X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
dchangdchangSkrevet 23/04-06 13:01, rettet 23/04-06 13:03 
KidCaffeine>
Dchang, Marcus, den elektroniske jydeelite, i må lige opstøve det og tage en lytter :)

Jeg prøver at se om jeg ikke kan tjekke det ud, lyder spændende.

Men jeg kan ikke komme fra hiphoppen for tiden, syntes der er så meget godt. Lige nu hører jeg Definitive Jux Presents - Buckets of B-sides med C-Rayz Walz, El-P, Vast Aire, Murs, Blueprint, Aesop Rock, Hangar 18, Mr. Lif, RJD2, Cage m.m. Supersprødt.

MajorP>
Jeg hører og har hørt Den Sorte Skole - Lektion #1. Andre der har hørt deres mixtape?
Det er det vildeste danske mixtape nogensinde - i bedste DJ Shadow-stil.

Dansk siger du? Og i DJ Shadow-stil. Det må jeg lige tjekke ud. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BaggyBaggySkrevet 23/04-06 13:38 
Det der jo heller ingen grund til.. Der bliver godt nok spillet mange 9th wonder produktioner herhjemme for tiden..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 23/04-06 14:18 
Han er altså godt nok også et stort idol herhjemme for tiden. Alt hvad han rører ved er guld. Skulle også gerne snart få Gods Stepson hjem. Sweet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 23/04-06 16:55 
9th Wonder er for vild!

I øvrigt kan du glæde dig til at høre Gods Stepson. Du har vel bestilt deluxeudgaven med instrumentaldisk? - Den er nemlig blevet brygget ud fra clean a cappellaer :/

Tjek i øvrigt din pb, dchang.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 23/04-06 16:56 
Ja jeg har bestilt deluxeudgaven. What else. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BaggyBaggySkrevet 23/04-06 19:08 
Hvis vi skal tage specifikke plader så :

Ohmega Watts - The find

Murs - Murrays Revenge

Slum Village - Slum village

Diverse Little Brother

Felt - A Tribute to Lisa Bonet

9th Wonder and Buckshot - Chemistry
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 23/04-06 19:18 
Jeg mente mere "what else" med at jeg da ikke kunde finde på at køøbe den almindelige version. :-)

Hvordan er Murrays Revenge? Købte A tribute to Lisa Bonet i goodtimesmusic i Aalborg for 2 uger siden.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BaggyBaggySkrevet 23/04-06 19:27 
Hmm. Svært at svare på. Det svinger lidt.. Jeg kan nok bedre lide 3:16 9th wonder edition, men det da et ganske udemærket album. Ikke noget jeg fortryder, men skulle jeg spille et nr for en ven, satte jeg hellere Little Brother på.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/04-06 08:40 
MajorP>
Jeg hører og har hørt Den Sorte Skole - Lektion #1. Andre der har hørt deres mixtape?
Det er det vildeste danske mixtape nogensinde - i bedste DJ Shadow-stil.

Jeg har endnu ikke hørt det, men jeg har lige luret tracklisten dertil.. Det ser bestemt rigtig godt ud, jeg må lige prøve at opstøve det
dchangdchangSkrevet 25/04-06 08:23 
Så er der gode nyheder for dem med hang til det elektroniske (og andet). Min storebror arrangerer Forma Nova festivalen i Fredericia og jeg har nu fået bekræftigelse på et par rigtig fede ting.

Festivalen bliver headlinet af ingen mindre end end engelske Plaid og tyske Ulrich Schnauss! Resten af programmet kan ses her.

Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 26/04-06 21:53 
Tan Dun - A Love Before Time (Mandarin)
Tan Dun - Warriors

Man elsker hans sange.
BobbeBobbeSkrevet 26/04-06 22:09 
Det skal du nu ikke være sikker på at alle gør. :P
Spiller nu: Wii
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 27/04-06 19:16, rettet 27/04-06 19:18 
Koda Kumi - Final Fantasy X-2 - Real Emotion (English Version)
Koda Kumi - Final Fantasy X-2 - Real Emotion (Japanese Version)
Koda Kumi - Final Fantasy X-2 - 1000 Words (English Version)
Koda Kumi - Final Fantasy X-2 - 1000 Words (Japanese Version)

Plus denne her Koda Kumi - No Regret.

Kan nu bedst lide når hun synger på Japansk.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 28/04-06 13:44 
Gnarls Barkley - St. Elsewhere
The Zutons - Tired of Hanging Around
The Raconteurs - Broken Boy Soldiers
Sufjan Stevens - Illinois
The Streets - The Hardest Way to Make and Easy Living
The Kooks - Inside In Inside Out
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 30/04-06 21:25 
Jeg har lige fået Murs - Murrays Revenge ind af døren igår, og forstår ikke lige den blandede modtagelse pladen har fået. Det er stadig Murs finurlige hverdagslyrik, og 9th Wonders tætte beats. Og det holder stadig. Tjek nummeret Dark Skin White Girls fx.

Dark Skin White Girls...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 02/05-06 20:20, rettet 02/05-06 20:20 
Nyindkøbte Arch Enemy: Doomsday Machine bliver blæst ud af højtalerene lige i øjeblikket... bedre musik findes stort set ikke!!!
dchangdchangSkrevet 17/05-06 08:44, rettet 17/05-06 09:00 
Jeg grovhører Spank Rock - YoYoYoYoYo for tiden. En finurlig blanding af beskidt hiphop, electro og meget andet. Første gang jeg hørte pladen syntes jeg ikke at det var noget særligt. Men der er et eller andet over den, den får mig til at grine. Kunne godt forestille mig at det var en god festplade.

EDIT: Og så hører jeg Muse - Supermassive Black Hole. Det lyder fedt nok, det ser ud til at der er et stilskift på vej.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/05-06 10:54 
Shapeshifter - "Long White Cloud" (Floor remix)

Good lord! Den er ganske vist fra slutningen af januar, men for mig bliver det her et af sommerens helt store numre (sammen med alt hvad Calibre udgiver for tiden). Liquid Funk når det er på sit absolut bedste, der simpelthen bare skriger sommer og letpåklædte kvinder. Det skal nok blive en god sommer ;-)
BaggyBaggySkrevet 17/05-06 11:31, rettet 17/05-06 11:37 
kidcaffeine>
Shapeshifter - "Long White Cloud" (Floor remix)

Good lord! Den er ganske vist fra slutningen af januar, men for mig bliver det her et af sommerens helt store numre (sammen med alt hvad Calibre udgiver for tiden). Liquid Funk når det er på sit absolut bedste, der simpelthen bare skriger sommer og letpåklædte kvinder. Det skal nok blive en god sommer ;-)

Hvis jeg ikke tager meget fejl er det "Pophouse" genren... Bliver godt nok aldrig spændende i mit hoved...
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 17/05-06 11:35, rettet 17/05-06 11:38 
dchang>
Jeg har lige fået Murs - Murrays Revenge ind af døren igår, og forstår ikke lige den blandede modtagelse pladen har fået. Det er stadig Murs finurlige hverdagslyrik, og 9th Wonders tætte beats. Og det holder stadig. Tjek nummeret Dark Skin White Girls fx.

Ja, jeg har da også stadig flere murs numre fra #:16 på min fav. liste.. men dark skin white girls er helt sikkert klasse. Jeg også ret vild med tempoet i sillygirl..


Ellers høres der ufattelig meget Soul position - Things go better with Rj and Al.. numre som Hand me downs og priceless fænger bare i mit øre.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/05-06 15:05, rettet 17/05-06 15:09 
Baggy>
Hvis jeg ikke tager meget fejl er det "Pophouse" genren... Bliver godt nok aldrig spændende i mit hoved..

Jamen så er det godt du i sandhed tager fejl, min ven.. Det har intet med hverken pop eller house at høre. Det er liquid funk, en undergenre af drum and bass. Enhver der ved hvad dét er, vil være enig i at det intet har med house at gøre.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvad der var grundlag for din vurdering. Er selve navnet for poppet til dig, eller hvad var pointen?
BaggyBaggySkrevet 17/05-06 18:58, rettet 17/05-06 19:07 
Sangen Lola's Theme(Hedder den ikke det ?) ... Føj en pophouse basker. Det jo ren steve angello og hvorfor kender jeg overhovedet noget til ham..


Og Det er IKKE noget hertz mod elektronisk musik som jeg selv er stor fan af(Primært Psy og progressive)


Edit: Har muligvis indset det katastrofale er der kan være forskel på Shapeshifter og Shapeshifters.. Er det dette tilældet underskylder jeg self. på min bare knæ :D
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/05-06 20:31, rettet 17/05-06 20:34 
Det kan meget muligt være, at det er der fejlen ligger :) Navnet Steve Angello siger mig godt nok ikke så meget, men ud fra din reaktion tidligere kan jeg jo nærmest gætte mig til genren ;)

Når du siger at du er progressive fan, er det så i øvrigt house eller trance vi taler om?

EDIT: Nu prøvede jeg lige at smutte ind på Amazon.com og lytte til Lola's Theme. En anden genre, bestemt :)
BaggyBaggySkrevet 17/05-06 22:49 
Vi snakker self. trance.. :D Svenske Vibrasphere eksempelvis.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/05-06 08:56 
Progressive house ligger måske også lige meget nok op ad spilles-på-In-stilen. Vibrasphere hørte jeg også en farlig masse af engang.. Og Reefer Decree og Ticon, ikke mindst :)

I det hele taget udgiver svenske Digital Structures noget af det bedste progressive trance, hvis du spørger mig.
BaggyBaggySkrevet 18/05-06 13:42 
Så må du i gang igen for nyeste album Archipelago er en lækker sag helt på højde med lime structures
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 31/05-06 19:12 
Jeg lytter til Coffeebreaks sampleren... Som jeg selv har lavet ;)

http://www.mixupload.com/index.php?act=mlite&CODE=playsong&s_id=8697

35 minutters liquid funk, med et lille skud Ninja Tune til at falde ned på til sidst. Giv det en lytter, og kommenter eller stem gerne (og stem ikke, hvis begrundelsen for en dårlig karakter er at i ikke kan lige genren ;) )

Indeholder lidt blandet, som jeg selv mener er ret definerende for genren. Blandt andet Shapeshiter tracket, som Baggy fejlfortolkede som et "pophouse" nummer :P Er i interesserede, har i chancen for at høre noget anderledes her.
HolisticHolisticSkrevet 31/05-06 19:39, rettet 31/05-06 19:39 
sidder og guffer en klasiker i mig ligenu:
Daft punk med Homework

ellers står den på Ladytron til hverdag
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/05-06 19:45 
kidcaffeine>
Er i interesserede, har i chancen for at høre noget anderledes her.

Synes faktisk, det lyder lidt spilmusik agtigt.
Af en eller anden grund kommer jeg til at tænke på bilspil... nærmere bestemt de gamle Need For Speed spil :)

Ikke ligefrem en type musik, jeg normalt ville lytte til, men bestemt ikke helt dårligt ;)
AV Intelligent Terminal
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 31/05-06 20:00 
Mange tak :)

Det er ikke en genre der falder i alles smag, det må jeg give dig ret i. Om man så synes det er en god eller en dårlig ting, er jo op til den enkelte. Nogen synes det er fedt at det er "underground 2 da max powa'", men jeg savner selv lidt mere aktivitet på den danske scene.

At det er lidt spilmusik agtigt er nok rigtigt nok, jeg kommer personligt altid til at tænke på motorcykler der kører rigtig rigtig stærkt når jeg lytter til det ;)
SumezSumezSkrevet 31/05-06 22:09 
holistic>
ellers står den på Ladytron til hverdag

Dejlig morsom og hyggelig musik. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/06-06 18:26 
Wolf Parade - Apologies to the Queen Mary

Wow, et af de bedste albums jeg har købt i lang tid. Bør tjekkes af alle der kan lide indie-rock a la Modest Mouse.


Sunset Rubdown - Shut Up I Am Dreaming

Sideprojekt for den ene af Wolf Parade vokalisterne. Mere esoterisk end førnævnte men meget lytteværdigt.


Morrissey - en masse forskelligt ;)

Damn, jeg glæder mig til at høre ham på Roskilde.
(...)
SumezSumezSkrevet 10/06-06 21:09 
Er kommet hjem fra Tyskland med en masse spændende cd'er. Lige nu står den på lidt Wumpscut bagkatalog..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/06-06 07:28 
Jeg lytter til min nyindkøbte Røyksopp - Understanding 2-LP. Har den godt nok som 2-cd, men til 39,95 kr kunne jeg ikke lade være med at købe den. ;-)

PS: Et hjernedødt tilbud vi kører lige nu i Stereo Studio.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
callisto_petercallisto_peterSkrevet 13/06-06 10:06 
Jeg hører meget broken beat for tiden... næsten ikke kendt i DK, men virkelig fed hybrid af forskellige musikgenrer.
Af de bedste albums kan jeg nævne:

4 Hero - Creating Patterns
DKD - Future Rage
Mark De Clive-Lowe - Tide's Arising
Silhouette Brown - silhouette brown
Domu - return of the rogue

Prøv at finde disse albums... I vil ikke fortryde.
Ellers kan jeg anbefale super_collider
en duo hvis lyd er en blanding af
Aphex Twin og Prince?!?!?!
men fuck det lyder så godt!
de har lavet to albums Head On og
Raw Digits...
kan begge anbefales...
men start med den første.
-Spiller nu: Enchanted Arms, Tekken 5: Dark Resurrec..., BioShock
RitesRitesSkrevet 13/06-06 10:13 
AFI - Summer Shudder
Super fedt album :D
» a winner is you «
TKTKSkrevet 13/06-06 17:34 
Hevet nogle af de "glemte" albums frem igen:

Looptroop - Fort Europa
Looptroop - Modern day symphony

Og så lytter jeg en del til Kanye West's nr: HEY MAMA !
callisto_petercallisto_peterSkrevet 14/06-06 12:25 
I kan høre noget broken beat her,
blev lige inspireret
fra en tidligere indlæg
til at lave et mix selv:
http://music.globalbeatz.net/dj-mix-mp3/7890
Fortæl mig hvad i synes.
:-D

Broken beat mix
-Spiller nu: Enchanted Arms, Tekken 5: Dark Resurrec..., BioShock
dchangdchangSkrevet 21/06-06 08:40 
Hører 9th Wonder presents the Allies - Cant let you down. Dejlig mellow melodi. Lækkert.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/06-06 09:58 
Nordstrøm - Berlin - hvilket hit! Jeg har ikke hørt andet de sidste par dage!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/06-06 10:44 
callisto_peter>
Fortæl mig hvad i synes.
:-D

Jeg har prøvet at downloade det, men globalbeatz.net er ikke just en stabil side. Jeg kan ikke komme meget længere end 5 min.

Skyd lidt penge i projektet og få en konto hos Mixupload ;)
jaesjaesSkrevet 05/07-06 16:26 
Arrested Development - Tennessee.

Jeg siger jer, at når den her - efterhånden lidt langtrukne - firserbølge ebber ud, så tages der fat på de tidlige halvfemsere, de holder :)

Før stod den på Naughty by Nature, og om lidt ryger der noget House of Pain på :)

Arrested Development: 3 Years, 5 Months & 2 Days in the Life Of... er i øvrigt et fremragende, tidløst album IMO.
SumezSumezSkrevet 05/07-06 18:29 
Efter en fantastisk oplevelse på Roskilde, sidder jeg mest og hører Happy Mondays og Front 242 lige pt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BaggyBaggySkrevet 05/07-06 23:44 
Sumez>
Efter en fantastisk oplevelse på Roskilde, sidder jeg mest og hører Happy Mondays og Front 242 lige pt.

Har du aldrig hørt Happy Mondays før ?.. Men ja.. det var fantastisk.. Sikke en fest... Hallelujah :D
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 05/07-06 23:46 
dchang>
Hører 9th Wonder presents the Allies - Cant let you down. Dejlig mellow melodi. Lækkert.

Den må jeg høre, fra manden med the golden touch ;)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 05/07-06 23:48 
Best-selleR>
Hevet nogle af de "glemte" albums frem igen:

Looptroop - Fort Europa
Looptroop - Modern day symphony

Og så lytter jeg en del til Kanye West's nr: HEY MAMA !

Looptropp er altid lækkert.. Jeg kan bedst lide albummet " The struggle continues" .. :)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 06/07-06 10:16 
Baggy>
Har du aldrig hørt Happy Mondays før ?.. Men ja.. det var fantastisk.. Sikke en fest... Hallelujah :D

Selvfølgelig har jeg det. Ellers var det da aldrig faldet mig ind at gå ind til deres koncert, når Bob Dylan spillede samtidig. Happy Mondays var en oplevelse udover det sædvanlige, til dels fordi det burde komme bag på enhver at bandet stadig eksisterer. Jeg var overbevist om at Bez var død af overdosis og Shaun Ryder måtte da have været på afvænning siden han stadig kan optræde. Ingen af delene så dog ud til at være tilfældet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 06/07-06 11:48 
Hvad der kører på repeat hos mig fortiden er:

Ufo og Yepha - Du kan ikke
Robbie Williams - me and my monkey
basshunters - boten anna
For The Love Of The Game
fumfumSkrevet 06/07-06 13:01 
Iron Maiden: Somewhere in time
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BaggyBaggySkrevet 06/07-06 18:30, rettet 06/07-06 18:30 
Hehe.. Bez har jo altid lignet en der lider af Damp-symdrom når han folder sig ud på scenen.. :D


PS: Læste vist dit indlæg lidt forkert.. men selv den bedste kan jo tage fejl :)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig