X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 30/12-10 22:59 
Hvad er det for pølser der skal koges, udover medister? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/12-10 10:42 
Jeg har læst, at pølser varmes bedst med friktionsvarme. :-P (Ok, skal vi ikke stoppe nu?)
DarklynoonDarklynoonSkrevet 31/12-10 11:22 
hvor er den menu der skal bruges så man skal taste password hver gang der skal logges på xbox live?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/01-11 15:32 
Hvordan tillader en multimilliard-virksomhed som Microsoft at inficere sig selv med totalt upassende, komisk dårlige og direkte forkerte oversættelser af deres marked?

"Games on demand" = "Spil efter behov"????? Ja tak, I er sgu dumpet!
millenniummillenniumSkrevet 02/01-11 16:22 
...det var vidst mest et retorisk spørgsmål. ;-D
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/01-11 16:40 
Tja, jeg kunne også have puttet det i Aaarrrgh-tråden. Himmelråbende idioti, der bare lige skulle kommenteres. :-)
SaftenSaftenSkrevet 02/01-11 17:10 
Det er måske den tidligere pressechef i Forsvarsministeriet der moonlighter som oversætter for Microsoft:P
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-11 18:00, rettet 02/01-11 18:04 
Der var nok bare ikke plads til at skrive: "Spil, for sygt i dit fjæs, når du vil ha' dem!" :D

"Games on demand" lyder også så uopdragent. Får mig til at tænke på den der slags snotunger, som står og råber og skriger i supermarkedet, når de ikke må få en slikkepind.
"Games at your disposal, if you say please" ville være bedre :)
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 03/01-11 11:49 
Okay jeg har fået mig et problem med mine eksterne harddisk nu.

Min harddisk har indtil nu altid været på (F)drevet men da min kæreste satte sin iPod i computeren syntes den åbenbart nu at den ville ændre min harddisk til at være (H) drev nu.
Det gør at mange af mine genveje nu helt fucker op og ikke kan finde ud af hvor de skal hen.

Er der en enkelt og hurtig måde jeg kan få den tilbage til (F) drevet?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
WehnerWehnerSkrevet 03/01-11 12:12 
Højreklik på "Computer" i startmenuen eller på skrivebordet og vælg "Administrer". Så ned til "Diskhåndtering" og hvis du højreklikker på lagerenhederne kan du skifte drevbogstav og sti.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/01-11 12:32 
Hvor mange millimeters plads er der mellem PCB'erne på to udvidelses porte (feks. to PCIe slots) på et ATX motherboard?
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 03/01-11 12:36 
Der varierer fra motherboard til motherboard :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Captain NCaptain NSkrevet 03/01-11 13:22 
Wehner>
Højreklik på "Computer" i startmenuen eller på skrivebordet og vælg "Administrer". Så ned til "Diskhåndtering" og hvis du højreklikker på lagerenhederne kan du skifte drevbogstav og sti.

Jeg siger mange tak for hjælpen. Det løste problemet.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/01-11 13:24, rettet 03/01-11 13:24 
Hanky>
Der varierer fra motherboard til motherboard :P

Okay... det er da lidt dumt.

Men der må da være en max. og en min. afstand?
Ellers er det da fuldstændig umuligt at være kabinetproducent :/
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 03/01-11 13:52, rettet 03/01-11 13:52 
Hanky>
Der varierer fra motherboard til motherboard :P
Nej, det er da nødt til at være ens, da de skal passe med kabinettet. Jeg kan desværre ikke komme at måle, så en anden kan måske springe til?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 06/01-11 13:39 
Kan man fjerne alt information om trophies til et PS3 spil, som man ikke ejer længere? Det begynder at fylde en del :)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-11 14:34 
Kan man få en ny bil, som er 100% "analog", dvs. uden nogen former for elektronisk styring?
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 06/01-11 14:44 
Det tror jeg næppe. Man bør dog kunne "hacke" bilen til at slå servoen fra. Servoen er kun aktiv når den får strøm. Ellers er degraderes styringen til "100% analog".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-11 14:50, rettet 06/01-11 14:50 
Når jeg skriver "styring", mener jeg ikke bare rattet, men derimod alt hvad der findes af halvlederbaseret håndtering af bilens forskellige funktioner.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 06/01-11 14:56 
Nej, du kan næppe få en helt ny bil, som er sikret mod EMP-angreb :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-11 15:03 
Crap, så må jeg bare købe en brugt Land Rover :D
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/01-11 15:05 
Nogle der ved hvad størelse knapper der kan komme i et Hori Real Pro 2 stick, er det 30mm?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 06/01-11 16:26 
Killer Bean 2>
Når jeg skriver "styring", mener jeg ikke bare rattet, men derimod alt hvad der findes af halvlederbaseret håndtering af bilens forskellige funktioner.
Alle de funktioner i bilen, som kan assisteres af f.eks. servo, går i fallback-tilstand hvis de ikke får strøm. Det betyder, servoen til rattet, bremser og så videre, skal virke ved fejl i strømmen. Visse biler i dag er dog så afhængige af strøm, at visse dele, som f.eks. låsesystemet, kun fungerer korrekt med strøm. Det plejer dog at være en "hemmelig" måde at komme til at få dem låst op alligevel, som typisk kræver at man skal kravle lidt rundt.
Hvorfor spørger du om dette?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 06/01-11 16:40 
KroeboCop>
Nogle der ved hvad størelse knapper der kan komme i et Hori Real Pro 2 stick, er det 30mm?

Ja da.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 06/01-11 16:42 
KTC>
Hvorfor spørger du om dette?

Han har sikkert lige set Jericho, og vil være klar hvis de også fyrer en EMP af her ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/01-11 17:20 
Naiera>
KroeboCop>
Nogle der ved hvad størelse knapper der kan komme i et Hori Real Pro 2 stick, er det 30mm?

Ja da.

Ok så bestiller jeg dem :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-11 18:46 
Naiera>
Han har sikkert lige set Jericho, og vil være klar hvis de også fyrer en EMP af her ;)

Nej, for så ville jeg bare købe en alm. bil og skifte alle transistorene ud med rør :D

Jeg vil bare gerne have en bil, jeg selv kan fixe, når der går småting i stykker på den. Elektronik hører ikke hjemme i en bil med forbrændingsmotor.
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 06/01-11 20:43 
Killer Bean 2>
Jeg vil bare gerne have en bil, jeg selv kan fixe, når der går småting i stykker på den.
Så skal du ikke købe en ny bil. Gå efter en gammel svend der er 30-40 år gammel, så er der en chance for at du selv kan skrue og pille. Moderne biler er ikke lavet til gør-det-selv folk og mekanikere af den gamle skole. Det har både ulemper og fordele, men det er ikke så let at få fikset en moderne bil billigt, det er helt sikkert...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/01-11 16:24, rettet 08/01-11 16:25 
Hvis man tager en pille hvis virkning forsvinder når der er mælkeprotein tilstede i mavesækken, hvor længe skal man så vente med at tage pillen. Nogle bud ?

Ca 1,5 dl mælk til en lille skål havregryn på tom mave.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/01-11 19:49 
Når patienter skal faste til f.eks. en CT-scanning er det 4 timer, da mavesækken da er tømt videre ned i systemet. Denne regel må du kunne bruge i sammenhængen her.
ElgenElgenSkrevet 09/01-11 09:03 
Hvor langt inde i en IC-"kasse" sidder selve kredsløbet? Sagen er, at jeg er kommet til knække et ben af min Saturns smd-grafikchip i et mod-forsøg. Jeg spekulerer nu på om man kan "grave" lidt i IC-kassen fx med en Dremmel el. lign. for at fange benstumpen uden at smadre hele ICen?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 09/01-11 09:34 
Fleshmangler>
Hvis man tager en pille hvis virkning forsvinder når der er mælkeprotein tilstede i mavesækken, hvor længe skal man så vente med at tage pillen. Nogle bud ?

Ca 1,5 dl mælk til en lille skål havregryn på tom mave.

Du må finde noget på medicin.dk eller på indlægssedlen i æsken. Alternativt må du finde noget andet morgenmad.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-11 12:01 
Elgen>
Jeg spekulerer nu på om man kan "grave" lidt i IC-kassen fx med en Dremmel el. lign. for at fange benstumpen uden at smadre hele ICen?!

Jeg har før kastet mig ud i noget lignende. Det bliver aldrig helt godt :/

Jeg ville nok bare finde en løs Saturn med grimt ydre og bruge den som mobo-donor. Jeg forstår heller ikke, hvorfor ham Mmmonkey gutten absolut skal løfte ben på en IC (pun intended). Jeg havde ingen problemer med at finde en jumper, som var beregnet på 60/50Hz :)
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 09/01-11 12:40, rettet 09/01-11 12:41 
Elgen>
Hvor langt inde i en IC-"kasse" sidder selve kredsløbet? Sagen er, at jeg er kommet til knække et ben af min Saturns smd-grafikchip i et mod-forsøg. Jeg spekulerer nu på om man kan "grave" lidt i IC-kassen fx med en Dremmel el. lign. for at fange benstumpen uden at smadre hele ICen?!
Det afhænger af chippens type og størrelse, men generelt skal du regne med at kernen er ret lille, så man kan normalt godt "grave" lidt i chippen.
Jeg har selv udført det med en dremel, og selv om det tog noget tid og var noget yderst præcist arbejde for at undgå kortslutninger med omkringliggende ben, lykkedes det mig at få det til at virke.
Her er et røntgenbillede af en chip, så du kan få en idé om, hvordan det kan se ud.

Xray af en chip
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/01-11 13:01 
Er en dremmel ikke for voldsom til dette?

Jeg kan godt tage den med til træffet, men ved ikke hvor fint tilbehøret er.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/01-11 13:59 
Tak - jeg tror jeg retter mig efter 4 timer så, evt lidt ekstra. Der står bare "Take with ample amount of water on empty stomach. Do not take with milk or other protein rich products."
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
ElgenElgenSkrevet 09/01-11 14:07 
@Cenobite: Må du meget gerne gøre };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 09/01-11 15:54 
CenobiteDK>
Er en dremmel ikke for voldsom til dette?
Med den rette hastighed og bit er den da lige så præcis som et tandlægebor :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 09/01-11 16:50 
Mind mig ikke om det. Min far har faktisk engang filet en af sine plumber der generede ham til med sin Dremmel?! };-O Men han er også lidt kapitel for sig }:-/
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-11 16:50 
Killer Bean 2>
Jeg forstår heller ikke, hvorfor ham Mmmonkey gutten absolut skal løfte ben på en IC (pun intended). Jeg havde ingen problemer med at finde en jumper, som var beregnet på 60/50Hz :)

På nogle modeller Saturns er du nødt til at løfte benet fra chippen da banen fortsætter ind under chippen hvor du ikke kan se den. Jeg prøvede selv at skære banen over før chippen på min nuværende model 1 JAP Saturn, men så virkede den ikke når jeg satte den i 50Hz mode. Efter jeg løftede benet og genskabte forbindelsen jeg havde skåret over tidligere virkede den perfekt i 50 og 60Hz.

Det er sikkert derfor mine to Model 2 JAP maskiner døde da jeg forsøgte at 50Hz modde dem. At løfte benet på chippen er altså den eneste måde du kan være helt sikker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-11 20:03 
Okay, jeg var åbenbart bare heldig med min :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/01-11 20:37 
Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør få min Jap Saturn RGB modded så hvis der er chancer for at den kan dø af det :-/
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-11 20:55 
Bare rolig. Mit RGB fix er meget mere "groft". Man skal virkelig være en hat, hvis man skal ødelægge maskinen under udførelsen :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/01-11 21:02 
Ok hehe så er jeg helt rolig igen :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-11 23:11 
Ja bare rolig der kan ikke ske noget ved Killer Beans mod :)

Det er også mit indtryk at det er de færreste Saturn hvor det er nødvendigt at løfte benet. Jeg har selv moddet en 3-4 stykker hvor jeg ikke gjorde det og de virkede fint.
Jeg har så sidenhen lært at det ikke er nok på alle modeller så fremover løfter jeg benet for at være 100% sikker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 11/01-11 21:39 
Lige et lille moralsk dilemma:

Har lige opdaget at min SuperGun ville kunne passe perfekt ind i kassen fra en SEGA MasterSystem II Power Base. Men kan man tillade sig at slagte en fuldt fungerende SMSII for at bygge en SuperGun ind i kassen?

Min egen mavefonemmelse siger ja, da jeg har 5 ialt og man plejer at få smidt dem i nakken på loppemarkeder.

Men risikerer man at ende sine dage i helvede hvis man gør gør det???
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 11/01-11 21:56 
Tror det er nærmere omvendt... Altså, at det er skidt for en Supergun at leve i en IIer :)
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 11/01-11 22:05, rettet 11/01-11 22:07 
Det er vel altid bedst i 2'eren };-P (har lige set "Tandfeen" med Fjeder, for dælen det er grast!)

Nå, men anyway; er allerede gået igang.
Call SEGA!
Call The Police!
Call The SEGA Police! };-O
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/01-11 22:21 
Jeg er usundt glad for Master System, og jeg er meget imod vold. Men SMSII'eren skal bare have tæsk med en våd søndagsavis! Klart det mest gimpede stykke hardware, Sega nogensinde har smidt på gaden.
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 11/01-11 22:24, rettet 11/01-11 22:24 
Når jeg ligefrem har KB2's velsignelse, har jeg ingen skrupler!
Jeg så bare kalde det en kraftig "opgradering" af maskinen hvis SEGA-politiet skulle kigge forbi };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig