X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 22/09-11 00:02 
Tak for svaret! Det er selvfølgelig fuldt forståeligt i lyset af angrebet. Så vigtigt er det nu heller ikke for mig.
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/09-11 16:44 
Jeg har købt et par nye sko. Snørebåndet på den ene sko er 20cm længere end det på den anden. WTF?!
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 27/09-11 10:25 
Har købt 2 defekte arcade pcb'er relativt billigt på eBay. Da jeg modtog dem, lå de oven på hinanden med bobblewrap rundt om begge så de kunne 'skurre' mod hinanden, hvilket de også havde gjort lidt. Bør jeg stadig give gutten god feedback?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 27/09-11 10:49 
Er Blu-ray kulturen begyndt at droppe biografen fordi billedkvaliteten er for ringe?
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/09-11 14:15 
Elgen>
Har købt 2 defekte arcade pcb'er ... Bør jeg stadig give gutten god feedback?

Hmm, i og med at de er defekte kan jeg forstå hvorfor man (måske) er ligeglad, men det er stadig ikke cool.
Men jeg synes det er lidt svært at bebrejde ham medmindre du har forklaret at meningen var at forsøge at reparere boardet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/09-11 14:16 
millennium>
Er Blu-ray kulturen begyndt at droppe biografen fordi billedkvaliteten er for ringe?

Omvendt vil jeg mene. Fordi billedkvaliteten er så god på blu-ray, gider man godt vente til den kommer på blu-ray.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SonicSonicSkrevet 27/09-11 15:17 
Jeg har det lidt på denne måde:

Bluray derhjemme = skarpt billede, god 5.1 lyd, og man kan tage alle de tisse pauser man vil.

Biograf = Uskarpt billede, ofte ret ringe lyd (ihvertfald i vores lokale bio), og man bliver alt for tit frustreret over folk, der ikke kan finde ud af, at holde kæft under en film.

Så personligt foretrækker jeg at se mine film herhjemme i stuen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-11 15:45, rettet 27/09-11 15:46 
Hvor kan man få square gate til Seimitsu LS-56-01?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-11 16:33 
Den har da square som standard?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-11 16:47 
Nej det er octagonal gate og den filede jeg helt rund i dag, men fortrød det. Kunne bedst lide octagonal gate, så nu skal jeg have købt en ny et sted hvor de sælger square, så jeg også kan prøve den. octagonal gate er ikke svær at finde :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 27/09-11 16:55 
Har ikke lige undersøgt hvordan og hvorledes med forsendelse osv, men umiddelbart hvad google gav som første resultat:

http://www.lizardlick.com/Seimitsu-LS-56-Square-Restrictor-Plate_p_442.html
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-11 16:55 
Fedt tak! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-11 17:10 
Det blev 47kr for begge gates med fragt, så det var bare helt ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 28/09-11 00:15, rettet 28/09-11 00:16 
Jeg har fået fingre i en original Cabal (på TAD-8710 board). Den blev købt billigt som defekt, men det eneste der var galt, var at ribbonkablerne var faldet ud };-P

Nå men, 'problemet' er, at det jo er trackball-versionen. Spørgsmålet er nu, kan den konverteres til joystick-version?

Det troede jeg egentlig ikke, men faldt så over denne pussige bemærkning på klov:

When converting from track ball version, please change IC D4701AC (2pcs)
at location C D 1 2, on bottom board with socket plug in adaptor.

http://www.arcade-museum.com/pinouts-game/7252.html

Når jeg kigger på mit board, sidder der rent faktisk 2 D4701AC på C D 1 2.

Så mine spørgsmål er nu:
1) Nogen der kender noget til denne nævnte 'socket plug in adaptor'?
2) Nogen der måske ligger inde med een de vil af med?
3) Diagram over een så man måske selv kunne bygge een?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 28/09-11 10:15 
Elgen>
Har købt 2 defekte arcade pcb'er relativt billigt på eBay. Da jeg modtog dem, lå de oven på hinanden med bobblewrap rundt om begge så de kunne 'skurre' mod hinanden, hvilket de også havde gjort lidt. Bør jeg stadig give gutten god feedback?

Når der står der er defekte, kan han jo i princippet gøre hvad han vil for at sabotere dem yderligere, så det tror jeg ikke du kan tillade dig. Men det er nu stadig dårlig stil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 01/10-11 01:04, rettet 01/10-11 01:26 
Fandt en interessant video for noget tid tilbage hvor man snakker om et system der skal overtage fra Polygon systemet og som i princippet skulle kunne give ubegrænset grafisk ydeevne.

Ville dog gerne lige høre jeres inout om i syntes det lyder troværdigt.
De ser ud til at være nået ret så langt med projektet efterhånden.

http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Unlimited Detail
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/10-11 09:46 
Jeg synes, det virker troværdigt nok. I hvert fald mht. det, de viser. Altså statiske objekter. Om ikke andet vil det gøre 3D-animationer i film væsentligt billigere at lave. Hvis de på et tidspunkt også fremviser en lige så smart måde at håndtere sideløbende dot point fysik på, så man faktisk kan interagere med omgivelserne og de kan interagere med sig selv, så tager jeg virkelig hatten af. Så varer det ikke længe før vi ser dot point grafikkort i produktion.
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 01/10-11 12:34 
Kan dot point grafik da ikke animeres på nuværende tidspunkt?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/10-11 13:02 
Jo da. Men jeg kan bare ikke se, hvordan man skal kunne gøre det real time uden at bruge tosset meget CPU/GPU-kraft.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-11 16:08 
John Carmack snakker Rage og 60fps på konsollerne. Det lyder som om de har fokuseret på alt det jeg har skreget om siden Dreamcast :)
http://www.youtube.com/watch?v=NxFdsEtr-TY
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 01/10-11 19:24, rettet 01/10-11 19:25 
Hvorfor kan ikke mere under samler, se hvad andre har fået af nye ting i deres samling, kan kun se hvad min venner har fået, før kunne jeg se alle?
I love monster land
SumezSumezSkrevet 04/10-11 09:57, rettet 04/10-11 09:57 
Killer Bean 2>
Jo da. Men jeg kan bare ikke se, hvordan man skal kunne gøre det real time uden at bruge tosset meget CPU/GPU-kraft.

Jeg sidder tilbage med den samme opfattelse. Det virker som om han hopper meget "let og elegant" hen over (væk fra) emner som depthbuffer og animation imod slutningen af videoen, men hvis man ved bare lidt om moderne 3D-grafik, slutter det jo slet ikke der - der er så mange detaljer der skal udregnes hvis man vil have en fuld dynamisk scene, som vi kender det fra computerspil. Bare sådan noget som udregning af skygger kræver jo masser af CPU- og GPU-kraft.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/10-11 12:45 
Hvor kan jeg købe denne bog henne?: Dansk wildstyle graffiti af Peter Skaarup.
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 09/10-11 18:55 
Må sige at det i sandhed kommer bag på mig at han har skrevet en bog grafitti...eller er det blot den stakkels forfatter der har en meget ægerlig navnebror?

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/10-11 19:04 
Puha, min mors familienavn er Krarup. Min halvbror Søren er sikkert glad for, at det er min far, vi har tilfældes :)
AV Intelligent Terminal
Per SPer SSkrevet 09/10-11 19:12, rettet 09/10-11 19:14 
Jeg gik lige ind og tjekkede, jeg har bogen stående og har haft den lige siden 1985, hvor den blev udgivet.

"Dansk Wild Style Graffiti af Peter Skaarup"

Tekst: Helle Dupont, Kyle, Peter Skaarup samt alle de andre "Home-Boys". :)

Bogen giver et udmærket indblik og beskrivelse af Hip Hop kulturen, og selvfølgelig Wild Style Graffiti i Danmark anno 1985.

Et meget godt supplement til den rigtige bibel: Subway Art.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/10-11 19:40 
Jeg har også Subway Art og en masse andre. Men Dansk Wildstyle Graffiti er bare den fedeste pga det var der hip hoppen var fedest. Vil også lave et graffiti rygmærke en dag, som de havde den gang :=) Vil du sælge eller bytte bogen?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Per SPer SSkrevet 09/10-11 19:47 
Nej, den er ikke til salg. Ser også ud til at den kan være lidt svær at finde.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/10-11 20:46 
Ja meget svær at finde :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 11/10-11 14:41, rettet 11/10-11 14:42 
Jeg har bemærket der er flere vegetarer på P:R, så måske nogen kan hjælpe med den her.

Jeg skal bruge noget godt vegetarpålæg med masser af protein. I stil med at man for at følge en god kostplan normalt gerne skal spise en god del magert kød (kylling, osv.) på sine rugbrugsskiver, mangler jeg noget tilsvarende for vegetarer (mælkeprodukter er fint).
Hummus og bønnepostej er de eneste to forslag jeg finder alle steder, og derudover er ost også en god kilde til protein, men det indeholder også en del fedt, så kan derfor kun indtages i begrænsede mængder.

Hvis nogen har andre forslag til hvad man som vegetar kan komme på brødet af proteiner, vil jeg meget gerne høre det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/10-11 13:18 
Hvor henne er det lettest at anmelde spam :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-11 13:40 
Hvilket spam?
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 12/10-11 13:47 
På Gmail knappen "spam".

Jeg selv nyeder godt at de russiske kvinder som har fundet min profil (hvilken?) og mener der er potentiale for stor kærlighed.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/10-11 13:49, rettet 12/10-11 13:50 
Det er Hotmail jeg har. Jeg får meget forskelligt, vil bare tage kampen op :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 12/10-11 13:59 
Det er ikke et spørgsmål om hvor det er lettest, men hvem der varetager dit mail filter.

Med dit spørgsmål antager jeg du blot er en alm dødelig bruger, med en gratis mail et sted. Det er dem du skal kontakte, dog er det ikke mange gratis mail udbydere der tilbyder en sådan service, men derimod blot en "dette er spam"-knap

Skulle din udbyder være en af dem der tilbyder anmeldelse af spam, er det typisk en mail adresse man skal forwarde spam mailen til. Dette er normal til det firma som håndtere mailfilteret og undersøgelsen sker automatisk og så ved jeg ikke lige hvorledes der vurderes om det er spam, om programmet går efter hits eller indhold.

Det kan (normalt) ikke betale sig at forsøge at kontakte afsenders post ansvarlig, da der oftest er tale om phishet mails (falsk afsender).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/10-11 14:01 
Ok jeg dropper det bare så.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-11 16:32, rettet 12/10-11 16:32 
Lidt apropo spam så er min hotmail account pludselig i dag begyndt at sende spam mails ud til alle mine kontakter. Hvad sker der? Jeg har ikke været så dum at skrive account og password ind på suspekte hjemmesider :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-11 16:52, rettet 12/10-11 16:52 
Der er nok en bot, som har fået fat i det vha. hacking/keylogging/fishing/noget helt fjerde. Prøv at skifte dit password og se, om det hjælper. Ellers må du hive fat i Hotmail ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-11 18:58 
Det er vidst heldigvis ikke så stort et problem som jeg først troede. Nu kunne jeg heldigvis skifte email på min eBay konto, det har jeg aldrig kunne før. Jeg synes bare det er træls for folk jeg kender at de nu modtager al muligt bæ fra mig.
Jeg har skiftet password, men i værste fald må jeg bare droppe den account helt... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 12/10-11 20:14, rettet 12/10-11 20:14 
Hvilket ur er det Gustav fra Luksusfælden har på her på billede i link, de siger det er et Swatch ur, men hvilken model eller navn er det.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 13/10-11 03:23 
Killer Bean 2>
Der er nok en bot, som har fået fat i det vha. hacking/keylogging/fishing/noget helt fjerde. Prøv at skifte dit password og se, om det hjælper. Ellers må du hive fat i Hotmail ;)

Det er ikke nødvendigvis tilfældet. Det mest sandsynlige er faktisk at de blot ved hvad hans adresse er (altså ingen hacking) og så angiver den som svar-til adresse for nemmere at kunne slippe gennem modtagernes spamfiltre.

Der er trods alt større mulighed for at slippe gennem et filter, hvis det er fra noget der lyder som en person fremfor noget autogenereret med et russisk maildomæne i enden.
SumezSumezSkrevet 13/10-11 08:13 
Er der slet ikke nogen herinde der ved noget om vegetarpålæg?
Eller Gustavs ur?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-11 09:42 
Sumez>
Er der slet ikke nogen herinde der ved noget om vegetarpålæg?

Bacon? Nahh.. I got nothing.

Sumez>
Eller Gustavs ur?

Nix.

Jmog>
Det er ikke nødvendigvis tilfældet. Det mest sandsynlige er faktisk at de blot ved hvad hans adresse er (altså ingen hacking) og så angiver den som svar-til adresse for nemmere at kunne slippe gennem modtagernes spamfiltre.

Hvor lusket. Og hvor nederen :(
AV Intelligent Terminal
varmtvandvarmtvandSkrevet 13/10-11 09:49 
Vegetar pålæg vi spiser derhjemme (som måske har nogle proteiner, jeg ved ikke så meget om det):
Tahin, Quorn, tofu produkter = pølser, røget osv, peanutbutter, frugtruller/figenpålægruller, linsepostej, nøddepaté
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
varmtvandvarmtvandSkrevet 13/10-11 10:04 
link til gustavs ur?
jeg har nørdet swatch en del, så måske jeg kan hjælpe.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 13/10-11 10:35 
varmtvand>
Vegetar pålæg vi spiser derhjemme (som måske har nogle proteiner, jeg ved ikke så meget om det):
Tahin, Quorn, tofu produkter = pølser, røget osv, peanutbutter, frugtruller/figenpålægruller, linsepostej, nøddepaté

Quorn er sprængfyldt med proteiner, men findes det i pålægsform, eller hvordan bruger I det? Jeg har kun brugt det i madlavning. Linsepostej og nøddepaté lyder godt!
Mht. tahin er det så ikke "bare" en del af det der alligevel er i hummus?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 13/10-11 10:53, rettet 13/10-11 11:47 
varmtvand>
link til gustavs ur?
jeg har nørdet swatch en del, så måske jeg kan hjælpe.


Ups ja det glemte jeg da, men her kommer det.
Har lige sendt dig et par beskeder også.

Link...
I love monster land
varmtvandvarmtvandSkrevet 13/10-11 13:42, rettet 13/10-11 13:43 
Har ikke selv brugt Quorn som pålæg, men man kunne skære skiver af fileterne stegt i noget marinade.
Tahin> Jo, men man kan bruge det ligesom peanutbutter. Smager godt med lidt honning eller syltetøj.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/10-11 14:30 
Jeg har lige lånt et 26" Samsung le26b455c4wxxe og syntes kun jeg kan se det er HD Ready når jeg søger på det. Men nu har jeg sat Xboxen til og under settings står den på: 1080p, hvordan hæger det sammen :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 13/10-11 14:34 
Den kan sikkert godt modtage 1080p, men det skaleres ned og vises som 720p.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig