| 351. |
|
Underholdende og meget udfordrende, omend så kort at det i kraft af forsøget på at gøre det til en RPG-hybrid, ender med at føles mere som en prototype end et færdigt spil. |
03/11-14 |
6/10 |
| 352. |
|
Flot og stemningsfuld oplevelse, og unikt på SNES, men virker som om det sigter for højt, og savner indhold, og en mere strømlignet udfordring. Men det der er i spillet er fantastisk. |
27/10-14 |
6/10 |
| 353. |
|
Udfordrer 3'eren om pladsen som bedste klassiske Mega Man oplevelse. Geniale bosser, godt level design, stigende sværhedsgrad og endnu mere finpudset end forgængerne! |
22/10-14 |
8/10 |
| 354. |
|
Et af de bedste spil i den gamle Megaman serie, selvom det er ekstremt let. Det eneste spil i serien, hvor jeg faktisk gjorde brug af nogle subweapons. 32bit 2D-grafik er desuden altid lækkert! |
22/10-14 |
7/10 |
| 355. |
|
Som andre tidlige MM-spil, er der nogle tvivlsomme designbeslutninger, men faktisk ikke ligeså grelt som i 2'eren. Bortset fra få issues med styringen, er det solide gameplay allerede på plads her. |
20/10-14 |
7/10 |
| 356. |
|
Gør ikke noget som efterfølgerne ikke har gjort bedre eller ligeså godt, men er alt i alt virkelig velstøbt og næsten perfekt designet. Spilleglæde som ikke mange andre end Konami kunne dengang. |
19/10-14 |
7/10 |
| 357. |
|
Virkelig gennemført platformer, og noget af det bedste i genren i nyere tid. Har mange cheap kills og udenadslære, og styringen kan føles lidt sløv, men den samlede pakke gør det hele værd at opleve. |
24/09-14 |
7/10 |
| 358. |
|
Fantastisk og hæsblæsende actionspil med overraskende meget variation og godt spildesign. Satte en superhøj standard for både serien og genren. Ret svært, men med nok indlæring kan det sagtens takles. |
22/09-14 |
8/10 |
| 359. |
|
Et flot og underholdende platformsspil. Har desværre ikke meget replayværdi, men er meget habilt designet, og går hurtigt fra at være ligetil, til at være virkelig udfordrende. |
21/07-14 |
6/10 |
| 360. |
|
Et af højdepunkterne på NES'en, og et af de allermest finpudsede Mega Man spil. Mindeværdige bosskampe og gennemført level design. Sliding fungerer godt. Desværre en tand for nemt hen imod slutningen. |
07/03-14 |
8/10 |
| 361. |
|
En milepæl indenfor klassiske actionspil, og et spil man kan bruge timevis på at finpudse sine evner i. Et par meget klodsede designvalg skæmmer helheden, men bliver overdøvet af kvaliteten. |
07/03-14 |
7/10 |
| 362. |
|
En fin blanding af Driv3r og GTA med mere fokus på at have det sjovt, men den tunge GTA-struktur plager spillet, og dets tvivlsomme morale virker pinligt umodent |
10/01-14 |
6/10 |
| 363. |
|
Intelligent og underholdende. Udviklerne har forstået at skabe noget nyt i stedet for blot at ride på bølgen fra 1'eren. Ikke meget at komme tilbage til efter gennemførsel, men det er en god tur! |
10/01-14 |
7/10 |
| 364. |
|
På mange måder Oblivion om igen. Verden er bedre karakteriseret, men figurerne er stadig intetsigende. Spilsystemet er en smule forsimplet, og naturen ensformig, men der er stadig mange gode timer her |
10/01-14 |
7/10 |
| 365. |
|
Uhyggeligt velgjort, men stor mængde genbrug gør dog at der ikke er meget nyt at komme efter, og selvom de har genfundet det velsmurte gameplay er indtrykket af "eventyr" stadig svagere end originalen |
28/12-13 |
7/10 |
| 366. |
|
Et dybere og mere spilbart "alternativ" til 999, men selvom forløbet har flere interessante tanker bag, når spillets slutning dog ikke op på det legendariske plottwist der afluttede forgængere |
24/12-13 |
7/10 |
| 367. |
|
Gør mange af de ting, Uncharted-serien manglede, men taber desværre pusten undervejs og formår ikke at fastholde min interesse gennem det klichéfyldte klimaks. Dyre effekter alene skaber ikke spænding |
24/06-13 |
7/10 |
| 368. |
|
Generisk FPS blandet med en virkelig flot og gennemført verden, og en stor spand klichéer. Men mange sekvenser trækker ud, og spillet er helt generelt alt alt for langt til hvad det kan bære. |
26/05-13 |
5/10 |
| 369. |
|
Tredje spil i serien tager alt hvad der gjorde forgængerne godt, og tilføjer samtidig nytænkning der går helt i spænd med konceptet. Er samtidig et af de flotteste spil på Super Nintendo! |
15/11-12 |
8/10 |
| 370. |
|
Et fantastisk gensyn med en serie der ellers var tabt i 16bit alderen. Vedholder den samme grinding-balance, åbne gameplay og lalleglade historie, men ubehagelige tekniske fejltrin præger også spillet |
10/11-12 |
6/10 |
| 371. |
|
Indrømmet, at OiF er det bedste spil i serien, siger nok ikke så meget, men holder man af Ys-spillene, er det nok til at vide at man ikke kommer udenom det. Især de geniale bosskampe brillierer! |
15/10-12 |
7/10 |
| 372. |
|
Gameplayet fungerer overraskende godt når først man lærer det, men kommer ikke udenom at virke tilfældigt. Selvom jeg ikke er til "mædl", elsker jeg spillets selvironiske tilgangsvinkel til konceptet. |
30/09-12 |
6/10 |
| 373. |
|
Dårligt fortalt historie der mangler indlevelse, og nær intetsigende gameplay. Alle de sjove detaljer er der, men derudover lever MGS4 desværre ikke op til den fremragende arv fra forgængerne. |
29/09-12 |
6/10 |
| 374. |
|
Seriøs porno for Batman-fans, og er man ikke det kan man hurtigt blive det. Gameplaymæssigt ikke helt på højde med 1'eren, men ros til den vægt der er lagt i at lade alle figurerne komme til deres ret |
27/08-12 |
7/10 |
| 375. |
|
Langt om længe et godt og solidt Sonic-spil. Sammenblandingen af klassisk og moderne gameplay føles som nytænkning, og ikke bare et forsøg på at efterligne gamle succeser. Desværre en smule kort. |
07/08-12 |
7/10 |
| 376. |
|
Rigtig sjov platformer, men uden nogen af de kvaliteter der normalt har tradition for at løfte Mario-serien over konkurrencen. Det er en spil-og-glem oplevelse, men en god en af slagsen. |
03/08-12 |
6/10 |
| 377. |
|
Første indtryk tyder på et unødigt gammeldags koncept der skrider alt for langsomt frem, men jo flere timer man investerer i EO, jo mere får man igen. En af mine mest interessante spiloplevelser længe |
17/06-12 |
7/10 |
| 378. |
|
Udviser overraskende mange hæderlige kvaliteter man ser for sjældent, men er samtidig et perfekt eksempel på de mange faldgruber ved nutidens AAA-titler hvor for mange kokke let fordærver maden. |
24/01-12 |
7/10 |
| 379. |
|
Absolut fremragende! Afledt af alt hvad der har defineret genren gennem 30 år, og en hyldest til klassikerne, men forstår samtidig at skabe sin egen identitet, med udfordring og dybde. |
22/01-12 |
8/10 |
| 380. |
|
Man forstår godt at 2'eren er så efterspurgt, for her er virkelig et uudnyttet potentiale. De første par timer er klart de bedste og mest originale - desværre virker det hele forhastet nær slutningen. |
13/12-11 |
7/10 |
| 381. |
|
Som sædvanligt leverer Link og slænget en virkelig god spiloplevelse, men det samlede indtryk er overraskende ujævnt, og mange af de bump man støder på kunne Nintendo godt have udjævnet hvis de ville |
06/12-11 |
8/10 |
| 382. |
|
Vil utroligt gerne være Metroid, men prøver ikke på at være det. Fumlet styring, og lugter på alle måder af et discountspil. Flot grafik, men bliver ensformig efter to minutter. Ærgerligt. :( |
24/11-11 |
5/10 |
| 383. |
|
Alle bør prøve 999, men det er umuligt at opsummere i én score, da det som spil lader meget tilbage at ønske - kedelige genspilninger med meget trial and error. Men det hele giver meningen til sidst! |
23/11-11 |
6/10 |
| 384. |
|
Ikke noget rigtig godt spil, men en fantastisk og helt absurd oplevelse, man ikke skulle tro man kunne finde i nogen moderne spil. Som en fantastisk b-film, med flere overraskende geniale moment |
10/11-11 |
7/10 |
| 385. |
|
Et gensyn med Zelda64 minder mig om hvorfor jeg stadig synes det er en smule overvurderet, men beviser også hvor langt forud for sin tid det var. Der gik mange år før andre titler lærte denne kunst. |
12/10-11 |
8/10 |
| 386. |
|
Originalt spil der er lang tid om at fænge, men derefter fungerer det virkelig virkelig godt. Ville muligvis have været fantastisk med et lidt større budget. |
23/05-11 |
7/10 |
| 387. |
|
Morsomt spil, hyggeligt soundtrack. Gør intet forkert, men har heller ikke de store ambitioner. Underholdende, men ikke decideret godt. |
07/04-11 |
5/10 |
| 388. |
|
Revolutionerende spil der stadig i dag fungerer godt. Er overgået flere gange siden (primært af sig selv), men ser man bort fra det er det stadig et godt spil. Bedste fighter-soundtrack nogensinde. |
07/04-11 |
7/10 |
| 389. |
|
Underholdende og velfungerende actionspil, der på flere områder rækker udover standarden for genren. Fortjener på ingen måder den hårde kritik det har modtaget! |
07/04-11 |
6/10 |
| 390. |
|
Minder på mange måder om Phantom Hourglass men med en ENDNU mere kedelig overworld, og langt mere klodset styring der udgør spillets eneste udfordring. Eneste plus er en solid charme og unikke idéer |
30/03-11 |
5/10 |
| 391. |
|
En stor overraskelse i forhold til det sløve DS-spil. Spillet genfinder hvad der gjorde SMB3 sjovt, og deler det med 3 venner. Igen vægter Nintendo morskab over dybde, men det virker. Tæt på 9-tallet |
30/03-11 |
8/10 |
| 392. |
|
"Ophavsmand" til et utal af klassiske spilcitater. Gilbert og især Schafers humor kommer godt til udtryk, og spillets puzzles er noget af det bedste, der er set i genren. |
30/03-11 |
8/10 |
| 393. |
|
Et par skæve tiltag rykker ikke for meget ved det simple men alligevel utroligt dybe gameplay der kendetegner Wars-serien, og gør den til et taktisk kunststykke der tåler sammenligning med Skak |
30/03-11 |
7/10 |
| 394. |
|
Jeg var mange år om at lære at elske GH, men når først man lærer spillet godt at kende, suser man gennem det med en eksplosion i r*ven og overraskes konstant over de uhørt kreative bosskampe! |
30/03-11 |
8/10 |
| 395. |
|
Muligvis årsagen til at jeg troede alle vs-kampspil var generelt elendige indtil jeg endelig fik øjnene op for genren for omkring et årti siden. "Action-sten-saks-papir" opsummerer gameplayet. |
09/03-11 |
3/10 |
| 396. |
|
På mange måder det perfekte action-arcadespil.En stødt stigende, men altid fair sværhedsgrad samt et utal af hemmeligheder og veje gennem spillet giver masser at gå i gang med for high-score-nørder. |
08/02-11 |
8/10 |
| 397. |
|
Nok det eneste spil af denne type der har kunnet fænge mig. Det er sjovt at bruge lang tid på at tweake sine biler og få den bedste styring, men snart melder gentagelserne sig. |
08/02-11 |
7/10 |
| 398. |
|
Overraskende velgjort licensspil med bedre variation end normen for vestlige platformers. Styringen er uhåndterlig, men (for det meste) veltænkt leveldesign gør op for det. |
08/02-11 |
6/10 |
| 399. |
|
En masse gode idéer med enkelte frustrerende områder der trækker ned. Spillet er meget hurtigt overstået, og der er ikke meget der taler for at vende tilbage til det. |
08/02-11 |
5/10 |
| 400. |
|
Næsten magen til 1'eren. Man kan kritisere manglen på nytænkning, men ikke beklage sig over gentagelsen af succesopskriften. Jeg savner lidt af tankegangen fra Case Zero bevaret i den fulde titel. |
22/01-11 |
7/10 |