X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 21/02-11 10:07, rettet 21/02-11 10:08 
Så kommer DeathSmiles også på iPhone...
http://www.youtube.com/watch?v=qkOg_zp3aEg

Stadig intet af det fede til XBLA :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/02-11 13:49 
Altså... den er jo ikke nødvendig til XBLA. Den er jo lige kommet som "almindeligt" Xbox spil.
SumezSumezSkrevet 21/02-11 13:51 
Nej, men efter Guwange sidste år, kunne man jo håbe at Cave på deres nyligt overståede "festival"-event i Japan ville annoncere nogle flere ports af ældre titler. Er det virkelig kun mig, der tænker sådan? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 21/02-11 13:58, rettet 21/02-11 14:00 
Men mener stadig Dangun Feveron udkommer på XBLA, ikke?

EDIT:

Men ja, de kunne da godt lige blive enige med Capcom om at smide Progear op :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 21/02-11 14:02, rettet 21/02-11 14:03 
Så ville jeg blive EVER glad!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/02-11 14:13 
Alf81>
Men mener stadig Dangun Feveron udkommer på XBLA, ikke?

Hvor står det??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/02-11 14:17 
Nairas indlæg nær bunden af siden: http://playright.dk/forumemne.php?id=26177&subid=463451#463451
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 21/02-11 14:31, rettet 21/02-11 14:31 
Det er længe siden, der står ikke om det er til XBLA eller hvad det er, og jeg har ikke hørt noget om det siden?

Iøvrigt vil jeg hellere have ESP.Ra.De, Ibara eller Progear. :) Men vil ikke klage over Dangun Feveron til XBLA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/02-11 14:40 
Progear FTW!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 21/02-11 21:31 
Spilrelateret, så er der næsten intet jeg hellere vil have, end en konvertering af Progear.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/02-11 21:38 
Indtil videre må Akai Katana være det tætteste du kommer på det :)
Du havde solgt dig Progear PCB, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/02-11 21:41 
Det var jo en kopi, så den skaffede jeg mig ret hurtigt af med. Jeg nåede slet, slet ikke at spille det nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/02-11 21:41 
Ohhh :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/02-11 22:23 
At spille CAVE spil er lidt ligesom at være afhængig af et drug. Man kan bare ikke få nok og man vil hele tiden have mere ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/02-11 23:13 
Det er også vildt så meget der kommer til 360 :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 21/02-11 23:17 
Det er så godt!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 22/02-11 09:40 
Ja sgu, har lige fået mail fra Play:Asia om at mit MuchiMuchiPork/PinkSweets er blevet afsendt };-P

Mu Chi Chi! MuchiMuchi! Mu Chi Chi! MuchiMuchi!
Mu Chi Chi! MuchiMuchi! Mu Chi Chi! MuchiMuchi!
Ældre promo video: http://www.youtube.com/watch?v=1Ckkng-FKEs
Ny promo video: http://www.youtube.com/watch?v=eSJ6Sx6B2Co
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 22/02-11 10:18 
Det er så godt!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/02-11 10:36 
Elgen>
Ja sgu, har lige fået mail fra Play:Asia om at mit MuchiMuchiPork/PinkSweets er blevet afsendt };-P

Det fik jeg os'. Jeg havde glemt den præcise dato for udgivelsen :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/02-11 12:20, rettet 22/02-11 12:20 
http://twitter.com/cave_world_en/statuses/39506988681543680#

Ærgerligt at de er gået tilbage til regionsbeskyttelse med Akai Katana, men når de skriver at de håber at nogen af deres publisher-venner (Aksys + RSG?) samler spillet op, må man håbe at grundlaget for deres valg ligger i at det allerede er planlagt at spillet også skal udgives i vesten.

Jeg håber i hvert fald at det er en kommende tendens (bemærk i det hele taget hvor meget udadvendte mod vesten, Cave er blevet på det seneste, bl.a. via Facebook og Twitter), og tror også det bliver nemmere at sælge Akai Katana til ikke-hardcore-cave-fans end et vertikalt spil som f.eks. Daifukkatsu. Jeg ville dog rigtig gerne have Ketsui herover også...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 17:10, rettet 22/02-11 17:17 
Sound Track CD'en fra Death Smiles virker ikke på min CD afspiller eller Xbox. Den virker på PC og jeg kan se at alle filer ligger som .wav, men kan det tænkes at de har fucket op og brændt det forkert siden en normal afspiller ikke vil tage den?

Det er da ret åndsvagt :(

EDIT:
http://www.gamestm.co.uk/forum/viewtopic.php?t=16950&p=422767

1/10 til Sound Track CD'en lige dér... ;) Super musik ellers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 22/02-11 17:30, rettet 22/02-11 17:32 
Det er jo intet mindre end talentløst, at de ikke har prøvet at afspille cd'en inden den er sendt i trykken....Det eneste man kan håbe på er, at det bliver rettet hurtigst muligt, og at disse first-print-cd'er så bliver penge værd fordi der kun findes relativt få af dem };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 17:37, rettet 22/02-11 17:42 
Hahaha ja det kan være der kommer en patch til CD'en :)

Det kan heldigvis være ligemeget da jeg nok mest købte for at få spillet som også var uhørt billigt. Det virker også rigtig godt, men det var jeg nu ret sikker på at det ville være :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/02-11 18:09 
Ja soundtracket er fucket up... "ups!" :P
SumezSumezSkrevet 22/02-11 20:31, rettet 22/02-11 20:31 
Puha jeg er HELT vild med det spil her! Jeg har egentlig haft svært ved at forstå hvorfor folk er så betagede af det i forhold til andre Cave-shooters (udover grafikken selvfølgelig), med det rimelig simple score-system osv. men efter at have brugt det meste af aftenen på at sætte mig ind i spillet, er jeg helt klart med på vognen!

Hvordan uploader man sit replay til leaderboardet? Kræver det at man er i top 10, eller hvordan? (jeg er nummer 59 lige nu, man kan godt mærke at spillet ikke har været ude så længe :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 21:12 
Beano>
Sumez>
Hvilken mode er den "bedste"? :!

Ja det er lidt forvirrende - jeg spillede 360 versionen :)

Er meget overrasket over hvor pixelleret grafikken er - godt klar over det er en arcade konvertering, men alligevel ... det er kun fra 2007. Sjovt og halv-bizart spil ellers :)

Jo, men husk på at arcade-spillet kører i en opløsning der hedder 320x240. De har fokuseret på at gendanne fjender, figurer og skud i højere opløsning, mens de i forvejen meget detaljerede baggrunde nok ville være en større mundfuld at lave på ny.
Da jeg fik Mushihimesama Futari og ESPgaluda II var jeg selv lidt overrasket over at de omtegnede figurer ikke var i højere opløsning end de var. På den ande side havde højere opløsning nok fået dem til at virke out of place i forhold til baggrunden der ikke er pillet ved.
Jeg er den sidste der vil løfte bryn over pixeleret 2D grafik og jeg synes alle tre spil ser f...ing fantastiske ud i semi HD, eller hvad vi skal kalde det og kan endda skaleres op og ned, uden grafikken lider af det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 22/02-11 21:29 
Sumez>
Hvordan uploader man sit replay til leaderboardet? Kræver det at man er i top 10, eller hvordan? (jeg er nummer 59 lige nu, man kan godt mærke at spillet ikke har været ude så længe :P)

Hvor høj er din score?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 22/02-11 21:37, rettet 22/02-11 21:44 
Konsolkongen>
Jo, men husk på at arcade-spillet kører i en opløsning der hedder 320x240. De har fokuseret på at gendanne fjender, figurer og skud i højere opløsning, mens de i forvejen meget detaljerede baggrunde nok ville være en større mundfuld at lave på ny.

320x240?

Det forklarer jo en del så - at der er så stor kvalitetsforskel på de gnidrede og flade baggrunde og de ellers pæne figurer og effekter i forgrunden. Er ikke videre imponeret over grafikken - stilmæssigt fedt, men teknisk slet ikke hvad man kan forvente af en 2007 titel.

Hvad er egentligt forskellen på de tre udgaver?
Og er rank 1-3 sværhedsgraden?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 21:46 
Men så er det jo fordi du ikke vil tage arcadesystemet i betragtning. Det er lavet i den opløsning fordi det passer så godt til CRT skærme og giver meget flotte http://scanlines.hazard-city.de/]scanlines[/LINK]" target="">scanlines.

Dermed ikke sagt at alt ikke kunne gøres high-res, men det har nok været for tidskrævende og jeg ved ikke om den slags i værste fald kan have indflydelse på kontrollen?

Jeg prøver ikke at gøre det til en rigtig eller forkert diskussion, det er naturligvis en smagssag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/02-11 21:57, rettet 22/02-11 21:58 
Kristensen>
Hvor høj er din score?

Omkring 28.6 mil. i Xbox360 mode (den eneste jeg rigtig har spillet)
Jeg ved at jeg kan gøre det MEGET bedre, efter at have trænet med "restart" funktionen, i hvert fald op mod ~45 mil - den eneste bane jeg slet ikke kan håndtere på rank 3 er volcano - og så skovbossen, men ham er jeg så småt begyndt at lære...

Det irriterer mig en smule at det betyder så meget hvilken rækkefølge man tager banerne i, selvom det eftersigende skulle være "perfekt balanceret", om ikke andet har det i hvert fald en betydning i forhold til ens personlige evner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-11 22:05, rettet 22/02-11 22:06 
@Kristensen
Og du har gennemført det 1cc på LV3 ik?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 22/02-11 22:06, rettet 22/02-11 22:10 
Beano>
.Hvad er egentligt forskellen på de tre udgaver?
Og er rank 1-3 sværhedsgraden?

Arcade udgave er naturligvis en direkte port af arcade-spillet.
X360 er så vidt jeg kan gennemskue blot en HD-opdatering af spillet med enkelte finjusteringer hist og her - kan ikke umiddelbart bemærke nogen drastiske ændringer. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Ver 1.1 har en del ændringer i reglerne og muligheden for at placere sin familiar - sidstnævnte gør at jeg ikke rigtig kan overskue at sætte mig ind i det. Tror det svarer lidt til de "arrange mode" udgaver der er i andre ports af Cave-spil??

Mega Black Label er en slags "remix" af spillet, hvor reglerne er justeret til at give et sværere spil med større potentiale for det virkelig hardcore spillere. Svarer lidt til at give fire nye ranks til hver af de 6 første baner, så vidt jeg kan se.

Rank 1-3 er sværhedsgraden ja, Rank 1 er enormt nemt og jeg kan uden det store besvær komme til de sidste baner, men til gengæld scorer man heller ikke rigtig nogen point. Det er stort set kun på Rank 3 man har mulighed for at nå til det punkt i "Power up" mode hvor man får guldkroner og derved begynder at score helt store point. Rank 2 virker nærmest ligegyldigt af samme grund, da den er noget sværere end Rank 1, men til gengæld heller ikke har det store pointpotentiale. Eller har jeg helt misforstået det? Jeg tror den primære årsag til at den er der, er at man i det oprindelige spil (og sikkert også arcade mode) højst kunne vælge rank 1 og rank 2 to gange hver.

Vælger du Rank 3 fem gange i tæk bliver spillet iøvrigt endnu sværere ved at tilføje suicide bullets som man kan absorbere med sin familiar for endnu flere point. Enkelte baner bliver ikke særlig meget sværere af dette, så man kan score virkelig højt på dette.


Dem der har haft spillet siden det udkom i Japan kan garanteret svare bedre end mig, så de må meget gerne rette hvor jeg tager fejl. :)
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forskellen på "Play" og "Score attack" er - Jeg går ud fra at man kun kan gemme sin high-score i score attack, men eftersom man alligevel kan spille videre efter første credit, virker "play"-valget fuldstændig overflødigt, modsat andre Cave-ports hvor score attack kun tillader dig at spille på 1 credit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 22/02-11 22:12, rettet 22/02-11 22:13 
Sumez>
Det irriterer mig en smule at det betyder så meget hvilken rækkefølge man tager banerne i, selvom det eftersigende skulle være "perfekt balanceret", om ikke andet har det i hvert fald en betydning i forhold til ens personlige evner.

Der er ikke nogen rigtig måde at gøre det på hvad angår rækkefølgen. Det kommer an på figur/spillestil. Men jeg ville spille alle baner på level 3. Hvis du ikke gør det udsætter du hvornår de skudte fjender bliver omdannet til gule "skud" som din option kan tage.
Ved skovbossen er der er safespot når æblerne kommer på kryds og tværs.
Jeg glæder mig så vildt til jeg får mit eksemplar selvom jeg allerede ejer det i jap.

Som udfordring kan jeg så sige, at første gang jeg kom igennem (uden EX banen) var min score 167 mil.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 22:12 
Score Attack er der hvor din score bliver uploadet til Xbox Live. Du kan heller ikke restarte spillet fra pause menuen. Sådan er det i Mushihime og ESPgaluda i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/02-11 22:13 
Konsolkongen>
Men så er det jo fordi du ikke vil tage arcadesystemet i betragtning. Det er lavet i den opløsning fordi det passer så godt til CRT skærme og giver meget flotte scanlines.

Jeg vil da gerne men det gør det jo ikke pænere eller forskellen mindre :)

Syntes stadig opløsningen lyder meget lav for et arcadespil i 2007?
Men jeg kender heller ikke de forskellige arcadeplatforme og hvad der ellers er normen i dag... eller i 2007 ;)


Konsolkongen>
Dermed ikke sagt at alt ikke kunne gøres high-res, men det har nok været for tidskrævende...

Helt klart - vil helt klart også hellere have spillet som det er nu end slet ikke pga. det ville være for dyrt at HD-ificere 100%. Bestemt fint spil!


Konsolkongen>
Jeg prøver ikke at gøre det til en rigtig eller forkert diskussion, det er naturligvis en smagssag :)

Heller ikke her - det var en betragtning af grafikken i spillet :)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 22/02-11 22:15 
KroeboCop>
@Kristensen
Og du har gennemført det 1cc på LV3 ik?

Jo, dog uden EX banen, men det er på vej.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 22:20, rettet 22/02-11 22:22 
Beano>
Syntes stadig opløsningen lyder meget lav for et arcadespil i 2007?
Men jeg kender heller ikke de forskellige arcadeplatforme og hvad der ellers er normen i dag... eller i 2007 ;)

Jo, men input delay er meget normalt for HD skærme* så CRT er at foretrække til denne type spil. Opløsningen kunne godt være højere på CRT, men så ville billede flimre en smule og scanlines ville ikke være så tydelige (tænk Athlete Kings/Virtua Fighter på Saturn). Og selvfølgelig er det en økonomisk fordel for firmaet at det kan køre på et relativt svagt system :)

*Om du så kan mærke forsinkelsen (>16ms) afhænger af den enkelte person. Jeg kan ikke på mit setup.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/02-11 22:22 
Kristensen>
Ved skovbossen er der er safespot når æblerne kommer på kryds og tværs.

Hvor? :)

Kristensen>
Som udfordring kan jeg så sige, at første gang jeg kom igennem (uden EX banen) var min score 167 mil.

Det kan du godt glemme :P Én ting er sidste bane med suicide bullets, men selv uden det, tværer TYRANNOSATAN mig ud...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/02-11 22:23 
Konsolkongen>
Score Attack er der hvor din score bliver uploadet til Xbox Live. Du kan heller ikke restarte spillet fra pause menuen. Sådan er det i Mushihime og ESPgaluda i hvert fald :)

Ja, forskellen er så at i dette spil kan du GODT restarte spillet fra pausemenuen (det betyder bare at din score bliver ugyldig), og for den sags skyld bruge credit. Som sagt forstår jeg ikke grunden til den normale "Play" på denne baggrund. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 22:28, rettet 22/02-11 22:28 
Restart virker ikke i Score Attack i DeathSmiles heller. Den er gray'ed out.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-11 22:29 
@Kristensen
Respekt!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-11 22:33 
Sumez>
Som sagt forstår jeg ikke grunden til den normale "Play" på denne baggrund. :)

Altså hvis jeg nu får besøg af Kristensen en dag så bliver han godt nok sat til at spille "Play" i stedet for Score Attack så han ikke flænser min score på leaderboardet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 22/02-11 22:35, rettet 22/02-11 22:35 
Sumez>
Hvor? :)

Ja, det safespot svært at forklare, men det er i midten af skærmen. Hvis du bare opholder dig i midten af skærmen temmelig tæt på den midterste bølge af skud opdager du lige pludselig stedet. Det gør under alle omstændigheder det sidste mønster lettere, at du bevæger dig i midten :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 22/02-11 22:56, rettet 22/02-11 22:57 
Konsolkongen>
Restart virker ikke i Score Attack i DeathSmiles heller. Den er gray'ed out.

Det virker altså for mig! :)

Konsolkongen>
Altså hvis jeg nu får besøg af Kristensen en dag så bliver han godt nok sat til at spille "Play" i stedet for Score Attack så han ikke flænser min score på leaderboardet ;)

Nåja! Det er da fornuftigt nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/02-11 22:59, rettet 22/02-11 23:02 
Kristensen>
Ja, det safespot svært at forklare, men det er i midten af skærmen. Hvis du bare opholder dig i midten af skærmen temmelig tæt på den midterste bølge af skud opdager du lige pludselig stedet. Det gør under alle omstændigheder det sidste mønster lettere, at du bevæger dig i midten :)

Jo tak! Sidste gang jeg spillede breezede jeg godt nok igennem det mønster, men det virker alligevel tilfældigt om jeg kommer ind i mønsteret eller ej, så jeg vil helt bestemt holde øje med det safe spot!

edit: Fandt denne video :) http://www.youtube.com/watch?v=KIXsiB2wsoM
Dog ikke det samme som du nævner, men konceptet er nok det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/02-11 23:12, rettet 22/02-11 23:16 
Konsolkongen>
*Om du så kan mærke forsinkelsen (>16ms) afhænger af den enkelte person. Jeg kan ikke på mit setup.

Ja det er temmeligt teoretisk og har heller ikke det problem. HD-lag er ikke et problem for mange andre titler hvor timing er kritisk - se bare på SF4, CvM3, etc. Og så er der alligevel masser af slowdown i DS, så det puritanske argument køber jeg :)

Egentligt tænkte jeg slet ikke på HD i min forundring over opløsningen - 320x240 er stadig lavt selv for et SD spil. Måske en memory begrænsning for den arcadeplatform pga. antallet af sprites?
SumezSumezSkrevet 22/02-11 23:26, rettet 22/02-11 23:28 
Har så lige læst mig til at i Power Up mode, tæller alle point items for det samme, derfor kan det bedst betale sig at lade dem ramme jorden så de opdeles. Passer det? I så fald har jeg jo spillet helt forkert (og det forklarer hvorfor det nogen gange tager længere at nå fever mode når jeg føler at det ellers går bedre).... Går ikke ud fra at dette også gælder guldkronerne når først man når fever mode?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/02-11 09:57 
Bump - ovenstående :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/02-11 10:36 
Indtil videre har RSG ikke udtalt sig om en mulig udgivelse af Akai Katana Shin (det har dog åbenbart allerede fået den engelske titel Shin Red Katana), men deres repræsentant på deres eget forum har skrevet en rimelig tvetydig kommentar "hehe" i en tråd der efterspørger spillet - hidtil har han ellers fuldstændig ignoreret alle requests for andre Cave-spil (især DaiFukkatsu har været meget efterspurgt).
Når Cave derudover har udvist meget stor interesse i at få deres spil udgivet i Europa via deres Twitter, synes jeg at forhåbningerne pt. ser utroligt lyse ud. Det er sjovt at det ikke er meget mere end et år siden Naiera (fuldt forståeligt) skrev her på P:R at DeathSmiles "med 99% sikkerhed" aldrig ville udkomme i vesten...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 24/02-11 11:02 
Jeg forstår det. Det gjorde jeg ikke med Guwange, selv om det var et godt spil, så havde jeg svært ved at få det til at give mening, at det var af en sådan kvalitet, at man kunne få lyst til at importere maskiner for at kunne spille det. Med Death Smiles giver Cave fascinationen pludselig mening. Jeg har selvfølgelig spillet det i alt for kort tid til at kunne vurdere det og har kun skimmet et par guides omkring spillets nuancer, men det ville alligevel overraske mig, hvis jeg ikke ved årets slutning stadig var af den overbevisning, at DS var det bedste spil, jeg havde prøvet i 2011. Det har fuldstændigt taget pusten fra mig og jeg er normalt ikke så begejstret for shooters, der kræver guide konsultation for at komme ind, hvilket selvfølgelig mere er en personlig præference end noget andet.

Jeg er helt vild spilmekanikken, der virker meget eftertænksomt opbygget. Man føler hele tiden at de små grå er på overarbejde for at kunne administrere de muligheder ens karakter er i besiddelse af og samtidigt overskue, hvad der ligger foran den nærmeste skudregn. Nogen gange er hjernen lige ved at smelte af overbelastning, men aldrig fortvivlelse, for man føler altid, at der er en vej ud af skudlabyrinten. At spillet ved siden af den fremragende mekanik er superflot og har et herligt monsterdesign, samt at musikken på flere baner er fantastisk, gør bare helheden endnu bedre.

Er der noget der ligger en dæmper på glæden? Ja, to ting.

Jeg synes spillets pedo-fascination er lidt uheldig, hvis ikke bekymrende. Der bliver gjort en del ud af at understrege, at pigerne er unge – 11-17 år gamle – og samtidigt placeres de i suggestive situationer. En af Follets slutninger var lige til grænsen og måske lidt over den. Min personlige i alle fald.

Der ud over spiller jeg på den normale 360 controller og taget i betragtning af, at d-padded knapt kan navigere menuerne i dashboarded, er det nok ikke nogen overraskelse, at det slet ikke fungerer til Death Smiles. Hvad er det ideelle arkadestick, hvis det kun skal bruges til shooters af den her type og pris er underordnet? Og det samme spørgsmål, hvis man tager hensyn til prisen?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig