201. |
|
Sammenlignet med mere moderne skydespil går det meget langsomt, og sværhedsgraden har ikke en passende kurve. Dog stadig en stor klassiker, som bestemt er spilbar. |
28/01-06 |
4/10 |
202. |
|
Ikke på niveau med forgængerne, men den sædvanlige spilmekanik og stil er glimrende, hvilket sikrer en sjov spiloplevelse hele vejen igennem. Omend meget forudsigeligt. |
22/01-06 |
6/10 |
203. |
|
Typisk action-licensspil, der gameplaymæssigt fungerer, men bestemt ikke byder på noget nyt. Narnia-stemningen er dog hjemme takket været en udmærket audiovisuel side. |
22/01-06 |
5/10 |
204. |
|
Stemningsfuldt Bond-spil, der desværre er generelt forudsigeligt og kedeligt. Bilmissionerne er håbløse, men jetpacken er sjov. Bond var bedre i førsteperson. |
22/01-06 |
4/10 |
205. |
|
Singleplayerdelen er kort, triviel og generelt blottet for spænding - Killzone er bedre. Multiplayerdelen fungerer til gengæld udmærket, men er meget generisk - Halo er bedre. |
11/01-06 |
6/10 |
206. |
|
Med de rigtige modstandere er det et underholdende partyspil, som fungerer på de fleste planer. Det er dog meget traditionelt og lige-ud-af-landevejen, ligesom man savner forskellige forbedringer. |
10/01-06 |
5/10 |
207. |
|
Selv af et beat 'em up at være er det usædvanligt ensformigt, kontrolmæssigt dårligt og generelt trist at banke igennem. Eneste højdepunkt er stemningen, især lydsiden. Resten er direkte sørgeligt. |
10/01-06 |
3/10 |
208. |
|
Visuelt imponerende Onimusha-klon, som udmærker sig ved at være underholdende fra start til slut - selvom det bare går ud på at tæve sig igennem det alt. Det er dog temmelig kort. |
10/01-06 |
6/10 |
209. |
|
Mange point for stil og humor, som alene gør titlen interessant. Selve spillet er til gengæld usædvanligt svagt, med dårlig kontrol, irriterende fjender og skidt level design. Frustrerende. |
10/01-06 |
5/10 |
210. |
|
Relativt trivielt plot, men en herligt, charmerende figurgalleri. Kampene er sjove og man fænges af udviklingen. Det er en fornøjelse at opleve og deltage i historien, som et godt rollespil skal være. |
31/12-05 |
8/10 |
211. |
|
Engagerende og spændende oplevelse, der overbevisende sætter spilleren midt ind i filmen. Derfor er det også meget lineært - halvvejs bliver det desværre også noget ensformigt. |
26/12-05 |
6/10 |
212. |
|
Sam og (især) Max, og deres indbyrdes dialog, er det absolutte højdepunkt. Puzzlesne er lidt for ofte for ulogiske, og man savner klarhed i plottet. Generelt et charmerende og udfordrende adventure. |
27/11-05 |
6/10 |
213. |
|
Gameplaymæssigt er det godt nok kun en bleg kopi af Devil May Cry, men det audiovisuelle - upåagtet at det "bare" er lånt fra filmen - hæver oplevelsen voldsomt. Desværre noget ensformigt. |
24/11-05 |
6/10 |
214. |
|
Alt udenfor banen er overbevisende, og især karrieremuligheden er holdbar. Spillet på banen er en katastrofe, hvis PES er sammenligningsgrundlaget. AI'en og kontrollen ødelægger tilsammen det meste. |
24/11-05 |
4/10 |
215. |
|
Genbrugsgameplay i nye omgivelser. Spillet fungerer for størsteparten og er generelt underholdende, men efterlader konsekvent en fornemmelse af ufærdighed og tvivlsom teknik. |
02/11-05 |
5/10 |
216. |
|
Et simpelt og relativt velfungerende spil, som gør hvad det skal og ikke så meget mere. Verdenen er et spændende sted, som er sjovt at besøge, men banerne genbruges alt for meget. |
27/10-05 |
5/10 |
217. |
|
Et simpelt og sjovt koncept, der udnytter konsollen uden at det føles påklistret. Der er utallige små spilvariationer der sikrer lang tids underholdning, men omvendt savner man én hoved-spiltype. |
20/10-05 |
7/10 |
218. |
|
Meget simpelt spilkoncept, som giver en dejligt afslappende fornemmelse. Den audiovisuelle side hjælper meget denne trance-agtige fornemmelse, der måske ikke er oplevet siden Tetris. |
11/09-05 |
7/10 |
219. |
|
En fantastisk stemning og atmosfære, som kun de færreste vestlige spil formår at skabe. Selve spillet fungerer udmærket, men bliver hurtigt ensformigt og gentagende. Afveksling og fremdrift savnes. |
17/08-05 |
6/10 |
220. |
|
Blander flere genrer sammen på en frisk og charmerende måde til et unikt spil, der er lige så godt i dag som dengang, fordi det grundlæggende koncept fungerer. En desværre overset klassiker. |
11/08-05 |
7/10 |
221. |
|
Endnu et forfejlet spil i striben med den uheldige kombination filmlicens og beat 'em up. Det underholder et stykke tid, men bliver hurtigt meget ensformigt - og i forvejen er spilmotoren ikke god. |
05/08-05 |
3/10 |
222. |
|
Det er bare en arcaderacer, og det er bare Out Run i moderne udgave, men det er lige så sjovt som Out Run altid har været, og det er dermed blandt de absolut bedste arcaderacere. |
29/07-05 |
7/10 |
223. |
|
Spørgsmål: Hvordan er det fysisk muligt at ødelægge Puzzle Bobble-konceptet? Svar: Sæt hele spillet til at køre i slow motion og lav farverne så ens, at man ikke kan se forskel på kuglerne. Utroligt. |
29/07-05 |
2/10 |
224. |
|
Et af de absolut bedste 2d-skydespil. Alt er veludført - jeg kan endda lide musikken - og Kakusei-moden giver den ekstra mulighed for strategi, som gør at det også holder i længden. |
21/07-05 |
8/10 |
225. |
|
Der er ikke meget puzzlerkoncept over Challenge-moden, der slet ikke fungerer, og Puzzle-moden finder jeg bare kedelig. Kan højest bruges til tidsfordriv, og så er der sjovere måder at gøre det på. |
05/07-05 |
3/10 |
226. |
|
Imponerer stort med høj produktionsværdi kombineret med gameplay baseret på hidtil uset flydende kampe. Man keder sig aldrig, men det er trods alt meget repetivt og forudsigeligt samt kort og lineært. |
27/06-05 |
7/10 |
227. |
|
Håbløs styring, dårlige og lette puzzles samt mange irritationsmomenter. Men atmosfære og stil er meget flot, ligesom historie og personer har tilpas indhold til at fans vil se igennem svaghederne. |
18/06-05 |
4/10 |
228. |
|
Typisk førstepersonsskydespil der bliver bedre undervejs, som det så småt adskiller sig fra inspirationskilderne. Heldigvis er der ikke meget af arcadeorginalen tilbage, udover lidt tiltrængt humor. |
04/06-05 |
6/10 |
229. |
|
Fra start til slut en meget underholdende spiloplevelse takket været perfekt kontrol, veltilpasset sværhedsgrad samt korte, afvekslende baner. For sin genre et længere spil med god humor og teknik. |
31/05-05 |
7/10 |
230. |
|
Usædvanligt gennemført og velproduceret spil, der leverer meget og god underholdning. Opfrisker serien med meget bedre spilmekanik og stemning, men historien og puzzlesne er så svage som altid. |
08/05-05 |
8/10 |
231. |
|
Meget velpoleret hack'n'slash, der nok har mange interessante detaljer, men for størsteparten bare gimmicks. Verdenen og figurerne savner alvorligt personlighed, og det hele er for let og hurtigt. |
15/04-05 |
6/10 |
232. |
|
Formentligt det mest interessante og velspillende af Capcoms mange beat 'em ups fra perioden. Modsat meget andet i genren keder man sig ikke allerede efter første bane. |
13/04-05 |
6/10 |
233. |
|
Underholdende kampsystem kombineret med meget dybe udviklingsmuligheder og formentligt spilhistoriens morsommeste figurer og mellemsekvenser giver det sjoveste strategispil, jeg har oplevet. |
28/03-05 |
8/10 |
234. |
|
Gennemført, flot og velfungerende hele vejen igennem. De få nyskabelser der er, er der dog ikke meget nyt i. Et fint alternativ til Virtua Fighter, mens det ikke har noget på Soul Calibur-serien. |
03/03-05 |
7/10 |
235. |
|
På visse punkter meget flot, men på andre underligt grimt eller teknisk svagt. Nogle gange sjovt, men for det meste trivielt. Historie og personer fænger ikke, hvilket gør alt udenfor kamp kedeligt. |
10/02-05 |
5/10 |
236. |
|
Det overordnede problem er, at historien er uinteressant og personerne uvedkommende. Kampsystemet fungerer, men alle de andre rigtig gode elementer er reelt blot gentagelser. |
10/02-05 |
6/10 |
237. |
|
Halvhjertet platformspil med dårlige kampe samt en ensformig og uoverskuelig baneopbygning, der kombineret med dumme tidsgrænser skriger på et oversigtskort. Men den ekstra skærm bruges ikke rigtigt. |
16/01-05 |
3/10 |
238. |
|
Uanset hvor charmerende stilen er og hvor anderledes spiloplevelsen er, så ændrer det ikke på at det som spil vurderet er ensformigt, kort og kedeligt. Men en fin præsentation af muligheder med DS. |
11/01-05 |
4/10 |
239. |
|
Fantastisk langtidsholdbart spil der kombinerede det bedste fra alle hidtige fodboldspil og dertil tilføjede den nyskabende karrieredel med for sin tid ekstremt omfattende data. Og det holder stadig. |
01/01-05 |
7/10 |
240. |
|
Stilrent design og stemningsfulde lydeffekter giver en god atmosfære, men gameplayet leverer ikke noget nyt. Lineære og mekanisk gentagende baner kombineret med tekniske problemer trækker ned. |
30/12-04 |
6/10 |
241. |
|
Egentligt meget flot og sympatisk spil, men det hæmmes voldsomt af at kombinationen af genre og koncept er for begrænset. Det bliver alt for hurtigt alt for ensformigt. Genrefans bør dog se på det. |
05/11-04 |
5/10 |
242. |
|
Det er rigtigt at gå nye veje, men ændringerne er til det værre. Mangel på gåder, konsekvent angst og en relevant hovedperson. Historien er et fremskridt og den audiovisuelle side er igen fantastisk. |
11/09-04 |
6/10 |
243. |
|
Lettilgængelig, men samtidig dybt. Charmerende, men stadig spændende. Gentagende, men alligevel meget svært at lægge fra sig - i hvert fald et stykke tid. Længere inde i spillet går det noget i stå. |
25/08-04 |
7/10 |
244. |
|
Umiddelbart fyldt med forbedringer i forhold til det første spil, men stemningen, balancen og sværhedsgraden bliver aldrig det samme. Stadig et godt, klassisk eventyrspil, men uden den ekstra dybde. |
14/08-04 |
6/10 |
245. |
|
Gennemført godt gameplay i en fremragende atmosfære, med en bemærkelsesværdig balance gennem det meste af spilforløbet. Den permanente opfordring til udforskning overstiger irritationsmomenterne. |
06/08-04 |
8/10 |
246. |
|
Godt struktureret klassisk eventyrspil med mange gode gåder, en udmærket historie, interessante figurer og særpræget atmosfære, der tilsammen overskygger de tekniske mangler og ventetider. |
23/07-04 |
7/10 |
247. |
|
Originalt platformspil der både formår at være lettilgængeligt og dybt. Sværhedsgraden rammer en sjælden balance for arcadespil og spilmekanikken fungerer upåklageligt. En overset klassiker. |
18/07-04 |
7/10 |
248. |
|
For få (ikke mindst gode) minigames og stadig mange begrænsninger. Alligevel det klart sjoveste partygame, jeg har spillet. Der er ikke så mange ventetider og tilfældigheder som i Mario Party. |
14/07-04 |
5/10 |
249. |
|
Glædeligt at se et klassisk adventure, men det når aldrig genrens bedste. Dialogen er god, men mange opgaver er dårlige - kasseskubberi og stealth hører ikke hjemme her - og loadetiderne er horrible. |
10/07-04 |
5/10 |
250. |
|
Hele vejen igennem trist, overfladisk og uinspireret. Selvom Zelda har været til inspiration, så tåler dette spil ingen sammenligning med den klassisk serie. Formår slet ikke at fængsle. |
10/07-04 |
4/10 |