1. |
|
"Ingen kvaliteter overhovedet" opsummerer det meget godt. Formentligt den dårligste spiloplevelse jeg har haft. |
11/02-06 |
1/10 |
2. |
|
10 spiller Bomberman - få ting er bedre. Men spillet er plaget af dumme designvalg, såsom at man i holdkampe ikke kan se, hvem man er sammen med. Power ups'ne virker heller ikke helt godt balancerede |
27/09-03 |
6/10 |
3. |
|
3d grafikken er selvfølgelig forældet i dag, men alt i alt har Wings ellers alt der skal til. Intet andet spil har leveret den stemning og indlevelse i krigen som dette. |
15/11-03 |
7/10 |
4. |
|
Acceptabel spilmatisering af Rollerball, som set i bakspejlet primært lider under af, at det blev så voldsomt overgået af efterfølgeren. |
14/11-03 |
4/10 |
5. |
|
Acceptabelt forsøg på at genoplive beat 'em up-genren, men gameplayet er for svagt. Spiloplevelsen er for rodet og ensformig. |
02/11-03 |
4/10 |
6. |
|
Adventuregenren blandet med Sims-konceptet var næppe en god idé, men det altoverskyggende og ødelæggende problem med denne titel er de evindelige loadetider, der nærmest gør spillet ulideligt. |
21/02-06 |
2/10 |
7. |
|
Af de mange titler der forsøgte at leve op til LucasArts' adventures var dette vel det eneste, der gjorde det. Herligt hele vejen igennem. |
14/11-03 |
7/10 |
8. |
|
Aldeles herligt spil med sjov animation, morsom dialog og humoristiske puzzles, som giver mening og sjældent føles så låste og obskure som genren tenderer. I det hele taget blandt genrens allerbedste. |
24/03-07 |
8/10 |
9. |
|
Aldeles storartet strategispil, der vækker følelser og tanker i både sin vedkommende historie og taktisk dybe spilmekanik. Dertil en i spilsammenhæng uset sober og moden behandling af krig som tema. |
09/05-09 |
9/10 |
10. |
|
Aldeles trivielt skydespil, hvor man uengageret nedslagter alle stillestående fjender, uden nogen form for taktik eller afveksling. Visuelt er det skuffende, og filmsekvenserne gør det ikke bedre. |
21/10-18 |
4/10 |
11. |
|
Alene den audiovisuelle oplevelse sælger dette spil for mig. Det er smukt på en helt unik måde og fremstår eksemplarisk. Selve spiloplevelsen er også noget specielt. |
02/11-03 |
8/10 |
12. |
|
Alt er genkendeligt, med det er lutter glædelige gensyn, og alt er på vanligt kvalitetsniveau. De nye hovedpersoner giver tilpas nyskabelse, og den begrænsede længde er opnået ved at fjerne alt fyld. |
31/12-17 |
7/10 |
13. |
|
Alt for mange og alt for lette kampe plager det traditionelle JRPG, der til gengæld ofte brillerer med en spændende historie og et overvældende antal fine, dybe karakterer, der gør det besværet værd. |
16/07-10 |
6/10 |
14. |
|
Alt udenfor banen er overbevisende, og især karrieremuligheden er holdbar. Spillet på banen er en katastrofe, hvis PES er sammenligningsgrundlaget. AI'en og kontrollen ødelægger tilsammen det meste. |
24/11-05 |
4/10 |
15. |
|
Basalt velfungerende, men kampene bliver ikke rigtig sjove, og historien er en triviel omgang løben frem og tilbage. Selvom figurerne dermed bliver spillets force, så er de stadig ikke mindeværdige. |
14/05-21 |
5/10 |
16. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
17. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
18. |
|
Begyndelsen lover meget godt, men den skæve sværhedsgrad kræver for mange ligegyldige kampe og udstiller den langsomme udvikling i historien og den jævne dialog. Bedre balance havde gjort underværker. |
24/04-10 |
5/10 |
19. |
|
Bestemt en klassiker, men også ret simpelt og til tider slemt præget af tilfældigheder pga. dårlig styring. Det skal spilles med den originale arcadecontroller. Men stadig sjovt når man er to. |
12/11-03 |
5/10 |
20. |
|
Bestemt ikke Sierras bedste, men stadig ganske underholdende. |
11/11-03 |
5/10 |
21. |
|
Bestemt ikke uden charme på en lidt dum måde, men først og fremmest er det bare for dumt. Alene at køre fra det ene til det andet sted var en udfordring uden lige. |
11/04-04 |
3/10 |
22. |
|
Bevarer forgængernes kvaliteter i forbedret, omend spilmekanisk mere ensformig udgave. Til gengæld er det omsider lykkes at få historien med, så man ultimativt engagerer sig fuldt i galaksens skæbne. |
15/06-12 |
8/10 |
23. |
|
Bevarer forgængernes stil og overordnede charme, men uden at bidrage. Mange gåder er kun variationer over tidigere, og historien folder sig først ud til sidst, og svigter dermed oplæggets potentiale. |
04/08-12 |
6/10 |
24. |
|
Biler, babes, Bond. Ingen af delene fungerer rigtigt i sammenhængen. Det er som tre spil i ét, men hvad hjælper det, når det er tre dårlige spil? |
06/04-04 |
2/10 |
25. |
|
Blander flere genrer sammen på en frisk og charmerende måde til et unikt spil, der er lige så godt i dag som dengang, fordi det grundlæggende koncept fungerer. En desværre overset klassiker. |
11/08-05 |
7/10 |
26. |
|
Blegnede teknisk mod konkurrenten Lotus, men en udmærket karrieremode for to spillere gjorde det alligevel værd at bruge tid på. |
12/11-03 |
4/10 |
27. |
|
Bliver meget hurtigt ensformigt og formår end ikke at tilfredsstille denne fan af beat 'em up-genren. |
07/11-03 |
4/10 |
28. |
|
Blottet for originalitet og udfordring, men som ren og skær arcadeunderholdning er det bare direkte sjovt - ikke mindst takket været det meget velfungerende bevægelseskabinet. |
21/10-11 |
6/10 |
29. |
|
Både selve spillet og kabinettet er lavet med respekt for oplægget, og giver tilsammen en engagerende og hektisk oplevelse. Det er meget scriptet, men dermed også tilpas afvekslende. |
07/10-18 |
6/10 |
30. |
|
Bød ikke rigtigt på noget nyt i forhold til det første Manhunter-spil, men stadig en af de bedste Sierra-serier - hvis ikke den bedste. |
11/04-04 |
5/10 |
31. |
|
Dansk 2d-skydespil af arcadekvalitet. Utroligt flot og med et interessant våbenudvalg. I dag går det dog lidt for langsomt sammenlignet med genrens udvikling. |
30/09-03 |
6/10 |
32. |
|
Datidens Advance Wars, med mere dybde, men mindre historie og charme. |
11/11-03 |
6/10 |
33. |
|
De fleste nyere amerikanske arcadespil er direkte dårlige, men det her er tydeligt bedre - godt hjulpet på vej af fint brug af fantastisk licens. Måske kan det endda vise sig at gemme på mere godt. |
30/10-07 |
5/10 |
34. |
|
De tre skærme imponerer og øger indlevelsen, men som arcadespil er det meget sløvt og simulationspræget og deraf ikke nær så underholdende som de beslægtede After Burner og Sky Target. |
24/11-07 |
4/10 |
35. |
|
De tre spilbare hovedpersoner gør det lette og hyggelige eventyrspil mere interessant, men der er nogle tekniske problemer og en del sjusk. Ærgerligt at man ikke kan udforske Hogwarts mere. |
19/09-07 |
4/10 |
36. |
|
Definitionen på et elendigt spil. Omtrent alting er galt. 5 fps i en WipeOut-klon? Hvorfor udgiver man det her i Europa og lader perler forblive i Japan? |
06/04-04 |
1/10 |
37. |
|
Definitionen på kedsomhed. De lange ventetider afbrydes til tider af middelmådige minispil, der ofte er ubalancerede og sjældent specielt sjove. Konceptet er grundlæggende godt, udførslen forkert. |
07/04-04 |
3/10 |
38. |
|
Dejligt hurtigt kampsystem der sammen med gode replikker let gør det op for klare klichéer i en solid omgang RPG-underholdning. Genrens højdepunkt på Dreamcast. |
02/11-03 |
7/10 |
39. |
|
Dejligt klassisk Sierra-adventure. Jeg husker stadig at have gennemført det klokken 6 om morgenen, efter at have siddet hele natten med det. |
12/11-03 |
6/10 |
40. |
|
Delphine går lidt frem i blinde med deres første adventure - det gør spilleren også til tider i forsøget på at finde de bittesmå objekter. Et flot spil, men uden humor. |
12/11-03 |
5/10 |
41. |
|
Delvis mislykket forsøg på at gøre serien voksen. Mangler charme og har gameplay-mæssige huller, som man kan ignorere og stadig få en stor oplevelse. Bedst uden sammenligning med resten af serien. |
02/11-03 |
7/10 |
42. |
|
Den generiske men velfungerende spilmekanik overstråles af de atmosfæriske omgivelser, men det er især de velspillede hovedpersoner og den europæiske ånd der fænger og fængsler én i spillets univers. |
01/01-11 |
7/10 |
43. |
|
Den grundlæggende mekanik og universet er som altid meget velfungerende og finpudset, men historien er ligegyldig og bringer intet nyt til figurerne. For meget genbrug, nærmest venstrehåndsarbejde. |
31/12-14 |
6/10 |
44. |
|
Den halvdel der udgøres af kampe er velfungerende, men den anden halvdel der udspiller sig i mellem - dialog, historie og aktiviteter - er uengagerende tidsspilde, og milevidt fra forgængerens niveau. |
25/02 |
6/10 |
45. |
|
Den ulidelige løben rundt i ucharmerende omgivelser afbrydes kun af dårlige minispil og kampe mod ikke-eksisterende AI. Musikken er lige så ensformig som resten af spillet, og teknikken er ringe. |
04/04-08 |
2/10 |
46. |
|
Dengang ret enestående forsøg på bilsimulator, men reelt ikke særlig spilbart eller interessant. I hvert fald ikke i dag. |
15/11-03 |
3/10 |
47. |
|
Der er ikke meget puzzlerkoncept over Challenge-moden, der slet ikke fungerer, og Puzzle-moden finder jeg bare kedelig. Kan højest bruges til tidsfordriv, og så er der sjovere måder at gøre det på. |
05/07-05 |
3/10 |
48. |
|
Der gik mange timer med dette, dengang et RPG betød at finde rundt i ensformede gange og kæmpe omfattende kampe med ensformige fjender. |
11/11-03 |
5/10 |
49. |
|
Det bedste af de klassiske spil i serien. Det hele hænger bedre sammen og der er ikke så mange åbenlyse svagheder. |
11/04-04 |
6/10 |
50. |
|
Det bedste af Larry-spillene, som jeg husker dem. Tilpas balance mellem humor og fornuft gjorde det både spilbart og underholdende. |
11/04-04 |
5/10 |