X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 01/03-13 12:16, rettet 01/03-13 13:48 
Forklaringen ligger i titlen på denne undergenre: Bullet hell ;)

Personligt kan jeg bedre lide shumps der ikke er bullet hell. Synes bullet hell nemt kommer til at handle om at zigzagge mellem kugler end reel taktik, men det er ikke en dåse med orm, jeg gider åbne mere end på klem :D

EDIT: Jeg mener ikke, at bullet hell-spil ikke er taktiske, men kan se det lød sådan. Begge typer kan være meget taktiske, der er primært tale om forskellige former for taktik. Jeg synes, non-bullet hell tit er taktiske en anelse oftere, men man kan nok se det som at forskellen er for lille til at medtage i en sammenligning.
SumezSumezSkrevet 01/03-13 12:27, rettet 01/03-13 12:29 
m1chelsen>
Skærmen er jo FYLDT med skud, og at undgå disse kan jeg ikke se mig ud af :P Det svarer lidt til at gå fra BF1942 og over til Quake. Begge er FPS, men der er en verden til forskel!

Fortæl det til alle de folk, der synes at alle shoot'em ups er magen til hinanden. ;)

Men ja, du har ret, der er stor forskel. Udover de gennemførte skudmønstre, der fylder hele skærmen, men samtidig tit er nemmere at undvige end det lige ser ud til (dit skib fylder trods alt kun et par pixels på hele skærmen, og din hitbox er væsentlig mindre end hvad der bliver vist), er Cave's shootere traditionelt set baseret på gennemførte scoresystemer, der styrer den måde man spiller spillet, udover blot at undgå fjendernes skud, mens man skyder fjenderne.
I DoDonPachi-serien er det tit chaining der er i hovedsædet, prøv at finde nogle high-level replays og læse strategy guides til spillet, så kan du se hvor dybt det i virkeligheden er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/03-13 12:34, rettet 01/03-13 12:37 
jaes>
Personligt kan jeg bedre lide shumps der ikke er bullet hell. Synes bullet helle nemt kommer til at handle om at zigzagge mellem kugler end reel taktik, men det er ikke en dåse med orm, jeg gider åbne mere end på klem :D

Heller ingen grund til at gå mere end "på klem". Hvis du "synes" at de handler mere om at undvige skud end taktik, så er det ret tydeligt at du aldrig har spillet spillene for score, eller bare har spillet de forkerte bullet hell spil. :)
Jeg kan godt forstå fordommen, men sætter man sig ind i spillet, viser det sig hurtigt at de slet ikke forholder sig sådan.

Gode eksempler på bullet hell med rigtig meget taktik er Mushihimesama Futari på Maniac, Deathsmiles, ProGear, Guwange og begge EspGaluda-spillene.
De er tit langt mere taktiske end nogen andre shooters.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/03-13 12:42, rettet 01/03-13 12:42 
Jeg vidste taktik var et farligt ord at bruge - forhåbentlig kan vi være enig i at kalde det forskellige former for taktik, og jeg kan så bedre lide de typer taktik, der bruges mere i spil med lidt færre kugler :)

At sige at jeg ikke har spillet genren nok eller de forkerte spil er enten naivt eller arrogant - udtaler mig naturligvis på ordentligt grundlag :)
SumezSumezSkrevet 01/03-13 12:47 
Kan du så ikke uddybe hvilke bullet hell spil du bruger som reference?

Jeg kan godt acceptere forklaringen med at du er mere til den anden type taktik end den anden, men når du lægger ud med at påstå at bullethell spil blot handler om at zigzagge mellem kugler, giver det alligevel et indtryk af et forkert udgangspunkt.
Jeg indrømmer gerne at jeg havde samme indtryk af bullethell spil, før jeg for alvor gik i gang med at studere den strategi der skulle til for at score flest mulige point i Cave's spil.
Jeg holder stadig rigtig meget af spil som Gradius og R-Type, men det er virkelig en meget anderledes genre, og Cave's spil er traditionelt set langt mere taktiske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/03-13 13:12, rettet 01/03-13 13:19 
Jeg synes det handler meget om smag, derfor jeg ikke ville åbne dåsen :)

Jeg har ikke haft de optimale muligheder på konsoller (har ikke mulighed for at spille importspil), men min erfaring ligger i 20-25 spil fordelt ca. ligeligt mellem konsol og pc. Det er så inklusiv demoer, men dem synes jeg er valide i denne sammenhæng, da det handler om selve spilsystemet.

Hvis du vil diskutere shmups som spildesign skal jeg kigge mine spil og noter igennem for titler, i en anden tråd. Giver ikke mening at nævne de 3-4 titler jeg kan huske lige nu :)

EDIT: De 20-25 spil er kun bullet hell - jeg har vel spillet et tilsvarende antal non-bullet hell.
SumezSumezSkrevet 01/03-13 13:20 
Om man er mere til den ene form for shooter end den anden, handler om smag, ja. Men om man mener at bullethell shooters kun handler om at zigzagge gennem skud og ikke har noget stærkt taktisk element handler om misforståelse, ikke smag. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 01/03-13 13:29 
XBOX 360 mode er Normal ligesom Arcade Mode. Kan ikke lige huske hvordan menuen er skruet sammen, men i andre Cave spil på XBOX 360, der er XBOX 360 mode bare Arcade mode med opscalerede pixels og smoothing. Prøv Novice mode, der bliver man knap så meget bombarderet.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
jaesjaesSkrevet 01/03-13 13:34, rettet 01/03-13 13:34 
Vi er jo lige blevet enige i, at begge undergenrer er taktiske, så er naturligvis godt klar over, det handler om andet end zigzag :)

Igen: Det handler om hvilken typer taktik man bedst kan lide. Der er selvfølgelig fællestræk mellem de fleste shmup-undergenrer, i forbindelse med taktik: risk/award-gameplay, ressource-management m.m.

EDIT: Der kom lige et indlæg først...
SumezSumezSkrevet 01/03-13 15:50 
Det er også helt fair, jeg synes bare det lugter meget af at du kun har stiftet bekendtskab med spillene periferært, før du dømmer dem, hvilket er synd, da jeg tror du går glip af noget godt, som jeg tror du ville holde af :)

At du ikke nævner nogen specifikke titler, men åbenbart skærer 20-25 titler over én kam styrker kun min mistanke. Jeg tror ikke der findes 20 forskellige bullet hell spil der er værd at spille :P især når man hiver PC spil med i ligningen.
Snakker du f.eks. Cave spil, eller Touhou? Der er stooor forskel, og spiludvikleren har tit mere at skulle sige end undergenren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/03-13 18:20, rettet 01/03-13 18:26 
Om de er værd at spille eller ej er jo ikke så afgørende. Det afgørende er, at man ikke kan tænke sig fuldstændigt til alt spildesign og bliver nødt til at prøve det i praksis (som så meget andet her i livet). Jeg har så prøvet 20-25 bullet hell gennem tiderne (skyd mig ikke, hvis det kun er 18, det er et hurtigt bud), og kan konstatere at selve filosofien bag ikke så meget er mig, andet end som afveksling til andre spil - for jeg kan godt lide flere af spillene, finder bare det at labyrinte sig gennem kugleregnen mere ødelæggende end sjovt, når det ikke kun er momentvise kugleeksplosioner (det er fedt som afveksling i en shooter). Det kan man altså godt gennemskue ved få gode spil og mange middelmådige, og uden at bruge timevis på alle spillene :) Jeg er mere til klassiske koncepter som Tyrian 2000...

Det er ikke meget anderledes end at jeg godt kan lide RTS, men for at fange min interesse skal de ramme nogle præcise punkter. På samme måde har jeg da planer om at købe flere bullet hell i fremtiden, det har bare ikke høj prioritet, og det sker ikke uden en del research ved hvert spil :)

EDIT: Jeg taler vertikale shootere nu - kan lide mange andre koncepter end Tyrian :)
nerosnerosSkrevet 01/03-13 18:52, rettet 01/03-13 22:51 
Kugleregn eller ej det vigtigste i en shooter er pointsystemet. Har man ikke forstået det har man misforstået spillet så enkelt er det.

Jeg er måske også mest til spil som Shienryu (fantastisk spil), Image Fight, Blazing Star, Hyper Duel, Raiden Fighter Aces, Vasara, MUSHA Aleste og Tatsujin II end Bullet Hell genren, meeen CAVE er fandme også fedt at spille ;-)

Ikke alle shmups har indviklede pointsystemer men kendetegnene for genren er, at man skal tage højde for det og spille spillet derefter. 1 Credit og dø og så om igen ;-)
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 01/03-13 20:25 
bliver man fanget i de forskellige mønstre og bliver nødt til at dodge igennem labyrinten, så er man ikke god til bullet hells. Mener det var Clover TAC der udtalte det :P

Man kan heller ikke sige at alle bullet hells er ens, og alle er zig zag. Det kommer meget an på udvikleren, da hvert firma har sin egen stil. Der er stor forskel på Toaplan, Raizing og Cave.

synes heller ikke at point systemet er det 'vigtigste'. Det kommer vel an på om man spiller for score eller survival. Jeg spiller som regel survival, og går efter at gennemføre på 1 credit. Så kan jeg kæmpe med high score bagefter. Men det er da super fedt når man har regnet score mechanic ud, for så kan man jo ikke lade være med at prøve at gå efter det alligevel.

Men 100%, shmups er 1credit hvor man gør sit bedste, og så er det forfra når man dør. ;)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 01/03-13 21:05 
1up>
Men 100%, shmups er 1credit hvor man gør sit bedste, og så er det forfra når man dør. ;)

Og så'n er det bare :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-13 21:09 
1up>
synes heller ikke at point systemet er det 'vigtigste'. Det kommer vel an på om man spiller for score eller survival. Jeg spiller som regel survival, og går efter at gennemføre på 1 credit. Så kan jeg kæmpe med high score bagefter. Men det er da super fedt når man har regnet score mechanic ud, for så kan man jo ikke lade være med at prøve at gå efter det alligevel.

Men 100%, shmups er 1credit hvor man gør sit bedste, og så er det forfra når man dør. ;)

Man kan vel sige at point-systemet er spillets replay-value. Jeg personligt går efter at slå min egen score når jeg spiller den slags spil. Om det betyder at jeg kun når 3. bane, hvor jeg normalt kan nå bossen i 4., men med dårligere score, betyder ikke så meget for mig :)

Og ellers helt enig. Jeg restarter som en sindssyg når jeg spiller shmups og bruger aldrig mere end én credit.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 01/03-13 21:25 
Jeg spiller på 2 forskellige måder. Enten efter scoren eller også efter at komme så langt som muligt. Faktisk er de to udgaver som dag og nat, og det er jo yderst fascinerende, at et tilsyneladende så simpelt spil kan have sådan en dybde. Fantastisk value for money!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 01/03-13 22:54 
Juggernaut>
Faktisk er de to udgaver som dag og nat, og det er jo yderst fascinerende, at et tilsyneladende så simpelt spil kan have sådan en dybde.

Rigtig godt formuleret sådan er det bare! ;-)

Martin jeg skal nok slå din Blazing Star highscore snart!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-13 00:41 
Mig? :)

Hvorfra ved du hvad jeg har i Blazing Star?
Det spil har jeg spillet ALT for lidt. Det er fremragende :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/03-13 07:51 
Rimelig langt fra Cave eller bullet hell, men ja, Blazing Star er absolut fremragende :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/03-13 13:31 
Konsolkongen>
Hvorfra ved du hvad jeg har i Blazing Star?

Jeg går ud fra at hvis du er kommet til level fire er din score højere end min ;-)

Lad os dyste i Blazing Star :D
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 02/03-13 13:35 
Martin _kan_ ikke dyste. Det er sådan en svaghed folk fra Svendborg har. Det går op i promiller og hestesnak. Hvilket i øvrigt også er ganske underholdende. Så mens snakken kører, sniger du highscoren hjem, Søren.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-13 15:17 
Hah!
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 02/03-13 22:48, rettet 02/03-13 22:48 
Der rammer du lige plet - når Martin skal deltage aktivt i noget ender det gerne ud i indtagelse af alkohol og snak om heste i kælderen.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-13 04:38 
Haha :D

I aften har den stået på rigeligt med alkohol og hvad der ellers hører til. Jeg tror ikke jeg har nævnt heste en eneste gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 11/03-13 16:18, rettet 11/03-13 16:18 
Cave og lignende shmups
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
NaieraNaieraSkrevet 11/03-13 16:41 
Det bliver helt tosset ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 11/03-13 17:13 
Uha uha... Kan vi mon være heldige med en PAL udgivelse?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
spectrespectreSkrevet 11/03-13 17:48 
De har flere gange sagt simultan østlig og vestlig release
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 11/03-13 19:05 
Absolut lækkert at blive forkælet på denne måde :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
spectrespectreSkrevet 11/03-13 21:26 
Og som jeg forstod det i et interview jeg ikke lige umiddelbart kan finde på shmups.com, så mener de europa når de siger vestlig. De var super positivt overrasket over den modtagelse Deathsmiles fik på det europæiske marked.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 11/03-13 21:48 
Det har kun solgt marginalt mere end Dodonpachi Resurrection (hvilket er en meget bedre shmup i min optik). Det skyldes så nok også at Deathsmiles er knap et år ældre end Dodonpachi. Men virkelig gode nyheder at Vesten også eksisterer, og ja vi er her altså. Og venter...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/03-13 23:36 
Der skal godt nok meget til for at være "meget bedre" end Deathsmiles :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/03-13 23:39 
Det er der jo også:-}
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 11/03-13 23:51 
Du er helt væk :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 19/03-13 08:54, rettet 19/03-13 09:06 
Ketsui på vej til PS3. Spændende!

http://www.siliconera.com/2013/03/18/cave-shooter-ketsui-is-shooting-its-way-to-playstation-3/
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 19/03-13 09:25 
Oh yes!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 19/03-13 09:48, rettet 19/03-13 09:49 
For €%€%/& ja! Regionsfri Ketsui, sådan!
Lidt crazy prissætning, dog? $75 for ikke-limited udgaven?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/03-13 23:13 
Så fik jeg forudbestilt Saidaioujou :)

Ketsui til PS3 skal jeg nok købe, såfremt den har noget 360-udgaven ikke har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 24/06-13 20:55, rettet 24/06-13 20:56 
Prøver langt om længe at sætte mig ind i Daifukkatsu, men jeg har det godt nok hårdt over DDP-chaining. Synes ikke det er sjovt. :S
Jeg har virkelig svært ved at holde en chain kørende på første bane, jeg kan bygge den op til 1000+ og recharge min hyper så jeg er kørende lige efter mid-bossen, men det virker fuldstændig tilfældigt for mig hvornår jeg pludselig taber min chain midt i det hele, i stykket mellem mid-bossen og bossen. Hvad er tricket?

Jeg ved at man forlænger "timeouten" ved at dræbe fjender med tap-skud, og holder den stille så længe man har en laser kørende på de større fjender, men alligevel synes jeg at den har en tendens til at ryge ud af vinduet helt "tilfældigt", midt imens jeg er i gang med at tappe mig gennem en række fjender. Hvad er det jeg overser?
De gange jeg har holdt min 1000+ kørende helt til bossen får jeg væsentlig mange flere point end når jeg ikke gør det, og på mit nuværende niveau er det nærmest livsnødsvendigt hvis jeg skal gøre mig nogen forhåbninger om at nå første extend.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/08-13 22:39 
Hvad synes folk ok Ibara?

Middelmådigt eller over the top dejligt!

Fandt lige ud af at Raizing har været med ind over også :-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 14/08-13 22:40, rettet 14/08-13 22:40 
Ibara er noget hø IMO :P

EDIT: Men har et møg svedigt soundtrack! :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-13 22:42 
Hvis jeg husker rigtig skulle være en rigtig træls shooter med åndssvage Yagawa-regler. Er det ikke spillet hvor man SKAL lade sig dø i starten for at det overhovedet kan lade sig gøre at gennemføre det på 1 credit? Sådan noget gider jeg ikke :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/08-13 22:45 
Ok? Hvad sker der da hvis man ikke lader sig dø og hvorfor skulle det forhindre en i at gennemføre? ;-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 14/08-13 22:46, rettet 14/08-13 22:47 
Konsolkongen>
Hvis jeg husker rigtig skulle være en rigtig træls shooter med åndssvage Yagawa-regler. Er det ikke spillet hvor man SKAL lade sig dø i starten for at det overhovedet kan lade sig gøre at gennemføre det på 1 credit? Sådan noget gider jeg ikke :(

Jo, det er ren Yagawa. Noget med at lade sig dø i starten en enkelt gang, og så dø resten af gangene sidst i lvl.2 - fantastisk dumt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
spectrespectreSkrevet 14/08-13 22:49 
Dem der elsker Raizing/Yagawa synes Ibare er det fedeste. Jeg er heller ikke til det der med at suicide for at holde styr på rank.

neros: hvis man ikke lader sig dø med vilje med jævne mellemrum så bliver sværhedsgraden (rank) så svær/høj, at det ganske enkelt er umuligt at overleve.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-13 22:51, rettet 14/08-13 22:57 
Og det blir jo ikke forklaret når man spiller heller... Det ser heller ikke ud til at man må tage nogle power-ups og score-medals undervejs, det er da for dumt...

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=1&t=31704
http://en.wikipedia.org/wiki/Ibara_%28video_game%29

A notable feature of Ibara is the inclusion of a variable, real-time difficulty system by way of the Rank system. The player's rank increases as they acquire more items and cause more damage, increasing the difficulty of the game along with it. The number of enemies doesn't increase but the number of bullets fired towards the user does, often reaching a ridiculous level of bullet density. There are ways of lowering this rank system if the odds appear too much. The only known way of decreasing your Rank in Ibara is to die. The more lives you have, the less the rank decreases when you die. In the later version, Ibara Kuro: Black Label, Rank can be decreased by cancelling bullets with a bomb, however Rank also increases much faster in this version, potentially increasing from minimum to maximum in a matter of seconds.

EDIT: Er det på PS2 eller Arcade du overvejede det Neros? Undgå i hvert fald PS2-versionen da det er en elendig port, hvor tosserne har valgt at lave spillet 480i only.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/08-13 22:58 
1up>
neros: hvis man ikke lader sig dø med vilje med jævne mellemrum så bliver sværhedsgraden (rank) så svær/høj, at det ganske enkelt er umuligt at overleve.

Ok det lyder sku lidt for sindssygt.

Dø for at overleve ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/08-13 23:53 
Alternativt er der jo Ibara Kuro, med reviderede skudmønstre, og Ikeda-agtige regler i stedet for Yagawa-agtige. :) Som ekstra bonus, er det også muligt at se fjendernes skud. Det er faktisk ret fedt, men svært opdrive.

1up>
neros: hvis man ikke lader sig dø med vilje med jævne mellemrum så bliver sværhedsgraden (rank) så svær/høj, at det ganske enkelt er umuligt at overleve.

Men så dør man jo alligevel :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/08-13 00:20 
Ha! Havde mit første spil Saidaioujou for et par timer siden og gennemførte det første gang....

67 Credits?...


På Novice... :D
j/k
ElgenElgenSkrevet 15/08-13 06:45, rettet 15/08-13 07:51 
Det er helt sikkert en smagssag, jeg elsker Battle Garegga, Ibara, Pink Sweets og Muhci Muchi Pork };-P
Tror også meget det kommer an på, hvad man lægger vægt på i en shmup. Jeg synes de er fantastiske pga lyd, musik, grafik, animationer osv; virkelig eye- and earcandy IMO. At point- og rankingsystemet så er lidt svært at komme ind under huden på, gør mig ikke så meget. Sålænge jeg er godt underholdt mens jeg spiller };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig