X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-11 15:49 
Hold op hvor nederen at du er blevet del af det skidt :( Jeg aner seriøst heller ikke hvad det går ud på eller hvad jeg skal bruge det til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 26/03-11 16:12 
Man kan f.eks udgive sin Top 100 film og proppe youtube langt ned i halsen på alt og alle..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 26/03-11 16:19 
Hvorfor kan man ikke vælge Street Fighter Zero 2 som en af de titler man spiller fortiden?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/03-11 16:33, rettet 26/03-11 16:37 
Facebook er fremtidens platform for spil, hvis man skal tro udgiverne.

Hér er hvordan det fungere hvis det var i virkeligheden
SumezSumezSkrevet 26/03-11 16:53, rettet 26/03-11 16:55 
Killer Bean 2>
Hvad går Facebook ud på? Min projektgruppe på ingeniørstudiet insisterede på, at vi skulle kommunikere via Facebook, så jeg måtte bide i det sure æble og oprette en profil. Nu har jeg siddet lidt og kigget på det, og jeg fatter seriøst ikke, hvad meningen med det er?

Det er en rigtig fornuftig måde at holde kontakten med alle de mennesker man møder (især brugbart hvis man kommer meget rundt om i verden og kender mange folk som man kun møder et par gange om året højst og derfor ikke har andre gode undskyldninger for at skrive frem og tilbage med af og til), og så kan man holde styr på hvad der sker af begivenheder rundt omkring en som man og andre skal med til.

Og vigtigst af alt kan man poste sine "sjove" YouTube-links på sin FB-wall så man ikke behøver at belemre andre mennesker eller "Youtube-tråden" direkte med dem. :P
I det hele taget har Facebook dræbt rigtig mange af de unødvendige off-topic-forumtråde man plejede at se på alt for mange forums rundt omkring, ved at holde al den slags til ét sted. :)

Men det er jo så nemt at være imod alt hvad der er populært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/03-11 17:33, rettet 26/03-11 17:34 
Jeg bruger det rigtig meget til at holde styr på mit netværk af andre kunstneriske folk og hvem og hvor der udstilles hele tiden. Har man en udstilling selv kan man oprette en begivenhed og inviterer folk rundt omkring i DK og omverdenen. Desuden har jeg skiftet bekendskab med folk med samme nyfundne musiksmag som mig selv, og facebook er blevet et godt sted hvor jeg kan få oplysninger om nye udgivelser af album osv.

Facebook har dog også en bagside har jeg fundet ud af. Der er visse gamle venner (bekendte) som man egentlig ikke ser mere, som insisterer på endten at stalke på ens profil eller skrive grimme ting på ens væg :-( Heldigvis har jeg fundet ud af hvordan man bekæmper denne slags og facebook har heldigvis redskaber til at gøre sig usynlig for de mennesker som vil det ondt!
Bashful Neophyte
BazeBazeSkrevet 26/03-11 17:53 
Plus at nogle folk konstant har behov for at opremse deres dag igen og igen og igen. Fed måde at styrke sit ego på.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/03-11 18:08, rettet 26/03-11 18:09 
Sumez>
Men det er jo så nemt at være imod alt hvad der er populært.

Det er heller ikke fordi jeg som sådan har noget imod Facebook. Jeg er bare en monster stor enspænder.. typen, der ikke ville have noget imod at bo i en lille hytte midt i Alaskas vildmark. Mit netværk er ikke større end, at kontakten snildt kan vedligeholdes pr. mail eller via telefonen. Så jeg har indtil nu ikke haft det store behov for en Facebook-profil. Mit spørgsmål skal ikke tolkes som værende sarkastisk på nogen måde. Jeg synes bare, Facebook virker meget forvirrende for en nybegynder. Feks. fatter jeg ikke, hvorfor man ikke får en liste med allerede tilføjede bekendtskaber, når man klikker på "venner". Jeg tænkte bare, at der måske var et eller andet smart ved Facebook, som jeg ikke var i stand til at lure :)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/03-11 18:49 
Det er for øvrigt også en ganske udemærket måde at få info og nyheder fra forskellige kilder som f.eks. Koei, Sega og Capcom... Det er mere umiddelbart end at være tilmeldt en mailingliste og hurtigere end at checke deres site.
nerosnerosSkrevet 26/03-11 20:07 
Baze>
Plus at nogle folk konstant har behov for at opremse deres dag igen og igen og igen. Fed måde at styrke sit ego på.

Ja jeg har også et par unge mødre som kun laver status opdateringer om deres lille guldklump og hvor de handler ind henne hele tiden :-(

Nå nok brokkeri for idag ;D
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 27/03-11 18:13 
Jeg synes at FB er supergodt til at holde kontakten til folk i Jylland og andre fremmedartede lande...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/03-11 18:51 
Jylland ≈ Tysklands Odde
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-11 22:11 
Jeg skal bruge noget godt skærmet ledning til RGB kabler. Én jeg har snakket med på et udenlandsk forum siger han bruger "high-grade shielded cable (with seperate audio shielding and coax lines for all videos)". Hvor finder jeg sådan noget henne?

Jeg har fundet det her:
http://www.av-cables.dk/diverse_kabler_stik/loese_kabler_stik/billede_kabler/loes_billede_kabel/high_quality_scart_kabel_pris_pr_meter_2476_da.html
- men det er alt for tykt til plastikhuset på et MegaDrive DIN-stik.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 31/03-11 00:01 
Da jeg runder 30 lige om lidt, har jeg tænkt mig at give mig selv et par spil i fødselsdagsgave.

Selvom jeg allerede har pcbet, vil jeg stadig SÅ gerne have Liquid Kids til Saturn også. Men hvor? Selv på Ebay kan jeg ikke finde det.

Nogen der kender nogle hemmeligheds onlinebutikker?
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 31/03-11 00:13 
Jeg har nogen gummisko hvor den venstre sko giver lyde, hver gang jeg tar et skridt.
Er der nogen som har et godt bud, på hvordan man kan løse det så lyden forsvinder igen.?

Måske er det pga vand i skoene, klart de kan tørres, men lyden kommer igen når de bliver våde.. Så jeg mangler en bedre løsning..

Altså udover at jeg kan købe nye sko..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/03-11 00:19 
Så lad dog være med at gå ud i dem!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 31/03-11 00:29 
Jeg er virkelig dårlig til denne tråd. Vinder aldrig!
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/03-11 00:50 
Det indlæg er ren Tom Cruise kære Charter :p

Har du prøvet Google?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 31/03-11 00:59 
Se, nu er du allerede godt med i tråden :D Ja, jeg har forsøgt med Google.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/03-11 01:00, rettet 31/03-11 05:55 
Hvad så med en forespørgsel hos gameofjapan.com?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 31/03-11 01:12 
Jeg forstår det bare ikke helt... Finder de spillene til mig?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 31/03-11 08:02, rettet 31/03-11 08:03 
Giv dig selv en tur til Japan i 30 års fødselsdagsgave (og giv også en til mig). :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 31/03-11 08:12 
Strålende ide.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
ElgenElgenSkrevet 31/03-11 09:24 
Kan 3DS-spil bruges i en DS og/eller DSi, blot uden 3D-effekt naturligvis?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 31/03-11 09:47, rettet 31/03-11 09:47 
3DS'en er langt mere kraftig end DS (mener den er "stærkere" end PS2?), så det tror jeg ikke du skal regne med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/03-11 10:05, rettet 31/03-11 10:43 
Nej, Nintendo 3DS cartridges passer ikke i Nintendo DS konsoller - der er en lille tap, der forhindrer indsættelse.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 31/03-11 10:20 
"en lille tap" .... hmm...
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/03-11 10:24 
Jeg smilede også selv lidt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 31/03-11 16:53, rettet 31/03-11 16:54 
Kristensen>
Så lad dog være med at gå ud i dem!

Det var da et seriøst dårligt svar.. :-S

Det er muligt det er et meget dumt spørgsmål, men det er seriøst ment..
Altså det er et problem som jeg ved flere har oplevet, hvorfor er det skoene knirker, og hvad kan man gøre ved det?

Kan man give dem noget spray af en art?
Andre løsninger?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/03-11 16:55 
Hvad er det nu man siger om sko der knirker...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/03-11 17:11, rettet 31/03-11 17:11 
solid snake>
Det var da et seriøst dårligt svar.. :-S

Jeg tvivler på du får et meget bedre svar...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-11 18:31 
En sko, der knirker, er lidt som en Fiat Multipla. Der er simpelthen ikke noget at gøre ved det.
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 31/03-11 21:35 
Jeg kan undre mig, fordi jeg arbejder sammen med en kvinde, hvor det er hendes venstre sko der knirker eller måske kalder man det svupper..

For mig er det også min venstre sko.

Til fældigvis idag var jeg i Bilka og ser/hører en dame med lange støvler hvor det igen er den venstre sko.

Jeg tænker kan det have noget med ens form på fødderne og gøre, fordi det ligner bestemt ikke billige støvler damen i Bilka havde på.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-11 21:40 
Nok nærmere noget med den måde du går på at gøre.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-11 21:47 
solid snake>
Jeg tænker kan det have noget med ens form på fødderne og gøre, fordi det ligner bestemt ikke billige støvler damen i Bilka havde på.

Det er enten fantastisk gennemtænkt og sort humor, eller også er det ikke... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 31/03-11 22:08 
Jeg ved ikke hvorfor, men præcis det citat kan jeg kun alt for tydeligt høre Kristensen fremsige :D
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-11 22:10 
Jeg prøvede også at lave en flink Kristensen, så det er jeg glad for at høre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 31/03-11 22:11 
Killer Bean 2>
Nok nærmere noget med den måde du går på at gøre.

He he så går jeg og 2 kvinder ens, siden at det er den venstre sko/støvle det er galt med ved alle 3 personer.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/03-11 22:12 
Konsolkongen>
solid snake>
Jeg tænker kan det have noget med ens form på fødderne og gøre, fordi det ligner bestemt ikke billige støvler damen i Bilka havde på.

Det er enten fantastisk gennemtænkt og sort humor, eller også er det ikke... :)

Det er ikke sort humor, det kan jeg godt slå fast..

Det var faktisk seriøst ment, men jeg blev nød til at stille spørgsmålet i denne tråd, da folk jo tænker man er tosset når man spørg om sådan noget..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
silverstarsilverstarSkrevet 31/03-11 22:21 
Konsolkongen>
Det er enten fantastisk gennemtænkt og sort humor, eller også er det ikke... :)

Jeg tænker at der på en eller anden kinesisk sko-fabrik sidder en underbetalt arbejder med ansvar for venstre-sko-kvalitetskontrollen og smiler lumsk over alle de rige, dekadente vesterlændinge der går rundt med knirkende venstre sko og kløer sig selv i håret :P
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 31/03-11 22:26 
Ha ha ha det var da et godt svar.. :-D
Fuck det gjorde da lige dagen noget sjovere.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/03-11 22:51 
solid snake>
Det var faktisk seriøst ment, men jeg blev nød til at stille spørgsmålet i denne tråd, da folk jo tænker man er tosset når man spørg om sådan noget..

Lige nu er det mest som at høre på en omvandrende molbohistorie. Og alligevel er det helt uhørt morsomt! :D
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
millenniummillenniumSkrevet 03/04-11 07:46 
Hvordan kan det være at min Blu-ray udgave af Wall Street 2 ikke kan afspilles på min PS3, men kører fint på min anden Panasonic BD afspiller?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/04-11 20:03 
Hvad er konsekvensen af at sætte to katte sammen for hurtigt?

Vi passer en venindes kat i to uger indtil den kan blive afsat til en anden i hendes familie. Jeg var meget imod det da vi allerede har en kat, men min kæreste insisterede, og nu har vi så to katter der hvæser ad hinanden hver gang de ser hinanden, og bliver anspændte hvis de er for tæt på hinanden, selvom de ellers begge normalt er meget rolige (men de er stadig villige til at blive kælet og kan slappe af hver for sig, og vores egen kat sover stadig ved siden af os i sengen om natten).

Vil det være en god idé at sætte dem hver for sig (kræver at vi finder en ny kattebakke), eller er "skaden" allerede sket?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/04-11 22:10 
"Skaden"?

Nu lyder du som en af de tosser, der råber "krisehjælp!!", hver gang en person er blevet udsat for noget som helst, som ikke er en hverdagssituation :D

Katte tager sgu da ikke skade af at være skide sure, medmindre de ryger i flæsket på hinanden. Hvis de har et problem med hinanden, så hold dem adskildt, end of story.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 03/04-11 22:45 
Jeg mener om når først de har set sig sure på hinanden at det så bliver sværere/umuligt at føre dem sammen senere.

At katte reagerer fjendtligt på andre katte i deres hjem som de ikke er vant til er helt normalt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 03/04-11 23:03 
Hvornår kommer der noget som er sjovt i live fra Bremen?
:-S
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 03/04-11 23:06, rettet 03/04-11 23:07 
Sumez>
Jeg mener om når først de har set sig sure på hinanden at det så bliver sværere/umuligt at føre dem sammen senere.

Ingen skade sket. Sådan vil de opføre sig uanset hvad. Om de så har sovet i samme kurv i et år, er 8 år gamle begge to, eller invalide, vil de altid spille smarte overfor hinanden.

Det går over, det er helt sikkert. Man kan, for at gøre processen kortere, og reducere risikoen for at de sætter kløer i hainandens øjne, have dem boende i hver deres rum i samme lejlighed, et par dage før de mødes. På den måde er de en smule forberedt på mødet, da de allerede vil have opdaget hinandens 'scent'. Men det kan du jo ikke rigtig bruge til noget nu.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 04/04-11 08:34 
solid snake>
Hvornår kommer der noget som er sjovt i live fra Bremen?
:-S


Kære Solid, TV2 kan ikke lave gode programmer, om så direktøren fik en pistol for tindingen... :)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/04-11 09:13 
Core>
Det går over, det er helt sikkert.

Det skal du sgu ikke være sikker på. Jeg har flere gange set katte, der har hadet hinanden som pesten hele deres liv. Selvfølgelig kan de så godt finde ud af at "dele" boligen, men hvis de kommer for tæt på hinanden, bliver der ballade.
AV Intelligent Terminal
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig