X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
KeenKeenSkrevet 06/09-11 18:56 


dubdubdub
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/09-11 19:18, rettet 06/09-11 19:24 
DET er sgu alligevel et fedt dubstep-nummer (eller hvad det nu er)!

Men det er ikke dub..

Det her er dub.
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 06/09-11 19:32 
mente nu også dubstep med dubdubdub, anede ikke der var noget der hed dub :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/09-11 19:48 
Det er vel egentlig også en fjern forfader til dubstep. Familieligheden er bare efterhånden lige så svær at spotte som den mellem Blues og Death Metal.
AV Intelligent Terminal
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 06/09-11 21:44 
Digital Mystikz - Haunted. You know, fra dengang det var DUBstep ;)
HulleHulleSkrevet 06/09-11 22:19 
TheDuke>
Kvelertak, hørte dem på Copenhell og har haft deres debutskive kørende lige siden. Alt for syg blanding af punk, rock'n roll og black metal.


"Mjød"
http://www.youtube.com/watch?v=-__g2_uMUd8

Lytter også til den skive og nyder den. Fik den gratis da jeg var i Norge, uden at jeg præcis ved hvorfor den lå i posen på vej ud fra pladebiksen. En positiv gratis gave.. Jeg fatter dog bjælle af hvad de synger, eneste ord jeg har fanget på hele cd'en er "Odin". Af og til er den ikke engang specielt godt produceret, men det er lige meget, da den holder.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
3of193of19Skrevet 18/09-11 17:05 
Muppets: The Green Album

Lidt en crosspromo til den nye Muppets film der kommer til efteråret. Forskellige grupper laver covers af kendte Muppet sange: Mahna Mahna af The Fray, Bein' Green af Andrew Bird, osv. Meget sjov.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-11 13:15 
Led Zeppelin - The Crunge

Jeg kan ikke rigtig brokke mig over at mine forældre spillede Houses of the Holy for mig rigtig, rigtig, rigtig mange gange under min barndom :)
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 20/09-11 13:38 
Medina - For Altid (Album) 4/5 stjerner
-----
Tunge synthpop beats med tekster indeholdende utrolige mængder dybde. Mine favoritter må være "Lyser i mørke", "For Altid" og "Kl.10".


Rasmus Seebach - I Mine Øjne (Single) 4/5 stjerner
-----
Lækker pop, med frodigt klaverspil. Rasmus' accent og fornemmelse for musik skinder her virkeligt igennem, og rammer dér aller dybest inde, hvor det for alvor kan mærkes.


Sarah - Hjerteskud (Album) 5/5 stjerner
-----
En X-Factor vinder, der i den grad tryller lyrisk på hendes debutplade. Sange som "Igen", "Okay" og "Endnu et hjerteskud" stimulerer de indre "jeg-har-lyst-til-at-stå-i-regnvejr-og-græde/skrige" øjeblikke i en hidtil uset grad. Samtidig viser sangen "Når du rører mig" fx. at Sarah også kan gøre sig i lækker "Pink-rock" univers. Albummet er en klokkeklar 5'er.

Hvad hører I andre for tiden?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-11 14:25 
Hvis det indlæg er en joke, er den satme udspekuleret :D
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 20/09-11 14:32 
Malk de koijns nye album er ude :)

5 øres ting
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 20/09-11 14:52 
Killer Bean 2>
Hvis det indlæg er en joke, er den satme udspekuleret :D

Jeg tænkte lidt det samme, men ville ikke risikere at fornærme nogen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 20/09-11 15:30 
Killer Bean 2>
Hvis det indlæg er en joke, er den satme udspekuleret :D

Bare rolig ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-11 15:36 
Jeg blev faktisk en smule urolig.

Vildt nok, at du har gidet sætte dig så meget ind i det :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/09-11 15:38 
Især Rasmus Seebach kan jeg slet ikke forstå overhovedet får lov til at udgive en plade. Det er så smagløst at jeg slet ikke kan forstå det.

Nå, der kom jeg sikkert til at fornærme nogen alligevel, men jeg håber de fleste er enige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-11 15:44, rettet 20/09-11 15:44 
Jeg havde fuldstændigt fortrængt at manden eksisterer.
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 20/09-11 16:15 
Killer Bean 2>
Jeg blev faktisk en smule urolig.

Vildt nok, at du har gidet sætte dig så meget ind i det :)

Haha, jeg har overhovedet ikke sat mig ind i noget. Jeg skrev bare frit fra fantasien, fordi jeg lystede :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-11 17:07 
Du har da skrevet navne på både albums og singler. Det ville jeg ikke kunne klare uden google :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/09-11 08:35, rettet 22/09-11 18:35 
Pantera - Cowboys From Hell

Elsker den plade! Jeg havde helst set, at de var fortsat i den stil.
Groove metal er bare ikke rigtig mig :/
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 29/09-11 08:08 
Cut'n'Move };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/10-11 10:11 
Cassius og Mr. Oizo. Jeg burde have lagt mærke til de to for ti år siden, men bedre sent end aldrig :)

Og så må der gerne snart komme et fuldt album fra Duck Sauce.
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 06/10-11 10:33 


Korn feat. Skrillex - Get Up!
SumezSumezSkrevet 06/10-11 10:42 
Lidt mørkt og rytmisk :)
http://www.youtube.com/watch?v=iivA-Y2vrl8]Mobthrow[/LINK]" target="">Mobthrow
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-11 15:47 
Damien Thorne - The Sign Of The Jackal (LP)

Fandt den i en genbrugs uden at ane, hvad det var for noget. Jeg synes faktisk den er ganske fed, dog uden at være direkte fantastisk. De havde også et eksemplar af Dio - Holy Diver, men den var selvfølgelig uhæmmet voldsomt ridset :(
AV Intelligent Terminal
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/10-11 17:47, rettet 10/10-11 17:48 
Hører det nye Plaid album. De leger sjovt nok også med wobblelyd som så mange andre, men det fungerer ret fedt og stemningsfuldt på et nummer som nedenstående.

Sömnl
(...)
nerosnerosSkrevet 10/10-11 17:58 
Drive soundtracket !
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/10-11 18:10 
Det kan være man skulle høre hele det soundtrack! Det var i hvert fald en fed brug af Kavinsky's Nightcall i introen :)
(...)
nerosnerosSkrevet 10/10-11 18:16, rettet 10/10-11 18:17 
Det fik mig ihvertfald til at købe Desire albummet på itunes idag. Sjovt at filmen næsten udelukkende bruger den slags musik jeg har gået og lyttet til det sidste årstid. Kavinsky's Nightcall er alt for vildt.

Det meste af soundtracket er fra en komponist kaldet Cliff Martinez (kender ham ikke), men er man til Tangerine Dream vil man kunne lide det.
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/10-11 18:44, rettet 10/10-11 19:01 
Prøv evt. at tjekke Com Truise's to albums også. Tror de vil falde i din smag :)

Linky
(...)
nerosnerosSkrevet 10/10-11 19:04, rettet 10/10-11 19:05 
Ham kender jeg godt, og har begge albums.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 10/10-11 19:05, rettet 10/10-11 19:06 
Om ikke andet falder det i *min* smag, tak! Ah, lyden af analoge synthezisere først på aftenen... :)

EDIT: Neros stealth-postede vist lige...
nerosnerosSkrevet 10/10-11 19:11 
Han har en fed hjemmeside ;-)

Link...
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/10-11 19:21 
jaes>
Om ikke andet falder det i *min* smag, tak! Ah, lyden af analoge synthezisere først på aftenen... :)

Ja, lige hvad man har brug for, ik!

Jeg kan så til gengæld takke for at du postede Little Dragon her for lang tid siden. De har været et godt bekendtskab lige siden ;)
(...)
dchangdchangSkrevet 10/10-11 21:07 
Fox McCloud>
Hører det nye Plaid album. De leger sjovt nok også med wobblelyd som så mange andre, men det fungerer ret fedt og stemningsfuldt på et nummer som nedenstående.

Rigtigt fedt album, har ventet længe på et decideret "rigtigt" album fra dem. Som altid bliver det bedre og bedre efter hvert gennemlyt. Favoritten pt. er Thank.

Plaid - Thank
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-11 22:58 
Fox McCloud>
Prøv evt. at tjekke Com Truise's to albums også. Tror de vil falde i din smag :)

Dammit, nu var jeg jo nødt til at købe Galactic Melt på vinyl. Jeg har ikke råd til det! ;)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 11/10-11 09:28 
Fox McCloud>
Hører det nye Plaid album. De leger sjovt nok også med wobblelyd som så mange andre, men det fungerer ret fedt og stemningsfuldt på et nummer som nedenstående.

Tak for heads-up. Er vild med Plaid så det nye album er hermed bestilt :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-11 12:30, rettet 13/10-11 12:30 
Boys Noize - Oi Oi Oi

Det er fanme en fed plade! :D

I den forbindelse ser jeg så folk hele tiden skrive Deadmou5 dit og Deadmou5 dat. Jeg fatter slet ikke sammenligningen. Jeg synes godt nok Deadmou5 er en tør kiks at tygge i :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/10-11 12:45 
Jeg synes begge dele er god, underholdende musik, men også ekstremt kedeligt og uinspireret.

For at smide lidt andet brændsel på bålet, er her lidt af det italienske pop-electro, der rocker min båd:
http://www.youtube.com/watch?v=tbS6m8rPJE8]Belzebass[/LINK]" target="">Belzebass
http://www.youtube.com/watch?v=drV169mMv84]Cyberpunkers[/LINK]" target="">Cyberpunkers
http://www.youtube.com/watch?v=0VAe7tp5Q40]Cyberpunkers igen (fukkk off remix)[/LINK]" target="">Cyberpunkers igen (fukkk off remix)

Det er ikke meget anderledes, men jeg synes det er sjovere at opdage mere obskure navne, end de velkendte verdensstjerner man hører alle andre steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-11 13:00, rettet 13/10-11 13:01 
Sumez>
Jeg synes begge dele er god, underholdende musik, men også ekstremt kedeligt og uinspireret.

Jeg vil godt gå med til at begge er simple og poppede. Men Boys Noize er sgu da lidt sjovt og har en smule nerve. Deadmou5 er kedeligt og uinspireret. Flade beats, ingen leg og ingen sjæl. Jeg kan godt li' pop, hvis det bare har energi nok.

Sumez>
Det er ikke meget anderledes, men jeg synes det er sjovere at opdage mere obskure navne, end de velkendte verdensstjerner man hører alle andre steder.

--> Indsæt random Hipster Kitty meme <--

;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/10-11 13:04, rettet 13/10-11 13:05 
Killer Bean 2>
Men Boys Noize er sgu da lidt sjovt og har en smule nerve. Deadmou5 er kedeligt og uinspireret. Flade beats, ingen leg og ingen sjæl. Jeg kan godt li' pop, hvis det bare har energi nok.

Ok, jeg synes det er det indtryk jeg har af begge navne, men jeg har sikkert ikke hørt nok af Boisnoize så.
Tror jeg er blevet skræmt væk af at det er sådan noget folk altid hører i lebbemiljøet... :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-11 13:17, rettet 13/10-11 13:17 
Jeg tror bare de nik til Daft Punk, man hører hos Boys Noize, er det, der gør det for mig. Jeg synes Deadmou5 læner sig mere i retning af DJ Tiesto, og det er bare slet ikke min kop te. Ikke at jeg vil påstå, at jeg har fine fornemmelser af nogen slags. 99% af min pladesamling indeholder numre, som har været i rotation på P3 på et eller andet tidspunkt :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/10-11 13:58 
Er det godt eller skidt? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-11 15:52, rettet 13/10-11 16:30 
Vel dybest set en skidt ting (99% var måske også lidt af en overdrivelse). Jeg er bare en stor fan af "less is more" -princippet. Og jeg synes, der er mange af de gamle garvede og "poppede" kunstnere, som har fattet hvordan man skærer ind til benet og laver gode numre med få virkemidler. Når jeg lytter til noget nyt "underground", synes jeg tit, jeg støder på noget, som jeg ikke kan holde ud at høre på, da de prøver alt, alt for hårdt på at være originale. Det ender som regel med at de giver musikken for mange lag, så det hele bliver diffust og udefineret (efter min mening). Man kan vel grave efter guld alle steder. Både i P3's sendeflade og i undergrunden. Det er hårdt arbejde uanset hvad :)

(....f#ck it, jeg er sgu en popdreng!)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-11 16:49 
Når det kommer til stykket tror jeg bare, jeg er ramlet ind i en mindre fetich for Ed Banger Records og deres lineup, dvs. Justice, Mr. Oizo, Cassius osv. Jeg er i fransk humør :D

Boys Noize passer bare godt ind i den gruppe.

Og nu kan jeg ikke få nok af Breakbot :)
AV Intelligent Terminal
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/10-11 18:37 
dchang>
Rigtigt fedt album, har ventet længe på et decideret "rigtigt" album fra dem. Som altid bliver det bedre og bedre efter hvert gennemlyt. Favoritten pt. er Thank.

Ja, det har været længe undervejs. Det skal også have nogle flere gennemlytninger her, men virker fedt :)

Lytter p.t. til Eskmo - Cloudlight

Floating magically colorful pieces of skylight ;)
(...)
jaesjaesSkrevet 15/10-11 19:16, rettet 20/10-11 22:40 
Lana Del Rey - Blue Jeans
http://www.youtube.com/watch?v=8t-I-Lqy06g&feature=related

Egentlig ret simpel musik, men der er en fascinerende David Lynch-agtig stemning i flere af numrene. Og flot stemme! Kan også godt lide flere af hendes videoer, som tit har en gennemført Americana-vibe over sig. Jeg er ikke typen som svælger i alt amerikansk, men videoerne understøtter stemingen godt, og der er jo også noget Americana over Lynch, omend på en betydeligt mere surrealistisk måde.

Hendes numre Video Games og Kill Kill er også ret lækre - nok bedre end Blue Jeans.
http://www.youtube.com/watch?v=HO1OV5B_JDw
http://www.youtube.com/watch?v=Wg5uBMAm9DU

EDIT: Sidste klip er lidt lavt - pas på ørerne :)
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 15/10-11 21:23 
En fransk hiphop producer ved navn Dela. Skal helt sikkert have hans "Atmosphere Airlines" mixtape når jeg får råd.

Dela - La bonne attitude
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/10-11 22:03 
DJ Fresh - Kryptonite

Jeg prøvede at fine noget ordentligt spark-i-fjæset drum & bass på YouTube, men endte alligevel med at lytte til en mere poppet udgave. Lækkert album :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/10-11 23:15 
Funkadelic - Maggot Brain

Jeg skal have fat i den LP, og det kan kun gå for langsomt!
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-11 20:10, rettet 24/10-11 20:17 
Portishead - Portishead

En af de første plader, jeg købte, da jeg begyndte at interessere mig for musik. Også den eneste fra den tid, jeg ikke solgte igen. Absolut en af mine all time favoritplader :)

EDIT: Lol, nu kom jeg pludselig i tanke om, at jeg tidligere har lavet et næsten identisk indlæg. Deja vu :D

Killer Bean 2>
Portishead: Portishead

En af de første CD'er, jeg købte, da jeg i sin tid begyndte at interessere mig for musik. Det var vist musikvideoen til All Mine, der fik mig fanget. Det er så også den eneste CD fra min første spæde samling, jeg ikke har solgt igen. Nu har jeg så købt den på vinyl. Fantasisk plade, når man har lyst til at stene lidt!
AV Intelligent Terminal
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig