Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
Nuclear Deter...Ratings„You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steel“
6,6/10
|
|
||||||
# | Title | Comment | Date | Rating | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
|
Stor kærlighed til forlægget omsættes til vellykket AA immersive sim med gode muligheder for at udleve magtdrømme. En god portion jank trækker ned. |
28/01 | 7/10 | ||
2. |
|
Et imponerende enmandsprojekt fra Lucas Pope, der mangler lidt på variationen i gameplayet, men ellers byder på et spændende mordmysterie til søs. |
12/01 | 9/10 | ||
3. |
|
Vi nærmer os ottetallet, men genbruget bliver til sidst stort, og inspirationen lille. Stjæler med arme og ben, men formår alligevel at finde sin egen identitet. |
12/12-23 | 7/10 | ||
4. |
|
Capcom har begået en ny-klassiker, der står på skuldrende af alle seriens andre udgivelser. Spillet formår at excellere, og fremstår som et af de bedste action gys mediet har at byde på. |
19/11-23 | 9/10 | ||
5. |
|
Næsten på højde med Until Dawn og The Quarry, og indtager en flot tredjeplads blandt Super Massives gyser udgivelser. |
06/11-23 | 7/10 | ||
6. |
|
Formår at finde sin egen identitet, og niche rent gameplay-mæssigt, selvom der er hentet stor inspiration i FROMs andre moderne udgivelser. Fed lydside. |
24/10-23 | 8/10 | ||
7. |
|
Glimrende arvtager til Duke Nukem, med samme hastighed i gameplayet og overordnede designfilosofi. Nok for langt, men der er meget kvalitet at hente i de fleste baner. |
12/05-23 | 7/10 | ||
8. |
|
Låner tungt fra genrens definerende spil, mest af alt Silent Hill 2, men lykkes alligevel med at finde sin egen identitet, og overrasker med de mange lag i sin fortælling. |
12/01-23 | 8/10 | ||
9. |
|
Gentager successen fra original-udgivelsen, med en håndfuld tilføjelser, hvor ikke alt er udtalt godt. Historien er endnu en gang god, og dybet stadig fascinerende at udforske. |
08/11-22 | 8/10 | ||
10. |
|
En kæmpe mundfuld fra Hidetaka Miyazaki, der lykkes med utroligt meget mere end de fleste andre open-world-spil, og samtidig bevarer kernen fra souls-spillene, uden at kompromisset bliver for stort. |
08/11-22 | 8/10 | ||
11. |
|
En tour de force i stemning og en ufravigelig vision af en dybt foruroligende fortælling. Tæt på mesterværks niveau, kun enkelte elementer trækker ned. |
29/10-22 | 9/10 | ||
12. |
|
Blanding af historiske fakta og fiktions mysterier, giver en virkeligt spændende verden at gå på opdagelse i. Dejligt kompakt, og velovervejede spilmekanikker. |
08/11-21 | 8/10 | ||
13. |
|
Series S: Velskrevet med flere overraskelser undervejs, og solidt taktisk gameplay. Kører virkelig ustabilt med konsekvente hardlocks ca. hver tredje time. |
25/07-21 | 8/10 | ||
14. |
|
Point ‘n click genrens genopstandelse, der på fantastisk vis udfolder et medrivende univers, og dragende mordmysterie med masser af uventede drejninger. |
20/07-21 | 9/10 | ||
15. |
|
Series S: Glimrende sammensat skydespil, der viser sig at være mere GTA end Elder Scrolls. Glimrende musik, fin historie og en velskabt levende verden. |
27/05-21 | 8/10 | ||
16. |
|
Sniger sig lige nøjagtigt op over middelmådighedens grænse, mest på grund af den store kærlighed universet er gengivet med. Spil-delen er ret uinspireret, og simpelthen kedeligt. |
27/05-21 | 6/10 | ||
17. |
|
Man forstår skuffelsen da spillet udkom: Her er, hvad der vel bedst kan beskrives som et remake af det første spil - og det er sådan set ret godt, på trods af brudte løfter. |
18/02-21 | 6/10 | ||
18. |
|
Et stemningsmættet sci-fi epos, der på en gang låner med arme og ben, og føles unikt, ud fra fortællerperspektivet. Glimrende audiovisuel side. |
18/02-21 | 8/10 | ||
19. |
|
Spillet lykkes med at følge XCOM-formlen tæt, men skærer sim-delen fra. Selv med et par esser i ærmet, føles det til slut ret ensformigt, og man savner flere unikke missioner. |
30/12-20 | 7/10 | ||
20. |
|
Ikke siden det originale AVP, har det været så dragende at spille monster. Styringen kan drille lidt, men man er konstant fjenderne overlegen, og lærer hurtigt hvad der virker. |
11/11-20 | 8/10 | ||
21. |
|
Teknisk en generation bagud, og alligevel imponerer den visuelle vision, der triumfere i et flor af blomster, partikler og vind. Et ret overkommeligt spil, der dog sagtens kunne undvære sidste 1/3. |
25/08-20 | 7/10 | ||
22. |
|
En klassisk hævnfortælling, der cinematografisk nok ikke findes bedre i mediet. Spiller virkelig godt, med god afveksling og pacing, men det kunne sagtens have været 5 timer kortere. |
08/07-20 | 9/10 | ||
23. |
|
Efter gennemførsel sidder man tilbage med store følelser i brystet, og en fornemmelse af hvor få spil der formår at fortælle en god historie. Imponerende fra så ukendt en udvikler. |
21/04-20 | 8/10 | ||
24. |
|
Det direkte grimme naive grafiske udtryk i karakterdesignet, er eneste svaghed, i en enormt vellykket Taiwanske gyser. |
11/04-20 | 8/10 | ||
25. |
|
Et spil med en enormt gennemarbejdet grafiske side med virkelig stærk art direction. Ærgerligt tiden ikke var til mere end en hurtig afslutning, og en del løse ender. |
12/07-19 | 7/10 | ||
26. |
|
Sjældent ser man et så homogent produktet, der emmer af kærlighed til mediet, og høj kvalitet. Eneste aber dabei er at spillet tydeligt er en generation bagefter grafisk - småting! |
20/06-19 | 8/10 | ||
27. |
|
Fuldstændig fænomenal udførsel af miljø, banedesign, udforskning og overlevelseselementer. |
20/06-19 | 8/10 | ||
28. |
|
Et virkeligt godt bud på et evolutionært hop, der med afsæt i genrens rødder både føles klassisk og moderne. Kravet om gentagne gennemspilninger for at få det hele med, er dog for groft. |
16/05-19 | 7/10 | ||
29. |
|
Kompetente kampe, virkelig godt banedesign, og en fin pacing af historien. Alligevel ender det med at blive for meget formular længden taget i betragtning, og man savner mere variation i boss-kampene. |
16/05-19 | 8/10 | ||
30. |
|
Det spiller virkelig godt, med interessante baner og mål hele vejen igennem kampagnen. Historien er pinligt dårlig anime-pladder og giver flere steder slet ingen mening, men den kan springes over. |
16/05-19 | 7/10 | ||
31. |
|
Medrivende og overbevisende selvom præmissen er en floskel. |
31/12-18 | 8/10 | ||
32. |
|
Perspektivet er nyt, men resten er klassisk Resident Evil, og det fungerer virkelig godt. Desværre degenerer de gode takter lidt til sidst i spillet, hvor alt pludseligt er linært og ligefremt. |
23/07-17 | 8/10 | ||
33. |
|
Man holdes enormt meget i hånden, igennem de mange korridorer. Våbene er spændende, men fjendedesignet kedeligt. Manuskriptet er pinligt dårligt flere steder. |
18/07-17 | 6/10 | ||
34. |
|
Giant Sparrow har taget et syvmilespring i forhold til deres sidste udgivelse. Edith Finch er en rørende fortælling, med varierende gameplay, længden taget i betragtning. |
07/07-17 | 8/10 | ||
35. |
|
Læner sig gevaldigt op ad genrenormer, men formår i langt de fleste tilfælde at exellere inden for disse. Historien er klassisk, men godt fortalt med flere lag af intriger. |
07/07-17 | 7/10 | ||
36. |
|
En glimrende kampagne, hvor der skeles ikke så lidt til den nye udgave af Battlestar Galactica. Havde måske fået en bedre modtagelse, havde man droppet "Call of Duty"-mærkaten. |
31/03-17 | 7/10 | ||
37. |
|
Historien meget amerikansk, uden synderligt meget på hjerte, og dialogen så udpræget et eksempel på produktionens samtid, at det ofte bliver distraherende. |
31/03-17 | 6/10 | ||
38. |
|
Fortællingen bliver så indforstået og subtil at den fremstår overfladisk. Gameplaymæssigt er det en tynd omgang, a la tryk x og vent. |
31/03-17 | 5/10 | ||
39. |
|
Undervejs føler man at meget er gået tabt i den jævnt dårlige engelske oversættelse. Stemningen er dog bevaret, hvor især musikken ligger på et højt niveau. |
30/11-16 | 6/10 | ||
40. |
|
Noget af det ypperligste man kan finde inden for mediet når det kommer til science fiction. Spil det for fortællingen, ikke for horror-delen. |
20/09-16 | 9/10 | ||
41. |
|
I bund og grund et kerneeksempel på at godt spildesign ikke er at fjerne kontrollen fra spilleren til fordel for iscenesættelse. |
25/06-16 | 5/10 | ||
42. |
|
Et spil der finder ind til kernen af hvad der genremæssigt er klassisk, samtidig med at det føles friskt og solidt. Der er rig mulighed for variation og udfordring. |
09/06-16 | 8/10 | ||
43. |
|
Gone Home skal have ros for at, mediet taget i betragtning, tackle et nyt emne. Historien er interessant, men bliver lige selvbevidst og fjerde væg væltende enkelte steder. |
09/06-16 | 7/10 | ||
44. |
|
En kombination af et best-of og et remake af det første spil, der virkelig rammer plet. Sjovt, underholdende og virkeligt flot. |
07/05-16 | 8/10 | ||
45. |
|
Længden er kort, historien sød og gameplayet eksperimenterende på grænsen til det frustrerende. Et kig værd hvis man har lyst til at prøve kræfter med noget anderledes. |
24/04-16 | 5/10 | ||
46. |
|
En fin omgang hjernedød underholding, der hæmmes af at være pinligt dårligt optimeret til platformen. |
22/04-16 | 6/10 | ||
47. |
|
Det er historien og karakterene der er det bærende element i et metroidvania ultra light - denne er heldigvis god, men måske lige selvbevidst nok. Ret dårligt optimeret til platformen. |
12/02-16 | 7/10 | ||
48. |
|
Historien er den rent tematisk mest interessante og velfortalte af Tell Tales spil. Kombineret med universet og den gode art direction er det lidt af en éner. |
21/01-16 | 8/10 | ||
49. |
|
Kræs for kendere, der holder sig meget tæt til stilen fra TV-serien. Grafisk lader spillet meget tilbage at ønske med nogen af de dårligste animationer i nyere tid. |
21/01-16 | 7/10 | ||
50. |
|
Det er hyggeligt og spændende at udforske den unikke vertikale verden. Spillet er charmerende, smukt og har en meget passende længde. |
07/01-16 | 7/10 |