| 301. |
|
Mange figurer med mange minder. Generelt velfungerende og det er også et godt spil i denne konvertering, men nogle dumme design-beslutninger (EO) og den ubrugelige controller trækker ned. |
06/04-04 |
5/10 |
| 302. |
|
Som sin forgænger et fantastisk spil, men det er for meget sin forgænger. Visse dybere problemer er justeret væk, men nye er kommet til. Man må forlange mere. Selvstændigt set dog stadig fremragende. |
05/04-04 |
8/10 |
| 303. |
|
Som sin forgænger et fantastisk spil, men det er for meget sin forgænger. Visse dybere problemer er justeret væk, men nye er kommet til. Man må forlange mere. Selvstændigt set dog stadig fremragende. |
05/04-04 |
8/10 |
| 304. |
|
Godt og nytænkende spil (for genren), som bestemt udskiller sig. Men hele det defensive koncept vil næppe tiltale alle og spillet har en del fejl og mangler. Dog tæt på at kravle højere op. |
05/04-04 |
6/10 |
| 305. |
|
Fin nytænkning med den store verden og rollespilselementerne som fanger interessen, men til sidst bliver det spilmæssigt for ensformigt. Både baner og bosser er meget uinspirerede. |
05/04-04 |
5/10 |
| 306. |
|
På næsten alle tekniske og kunstneriske områder et meget imponerende spil. Desværre er det for ensformigt, men alligevel også relativt kort. Rollespilselementerne savnes stort. |
28/03-04 |
7/10 |
| 307. |
|
Ganske omfattende med mange områder og mange (svage) bosser. Visse elementer af magisystemet fungerer godt, mens musikken skuffer. Til tider så lidt lineært, at man spilder meget tid. |
27/03-04 |
7/10 |
| 308. |
|
Gennemgående fornøjeligt med tilpas sværhedsgrad. En god oplevelse, omend lidt ensporet og til tider ubalanceret. Gennemføres på fire timer effektiv, men længden virker dog passende. Meget lineært. |
24/03-04 |
6/10 |
| 309. |
|
Meget velfungerende, men også meget velkendt. Bortset fra den sidste "ekstra mission" er der intet nyt i spillet, der samtidig er alt for kort og alt for let. Men altså stadig meget velfungerende. |
24/03-04 |
6/10 |
| 310. |
|
Fremragende og gennemsympatisk spil. Figurerne, historien, gameplayet, designet. Alt fungerer. Om noget er der lidt for meget stealth og lidt for lidt udforskning. |
01/03-04 |
8/10 |
| 311. |
|
Meget overvældende i sin omfangsrighed, men også ganske charmerende. Desværre er historien begrænset og gentagelserne for mange. Spillet er simpelthen for langtrukken. |
16/02-04 |
6/10 |
| 312. |
|
Middelmådig platformer med for meget udenadslære og for lidt "reelt" gameplay. For svingende sværhedsgrad, med svage bosser. Grafikken er flot, men skader spillet med elendig kollisionsdetektion. |
26/01-04 |
5/10 |
| 313. |
|
Reparerer igen de ting der gik galt med 2'eren. Muligheden for at kreerere sine egne baner var genial. |
25/01-04 |
6/10 |
| 314. |
|
Gør hvad det skal, men ikke så meget mere. Udmærket stemning, men til sidst ligner det alligevel bare det meste andet. Nogle unikke oplevelser venter dog i multiplayer. Det er fedt at være dino. |
25/01-04 |
5/10 |
| 315. |
|
Meget dårlig konvertering, der konstant generer spiloplevelsen. Den frustrerende sværhedsgrad gøres værre af dårlig kontrol, mudret grafik og mange og lange loadetider. |
13/01-04 |
3/10 |
| 316. |
|
Svag historie og endnu svagere dialog gør det ikke op for dårligt gameplay i dette sympatiske og stemningsfulde, men også ekstremt langtrukne eventyrspil. Frihedsfaktoren skader blot spillet. |
26/12-03 |
5/10 |
| 317. |
|
Samme gode grundkerne som forgængeren og nu også med variation og dybde. Både teknisk og kunstnerisk fremragende. Indenfor sin genre en usædvanlig helstøbt oplevelse. |
19/11-03 |
8/10 |
| 318. |
|
Excellerer på alle tekniske områder, men imponerer ikke på de fortællemæssige. Dialogen er usædvanlig kedelig og den brat afsluttende historie efterlader for meget. Har også flere irritationsmomenter. |
19/11-03 |
6/10 |
| 319. |
|
En skændsel mod Shining-serien. Kedelig hack'n'slash uden dybde og indhold - og ingen pausemulighed! Kun multiplayeraspektet holder mig fra at gå længere ned i skalaen. |
18/11-03 |
3/10 |
| 320. |
|
Klar forbedring af sidste års Bond-spil, med mange velfungerende elementer. Visse ting holder dog stadigvæk ikke. |
17/11-03 |
6/10 |
| 321. |
|
Meget god blanding af klassisk Castlevania-sværhedsgrad og de mere moderne spil. Til tider savner det dog sjæl og balance, men giver i hvert fald udfordring til mange timer. |
17/11-03 |
7/10 |
| 322. |
|
Humor og originalitet udover det sædvanlige. Nogle puzzles er dog noget trivielle og ensformige (labyrinter er egentligt ikke ret sjove...). |
15/11-03 |
7/10 |
| 323. |
|
Flot grafik og fin lydside, men... Utroligt langsomt og begrænset gameplay. Super Nashwan og Bitmap Shades er dog uforglemmelige... |
15/11-03 |
3/10 |
| 324. |
|
3d grafikken er selvfølgelig forældet i dag, men alt i alt har Wings ellers alt der skal til. Intet andet spil har leveret den stemning og indlevelse i krigen som dette. |
15/11-03 |
7/10 |
| 325. |
|
Meget pænt, men også noget kedeligt skydespil. Langsom kontrol sætter sine begrænsninger. |
15/11-03 |
3/10 |
| 326. |
|
Ganske underholdende platformspil, omend noget langsomt og ikke særligt specielt. |
15/11-03 |
4/10 |
| 327. |
|
Dengang ret enestående forsøg på bilsimulator, men reelt ikke særlig spilbart eller interessant. I hvert fald ikke i dag. |
15/11-03 |
3/10 |
| 328. |
|
Af de mange titler der forsøgte at leve op til LucasArts' adventures var dette vel det eneste, der gjorde det. Herligt hele vejen igennem. |
14/11-03 |
7/10 |
| 329. |
|
Virkelig flot spil, der dengang efterlod et enormt indtryk. Set tilbage er det et ret elementært beat 'em up, der tilmed har nogle kontrolproblemer. |
14/11-03 |
4/10 |
| 330. |
|
Formentligt bedste racerspil på Amigaen. For en gangs skyld en god Sega-arcadekonvertering. |
14/11-03 |
6/10 |
| 331. |
|
Acceptabel spilmatisering af Rollerball, som set i bakspejlet primært lider under af, at det blev så voldsomt overgået af efterfølgeren. |
14/11-03 |
4/10 |
| 332. |
|
Noget så usædvanligt som et originalt platformspil. Er muligvis en del bedre hvis man for alvor formår at mestre bolden. Hvilket jeg åbenbart ikke gjorde... |
14/11-03 |
5/10 |
| 333. |
|
Det original Sim-spil gjorde virkelig en stor forskel og var dengang enestående. I dag må man sige at det er overgået mange gange, men stadig spilbart på sin forholdsmæssige enkelthed. |
14/11-03 |
6/10 |
| 334. |
|
Enestående to spiller-funktion i udmærket horisontalt skydespil. I modsætning til arcadeversionen er sværhedsgraden også menneskelig. |
14/11-03 |
6/10 |
| 335. |
|
Meget mere interessant end sin forgænger, med meget dybere indhold. |
14/11-03 |
5/10 |
| 336. |
|
Teknisk (og til dels artistisk) usædvanligt overbevisende, men spillet i sig selv er altså ikke ret overbevisende. |
14/11-03 |
3/10 |
| 337. |
|
Fantastisk fremskridt for genren. Humor på et helt nyt plan og alt går op i en højere enhed. Fremragende. |
14/11-03 |
8/10 |
| 338. |
|
Sammen med sin forgænger genrens højdepunkt. Intelligent, humorfyldt og med passende puzzles. Herfra blev det aldrig det samme fra undertegnedes synspunkt. |
14/11-03 |
8/10 |
| 339. |
|
Fantastisk stemning og stil, som nok overskyggede det kiksede i tidsopdelingen og actionscenerne. Uspilleligt uden harddisk. |
14/11-03 |
6/10 |
| 340. |
|
Det er svært at sige hvordan fascinationen af dette spil opstod, for det er jo egentligt bare dumt Dragon's-Lair-dø-og-lær-gameplay. Men dengang var det sjovt. |
14/11-03 |
4/10 |
| 341. |
|
Meget solid opdatering af det første spil, hvor det meste nu gik op i en højere enhed. Det største problem er, at det bliver ensformigt i længden. |
14/11-03 |
7/10 |
| 342. |
|
Utroligt nyskabende for sin tid, men også begrænset af at være det første i "gude-genren" og dermed begående alle fejlene. Om ikke andet fortjener Peter Molyneux sin status for dette. |
14/11-03 |
6/10 |
| 343. |
|
Hvor underligt og ærgerligt at denne kombination af manager- og fodboldspil aldrig siden er blevet overgået. Jeg har savnet noget lignende lige siden Kick Off 2 vippede forgængeren af pinden. |
14/11-03 |
6/10 |
| 344. |
|
Jeg ved ikke om det her er "originalen", men konceptet er i hvert fald både originalt, udfordrende og sjovt. Ikke mindst når man er to om at bygge rør, så samarbejdet virkelig kommer på prøve. |
14/11-03 |
6/10 |
| 345. |
|
Meget god arcadekonvertering af meget godt arcadespil. Et af de klassiske spil som holder hele vejen frem til i dag - også selvom man spiller alene. |
14/11-03 |
7/10 |
| 346. |
|
Spændende klassisk adventure, som også har et par ganske morsomme minispil. De værste svagheder fra "forgængeren" Future Wars er luget ud eller forbedrede. |
14/11-03 |
6/10 |
| 347. |
|
På én gang enormt begrænsende og simplistisk for genren, men samtidig noget man altid kan spille, og som altid er sjovt når man kæmper mod hinanden. Strategi ultra-light. |
14/11-03 |
5/10 |
| 348. |
|
Et klassisk platform/skydespil der virkelig blev spillet mange gange. God to-spiller-funktion, musik og mulighed for at købe våben undervejs. Dog også noget langsomt og lidt besværlig styring. |
14/11-03 |
6/10 |
| 349. |
|
Herlig blanding af opfindsomhed og b-filmsklichéer, der står som et meget stort minde. I dag kan man selvfølgelig godt se, at det var LucasArts' første forsøg med SCUMM. |
14/11-03 |
7/10 |
| 350. |
|
Redder sig på fin stemning og især god lyd. Stadig meget lineært og langt bagud konkurrenterne i selve gameplayet. Styringen er heller ikke for god. |
12/11-03 |
5/10 |