451. |
|
Sødt nok lille RPG, som man godt kan spille, hvis der ikke er et bedre at kaste sig over. Fornuftig introduktion til genren. |
02/11-03 |
5/10 |
452. |
|
Sødt standardrollespil med humoristiske højdepunkter og bizarre musical-sange, men også dræbende kedelige dungeons og latterligt lette kampe, der gør spillet meget ensformigt trods "længden". |
31/10-09 |
5/10 |
453. |
|
Tager alt det gode fra det første spil og gør det bedre. Karrieredelen kan spilles igen og igen og i multiplayer er det evigt ungt. |
03/11-03 |
7/10 |
454. |
|
Tager alt fra det første spil og forbedrer det. Enestående morsomt i 4 player kampe og har samtidig en tilpas balance og dybde, selvom det måske ikke virker sådan, ved første øjekast. |
02/11-03 |
7/10 |
455. |
|
Tales-kernen fungerer fint, kampene er sjove og det klassiske setup er rart. Historien er dog ofte volapyk, sværhedsgraden lav og produktionskvaliteten middelmådig, så det er figurerne der redder det. |
11/01-14 |
6/10 |
456. |
|
Teknisk (og til dels artistisk) usædvanligt overbevisende, men spillet i sig selv er altså ikke ret overbevisende. |
14/11-03 |
3/10 |
457. |
|
Teknisk meget imponerende og utroligt gennemarbejdet. Men springet til 3d har ødelagt meget af charmen fra de andre Metroids. For mange gentagelser og for dårlig styring. |
02/11-03 |
7/10 |
458. |
|
Teknisk middelmådigt og umiddelbart meningsløst. Men giver man sig tiden, er der logik og system i det hele. En dybde der er langt større end normalt for genren og god to spiller-funktion. |
02/11-03 |
8/10 |
459. |
|
Teknisk milepæl, der kombinerer solidt gameplay med humor og opfindsomhed. Bedre bliver det ikke på MegaDrive og på flere punkter må selv Metal Slug være misundelig. |
02/11-03 |
8/10 |
460. |
|
Teknisk og spilmekanisk kompetent og velsmurt, men den MMO-agtige opbygning kombineret med manglende historie gør hurtigt oplevelsen ensformig og kedelig - og de kendte Tales-figurer hjælper ikke. |
04/07-09 |
4/10 |
461. |
|
Teknisk primitivt, men der er noget fornøjeligt ved det gammeldags og mindre idiotsikrede spildesign. En stor del af Zelda-magien er der også blevet plads til. |
23/02-06 |
6/10 |
462. |
|
Tidsnulstillingen spolerede totalt oplevelsen for mig og står som noget af det elendigste spildesign. Sørgeligt, for ellers virker spillet interessant og er ret sikkert godt, hvis man lægger indsatsen |
07/11-03 |
6/10 |
463. |
|
Til tider flot spil, der i det store hele ligner en let og blød udgave af det første After Burner. Motion-kabinettet når heller ikke tilnærmelsesvis 1986-modellen hvad angår funktion eller udseende. |
26/10-07 |
5/10 |
464. |
|
Til tider ret plat og ret åndssvagt, men også med en ret unik hårdkogt stil med et glimt i øjet, som det er svært ikke at elske. I hvert fald redder den de gameplaymæssige og tekniske begrænsninger. |
30/09-03 |
6/10 |
465. |
|
Tilbage i den kedelige stil fra seriens første spil og med det ligeså kedelige interface som de andre spil fra samme periode. Kedeligt. |
11/04-04 |
3/10 |
466. |
|
Tilpas kort og afvekslende Zelda-inspireret spil med fine detaljer og actionelementer, trods problemer med styring og kollisioner. Figurer og omgivelser er flotte at se på, men desværre ikke at høre. |
24/01-10 |
6/10 |
467. |
|
Tiltrækkende flot og umiddelbart gennemarbejdet RTS, der dog lider af himmelråbende idiotiske designvalg, som i nogle missioner er irriterende og i andre fuldstændig spolerer gameplayet. Unødvendigt. |
03/04-09 |
4/10 |
468. |
|
Tiltrækkende originalt univers og velfungerende grundkoncept, men historiens sløve pacing og det omfattende genbrug af områder kræver enorm tålmodighed. Altsammen er løst i den overlegne efterfølger. |
01/01-11 |
6/10 |
469. |
|
Trivielt og usmageligt lyspistolspil, der fremstår som noget der burde være udkommet ti år tidligere, hvis man ser bort fra nogle tekniske detaljer. Opfylder alle negative fordomme overfor spilmediet. |
30/10-07 |
3/10 |
470. |
|
Trods alderen er spilkonceptet stadig forfriskende og uopdyrket territorie. Historien er spændende og personerne velintegrerede, så man lever med de tekniske mangler og nogle helt urimelige bosskampe. |
25/12-10 |
7/10 |
471. |
|
Typisk action-licensspil, der gameplaymæssigt fungerer, men bestemt ikke byder på noget nyt. Narnia-stemningen er dog hjemme takket været en udmærket audiovisuel side. |
22/01-06 |
5/10 |
472. |
|
Typisk fjollet amerikansk racerspil, der både er grimt at se på, dårligt at styre og kedeligt at spille. Teknologisk føles det ti år ældre, end det egentligt er. |
21/05-09 |
3/10 |
473. |
|
Typisk førstepersonsskydespil der bliver bedre undervejs, som det så småt adskiller sig fra inspirationskilderne. Heldigvis er der ikke meget af arcadeorginalen tilbage, udover lidt tiltrængt humor. |
04/06-05 |
6/10 |
474. |
|
Typisk japansk SRPG, der ikke tilnærmelsesvis når fx Disgaea i dybde, humor eller originalitet, men det er generelt charmerende, hyggeligt og tilgængeligt - og det er meget velegnet til en håndholdt. |
05/01-09 |
6/10 |
475. |
|
Tæt på arcadeperfekt konvertering af et udmærket koncept - i hvert fald når man spiller to mand sammen. Bliver dog noget ensformigt. |
11/11-03 |
5/10 |
476. |
|
Uanset hvor charmerende stilen er og hvor anderledes spiloplevelsen er, så ændrer det ikke på at det som spil vurderet er ensformigt, kort og kedeligt. Men en fin præsentation af muligheder med DS. |
11/01-05 |
4/10 |
477. |
|
Uden maraccas er det direkte kedeligt, med er det enormt underholdende - både at spille og se på. Samtidig slipper man for at bevæge sig helt så ekstremt som i dansespillene, så alle kan være med. |
02/11-03 |
7/10 |
478. |
|
Udfordrende spil der kræver tilvænning, men så åbner sig op i en både flot, interessant og spændende oplevelse, der på mange områder var forud for sin tid. Énknaps-controller giver en del problemer. |
07/03-10 |
7/10 |
479. |
|
Udfordrende spil der kræver tilvænning, men så åbner sig op i en både flot, interessant og spændende oplevelse, der på mange områder var forud for sin tid. Slowdown irriterer til tider. |
07/03-10 |
7/10 |
480. |
|
Udmærket drejning af Bubble Bobble-konceptet og måske historiens sødeste spil. Dog noget irriterende kollisionssystem. |
07/11-03 |
6/10 |
481. |
|
Umiddelbart fyldt med forbedringer i forhold til det første spil, men stemningen, balancen og sværhedsgraden bliver aldrig det samme. Stadig et godt, klassisk eventyrspil, men uden den ekstra dybde. |
14/08-04 |
6/10 |
482. |
|
Umiddelbart meget godt klassisk adventure med meget af det hele. Men jeg må trække ned pga. en fejl i spillet, der gjorde, at jeg aldrig fik gennemført det. Kampene virker også malplacerede. |
12/11-03 |
6/10 |
483. |
|
Umiddelbart spændende kombination af Zelda og Sim City, men ensformigheden sætter nok for hurtigt ind. For lidt historie og for meget tilfældige huler. |
07/11-03 |
6/10 |
484. |
|
Underholdende kampsystem kombineret med meget dybe udviklingsmuligheder og formentligt spilhistoriens morsommeste figurer og mellemsekvenser giver det sjoveste strategispil, jeg har oplevet. |
28/03-05 |
8/10 |
485. |
|
Underligt upoleret spil, der både indtryksmæssigt og spilmæssigt virker meget utilfredsstillende. Det indarbejder dog nogle nye idéer, som skiller spillet lidt ud og formentligt giver en større dybde. |
20/05-04 |
4/10 |
486. |
|
Undervandstemaet er en god afveksling fra de typiske terrorister og rumvæsner, men omvendt bliver det relativt hurtigt ensformigt, og der er ikke mange overraskelser derfra. |
07/11-07 |
4/10 |
487. |
|
Unik og modig forfriskning af RPG-genren, der stritter i mange retninger. Kræver stor indsats i begyndelsen, som først belønnes når spilmekanikken og personerne udfolder sig. Audiovisuelt imponerende. |
28/11-09 |
8/10 |
488. |
|
Unikt koncept, der dog nok er for simplistisk for sit eget bedste som spil betragtet. Som en slags interaktiv radiokanal virker det dog glimrende. Herlig soundtrack. |
02/11-03 |
6/10 |
489. |
|
Usædvanligt gennemført og velproduceret spil, der leverer meget og god underholdning. Opfrisker serien med meget bedre spilmekanik og stemning, men historien og puzzlesne er så svage som altid. |
08/05-05 |
8/10 |
490. |
|
Utrolig lækkert med flot grafik, lyd og styring. Men variationen er nærmest ikke-eksisterende og det ødelægger til stor grad et enormt potentiale. Mere, mere, mere... |
02/11-03 |
6/10 |
491. |
|
Utroligt nyskabende for sin tid, men også begrænset af at være det første i "gude-genren" og dermed begående alle fejlene. Om ikke andet fortjener Peter Molyneux sin status for dette. |
14/11-03 |
6/10 |
492. |
|
Utroligt ubalanceret, men stadigvæk sjovt. Og så er der jo også... Dolphins Rule! |
09/11-03 |
6/10 |
493. |
|
Veksler gentagende mellem at være ensformigt og overrumplende. Følelseskoldt og rørende. Banalt og dybt. Dystopisk og livsbekræftende. Ultimativt uforglemmeligt. |
14/03-19 |
8/10 |
494. |
|
Velfungerende adventure der primært plages af ikke at være rigtigt unikt. Det er på mange punkter for hverdagsagtigt, omend det naturligvis også har sin charme. |
11/04-04 |
6/10 |
495. |
|
Velfungerende Bond-spil, men det gør sig ikke for alvor bemærket. Dertil er det for forudsigeligt og trivielt. |
01/11-03 |
5/10 |
496. |
|
Veludført moderne udgave af Ikari Warriors og Commando, omend det ikke for alvor byder på noget nyt eller på anden måde skiller sig ud. |
06/04-04 |
6/10 |
497. |
|
Virkelig flot spil, der dengang efterlod et enormt indtryk. Set tilbage er det et ret elementært beat 'em up, der tilmed har nogle kontrolproblemer. |
14/11-03 |
4/10 |
498. |
|
Virkelig god stemning, men mod slutningen går det lidt af sporet og de gameplaymæssige aspekter af gameplayet var også til at overse med en del ulogiske puzzles. |
11/11-03 |
6/10 |
499. |
|
Virkelig godt håndværk. Alt det tekniske holder og der er masser af dybde selvom man sidder alene - ret godt gået af et decideret multiplayerspil. |
02/11-03 |
7/10 |
500. |
|
Virkelig godt koncept fra Sensible Software. Af uforklarlige grunde tabte jeg dog lysten til det, før det var gennemført. Men krig har stadig aldrig været så sjovt... |
11/11-03 |
6/10 |