X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 06/06-05 00:25 
The Bruce>
Hvad laver de?!!! Var det fordi han tiggede efter mere i 'royalties' eller bare fordi han rent faktisk gerne ville have credit for at skrive nogle af sangene?

De to ting hører jo oftest sammen, men det korte og det lange er, at han mener, at hans basgange ofte er så markante, at han bør stå som medkomponist, selvom han ikke har skrevet akkorder/melodi. Jeg er helt enig med ham.

Det er i øvrigt efterhånden en del år siden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 06/06-05 00:28, rettet 06/06-05 00:35 
Jeg må også sige at Kelis er mere eller mindre irreterende! Men jo stortset ALT neptunes laver, er lækkert at lytte til. Husker
den fede basgang i kelis "good stuff" og ser lige, ja selvfølgelig:

Written, arranged, performed and produced by
The Neptunes
Executive Producers: Pharrell Williams and Chad Hugo for Star Trak Entertainment

Ellers er der jo Timbaland der også laver mange fede beates/tracks i det mainstreame. Her nogle af begge:

Cry me a river (Justin) - Timbaland
Rock your body (Justin) - Neptunes
Senorita (Justin) - Neptunes
I'm A Slave 4 U (Britney)- Neptunes
Last night (Justin) - Timbaland ( mener jeg )
GirlFriend (N'sync) - Neptunes
Trick me (Kelis) - Neptunes
I don't know (Usher) - Neptunes

Alle sange jeg syntes er fede!

Edit:

Ya' want a hit? you contact Neptunes. Foresten jeg kom lige til at tænke på Gwen stafani... Hun har eddermanme også fået nogle fede producere på sin plade blandt andre Neptunes og Dre. Eks:

Hollaback girl - Neptunes ( kan man virkelig høre :) Fedt instrumental )
Rich girl - Dre
soon the world will be one big computer
SumezSumezSkrevet 06/06-05 08:18, rettet 06/06-05 08:19 
yokanabster>
Ya' want a hit? you contact Neptunes.

Og der fik du jo så på meget flot vis opsummeret hvad der er galt med moderne popmusik. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
yokanabsteryokanabsterSkrevet 06/06-05 09:23 
Hehe ja. Jeg må indrømme jeg har en svaghed for Neptunes produktioner, men jeg kan sagtens se at det er ENORMT kedeligt, at alt er produceret af de samme 2 mænd. Nu lytter jeg heldigvis ikke normalt så meget til Britney og Justin ellers :)
soon the world will be one big computer
NazQuelNazQuelSkrevet 06/06-05 10:57, rettet 06/06-05 10:58 
God musik:
Linkin park!
Metallica! (ahhh det er satme god musik)
Blind guardians! (ikk sikker på hvorn det staves.
Rammstein! ja jeg forstår godt nok ikk hvad de siger, men det lyder meget fedt.
Green Day!
D.A.D! Enhver dansker med respekt for sig selv hører det, De er satme nice
Pink Floyd! Ahhh det er også noget darjligt musik..
Van Halen!
Iron Maiden!
Xzibit!

Dårlig musik:
Alt såen noget techno..
poptøsemusi... AFSKAF DET
mere techno...
Børnemusik skulle virkelig forbydes... Børn der hører der hører det, ender med at blive "musikere" og lave mere poptøsemusik... Derved får vi mere dårligt musik i denne verden...

NazQuel
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
SumezSumezSkrevet 06/06-05 11:28, rettet 06/06-05 11:42 
Uha, der fik vi slået god musik fast. :)

Jeg tror hellere jeg vil høre techno end D-A-D, men jeg har heller ikke så meget respekt for mig selv.
Er Linkin Park og Green Day iøvrigt ikke også ret populære blandt poptøser? Nogen MÅ vel have stemt dem til tops i Boogie, men det kan godt være det bare var alle punkerne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 06/06-05 11:32 
Det er alle dem som ikke er poptøser, men som alligevel er poppede nok til at se programmet ;)
salsalSkrevet 06/06-05 12:58 
NazQuel må være mit nye personlige hadeobjekt. Og Sumez min genstand for begær.

Jeg hører Espers - Espers, men det er lidt hemmeligt, for jeg vil egentlig gerne beholde dem lidt for mig selv.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 06/06-05 13:17 
Hvordan kan du hade NazQuel? Jeg synes det er fedt at han kommer med sådan et stærkt udtryk for sin musiksmag.
Og Pink Floyd har lavet nogle gode numre, jeg skulle have købt Dark Side of the Moon da jeg fandt det til 30 kr.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NazQuelNazQuelSkrevet 06/06-05 13:34, rettet 06/06-05 13:38 
Tror også vi har forskellige opfattelse af poptøsemusik...
Britney, Christina Agu(et eller andet), ja den slags.. Det er definitionen på poptøsemusik.

Green day er måske poppet, men jeg skulle nok også bare have skrevet American Idiot, da det er den eneste jeg hører. Resten er sgu lidt vattet af dem..

Men kan ikke lige helt se hvordan Linkin Park bliver til poptøsemusik...

Det skal lige slås fast at boogie er og forbliver et program for poptøsemusik... En sjælden gang i mellem sniger der sig lige noget rigtig musik ind, men ellers ikke...

Hvordan kan du høre techno? find en rytme.. Repeat 200 times.. Wee jeg har lavet techno...

Naz

Edit: Forresten.. Under rigtig god musik ligger slipknot også.. I sær nummeret Duality... Det er bar' go musiksmag
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
SumezSumezSkrevet 06/06-05 13:54, rettet 06/06-05 13:55 
NazQuel>
Hvordan kan du høre techno? find en rytme.. Repeat 200 times.. Wee jeg har lavet techno...

Nej, hvis det er sådan noget, du tænker på, har jeg ikke lyst til at lytte til det. Men lad os for alt i verden undgå "definér techno"-diskussionen igen, og lad os holde os til andre finurlige genrebegreber, når vi snakker elektronisk musik. Det er jo ikke for sjov at man har opfundet udtryk som Gabber, Speedcore, Dream Trance, Liquid Funk og andre fantastiske og opfindsomme definitioner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NazQuelNazQuelSkrevet 06/06-05 14:02 
De fansy ord du lige fyret af der, er det alt sammen genre inden for techno?? Har nogle umiddelbare gæt på hvad det er, men det er med garanti forkert...

Naz
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
SumezSumezSkrevet 06/06-05 14:47 
Jeg ved ikke lige hvad liquid funk er, men de andre er der i hvert fald ingen grund til at beskæftige sig videre med.

Det jeg fisker efter er hvad du snakker om, når du siger techno. Er du modstander af al elektronisk musik? Eller er det kun dunga-dunga-dunga-dunga-dunga? Eller måske også dungdungdung-dadang-dungdungdung? Der er meget fed musik at finde, hvis man gider udvidde sine horisonter lidt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NazQuelNazQuelSkrevet 06/06-05 14:52 
Sumez>
Er du modstander af al elektronisk musik? Eller er det kun dunga-dunga-dunga-dunga-dunga? Eller måske også dungdungdung-dadang-dungdungdung?

Sikke farverig forklaring :)
For mig er techno, når det er nogenlunde den samme rytme, hvor man bare propper lidt ekstra instrumenter på, selvfølgelig snakker jeg elektronisk musik. Jeg synes bare det virker så ensformig at høre..
Tror at det ville se sådan ud i den forklaringsmåde:
dung Dung DUng DunG DuNg DunG dung DUnG DUNG dUNG DunGDuNG
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
TKTKSkrevet 06/06-05 15:07 
dance er blide elektroniske melodier, med en masse Sang ! / Stemme.

Techno er hårdere melodier, alm. bas, og nogen gange stemmer. / Stemme.

Trance, er elektroniske lyde uden megen sang/tekst. Trance er ofte den samme "node" melodi en hel sang igennem, og næsten altid uden bas.

Hardhouse er uden vokal / stemme / sang, whatever ;D
en bas med lyd i bliver brugt som melodi..sådan fx. ligesom vi kender det fra spil. hvor man slår på noget og det siger; DOING !

Hardstyle er heftig bas. ekstrem bas, og så dybe stemmer, mest fortællene og ikke meget sang/vokal i. Kraftig bas, og tit skingre toner....

Elsker genrene da der altid er mere indenfor den her slags musik...altid et nummer til et hvert humør :) !!
ckruseckruseSkrevet 06/06-05 16:54 
NazQuel> Jeg synes bare det virker så ensformig at høre..

Hvis det er din holdning til techno/dance/what-not, så forstår jeg ikke hvordan du kan beskrive heavy som noget som helst andet? Linkin Park er bygget præcis lige så monotont op, først skriger Chester at han har det dårligt, så rapper Mike og det hele blandes med guitar og percussions. Metoden er bare en smule forskellig fra nummer til nummer, og det er jo præcis det samme med techno.

I øvrigt er det totalt åndssvagt at du kun hører én genre og hader alt andet før du har hørt det, men det er vel op til dig.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/06-05 17:12 
Sumez>
Jeg får bogstaveligt talt hovedpine af at høre Kelis.. (det er i dette tilfælde en negativ ting, btw)

Så sluk dog, hvem tvinger dig?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/06-05 17:16, rettet 06/06-05 17:16 
yokanabster>
Ellers er der jo Timbaland der også laver mange fede beates/tracks i det mainstreame. Her nogle af begge:

Trick me (Kelis) - Neptunes


Nixen, den er skrevet og produceret af Dallas Austin. Men ja, fedt nummer!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
DavaliDavaliSkrevet 06/06-05 17:36, rettet 06/06-05 17:39 
kr0oZe>
I øvrigt er det totalt åndssvagt at du kun hører én genre og hader alt andet før du har hørt det, men det er vel op til dig.

Nemlig. Det er ens eget tab kun at høre en genre, da der er så meget god musik.

Desuden er Linkin Park LANGT fra det bedste inden for heavy. Faktisk er det langt fra det bedste inden for nogen som helst genre.

Og for at det hele ikke skal blive for meget off-topic, så hører jeg i øjeblikket Nirvana - In Utero. Lige for 20 minutter siden hørte jeg Moi Caprice. To meget forskellige bands, men begge fantastiske.
HankyHankySkrevet 06/06-05 17:46 
Jeg nyder fortiden Coldplay - X&Y.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ckruseckruseSkrevet 06/06-05 18:12 
Hanky> Jeg nyder fortiden Coldplay - X&Y.

Fortsætter de stilen fra Speed of Sound?

Selv hører jeg BEP - Monkey Business, Troo.L.S + Orgi-E, U$O, Suspekt, Coldplay, 2 Many DJ's og... L:Ron:Harald (X ve æ man! :]).
MarcusMarcusSkrevet 06/06-05 18:24 
NazQuel>> Tydeligvis snakker du jo netop kun techno. Elektronisk musik kan være og er lige så nuanceret som ikke elektronisk musik er. Det er meget forskelligt. Man kan lave enhver genre elektronisk. Det bliver ofte mere mekanisk men med ved at bruge en masse tid kan det blive ret levende og farverigt.

Electronica omfatter alt musik der er lavet på computer, uanset om en person udelukkende har brugt indspillede instrumentlyde. (Så vidt jeg har forstået det)

Techno er en undergenre af electronica. Derudover er der ifølge allmusic, kryptisk nok, også en undergenre der hedder electronica.
SumezSumezSkrevet 06/06-05 20:13 
Jeg sværger stadig til Ishkur's genre-guide, der mere eller mindre stemmer med min opfattelse af ting:

Ishkur's Guide To Electronic Music v2.5
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 06/06-05 21:14 
Hvad siger den? Det er en rimelig omfattende side så.....
SumezSumezSkrevet 06/06-05 22:26 
Hvad der er hvad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/06-05 00:57 
kr0oZe>
Hanky> Jeg nyder fortiden Coldplay - X&Y.

Fortsætter de stilen fra Speed of Sound?

Prøv at kigge to side tilbage: http://playright.dk/forumemne.php?id=4890&sort=0&start=1180
Der skriver jeg hvad jeg syntes. Men ja, det repræsenter okay, men dog er der klaver i, der næsten intet klaver på resten af albummet. Det er også mere rocket, ligesom resten af de andre numre. Det er godt, men _slet_ ikke lige så godt som de 2 foregående!
soon the world will be one big computer
MarcusMarcusSkrevet 07/06-05 10:31 
Sumez>> ok, i andre underkategorier så, men techno er stadig ikke den overordnede genre. Det må være "Electronic music" og så de kategorier derunder. Jeg var bare lidt i tvivl om hvad du var uenig i.
ckruseckruseSkrevet 07/06-05 20:27, rettet 07/06-05 20:28 
Hanky: Øv, mig ha mer klaver, klaver ok lir. Så låner jeg den nok på biblo sometime :-) Rush of Cold Blood bliver alligevel aldrig for gammel.
MajorPMajorPSkrevet 15/06-05 16:11 
For tiden hører jeg Gorillaz - Demon Dayz. Glimrende plade, og en vinyludgave er på vej til mig =)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
The BruceThe BruceSkrevet 16/06-05 19:47 
Ditto! Især White Light, Feel Good Inc. og Dare er sat på repeat på anlægget for tiden!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
ViolatorViolatorSkrevet 16/06-05 22:24 
Fejrer at Depeche Mode kommer til DK i feb. næste år med Useless af selvsamme gruppe :)
HankyHankySkrevet 17/06-05 00:18, rettet 17/06-05 00:18 
Nu vi er ved Depeche Mode, så er det Remix med Linkin Park af Enjoy the Silence pænt sprødt.

Martin, du er min redning ;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-05 00:21 
Jep, hører det også hele tiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/06-05 02:09 
Hanky>
Remix med Linkin Park af Enjoy the Silence

Ånej. Det kan umuligt være godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 17/06-05 08:12 
Det er faktisk utroligt vellykket.
Min kammerat som ikke kan fordrage Linkin Park, måtte give sig og indrømmede, at det faktisk lød umådelig godt :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 17/06-05 13:11 
Den er faktisk udemærket...

Jeg sidder selv og hører en dejlig blanding mellem Blink 182, Good Charlotte, Evanescense, Papa Roach, linkin Park og System of a Down...
jaesjaesSkrevet 23/06-05 17:08, rettet 23/06-05 17:11 
Jeg lytter til eXorb på Mymusic.dk. Det er en ganske opkvikkende sammenblanding af new-school og old-school electronica og electro-pop.

Der er en del hø imellem, men albummet indeholder en del gode numre. De fleste af singlerne synes jeg mindre godt om.

Kan du ikke lide blib-blob retrolyde, så hold dig væk. Nu er I advaret :)

Køb nu, det er gratis :)
dchangdchangSkrevet 23/06-05 23:24 
Jeg lytter til Røyksopp's nye album "The Understanding". For fans af Melody A.M. er der ikke meget at hente ved første gennemlyt, men det bliver bedre efter et par gennemlytninger eller 3. Ellers hører jeg Roskilde-checkup; er ved at tjekke de bands ud som jeg måske skal høre, fx Two Lone Swordsmen, Four Tet, Mylo m.m.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 23/06-05 23:43 
Poolmix 90´s Vol. 5 - 2005
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
ViolatorViolatorSkrevet 11/07-05 20:57 
Saltwater - Chicane er lige røget på for første gang i 1000 år :-D
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/07-05 23:04 
Irresistable Force - Nepalese Bliss (DJ Food remixet)

Helt, helt, helt fantastisk... Som jeg allerede har pointeret for Marcus, og nu skal i andre høre på det :)
dchangdchangSkrevet 11/07-05 23:28, rettet 11/07-05 23:29 
Har du et link til et eller andet sted hvor man kan høre det? Kan ikke finde det på nogen af de lidt mere uofficielle steder. :-)

Jeg hører btw et ufatteligt smukt stykke hephåb for tiden, Masta Ace - Da Grind (fra A Long Hot Summer). Jeg er en sucker for lækre beats. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/07-05 08:50 
Juno.co.uk er din ven (også selvom der desværre kun er tale om en lille bid af nummeret)

http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF79544-01-01-01.mp3
MarcusMarcusSkrevet 13/07-05 14:11, rettet 13/07-05 14:12 
Jeg har lige hørt Prodigy's "Always outnumbered, never outgunned" igennem for første gang og det virker umiddelbart ret kedeligt og ensformigt. Det kostede til gengæld også kun 10kr. lovligt i Merlin. :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/07-05 16:49 
Jeg har endnu ikke mødt en, der synes godt om det album. Intet under at det kun koster 10,- :P
RitesRitesSkrevet 13/07-05 17:34 
Twiztid - Story of Our Lives

Woop :)
» a winner is you «
The BruceThe BruceSkrevet 13/07-05 18:24 
Violator>
Saltwater - Chicane er lige røget på for første gang i 1000 år :-D

Ja, det er sgu et dejligt chilleren nummer- REN Ibiza stemning! ;-)

Missy- "I'm really hot" (Hun ER brandvarm!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
nerosnerosSkrevet 13/07-05 18:49 
I øjeblikket lytter jeg til Alan Parsons Project. Helt Fantastisk musik.
Bashful Neophyte
ViolatorViolatorSkrevet 13/07-05 20:06 
Depeche Mode - Precious :)
dchangdchangSkrevet 18/07-05 23:16, rettet 18/07-05 23:28 
Jeg lytter til Andy Caldwell - Give A Little (Trentemøller Readjust) fra en ny compilation ved navn Hotel Voyeur. Er gået lidt i house-mode efter en del byture her de sidste par uger. Trentemøller-drengen skal sgu nok blive en stjerne engang, uden tvivl.

EDIT: Ellers står den også på Maximo Park, Røyksopp og noget ældre Future Sound of London.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig