X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 15/08-13 08:53 
Enig med Elgen. Desværre forsvinder meget af Cave's lækre og eye candy og lyd i kugler, explosioner og medaljer ;)
j/k
spectrespectreSkrevet 15/08-13 09:10 
Sumez>
Alternativt er der jo Ibara Kuro, med reviderede skudmønstre, og Ikeda-agtige regler i stedet for Yagawa-agtige. :) Som ekstra bonus, er det også muligt at se fjendernes skud. Det er faktisk ret fedt, men svært opdrive.

1up>
neros: hvis man ikke lader sig dø med vilje med jævne mellemrum så bliver sværhedsgraden (rank) så svær/høj, at det ganske enkelt er umuligt at overleve.

Men så dør man jo alligevel :P

Ja, men det er bare 100% umuligt at gennemføre. Ibara Kuro er ikke meget nemmere!! Rank stiger endnu hurtigere, men den kan sænkes en smule med bombs.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 15/08-13 10:27, rettet 15/08-13 10:28 
slk486>
Ha! Havde mit første spil Saidaioujou for et par timer siden og gennemførte det første gang....

67 Credits?...


På Novice... :D

67 credit på novice? Damn.
Apropros Yagawa, så er det vist også ham der har ansvaret for at Saidaioujou's novice mode er blevet så hardcore af en novice mode at være. Jeg synes det er en rar afveksling fra de walkovers, Cave's novice modes plejer at være.

1up>
Ja, men det er bare 100% umuligt at gennemføre. Ibara Kuro er ikke meget nemmere!! Rank stiger endnu hurtigere, men den kan sænkes en smule med bombs.

De fleste af os gennemfører aldrig en Cave shooter alligevel :P
Ikke at jeg skal forsvare Yagawa-craziness, jeg er heller ikke vild med det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/08-13 10:32 
Jeg overdrev "en smule" og jeg spillede 2-player med min knægt, så det hjalp heller ikke :D

Men en cakewalk er det ikke. Synes faktisk kuglerne er hurtigere end i typiske Cave spil.
j/k
Alf81Alf81Skrevet 15/08-13 11:48 
Jeg synes at det er liiige vildt nok, at skære alle Yagawas projekter over en kam. Tag nu f.eks. Muchi Muchi Pork. Det har også masser rank-fiddling, men når det kommer til stykket, looper skidtet ikke før at man trækker alle liv med sig, forbi "sidste" boss. Altså, bliver man nødt til at lære det, på den hårde måde. Dog kan jeg se, at jeg ikke har travlt med at få pisset til at loope, da jeg som regel smider de sidste to liv væk på "sidste" boss :D

Kan virkelig ikke se, hvorfor det er så stort et problem for folk, med det Yagawa-ranking. Det er da alligevel ret simple regler at skulle forholde sig til. Der er dog meget, meget stor forskel på de forskellige spil, og hvor tosset det kan blive. Med det sagt, så synes jeg nu også at Ibara er noget pys. Alene af den grund, at man skal holde styr på/undgå de forskellige våben.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 15/08-13 11:49 
MMP synes jeg også er et super-fornøjeligt spil. Ibara (ikke-Kuro) har jeg ret svært ved.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/08-13 12:06 
Jeg har aldrig prøvet Kuro.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 15/08-13 19:55 
Der er heller ingen grund til at skære alt over en kam, men rosenrødt godt bliver det nu heller aldrig. Simple regler vil jeg heller ikke kalde det, da de fleste almindelige mennesker vil se det at skulle lade sig dø i et spil som værende noget negativt. Med det sagt, så er der dynamic rank i rigtig mange spil, men det bliver sådan set først helt fjollet hvis det har indflydelse på om du kan gennemføre spillet eller ej som i eksempelvis Battle Garegga og Ibara-linjen.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 08/11-13 10:53 
Hvad er det her :(

http://www.youtube.com/watch?v=Gj6Y28ZrMGc
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/11-13 10:55 
"Ikke-noget-jeg-kommer-til-at-spille"?

Dammit, cave - og så med microtransactions for fuel, eller hvad?
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/01-14 22:52 
Cave er færdige i vesten

http://www.destructoid.com/shoot-em-up-studio-cave-interactive-retreats-to-japan-269501.phtml
slk486slk486Skrevet 28/01-14 01:28 
Bah, de kan beholde deres iOS shmups. Hvis de nogensinde laver et ordentligt STG igen, skal 5PB eller RisingStar nok samle det op.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-14 01:34 
Ja som Cave er nu er jeg ret ligeglad om de dropper vesten. Det var lækkert så længe det varede med de rigtige titler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 31/03-14 21:22 
Det er måske et dumt spørgsmål men alligevel ret vigtigt ;-)

Har PS2 udgaverne af CAVE's spil Tate mode?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 31/03-14 21:22 
Ja da.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 31/03-14 21:46 
Ok godt så :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-15 13:48 
Så kender man Cave igen :D

http://promo.ghm.cave.co.jp/gomafes2/
SumezSumezSkrevet 30/09-15 13:50 
NSFW!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-15 13:52 
Man børster bare tænder på en eller anden pige?
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-15 05:04, rettet 01/10-15 05:05 
Just, it's just idea, if we set a crowd funding, will it be good?
Personally it's attractive.
for example
$0.3M to 0.5M: porting a title to Steam
$1M: porting it to Steam and PS4
$3M: new STG title to a console

https://www.facebook.com/CAVECoLtd/posts/881174891937478?fref=nf
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 01/10-15 07:21 
1 million dollars for at porte en xbox 360 udgave til Steam og PS4 lyder fuldstændig vanvittigt?

Tror de har rodet rundt i nogle tal i currency converter
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 01/10-15 21:55 
Mener du ikke en halv million? De bruger den første halve på PC-versionen og den næste halve på PS4 versionen.
spectrespectreSkrevet 02/10-15 07:24 
Det giver vel også 1 million samlet?

Anyways, på Facebook har CAVE meldt ud at de er igang med bugtesting (no pun), og at de håber på at Mushihimesama HD udkommer i Oktober eller starten af November.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 02/10-15 19:36 
Ah, troede du undrede dig over at en PS4 konvertering kostede 1 million :-)
BeanoBeanoSkrevet 02/10-15 19:39 
$50K på PS4 konvertering og $450K på launchfesten. Et budget jeg har fuld forståelse for :D
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/10-15 16:43 
En slags Deathsmiles 8 bit sjovrt...

Dessu Miles
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/11-15 11:06 
Så er Mushihimesama kommet på Steam! 25% på spillet til d. 12 Nov. Spillet er en port af 360 udgaven, som køre helt fint.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
spectrespectreSkrevet 07/11-15 11:01 
for ca. €17 får man også den 1.5 matsuri dlc som er en special version som kun findes i meget få eksemplarer på PCB, og var kun limited DLC koder der fulgte med det første run af trykte skiver til Xbox 360.

Har lige set afsnittet af STGWeekly hvor de snakker med Blackbird fra Degica. Blackbird har været aktiv både på shmups.com og neogaf og han fortalte at han foreslog CAVE Mushihimesama Futari og Ketsui: Kizuna Jigoku Tachi som spil som fans gerne så portet, men CAVE sagde at det ville give mest mening først at udgive Mushihimesama da det var det første.

Han kunne også fortælle at de har planer om 2 mere releases, og at de først porter de spil der allerede er portet til Xbox 360, da det er nemmest, og at det nu vil gå lidt hurtigere, da de lærte en del med denne release. Han sagde at der nok kommer en announcement om det næste spil omkring jul.

En oplagt titel er nok Deathsmiles, da det er deres bedst sælgende spil udenfor japan, men mon ikke det bliver de to andre spil som Blackbird allerede har foreslået CAVE?

Det kunne være fedt hvis Dodonpachi Daifukkatsu med Black Label og Ketsupachi DLC var en kandidat, da det var en af dem der ikke var regionsfrie.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 07/11-15 11:13 
Jeg ville være helt nede med Ketsupachi, og i det lange køb, hvad så med Ibara Kuro?
På den anden side er jeg stadig overhovedet ikke nede med Steam, så håber virkelig at GOG eller fysiske udgivelser er i støbeskeen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 07/11-15 11:17 
Fysiske udgivelser lyder ikke til at blive en realitet. CAVE er ude efter at udgive deres bagkatalog for at tjene penge, og det skal gerne være så billigt som muligt, så derfor kigger de mobile og digitale platforme. Degica er deres foretrukne port handler, da de har stået for andre, og har mest erfaring med shmups, på Steam som Eschatos, Tri/Delta Zeal, Crimzon Clover og senere i år, Darius Chronicle Saviours.

De har dog nævnt at alt efter hvordan salgene går, så vil andre digitale platforme, som GOG, være en mulighed.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
NaieraNaieraSkrevet 05/11-18 16:54 
Shikhondo til PS4 understøtter kraftedemig ikke arcade-stick. Jeg kan i hvert fald ikke få min Venom-pind til at virke, og det er da vist så officielt som det bliver.

Derudover er spillet vist bare såen lidt noget lort. Kan ikke anbefales. Det virker relativt billigt, der på Play-Asias hjemmeside, men hvis ikke man forudbetaler momsen, så snupper de den i tolden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-18 19:05 
Hele Arcadestick-situationen på nye konsoller er en joke. Det kan fandeme ikke være rigtigt at vi skal blive ved at at købe eller bygge nye, når der er tale om USB :(

Jeg har også bestilt spillet, men til Switch. Aner ikke hvornår det udkommer og bliver sendt fra Play-Asia. Det er sådan en genre hvor jeg tager mig selv i at tage chancen med spil engang imellem, men hovedparten er lort. Sine Mora er et godt eksempel :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/11-18 21:23 
Synes også spillet ser ret skidt ud. Et par af de nyere der har fået meget bedre ord med på farten er:

Devil Engine (demo ude)
ZeroRanger

Ironisk nok begge to vestlige udgivelser. Ser ud til at balancen er begyndt at skifte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/11-18 21:53 
Jeg er med hvis de kan spilles på PS3 eller 4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 05/11-18 22:18 
Der kommer nok en PS5 port om 5-6 år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 17/08-19 14:08 
Er der sket noget som helst på shmup-fronten? Jeg er ikke sikker på om Ketsui til PS4 har noget at byde på, når man allerede har det til Xbox 360. Jeg mangler selvfølgelig Dangun Feveron fra JP eller US-butikken på PlayStation. Shikhondo var en fæl skuffelse.

Anything else? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-19 14:54 
ESPra.de får fysisk udgivelse på PS4 og Switch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/08-19 15:40 
Det har jeg vist hørt om. Eftersom jeg havde det på PCB for en række år siden er det ikke lige noget der får mit pis i kog, men jeg skal selvfølgelig have det.

Jeg kan se, at jeg er gået glip af en fysisk udgivelse af Vasara Collection. Det må blive downloaden til $10 i stedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-19 17:30, rettet 17/08-19 17:31 
Jeg nappede Vasara, men jeg frygter lidt hvordan sådan noget tager sig ud på skærmen. Er der ikke integer-scaling kan det være ret ligemeget.

Psikyo-udgivelserne på Switch er f.eks noget bras.

M2’s SHMUP-udgivelser på PS4 har med Ketsui og Battle Garegga været ren perfektion. Men med MD mini kunne man godt frygte at de er ved at miste kvaliteten :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 18/08-19 04:47 
Hvis de propper de obligatoriske nye modes i ESP Ra.de. på PS4, så bliver det selvfølgelig rigtig, rigtig interessant.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 18/08-19 14:38 
Vasara 1 og 2 i Vasara Collection har ingen muligheder for integer scaling uanset om du spiller i handheld, docked, tate etc, så der er shimmering over det hele. Der er i det hele taget et ret stort mangel på display options. Man kan vælge mellem smooth eller sharp filter og fjerne diverse wallpapers, men det er så det. Switch versionen har også en bug, så ens indstillinger ikke bliver gemt til næste gang. Desuden har Switch udgaven mærkbar input lag, selvom jeg har prøvet det der er værre (input lag skulle iflg flere shmups forum brugere være en del bedre i PS4 udgaven)

Nu gav jeg selv kun 37,50 kr for en digital udgave på Switch, selvom jeg har et fysisk eksemplar på vej, og Vasara 1 + 2 er trodsalt gode spil, men jeg ville virkelig have ønsket at der var brugt lidt flere resourcer, end på alverdens shovelware som der ellers ligger og flyder på eshop'en.

ESP.Ra.De tror jeg ikke der er så meget at frygte for. M2 har virkelig været spredt tyndt ud over for meget på det seneste med M2 Shot Triggers, Sega Ages, Megadrive Mini, PC Engine Mini og diverse Konami Classics Collections, men M2 Shot Triggers har hele tiden været af højeste kvalitet. Jeg bliver overrasket hvis de slækker på udgivelserne der.

Mahou Daisakusen/Sorcer Striker (M2 Shot Triggers) er også tilgængelig på den japanske PSN store til PS4.

Ketsui Deathtiny på PS4 er iøvrigt klart 360 versionen overlegen, med M2's sædvanlige ekstra tilføjelser. Tjek evt Eurogamer's anmeldelse, hvis du mangler lidt overtalelse.

Ketsui Deathtiny Eurogamer review
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-19 14:57 
Jeg så en YT video af Vasara Collection i dag, hvor en sagde at der ikke var pixelshimmering såfremt man spillede i TATE-mode. Har du prøvet det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 18/08-19 15:23, rettet 18/08-19 15:23 
Hmm, jeg mangler at prøve tate i docked mode, da mit tv ikke er hængt op til det pt.
Men jeg kigger på det når jeg kommer hjem igen :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 18/08-19 16:33 
Le Roof>
Ketsui Deathtiny på PS4 er iøvrigt klart 360 versionen overlegen, med M2's sædvanlige ekstra tilføjelser. Tjek evt Eurogamer's anmeldelse, hvis du mangler lidt overtalelse.

Tak. Den skal jeg have snart, så. Nu har jeg jo også fået shmup-sticket til PS4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-19 17:26 
Le Roof>
Hmm, jeg mangler at prøve tate i docked mode, da mit tv ikke er hængt op til det pt.
Men jeg kigger på det når jeg kommer hjem igen :)


Tak :) Kan se at Vasara kører 300something x240 så hvis spillet renderes i 720p burde det være en smal sag at få integer scale i spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 19/08-19 01:41, rettet 19/08-19 02:14 
Ok. Du har helt ret. Der er ingen shimmering i tate - hverken docked eller undocked. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg fik indtryk af det modsatte da jeg smed den i mit flip grip i forgårs, men det vil så sige at det kører 720p i docked mode også :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/08-19 02:59 
Dejligt :)

Jeg håber det er tilfældet med PS4-versionen også.

Tak fordi du gad tjekke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/08-19 17:07 
Jeg tror jeg kom til sidste boss i første forsøg i Deathtiny-mode. Det burde være den der blev kaldt Very Easy ;) Very Easy var vist allerhøjest Easy.

Er der en af jer der har luret hvordan man får pausemenuen frem uden at skulle trykke på PS-knappen og så tilbage ind i spillet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/09-19 15:28 
Glæder mig! Håber på flere CAVE spil til min Switch og det er fysisk de kommer i (helst også noget collectors edition), da jeg er stor fan af cartridge og meget mindre fan af det andet :=D

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-19 17:01, rettet 17/09-19 17:01 
Meh. Dem har vi jo. Lad os for faen få den Progear-konvertering.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig