X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
QQSkrevet 27/01-18 21:10 
Tak! Det er faktisk lidt dyrere, 210 siger den beregner.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 28/01-18 02:01 
Kurerfirmaerne plejer også altid at være dyrere end Postdanmark. Ellers ville folk jo altid bruge dem.
WehnerWehnerSkrevet 28/01-18 02:06 
Du skal ikke undervurdere vanens og mange års brandings magt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 28/01-18 16:42 
Tjek evt Coolrunner, de sender udenlands nu. Og til billige penge. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ElgenElgenSkrevet 04/02-18 14:40, rettet 04/02-18 14:40 
Da jeg ikke har villet miste mine CAVE-spil, har jeg ikke opgraderet til iOS11 på min iPhoneSE endnu.
Men hvis jeg nu gør det, og så senere køber en iPhone4S dedikeret til CAVE-spil, vil det så være muligt for mig at downloade dem her, hvis jeg blot bruger samme Apple-konto... altså uden at købe dem igen?

Mao: Kan de stadig downloades, eller er de pillet af AppStore?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 04/02-18 14:49 
Jo, det burde du godt kunne. De kan ikke slås op på storen, men ligger i tidligere køb, hvorfra du kan hente dem igen.
WonderboyWonderboySkrevet 10/02-18 11:13 
Hvad kalder man den lille pude/klud som man ser csgo pro players bruger som de sider og trykker i hånden?.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/02-18 12:03 
Deres løgpose? Eller sådan en squishy som alle børn render rundt med for tiden?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
solid snakesolid snakeSkrevet 11/02-18 10:10 
Det virker til, at de er udgået af produktion, eller er der nogen som ved hvor jeg kan købe en ny vhs afspiller kombi dvd afspiller til min mor?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WonderboyWonderboySkrevet 11/02-18 13:39 
FancyPants>
Deres løgpose? Eller sådan en squishy som alle børn render rundt med for tiden?

Nej mener de hedder varmepuder men hvor køber man dem?
I love monster land
John DoeJohn DoeSkrevet 11/02-18 13:56 
Her f.eks.

Link
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
GreaseballGreaseballSkrevet 11/02-18 14:49 
solid snake>
Det virker til, at de er udgået af produktion, eller er der nogen som ved hvor jeg kan købe en ny vhs afspiller kombi dvd afspiller til min mor?

Eneste sted jeg lige kan finde dem er på dba og lign. Virker ret svært at finde dem som nye i DK. Så skal man måske kigge på om nogle tyske butikker har dem på lager.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/02-18 18:42 
Wonderboy>
Nej mener de hedder varmepuder men hvor køber man dem?

Ah, sådan en slags! Jeg kan se at John Doe allerede har fundet et link. :)

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg på daværende tidspunkt troede, at du mente noget ala en stressbold.
Jeg skal vist blive bedre til at gå i seng efter mine nattevagter :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
solid snakesolid snakeSkrevet 11/02-18 20:04 
Greaseball>
solid snake>
Det virker til, at de er udgået af produktion, eller er der nogen som ved hvor jeg kan købe en ny vhs afspiller kombi dvd afspiller til min mor?

Eneste sted jeg lige kan finde dem er på dba og lign. Virker ret svært at finde dem som nye i DK. Så skal man måske kigge på om nogle tyske butikker har dem på lager.

Hmm måske kan jeg få en kammerat til og hjælpe mig, han kan tysk. :) ellers har du nok ret i, at den skal købes brugt.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dRxLdRxLSkrevet 25/03-18 09:32 
Ladede min macbook med laderen fra min Nintendo switch, da nogen hæv i ledningen, så macbook'en faldt ned på stikket og bøjede det. Laderen virker stadig, men med løs forbindelse så det er kun et spørgsmål om tid.

Er det praktisk muligt at skifte sådan et USB-C stik selv, eller er det bedst at satse på en ny lader til ca 300 kroner?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 23/04-18 18:41 
Et USB-C stik til USB-A i en hurtig nok oplader, tror jeg er nok.

Og så et spørgmål:
Hvorfor opretter så mange tråde, hvor de putter suffikset "-tråden". Er det ikke selvfølgeligt at det er en tråd, en artikel hedder vel heller ikke "Røveri i Bøvlinge bank-artiklen", der findes mange eksempler, men det virker bare lidt fjollet. Det ligger vel implicit at det er en tråd. Der kan vel ikke være tvivl?
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 23/04-18 22:46 
Det er en måde at sige “det her er den primære tråd om det her emne, så lad være at oprette nye. Post her”.
SumezSumezSkrevet 24/04-18 00:37 
Det giver ikke særlig meget mening :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/04-18 01:01 
Er vi så ikke nærmere ude i en hel rulle, frem for noget tråd?

