet andet. Savner dog en bedre pacing. |
05/08-20 |
8/10 |
190. |
|
Fantastisk sjovt spil, der desværre er alt for nemt, ikke mindst fordi man får et utal af ekstraliv hele tiden. Men spillet bæres af en sublim sans for flow og gameplay der ikke kan benægtes. |
05/08-20 |
6/10 |
191. |
|
Super velpoleret platform-brawler med perfekt styring og en virkelig gennemført sans for flow. Ren spilglæde, og lidt af en skjult perle på platformen. |
26/06-20 |
7/10 |
192. |
|
I bund og grund føles det som traditionel arcade platform brawl i den ret kort og lidt nemme ende, men det er virkelig tilfredsstillende at tæske sig vej gennem horder af monstre i en makro-verden. |
24/06-20 |
6/10 |
193. |
|
Solidt level design og helt perfekt styring, spillet demonstrerer virkelig NES-generationen fra sin absolute bedste side. Desværre er spillet enormt nemt og føles aldrig vildt involverende. |
24/06-20 |
6/10 |
194. |
|
Overraskende veludtænkt banedesign tvinger spilleren til gradvist at vænne sig til den unikke styring spillet er bygget omkring. Fortjener sin klassiker-status. |
24/06-20 |
7/10 |
195. |
|
På overfladen en fin hyldest til Ghouls n Ghosts og Black Tiger. Men under det, en rodet og skizofrenisk affære der blander positive indtryk med uforståeligt amatøragtige træk. Hvor gik det galt?! |
24/05-20 |
4/10 |
196. |
|
Ganske hyggeligt udforskning- og historie-drevet spil, der i sin tid satte godt skub i bølgen af indie-metroidvanias. Spillets primære fokus er dog på klassisk hop-og-skyd action. |
10/05-20 |
6/10 |
197. |
|
Forestil dig at det originale Castlevania 64 var blevet gennemtestet, og dette ville være resultatet. Bedre styring og kamera gør underværker, og løfter spillet fra ringe til faktisk ganske godt. |
14/04-20 |
6/10 |
198. |
|
På mange måder et dårligt spil, men forbliver spilbart nok til at det er svært ikke at blive underholdt af de mange sære påfund og hemmeligheder gemt overalt i spillet. |
14/04-20 |
5/10 |
199. |
|
I grunden et fint bud på hvordan CV-serien skulle overføres til 3D. Interessante, varierede baner og en tyk stemning trækker op, men bryder sammen under det ustyrlige gameplay og altødelæggende kamera |
30/03-20 |
4/10 |
200. |
|
Fantastisk velspillende spil, der belønner udforskning af banerne og indstudering af fjendernes mønster, men falder af på den på de sidste par baner, hvor det bliver alt for nemt. |
06/03-20 |
6/10 |