101. |
|
Gennemarbejdet og velfungerende spil, der strukturelt langt overgår forgængeren, men til gengæld er stilmæssigt kedelig og forudsigeligt. Lider under følelsen af, at man har prøvet det hele før. |
03/12-10 |
6/10 |
102. |
|
Enormt gennemført gameplay og spildesign samt fantastisk musik, der tilsammen gør spillet evigt ungt. Men på visse punkter - fx historien - for uambitiøst og begrænset til at være fantastisk. |
26/09-10 |
8/10 |
103. |
|
Enormt gennemført gameplay og spildesign samt fantastisk musik, der tilsammen gør spillet evigt ungt. Men på visse punkter - fx historien - for uambitiøst og begrænset til at være fantastisk. |
26/09-10 |
8/10 |
104. |
|
Flot, engagerende og spændende spil, der rykker mediet markant indenfor interaktiv fortælling. Desværre hænger personerne ikke sammen, hvilket ultimativt skader mere end det ligegyldige gameplay. |
26/09-10 |
7/10 |
105. |
|
Stilren men også meget trist og generisk dungeon crawler, der er så irriterende fjendtligt og gammeldags hardcore, at det får Etrian Odyssey til at virke varmt og imødekommende. |
22/08-10 |
3/10 |
106. |
|
Første halvdel føles som en lidt mekanisk gengivelse af forgængeren, men som den rørende historie folder sig ud, bliver det svært at slippe. Trods meget genbrug, skiller det sig stadig sympatisk ud. |
12/08-10 |
7/10 |
107. |
|
En fascinerende, intens oplevelse med fremragende spildesign og stemning, båret af effektive audiovisuelle virkemidler. Temaet kunne have været mere elegant uddybet, men helheden er prisværdig modig. |
30/07-10 |
8/10 |
108. |
|
Alt for mange og alt for lette kampe plager det traditionelle JRPG, der til gengæld ofte brillerer med en spændende historie og et overvældende antal fine, dybe karakterer, der gør det besværet værd. |
16/07-10 |
6/10 |
109. |
|
Større, flottere og dybere end forgængeren, men knap så charmerende. Sværhedsgraden svinger en del og sex-fikseringen er malplaceret. Ellers stadig interessant og velfungerende. |
11/07-10 |
6/10 |
110. |
|
Space Harrier/Panzer Dragoon-light gameplay, men den fantastiske audiovisuelle oplevelse er det hele værd. Specielt sidste bane er en unik oplevelse, der i min definition er kunst. |
11/07-10 |
8/10 |
111. |
|
Space Harrier/Panzer Dragoon-light gameplay, men den fantastiske audiovisuelle oplevelse er det hele værd. Specielt sidste bane er en unik oplevelse, der i min definition er kunst. |
11/07-10 |
8/10 |
112. |
|
Interessant blanding af genrer, som medvirker til en gennemgående spændende oplevelse. Mange delelementer er dybe og velproducerede. Historie og personer er dog ligegyldige, og moralen tvivlsom. |
19/05-10 |
6/10 |
113. |
|
Begyndelsen lover meget godt, men den skæve sværhedsgrad kræver for mange ligegyldige kampe og udstiller den langsomme udvikling i historien og den jævne dialog. Bedre balance havde gjort underværker. |
24/04-10 |
5/10 |
114. |
|
En enormt flot og interessant verden, der bruges til en grundlæggende spændende og tematisk relevant historie, der desværre ikke følges til ende. Manglen på eventyr udstiller genrens begrænsninger. |
16/04-10 |
7/10 |
115. |
|
Visuelt og teknisk overlegen perlerække af boss-kampe, der dog medfører at helheden føles mere som en interaktiv demo end et helstøbt spil. Også derfor er det et enestående spil. |
05/04-10 |
7/10 |
116. |
|
Klodset, brutalt, ensformigt og ucharmerende hack'n'slash, som slet ikke har fanget seriens ånd og kvaliteter (ingen co-op!), og nærmest får originalen til at ligne et mesterværk i sammenligning. |
23/03-10 |
3/10 |
117. |
|
Udfordrende spil der kræver tilvænning, men så åbner sig op i en både flot, interessant og spændende oplevelse, der på mange områder var forud for sin tid. Slowdown irriterer til tider. |
07/03-10 |
7/10 |
118. |
|
Udfordrende spil der kræver tilvænning, men så åbner sig op i en både flot, interessant og spændende oplevelse, der på mange områder var forud for sin tid. Énknaps-controller giver en del problemer. |
07/03-10 |
7/10 |
119. |
|
En unik sympatisk og poetisk oplevelse, der blander Rez og Katamari med grønne græsmarker, og som uden ord udtrykker mere mening og fremprovokerer flere følelser end langt de fleste spil. |
25/02-10 |
8/10 |
120. |
|
Meget primitiv dungeon crawler, som et eller andet sted må respekteres for ikke at lade som om det er mere end dét. Er man til selvpineri, er her hardcore sværhedsgrad og utallige irritationsmomenter. |
13/02-10 |
3/10 |
121. |
|
Meget flot og tiltrækkende, men allerede efter få timer fremstår de ekstremt lineære baner og triste kampe som lutter gentagelser, hvor man føler sig mere som beskuer end spiller - og keder sig. |
13/02-10 |
5/10 |
122. |
|
Enormt fængslende SRPG, der byder på masser af indhold og dybde, trods en begrænset historie. I forhold til den skuffende 2'er føles spillet igen helt friskt og humoren er blandt mediets allerbedste. |
03/02-10 |
7/10 |
123. |
|
Tilpas kort og afvekslende Zelda-inspireret spil med fine detaljer og actionelementer, trods problemer med styring og kollisioner. Figurer og omgivelser er flotte at se på, men desværre ikke at høre. |
24/01-10 |
6/10 |
124. |
|
En generelt imponerende produktionskvalitet - at kravle op i det højeste kirketårn og kigge udover Venedig er en oplevelse. Lidt ensformigt, så et kortere og sværere spil havde dog ikke skadet. |
11/01-10 |
7/10 |
125. |
|
Et gennemarbejdet og velfungerende strategispil, der primært lider af at føles som lutter gentagelser fra Colonization og Settlers, uden helt at opnå dybden eller charmen fra disse store klassikere. |
03/01-10 |
6/10 |
126. |
|
Hverken de abrupte missioner eller det forvirrende perspektiv generer det underholdende Tower Defense-koncept. Historien, figurerne og den sympatiske stemning efterlader dog det største indtryk. |
19/12-09 |
7/10 |
127. |
|
Eksemplarisk udført sympatisk og afdæmpet spil, som mange burde lade sig inspirere af, og som er en meget tiltrængt afveksling fra normen. Selve udfordringerne bliver dog lidt ensformige med tiden. |
28/11-09 |
7/10 |
128. |
|
Unik og modig forfriskning af RPG-genren, der stritter i mange retninger. Kræver stor indsats i begyndelsen, som først belønnes når spilmekanikken og personerne udfolder sig. Audiovisuelt imponerende. |
28/11-09 |
8/10 |
129. |
|
Sødt standardrollespil med humoristiske højdepunkter og bizarre musical-sange, men også dræbende kedelige dungeons og latterligt lette kampe, der gør spillet meget ensformigt trods "længden". |
31/10-09 |
5/10 |
130. |
|
Spirituel opfølger til Shadow Of Memories, dog uden samme dybde eller føling for figurerne. Momentvis dykker historien effektivt ned i paradokset ved tidsrejser, men spillet tager aldrig konsekvensen. |
17/10-09 |
5/10 |
131. |
|
Sløv start med unødvendig dialog, men som hovedhistorien træder i karakter og trådene falder på plads, engageres man i den spændende, omend meget konstruerede, interaktive fortælling. |
07/10-09 |
6/10 |
132. |
|
Fin opdatering af klassikeren, som både er tro mod originalen og tilføjer masser af gode elementer i en moderne opsætning. Som highscore-spil er det god underholdning, men ikke så meget mere. |
11/07-09 |
5/10 |
133. |
|
Teknisk og spilmekanisk kompetent og velsmurt, men den MMO-agtige opbygning kombineret med manglende historie gør hurtigt oplevelsen ensformig og kedelig - og de kendte Tales-figurer hjælper ikke. |
04/07-09 |
4/10 |
134. |
|
Masser af charme, humor og dybde samt et for genren meget forfriskende jordnært univers, der langt overstiger det umiddelbart ensformige, omend meget velfungerende, spilkoncept. |
21/06-09 |
8/10 |
135. |
|
Typisk fjollet amerikansk racerspil, der både er grimt at se på, dårligt at styre og kedeligt at spille. Teknologisk føles det ti år ældre, end det egentligt er. |
21/05-09 |
3/10 |
136. |
|
Et gennemgående flot og velpoleret skydespil, der trækker på den gennemarbejdede og velfungerende spilmekanik fra Caves tilsvarende. Kræver meget at mestre, men det vedbliver at være sjovt at forsøge. |
11/05-09 |
7/10 |
137. |
|
Aldeles storartet strategispil, der vækker følelser og tanker i både sin vedkommende historie og taktisk dybe spilmekanik. Dertil en i spilsammenhæng uset sober og moden behandling af krig som tema. |
09/05-09 |
9/10 |
138. |
|
Meget ligegyldigt og temmelig usmageligt lyspistolspil uden nogen form for afveksling eller dybde - det er bare aftrækkeren i bund hele tiden. Kun geværerne trækker op. |
30/04-09 |
3/10 |
139. |
|
Simplistisk spilmekanik der fuldstændig overgåes af en ofte meget opfindsom historie, med gakkede og geniale figurer, der overrasker med stor dybde i både sympatiske og afstumpede personligheder. |
29/04-09 |
7/10 |
140. |
|
Tiltrækkende flot og umiddelbart gennemarbejdet RTS, der dog lider af himmelråbende idiotiske designvalg, som i nogle missioner er irriterende og i andre fuldstændig spolerer gameplayet. Unødvendigt. |
03/04-09 |
4/10 |
141. |
|
Spændende omend forvirrende og uforløst historie, der lades i stikken af et ekstremt lineært forløb, hvor spilmekanikken er begrænset til at bevæge sig til det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. |
14/03-09 |
4/10 |
142. |
|
Fornøjeligt og charmerede spil med fin historie, der både i sin visuelle stil og gameplay udskiller sig markant. Det er meget velkomment med et spil, hvor man rent faktisk skal tænke selv igen. |
13/03-09 |
7/10 |
143. |
|
Dungeon crawler der har enkelte nye idéer, men ellers er særdeles gammeldags, meget tidskrævende og bare gennemgående hardcore. For genrefans er der masser af timers spil (eller spild, om man vil). |
08/03-09 |
5/10 |
144. |
|
Grimt og forældet RTS, der er absurd tålmodighedskrævende. De lange dialogscener er komplet ligegyldige og gameplayet så enerverende langsomt, at tiden i bogstaveligste forstand går i halv hastighed. |
07/01-09 |
2/10 |
145. |
|
Typisk japansk SRPG, der ikke tilnærmelsesvis når fx Disgaea i dybde, humor eller originalitet, men det er generelt charmerende, hyggeligt og tilgængeligt - og det er meget velegnet til en håndholdt. |
05/01-09 |
6/10 |
146. |
|
Hogwarts er levende og stort at udforske - spillets absolutte force. Men der er nærmest intet indhold derudover, så det bliver hurtigt trættende at løbe frem og tilbage mellem kedelige mini-opgaver. |
14/12-08 |
3/10 |
147. |
|
Meget velfungerende, underholdende og afvekslende spil, der føjer sig fint til serien, uden at overgå den. Der er lidt tekniske problemer, for meget renden frem-og-tilbage og tam slut-boss-kamp. |
04/08-08 |
7/10 |
148. |
|
Flot produceret RTS som det er fornøjeligt at sidde og level'e up med, omend det i længden bliver repetitivt og strategisk for simpelt. Sat i FFX- eller FFVII-universet havde været mere interessant. |
30/07-08 |
6/10 |
149. |
|
I forhold til TC1 og 2 er "ærtebøssen" udskiftet med en tung maskinpistol, som gør spillet meget mere udfordrende og intenst. Fra start til slut finpudset og gennemarbejdet til et af genrens bedste. |
16/06-08 |
6/10 |
150. |
|
Ganske imponerende og finpudset blanding af TC og Crisis Zone med en fin stil og lidt nye elementer, som resulterer i genrens måske bedste spil. |
16/06-08 |
6/10 |