Eller et helt får, inden ulden er blevet bikset om til tråd på en rulle.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dRxLdRxLSkrevet 24/04-18 09:53 
Hvis det nu var "Kirby's Epic Yarn Tråden", eller måske "Kirbys Episke Tråd Tråden", så ville det næsten give mening :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/04-18 16:58 
Kirbys Episke Garntråd, bare fordi Kirby ser så sød ud med paryk. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
la0sla0sSkrevet 24/04-18 21:47 
Hahaha
Hvad sker der?
--Skrevet 30/04-18 18:51, rettet 30/04-18 18:52 
I forbindelse med at jeg lige fik mig en ny (gammel) GBA SP, lagde jeg mærke til at batteriklappen bøjede ud. Jeg fjernede den og kunne se at batteriet buler ud på de store flader, cirka 1-2 mm i centeret på hver flade. Batteriet ser umiddelbart ud til at kunne oplade, samt virker. Jeg har dog ikke tænkt mig hverken at lade på det eller bruge det yderligere, da jeg har en idé omkring, at batterier kan være farlige ift. at antænde, specielt hvis de begynder at opføre sig underligt. Better safe than sorry.

Jeg har bestilt nyt batteri fr en god ordens skyld, men kom til at tænke på hvad der helt konkret sker, siden at batteriet har denne opførsel med at svulme op, samt om det i praksis rent faktisk er et problem at bruge det, eller om det blot er en god "tommelfinger regel" at lade være. Nogle som har indsigt i batterier på et mere teknisk plan?
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 30/04-18 19:29 
Når batterier begynder at svulme op på den måde, er det tid til at udskifte dem pronto :)

For et par måneder siden opdagede jeg selv at batterierne i to af mine PSP’er var sjulmet kraftigt op og dækslerne presset ud. De blev udsigtet med det samme. Ved ikke som de kan briste og lække væske efter længere tid, men defekt er de.
JmogJmogSkrevet 01/05-18 06:44 
Næste step efter et batteri bulner ud er at det revner og syren siver ud og smadrer maskinen permanent, så du gjorde det HELT rigtige.
DunwichDunwichSkrevet 01/05-18 09:27 
Vil batterier på et tidspunkt begynde at svulme op, uanset hvordan man opbevarer sine håndholdte konsoller, og bruger dem? Jeg har en PS Vita og DS Lite som jeg stort set aldrig bruger, og som ligger i en skuffe. Af og til så oplader jeg dem, fordi det har jeg læst, at batterierne har det bedst med, og efter opladning lægger jeg dem tilbage i skuffen.

Jeg kunne egentligt ligeså godt sælge dem, når de ikke bliver brugt. En mint PS Vita i den oprindelige udgave med den fremragende skærm, og en ligeså mint DS Lite, der stort set aldrig er brugt, må da være lidt værd i dag?
BeanoBeanoSkrevet 01/05-18 09:51 
Hvis batterierne er nemme at tage ud, vil jeg anbefale at gøre det ifm. længere opbevaring. Mine to PSP'er er næppe unikke eksempler.
SumezSumezSkrevet 01/05-18 09:59 
Tak for advarslen. Det er virkelig uhyggeligt at tænke på hvor mange "bomber" man har liggende mht. batterier. Én ting er de håndholdte konsoller, men så er der også lige arkadespil, og alle ældre spil med batteri-save funktion.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 02/05-18 12:11 
Hvad er det konkret som får batterier til at opføresig sådan? Temperatur? Alder? Opladning eller mangel på samme?...?

I min GBA SP var der tale om Li-ion batterier.
Jeg har kendskab til at LiPo batterier kan gå i brænd / eksplodere, hvis de bliver tabt eller på andre måder ikke bliver behandlet ordentligt.
Er det det samme med Li-ion ift disse potentielle farer får bål og brand?
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 04/05-18 10:42 
Vil man kunne anvende Apple Watch Cellular i Danmark?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-18 11:04 
De sælger dem i hvert fald på apples DK hjemmeside så det vil jeg tro. Men det afhænger af dit teleselskab om de understøtter det, der skal nemlig ikke traditionelt simkort i uret.

Men har du brug for det? Jeg købte bare det almindelige series 3 og det kan præcis det samme, inklusiv at tage opkald, bare ens telefon er i nærheden med bluetooth slået til. Så det giver kun mening hvis du ikke ønsker at have telefonen på dig. Desuden bliver dit telefonabonnement dyrere hvis uret skal med ind over.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 04/05-18 11:11, rettet 04/05-18 11:11 
Tænkte at det ville være en ok feature, så man også kan modtage opkald på uret eller modtage beskeder, uden mobilen absolut skal være med. Man skal bare have uret og høretelefoner. (Ude at løbe, eller i byen). Men ja, jeg læser at de danske teleudbydere ikke nødvendigvis er med på vognen, selvom Apple er lidt mere optimistiske.

Især også fjollet at Siri på ATV ikke er undstøttet i Danmark, fordi - hvad ... kan vi ikke tale engelsk i Danmark?! Den slags begrænsninger er så åndssvage. :/
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 04/05-18 11:24 
Ej, du skal da hverken modtaget opkald, eller beskeder når du er ude at løbe, altså... :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 04/05-18 12:18 
Laver I ikke forretningsaftaler mens I løber...? :D
The medium is the message.
amnesiaamnesiaSkrevet 05/05-18 01:36 
Hvis man som jeg kun løber, såfremt der er nogen efter mig, tænker jeg ikke at man skal undervurdere værdien i nemt at kunne komme i kontakt med ordensmagten ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/05-18 16:08 
Syntes det er svært at finde svar online, på om man kan installere PS4 spil på sin PS4's HDD? Altså hvis man køber et spil fysisk. På samme måde som Xbox 360'en kunne. Hvor man bare skulle sætte DVD'en i. Når jeg finder noget om det, ved jeg ikke om folk har deres PS4 Jailbreaket og det er ikke det jeg vil :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-18 16:38 
Det er det eneste du kan :)

Spillene installeres automatisk på harddisk og afvikles derfra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/05-18 18:12 
Lyder godt :=) Kan ikke holde ud at høre på en disk der læser hele tiden :=) Skal have mig en PS4 Slim eller en Switch. Må se hvad det ender med :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 29/05-18 19:16 
Blæseren på PS4 kan dog godt blive lidt højlydt i visse grafisk intensive spil, men det er mere gradvist og konsistent end et drev der skifter meget mellem hastigheder.

Xbox One er mere stille, da den har en meget større blæser, så den behøver ikke køre så hurtigt (hvilket er grunden til maskinens størrelse) og Switch er stort set lydløs.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-18 19:26 
Det er godt nok fuldstændig modsat af mine erfaringer med en launch PS4 og min nuværende Pro.

Blæseren kører op og ned i hastighed alt efter load, så det kan skifte ret pludseligt og forskellen i larmen kan være meget tydelig. Havde klart foretrukket at disse skift skete langsommere og over længere tid.
Det skal dog siges at dette var MEGET værre på min launch PS4 end det er på Pro’en :)

Kombineret på disc-drevet er det selvfølgelig endnu værre. PS4’eren har et temmelig larmende drev, dog slet ikke på x360-niveau :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/05-18 19:59 
Men når man installere spillene på PS4eren, er det vel lige meget ik? Eller er det når man ser Blu Ray film du mener? Jeg tror jeg køber en PS4 Slim, som vist ikke er såå slem som de to andre PS4ere :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 29/05-18 20:21 
Når man skal bruge Rejsekortet til at tjekke en ekstra person ind, og der på displayet står 1 voksen, er det så en ekstra voksen, ud over Rejsekortets indehaver, eller er det 1 person i alt...?

Så hvis man skal rejse to mennesker på et kort, så skal der stå 2 voksne på skærmen?

Jeg er pænt meget i tvivl i forhold til hvad det står på skærmen og i manualen.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-18 20:30 
KroeboCop>
Men når man installere spillene på PS4eren, er det vel lige meget ik? Eller er det når man ser Blu Ray film du mener? Jeg tror jeg køber en PS4 Slim, som vist ikke er såå slem som de to andre PS4ere :=)

Nej blæseren larmer naturligvis uafhængigt af bluray-drevet.

Bluray-drevet kører ikke når spillene afvikles fra harddisken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/05-18 20:50 
Okay godt nok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-18 21:16 
Jeg synes endda at huske at slim larmer lidt mindre end Pro. Så du bliver nok ikke så generet af det. Men den slags er jo individuelt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 29/05-18 21:22 
Pro larmer helt åndssvagt, når der er cut-scenes, men det gjorde min Destiny-model også.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/05-18 22:30 
Har også kigget lidt på YouTube, hvor man får lidt en idé om hvordan det lyder. Men selvfølgelig ikke hvor højt det er :=} Men mindre man forstår støjniveauet i dB :=]
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 30/05-18 16:32, rettet 30/05-18 16:55 
Sidste år var jeg ude at kigge på en lejlighed, og i den forbindelse brugte de daværende beboere sådan en lasermåler til at finde ud af hvor lange eller brede diverse værelser var. Det var en grøn/sort tingest vist nok på størrelse med en Mars eller Snickers.

Er der nogle som kan pege mig i retning af sådan en dims? Både jeg selv og min far skal have sådan en ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/05-18 16:52 
Denne?

https://www.bauhaus.dk/bosch-laserafstandsmaler-zamo.html
NaieraNaieraSkrevet 30/05-18 16:53 
Tak! :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig