X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 18/01-11 18:45, rettet 18/01-11 19:38 
Og vi når lige akkurat ikke at få pre-orderen med til træffet :(

EDIT: Og så heller ikke Raiden Fighters Jet (som ifølge Shopto, udkommer selv samme dag træffet starter).
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-11 18:54 
Er der nogen der ved om limited edition af Muchi Muchi Pork! & Pink Sweets også er regions fri, eller om det kun er standard edition?
SumezSumezSkrevet 26/01-11 08:28 
DeathSmiles er det mest forudbestilte spil på Zavvi!
http://www.zavvi.com/games/platforms/xbox-360/coming-soon.list?sortOrder=salesRank&sortReverse=true

Håber det kommer til at sælge rigtig godt.
Mens vi venter kan vi udskrive og more os med dette "puste-spil":

Cave og lignende shmups
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/02-11 12:53 
To dage endnu for os europæiske efternølere :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 16/02-11 13:54 
Er der virkelig slet ikke kommet nogle cave shmups til PS3?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 16/02-11 14:00 
Nope, ingen whatsoever. Medmindre du medregner PSone-titlerne på PSN (Donpachi og Dodonpachi)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/02-11 23:23, rettet 16/02-11 23:23 
Jaaah sådan noget tissemand... Shopto prøvede at hæve pengene på mit kort i dag, men eftersom jeg har fået nyt kort siden jeg lagde forudbestillingen virkede det ikke, og med under tre timers varsel har de så annulleret min forudbestilling. Nu går der sikkert en evighed før de får sendt det afsted. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/02-11 23:56, rettet 17/02-11 00:03 
Edit: nvm, de har fået ny shipping siden jeg sidst har brugt shopto.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/02-11 00:06 
Jeg tager kun den dyreste shipping fra nu af, pga jeg mistede mit Dodonpachi Daifukkatsu fra Neo Amusement(10 nov.). De har dog lovet at sende en en ny kopi af DDP-DFK gratis med mit Muchi Muchi Pork/Pink Sweets \o/ De skrev så at jeg næste gang skulle vælge express, så er der T&T og forsikring på. Orker ikke det sker igen, plus jeg får det hurtigere.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/02-11 00:09 
DoDonPachi Dai Ou Jou til 360 er forresten blevet fixet.

DoDonPachi Dai Ou Jou
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/02-11 06:24 
Sumez>
Jaaah sådan noget tissemand... Shopto prøvede at hæve pengene på mit kort i dag..

Pudsigt. Shopto har for længst hævet pengene hos mig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 17/02-11 07:36 
Jeg betalte min ordre hos ShopTo.net med PayPal som de trak med det samme. De har nu annulleret min ordre fordi jeg sidenhen har slettet min kreditkortoplysninger hos dem. Fandeme et fupfirma synes jeg!!!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/02-11 08:09, rettet 17/02-11 08:10 
Juggernaut>
Pudsigt. Shopto har for længst hævet pengene hos mig.

Det troede jeg også de havde - men det er meget normal praksis (hvis ikke lovpligtigt :)) at pengene først hæves når varen sendes ud, selvom man har indtastet kortoplysningerne ved bestilling. Måske du har betalt via PayPal?

Er der nogen de har sendt spillet ud til endnu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 17/02-11 08:20 
Ja, har betalt via PP. Nu fik jeg så lige at vide at min ordre er annulleret.. Det viser sig så at den oprindeligt pris er ændret. Jeg skulle så lige betale £1.5 ekstra. Det er nu gjort og ordren er i hus igen.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 17/02-11 08:58 
Det er sguda også frækt. Jeg skulle også betale £1.5 ekstra for at afgive ordren igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 17/02-11 09:19 
Jeg troede faktisk at man var garanteret den oprindelige pris...?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 17/02-11 09:42 
Det tror jeg kun det er, hvis firmaet officielt har det som politik, som f.eks. Axel Music eller Amazon.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 17/02-11 09:46 
Når man nu HAR betalt synes jeg også det er underligt at de kan ændre det til en højere pris, men derudover synes jeg nu det er meget fair at butikker ikke er tvunget til at følge en pris der fejlagtigt er sat for lavt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/02-11 09:58 
Elgen>
Jeg betalte min ordre hos ShopTo.net med PayPal som de trak med det samme. De har nu annulleret min ordre fordi jeg sidenhen har slettet min kreditkortoplysninger hos dem. Fandeme et fupfirma synes jeg!!!

Shopto er blevet meget følsomme med betalingsoplysninger fordi de har oplevet meget svindel.
Oplevede for nogle måneder siden at de rullede min leveringsadresse tilbage til en gammel adresse baseret på forældede kreditkortoplysninger - uden jeg blev informeret om det, hvilket betød at nogle forsendelser blev sendt til min gamle adresse og derved forsvandt. De har efterfølgende refunderet pengene for de tabte forsendelser, men meget bøvl.
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-11 10:01 
Sumez>
Er der nogen de har sendt spillet ud til endnu?

Ikke endnu. Pengene er hævet, så forventer da at det bliver afsendt i dag.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 17/02-11 10:35 
Mit eksemplar er sendt afsted i dag fra shopto.
ElgenElgenSkrevet 17/02-11 10:59 
Mit problem var det samme som Juggers, jeg nåede bare ikke at betale inden de fjernede ordren.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/02-11 11:01 
Beano>
Mit eksemplar er sendt afsted i dag fra shopto.

Min nye ordre står nu som "processing" :(
Møgbutik..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-11 11:11 
Mit er nu også blevet afsendt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/02-11 11:53 
Og så kom mit alligevel også afsted i dag :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 17/02-11 12:01 
Samme her
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/02-11 12:07 
Thumbs up til Jer der allerede har spillet men køber det alligevel for at støtte udgivelsen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 17/02-11 12:47 
Mit er også på vej. Så er vi alle glade :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-11 13:00 
Hey og min også! Det er da ret heldigt efter som jeg først fik taget mig sammen til at købe for 10min siden...

Men Raiden Fighters har jeg haft forudbestilt i over et halvt år nu... Det giver ingen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 17/02-11 13:53, rettet 17/02-11 13:54 
@Sumez: Jeg gør det nu mest pga den pæne æske, soundtracket og så håber jeg på at der er små forskelle i udgivelserne; det skulle ligne Cave dårligt om ikke der var. Overvejede også at købe US versionen pga faceplate, men synes den er for dyr...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-11 14:57 
US versionen skulle vist være en meget dårlig port.
SumezSumezSkrevet 17/02-11 15:00, rettet 17/02-11 15:01 
Problemet med US versionen er at de har fjernet det slowdown der var i JAP-versionen. Ifølge Cave selv er det gjort bevist fra deres side (og altså ikke udgiverens skyld), da det oprindelige slowdown ikke skulle have været en del af spillet.

De har dog efter sigende bukket under for "presset" og genindført slowdown i EU-versionen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 17/02-11 15:10 
Ja, verden er altså underlig nogle gange.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-11 17:05 
Jeg vil helst ha' det 100% som på arcade hvis muligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 17/02-11 17:20 
Jamen, er det da også på arcade udgaven, det hersens slowdown?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-11 17:39 
Det mener jeg bestemt. Også derfor der er slowdown i Mushihime og ESPgaluda konsolversionerne. Maskinen kunne sagtens trække de spil så de kørte 100% flydende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-11 12:45, rettet 19/02-11 12:49 
3 Cave spil mere til 360.

Akai Katana Shin:

Cave will be bringing arcade shooter Akai Katana to Xbox 360 as Akai Katana Shin. The title was announced today at a press and demo event in Akihabara.

The Xbox 360 version will improve upon the arcade original in a number of ways. Outlined by Cave today, changes include:

* All visuals have been redone in for high definition.
* The game will support full 16x9 output. Enemy positions and bullets are being tuned for the change.
* A new stage (giving the game seven total stages). Joining the new stage is a new boss, 18-year-old Nazuna Ayase.
* As yet unannounced gameplay system changes.
* New voices added. The first print run version of the game (both for the standard and limited editions) will include a download code for adding new voices to the game.

The game will also include a 4x3 arcade mode with the same rules as the arcade version. The visuals here will also be high resolution.

http://www.youtube.com/watch?v=JRrVTR0GbgM

http://www.andriasang.com/e/galleries/2011/02/19/akai_katana_shin_screens/

Nin-2 Jump:

Cave's next Xbox Live Arcade game won't be a shooter. Up next for the shooting masters is an original scrolling action game called Nin-2 Jump (pronounced Nin Nin Jump).

Announced at Cave's Akihabara press conference and demo event today, Nin Nin Jump puts you in control of Nin Ja, a powerful ninja in the service of the castle. You'll have to work through various stages in an effort to save Princess Sakura who's been kidnapped by the evil ninja Namakura.

Gameplay promises to be simple, with players making use of jumps and ninja actions. As you progress through the game, you'll unlock additional ninja actions. Examples include:

Chain
Toss a chain at hooks on walls to dash from wall to wall.

Ninja Power
Build up ninja power by collecting scrolls. When you unleash your stored ninja power, you can dash through the stages while taking out enemies.

In the screenshots, you'll notice some silhouette figures watching the action. Those are meant to be spectators -- specifically kids watching a "shadow play." The kids will show different reactions based off your play.

The game offers two modes:

Adventure Mode
Work through the story as you play through five worlds. Each world consists of 10 stages, which you clear by collecting all the scrolls laying about. At the end of each world, you'll find a boss waiting. Clear a world, and you'll gain new ninja actions.

Score Attack Mode
Part survival and part score attack, this mode has you kill as many enemies as you can before your life runs out. Enemies appear endlessly. By making consecutive kills, you'll get a large amount of score items which can increase your score.

Both modes are compatible with network rankings. Adventure mode's ranking is based off time. Score Attack's ranking is based off score.

Nin-2 Jump is due for Xbox Live Arcade `release` some time this year.

http://www.youtube.com/watch?v=7xYRXoJNoW4

http://www.andriasang.com/e/blog/2011/02/19/nin_nin_jump_preview/

Instant Brain:

http://www.youtube.com/watch?v=yHnveH_dqZ4

http://www.andriasang.com/e/galleries/2011/02/19/instant_brain_images/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 19/02-11 12:49 
Akai Katana er jo ingen overraskelse, er skuffet over at de ikke annoncerede nogen Xbox ports af deres ældre titler.
Hvad er det der Instant Brain? Det ser ubehageligt uinteressant ud :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/02-11 14:02 
Det dersens Ketsupachi-noget er fuldstændig gak i låget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ThediazThediazSkrevet 19/02-11 19:17 
Er lige gået igang med deathsmiles deluxe edition her igår, prøvede black label på level 999, kan ikke forestille mig at gennemføre en enkelt bane uden at dø overhovedet :P damn det er svært!
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-11 10:54 
Sumez>
Akai Katana er jo ingen overraskelse, er skuffet over at de ikke annoncerede nogen Xbox ports af deres ældre titler.
Hvad er det der Instant Brain? Det ser ubehageligt uinteressant ud :)

Helt enig. Og det ser også nederen ud det der Nin-2 Jump :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 20/02-11 11:22 
Ja, det ser rimelig cave-agtigt ud med pointsne, men ellers ligner det en rimelig typisk indie-behændigheds-platformer uden noget der får den til at skille sig ud. Cave bør bare holde sig til det de er gode til :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/02-11 11:28, rettet 20/02-11 11:28 
Men fuck hvor ser Akai Katana egentlig godt ud i X360 mode, det ligner jo Progear No Arashi 2 :)
http://www.youtube.com/watch?v=JRrVTR0GbgM

Håber det bliver regionsfrit. Jeg så gerne flere horisontale Cave-shooters til konsol af den ene grund at vertikal-spillene er besværlige at spille når man ikke kan tate sit TV :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-11 12:01 
Her det lige med lydene fra spillet :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 20/02-11 12:50, rettet 20/02-11 12:51 
Men det er så ikke X360-udgaven :P
Se den jeg linkede til, og sæt opløsningen til 720p
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-11 13:04 
Ja, men det var bare så man bedre kunne høre hvordan det kommer til at lyde, det kan jeg bedst lide end når der er lagt musik hen over. Tror da de bruger samme musik til 360 som i arkadeudgaven. :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 20/02-11 13:12 
Det ser vanvittigt ud! :-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-11 13:18, rettet 20/02-11 13:19 
Ja det er fandme flot! :=0
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-11 20:28 
Sumez>
Jeg så gerne flere horisontale Cave-shooters til konsol af den ene grund at vertikal-spillene er besværlige at spille når man ikke kan tate sit TV :)

Prøv Score Rush. Det er en af de bedste shooters, der er udgivet til maskinen, men ligesom så mange andre fede spil, er det totalt overset, fordi det er udgivet gennem indiekanalen, frem for retail/Live Arcade.

Det er egentlig en level baseret vertikal shooter, men for at forhindre de problemer der kan opstå i genren, hvis man kombinerer widescreen og vertikal scrolling, har udviklerne valgt at inkorporere twin stick kontrol og det fungerer fortræffeligt, omend enkelte elementer som fx scoresystemet kan diskuteres.

Det koster ligesom de fleste andre indiespil kun en dollar, så alle fans af genren burde købe det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 21/02-11 00:05 
Jeg er ikke så meget til twin stick shooters, men synes nu alligevel at Omega Five på XBLA fungerer meget fint med denne styring, selvom det som udgangspunkt er en rimelig klassisk Gradius/R-Type-agtig horizontalshooter.
Vil prøve at tjekke det når jeg engang får lov til at låne min egen Xbox igen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig