1. |
|
Låner tungt fra genrens definerende spil, mest af alt Silent Hill 2, men lykkes alligevel med at finde sin egen identitet, og overrasker med de mange lag i sin fortælling. |
12/01 |
8/10 |
2. |
|
Fixer en del af de problematiske elementer fra originalen, men indeholder til gengæld også halvt så meget charme, og mangler virkelig drivkraft i fortælling og missioner. |
08/11-22 |
5/10 |
3. |
|
Gentager successen fra original-udgivelsen, med en håndfuld tilføjelser, hvor ikke alt er udtalt godt. Historien er endnu en gang god, og dybet stadig fascinerende at udforske. |
08/11-22 |
8/10 |
4. |
|
En kæmpe mundfuld fra Hidetaka Miyazaki, der lykkes med utroligt meget mere end de fleste andre open-world-spil, og samtidig bevarer kernen fra souls-spillene, uden at kompromisset bliver for stort. |
08/11-22 |
8/10 |
5. |
|
Arkane har endnu engang forfinet opskriften fra tidligere, med deres bedst spillende udgivelse til dato. Loop-delen bliver simpelthen for gentagende for hurtigt til at det giver mening. |
08/11-22 |
6/10 |
6. |
|
Æstetikken og stemningen fortabes i hvad der føles som en håndfuld løst sammensatte demoer, snarere end en konkret sammenhængende produktion. |
07/11-22 |
4/10 |
7. |
|
Produktionsværdien er tårnhøj genren taget i betragtning, og meget er gjort for at det lader sig spille på konsol. Det meste lykkes, men det føles stadig en anelse akavet, når det spidser til. |
07/11-22 |
7/10 |
8. |
|
En tour de force i stemning og en ufravigelig vision af en dybt foruroligende fortælling. Tæt på mesterværks niveau, kun enkelte elementer trækker ned. |
29/10-22 |
9/10 |
9. |
|
En bleg imitation af forlægget, der ikke nærmer sig hvad stemning, udforskning, design og kontrol angår. Egne ideer virker overgjort komplekse, og bidrager ikke umiddelbart positivt til oplevelsen. |
23/02-22 |
5/10 |
10. |
|
Blanding af historiske fakta og fiktions mysterier, giver en virkeligt spændende verden at gå på opdagelse i. Dejligt kompakt, og velovervejede spilmekanikker. |
08/11-21 |
8/10 |
11. |
|
En virkelig imponerende budget soulslike, der lykkes med at læne sig kraftigt op af forlægget, selvom der også er plads til egne ideer. |
15/09-21 |
8/10 |
12. |
|
Series S: Velskrevet med flere overraskelser undervejs, og solidt taktisk gameplay. Kører virkelig ustabilt med konsekvente hardlocks ca. hver tredje time. |
25/07-21 |
8/10 |
13. |
|
Point ‘n click genrens genopstandelse, der på fantastisk vis udfolder et medrivende univers, og dragende mordmysterie med masser af uventede drejninger. |
20/07-21 |
9/10 |
14. |
|
Series S: Glimrende sammensat skydespil, der viser sig at være mere GTA end Elder Scrolls. Glimrende musik, fin historie og en velskabt levende verden. |
27/05-21 |
8/10 |
15. |
|
Sniger sig lige nøjagtigt op over middelmådighedens grænse, mest på grund af den store kærlighed universet er gengivet med. Spil-delen er ret uinspireret, og simpelthen kedeligt. |
27/05-21 |
6/10 |
16. |
|
Man forstår skuffelsen da spillet udkom: Her er, hvad der vel bedst kan beskrives som et remake af det første spil - og det er sådan set ret godt, på trods af brudte løfter. |
18/02-21 |
6/10 |
17. |
|
Et stemningsmættet sci-fi epos, der på en gang låner med arme og ben, og føles unikt, ud fra fortællerperspektivet. Glimrende audiovisuel side. |
18/02-21 |
8/10 |
18. |
|
Spillet lykkes med at følge XCOM-formlen tæt, men skærer sim-delen fra. Selv med et par esser i ærmet, føles det til slut ret ensformigt, og man savner flere unikke missioner. |
30/12-20 |
7/10 |
19. |
|
Velskrevet og fængende historie, men også for linært og langt til at det for alvor er sjovt er starte forfra, når man ultimativt taber kampen om rigets velfærd for tidligt. |
07/12-20 |
7/10 |
20. |
|
Ikke siden det originale AVP, har det været så dragende at spille monster. Styringen kan drille lidt, men man er konstant fjenderne overlegen, og lærer hurtigt hvad der virker. |
11/11-20 |
8/10 |
21. |
|
Teknisk en generation bagud, og alligevel imponerer den visuelle vision, der triumfere i et flor af blomster, partikler og vind. Et ret overkommeligt spil, der dog sagtens kunne undvære sidste 1/3. |
25/08-20 |
7/10 |
22. |
|
Den konstante retur til start tjener ikke spillet særligt godt, og bryder den fordybelse, spilleren opfordres til at lægge i projektet. |
14/07-20 |
6/10 |
23. |
|
Når man efter den første time har set det meste af hvad de autogenererede baner kan samles til, er indholdet simpelthen for tyndt. Ærgerligt, for resten fungerer rigtig fint. |
11/07-20 |
5/10 |
24. |
|
En klassisk hævnfortælling, der cinematografisk nok ikke findes bedre i mediet. Spiller virkelig godt, med god afveksling og pacing, men det kunne sagtens have været 5 timer kortere. |
08/07-20 |
9/10 |
25. |
|
Efter gennemførsel sidder man tilbage med store følelser i brystet, og en fornemmelse af hvor få spil der formår at fortælle en god historie. Imponerende fra så ukendt en udvikler. |
21/04-20 |
8/10 |
26. |
|
Det direkte grimme naive grafiske udtryk i karakterdesignet, er eneste svaghed, i en enormt vellykket Taiwanske gyser. |
11/04-20 |
8/10 |
27. |
|
Et imponerende enmandsprojekt fra Lucas Pope, der mangler lidt på variationen i gameplayet, men ellers byder på et spændende mordmysterie til søs. |
31/01-20 |
8/10 |
28. |
|
Starter godt, men bliver i sidste ende trægt på grund af den store mængde genbrug, lave sværhedsgrad, og dårlige balance. Fine karakterer. |
23/12-19 |
6/10 |
29. |
|
Føles på alle måder gammelt på den ærgerlige måde. Fjenderne giver ringe feedback, våbene føles tamme på trods af volden, og historien fylder alt for meget, kvaliteten taget i betragtning. |
26/08-19 |
4/10 |
30. |
|
Med et koncept der knap nok fungerer, og et tæt på ikke eksisterende gameplay, er der snarere tale om en drønkedelig bustur til Harzen, end vanvittig road trip. |
12/07-19 |
4/10 |
31. |
|
Trods det postapokalyptiske forlæg en relativt unik verden, tilsat rigelige mængder Xcom. Trods et gedigent gameplay, føles spillet i sidste ende for langt, og gentagelserne bliver for mange. |
12/07-19 |
7/10 |
32. |
|
Dialogen er virkelig tåkrummende og veksler konstant mellem armhuleprutter og hollywood-floskler. Teknisk mangelfuldt, og en afstøbning af tidligere titler grafisk. Spiller fornuftigt. |
12/07-19 |
5/10 |
33. |
|
Et spil med en enormt gennemarbejdet grafiske side med virkelig stærk art direction. Ærgerligt tiden ikke var til mere end en hurtig afslutning, og en del løse ender. |
12/07-19 |
7/10 |
34. |
|
Sjældent ser man et så homogent produktet, der emmer af kærlighed til mediet, og høj kvalitet. Eneste aber dabei er at spillet tydeligt er en generation bagefter grafisk - småting! |
20/06-19 |
8/10 |
35. |
|
Når desværre ikke op på siden af 8’eren, når vi snakker charme og karaktere. På den grafiske side virker flere elementer usammenhængende stilmæssigt, mens musikken er fuldstændig ideforladt. |
20/06-19 |
7/10 |
36. |
|
Fuldstændig fænomenal udførsel af miljø, banedesign, udforskning og overlevelseselementer. |
20/06-19 |
8/10 |
37. |
|
Et virkeligt godt bud på et evolutionært hop, der med afsæt i genrens rødder både føles klassisk og moderne. Kravet om gentagne gennemspilninger for at få det hele med, er dog for groft. |
16/05-19 |
7/10 |
38. |
|
Kompetente kampe, virkelig godt banedesign, og en fin pacing af historien. Alligevel ender det med at blive for meget formular længden taget i betragtning, og man savner mere variation i boss-kampene. |
16/05-19 |
8/10 |
39. |
|
Det spiller virkelig godt, med interessante baner og mål hele vejen igennem kampagnen. Historien er pinligt dårlig anime-pladder og giver flere steder slet ingen mening, men den kan springes over. |
16/05-19 |
7/10 |
40. |
|
Et fint arkadekoncept der forplumres godt og grundigt af Ubisofts sædvanlige open-world mikrotransaktionshelvede. |
16/05-19 |
4/10 |
41. |
|
Man mærker hvordan Rutger Hauer har måtte indspille uden instruktion, mens man forsøger at navigere i forvirrende mørke labyrinter, hvor alt konstant og konsekvent vendes på hovedet igen og igen. |
16/05-19 |
5/10 |
42. |
|
Medrivende og overbevisende selvom præmissen er en floskel. |
31/12-18 |
8/10 |
43. |
|
Et uendeligt antal solsystemer kan besøges, men repetitionen er så ekstrem, at det virker omsonst. Der er alt for langt mellem de interessante opdagelser. |
27/07-17 |
5/10 |
44. |
|
Perspektivet er nyt, men resten er klassisk Resident Evil, og det fungerer virkelig godt. Desværre degenerer de gode takter lidt til sidst i spillet, hvor alt pludseligt er linært og ligefremt. |
23/07-17 |
8/10 |
45. |
|
Kan man nøjes med et virkelig skarpt drejet gameplay, er Nioh et fantastisk produkt. Desværre halter banedesign, det visuelle, og fjende- og encounter-design gevaldigt. |
18/07-17 |
6/10 |
46. |
|
Man holdes enormt meget i hånden, igennem de mange korridorer. Våbene er spændende, men fjendedesignet kedeligt. Manuskriptet er pinligt dårligt flere steder. |
18/07-17 |
6/10 |
47. |
|
Giant Sparrow har taget et syvmilespring i forhold til deres sidste udgivelse. Edith Finch er en rørende fortælling, med varierende gameplay, længden taget i betragtning. |
07/07-17 |
8/10 |
48. |
|
Banedesignet er fantastisk, men den grafiske stil,våbene, fjendedesignet, og historien er simpelthen for generisk. |
07/07-17 |
6/10 |
49. |
|
Læner sig gevaldigt op ad genrenormer, men formår i langt de fleste tilfælde at exellere inden for disse. Historien er klassisk, men godt fortalt med flere lag af intriger. |
07/07-17 |
7/10 |
50. |
|
En glimrende kampagne, hvor der skeles ikke så lidt til den nye udgave af Battlestar Galactica. Havde måske fået en bedre modtagelse, havde man droppet "Call of Duty"-mærkaten. |
31/03-17 |
7/10 |